• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza terenem zabudowanym

mJ
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najważniejsza zmiana w przepisach ruchu drogowego tyczy się zabierania prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym. Najważniejsza zmiana w przepisach ruchu drogowego tyczy się zabierania prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym.

Prawdopodobnie już od wakacji kierowców czeka niemała rewolucja w przepisach ruchu drogowego. Wprowadzone zostaną trzy nowe zasady. Rząd szacuje, że przez zaostrzenie przepisów prawo jazdy stracić może nawet 40 tys. kierowców rocznie.



Utrata prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h poza terenem zabudowanym to twoim zdaniem:

Wszystko wskazuje na to, że już od lipca kierowcy będą musieli mieć się na baczności nie tylko w terenie zabudowanym, ale także poza nim. Jeden z nowych przepisów mówi bowiem o utracie prawa jazdy na okres trzech miesięcy po przekroczeniu dozwolonej prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Aktualnie ten przepis tyczy się wyłącznie terenu zabudowanego.

Według szacunków policji nowy przepis do końca roku może zebrać żniwo w postaci 20 tys. odebranych praw jazdy na terenie całej Polski. Docelowo roczny bilans zabranych praw jazdy ma być dwukrotnie większy.

Kolejny z przepisów, który prawdopodobnie wejdzie w życie już od wakacji, tyczy się ochrony pieszego przy przejściu dla pieszych. W świetle nowych zasad to właśnie pieszy, zbliżając się do pasów, będzie miał pierwszeństwo przed pojazdami.

Czytaj także: Policyjna grupa Speed w BMW będzie tropić piratów drogowych



Kolejną zmianą jest ujednolicenie prędkości w terenie zabudowanym, bez względu na porę dnia. Kolejną zmianą jest ujednolicenie prędkości w terenie zabudowanym, bez względu na porę dnia.
Trzecia zmiana wiąże się z ujednoliceniem limitu prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h, bez względu na porę dnia. Przypomnijmy, że obecnie w godz. od 23 do 5 w obszarze zabudowanym dozwolona prędkość wynosi 60 km/h.

Pandemia koronawirusa nie wpłynęła na tempo prac Ministerstwa Infrastruktury nad projektem nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Prawdopodobnie przepisy wejdą w życie od lipca.

Czytaj także: Pół roku policyjnej grupy Speed



Trzecia zmiana daje pierwszeństwo pieszym przed przejściem dla pieszych. Trzecia zmiana daje pierwszeństwo pieszym przed przejściem dla pieszych.
mJ

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • Teraz moje pytanie po co komu teraz auto z 240 konnym silnikiem !? (8)

    Skoro wszędzie będzie obowiązywała prędkość spacerowa czy w mieście czy poza miastem to te auta chyba tylko na tor ? Lepiej kupić starego malucha bo to wyjdzie na to samo i mniej stresu by nie przekroczyć tego żułwiego tempa i nie dostać mandatu albo nie stracić uprawnień !
    Chory kraj Boże widzisz a nie grzmisz !!!!!!!!!

    • 21 11

    • No wlasnie! To idzie w złą stronę. Powinny wystarczyc tylko odcinkowe pomiary prędkości w zabudowanym i tyle. 120kmh po za zabudowanym 200 konnym autem to pirat ?? Masakra...

      • 1 0

    • Kraj chory, a co poniektórzy nawet podstawówki nie skończyli pomimo uczenia się w żółwim tempie. (1)

      • 0 6

      • A ty szkołę specjalną już skończyłeś ? bo piszesz jak wychowanek i pacjent Tworek !!!!

        • 0 1

    • Po to żeby szybko wyprzedzić, szybko włączyć się do ruchu, mocniejsze auto jest bezpieczniejsze. (1)

      • 6 2

      • Tylko szybko wyprzedzać w granicach dozwolonej prędkości a nie żeby wyprzedzić !

        • 0 1

    • Uważasz 240 koni za dużo? Śmieszny jesteś, tyle powinieneś mieć w swojej zafirze żeby nie zamulać na rozbiegówkach, W dzisiejszych czasach samochód osobowy który nie nie ma 150km/tone wagi nie powinien być dopuszczony do ruchu.

      • 1 4

    • "teraz"?

      ograniczenia predkosci są od zawsze.

      co za leszczu

      • 5 2

    • Przecież dozwolone prędkości się nie zmieniają

      więc o co chodzi?
      Do tej pory jak nie zabierali prawa jazdy to można było łamać prawo?

      • 5 3

  • Bardzo wyrozumiałe jest nasze kartonowe państwo dla bandytów drogowych (28)

    w Niemczech przekroczysz o 20kmh i tracisz prawko. Także poza terenem zabudowanym

    • 56 100

    • Nie wiem czy wiesz

      Nie wiem czy wiesz, ale w Niemczech masz 10 km terenu niezabudowanego i 1 km zabudowanego nie to co w naszym kartonowym panstwie 10km terenu zabudowanego z jedna chalupą na krzyz i 1km niezabudowanego

      • 0 0

    • Przeprowadż się!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • (6)

      To się przeprowadź do Niemców:( po co ludzie wyjeżdżają z takimi tekstami, że tu czy tam jest lepiej? Nie pasuje tu, wyjedź tam

      • 7 17

      • (1)

        Chetnie wyjade ale otworz mi granice!!!
        PIS mnie tu sciagnal bo koronawirus, teraz okazuje sie ze to jedna wielka sciema, bo smiertelnosc spadla i jest najnizsza od kilku lat ale ja juz wyjechac nie moge.
        I co panie ABC?

        • 1 0

        • pis nikogo na siłe nie ściągał

          niemcy nawet zachęcali do pozostania. Ale rozumiem że strach obleciał i na trzęsących się nózkach powrócili wszyscy ze zmywaka. Też mam nadzieję ze jak najszybciej was wypuszczą - zrobi się normalniej a i wasze rodziny które za pewne się z wami teraz męczą - odetchną.

          • 0 1

      • (1)

        Po co załatwiać się do WC jak można walić za chałupą, nie podoba się to wyjedź.

        • 10 2

        • To otworzcie granice, juz od dluzszego czasu mam spakowane walizki i nie tylko ja.
          Niestety nie mozemy wyjechac bo granice zamkniete, lotow brak i musimy siedziec w domu jak skazancy.
          Czym sie rozni to siedzenie w domu od siedzenia w domu z branzoletka elektronoczna dla przestepcow? No czym?
          Tym ze oni sa skazani a my musimy siedziec bo politycy tak powiedzieli.

          • 1 1

      • Tak jest tam lepiej, bezpieczniej (1)

        Czy i u nas nie może być tak samo dobrze? Czy ludzie tu są inni, gorsi?

        • 3 0

        • Nie może, bo właśnie ludzie są gorsi.

          nie potrafią się dostosować do narzuconych przepisów, każdy ma swoje zdanie i wie lepiej.
          Więc lepiej nie będzie.

          • 2 0

    • bzdura (4)

      przekroczyłem o 10km/h i mandat 10 EUR, znajmoy z 20km/h przekroczeniem dostał mandat mniejszy niż w Polsce. Mieszkam w Dusseldorfie btw.

      • 1 2

      • to co robisz na trojmiasto.pl? (1)

        • 0 0

        • Komentuje aby nie znajacy przepisow w DE, pisali bzdury jak to tam jest zle, jak prawda jest inna.
          Co boli cie ze ktos prawde pisze!!!

          • 0 0

      • Ale tu jest różnica (1)

        Dostałeś ten mandat. Jeżdżę, jak wszyscy 20 powyżej od kilkunastu lat żadnego mandatu jeszcze nie dostałem...

        • 1 1

        • Jacy wszyscy?

          Ja jeżdżę tyle ile wynosi dopuszczalna prędkość.

          • 0 0

    • Wychodzi gościu że jesteś totalnym Trolem bo piszesz nieprawdę!!!! (6)

      Akurat Niemcy mają to bardzo zróżnicowane w zależności od okoliczności. W Polsce nie było i nie ma racjonalnego zachowania. Maja zróżnicowane stawki mandatów w zależności od terenu, czy zabudowany, czy poza, czy inne ograniczenia były, czy to osobowy czy ciężarowy pojazd i jaki ma ktoś dorobek na koncie punktów i za jakie ciężkie przewinienia. To jest racjonalność!!! Ponadto można dostać mandat, punkty nie zawsze i dodatkową karę też nie zawsze np zabranie uprawnień na określony czas. Przekroczenie prędkości o 50km/h w centrum nawet gdy było dozwolone nawet 50km/h jak może być porównywalne gdy wyjeżdżamy z miasta, gdzie nie ma zabudowy, przejść i nie wiadomo czy było oznaczenie, do tego dwa pasy ruchu - a takich miejsc jest masa w Polsce.

      • 4 7

      • no tak. polski kierowca typowy cwaniak (3)

        kiedy mu przepisy na reke to sie stosuje kiedy nie to nie. ja sie nie dziwie ze tyle wypadkow jest ...z takim podejsciem

        • 6 1

        • A Twoim zdaniem tak jest dobrze, ze prawo identycznie traktuje ponizsze sytuacje? (2)

          1 - 189 km/h na pustej autostradzie przy pieknej pogodzie.
          2 - 99 km/h w scislym centrum miasta przy silnych opadach deszczu i ograniczonej widocznosci.
          Ciezko nie widziec w tym absolutnego braku stosowanie jakiejkolwiek konsekwencji i logiki.

          • 1 2

          • rzeczywiście (1)

            w mieście powinni zabierać prawko za przekroczenie o 20km/h

            • 3 2

            • Na poczatek tobie.

              • 0 0

      • Co minusujecie, prawde wam napisal jak tam jest, ale jak ktos jezdzi tylko do zukowa najdalej to co ma wiedziec.

        • 0 0

      • Przepraszam

        Ale czy Polacy za kółkiem.zachowuja się racjonalnie?
        Ograniczenia? Nie dla mnie. Podstawowe zasady ruchu? Po co mi to? Liczę się tylko ja u moje auto.

        • 7 1

    • Jedz do Koreii jak lubisz bat na plecach kto Ci broni...

      schizofreniczny strach przed predkoscia z tym masz problem

      • 0 0

    • To chyba Niemcy znasz tylko z tv

      • 0 1

    • Nie pisz bzdur

      Skoro nie znasz prawa niemieckiego. Tam za przekroczenie na 20 km/h dopiero punkty naliczają.
      Janusze, janusze

      • 2 3

    • Ale

      Na autostradzie nie ma ograniczeń

      • 1 5

    • Nie kłam.

      Nie tracisz. Dopiero od +21 km/h w terenie zabudowanym i od +26 km/h poza terenem zabudowanym.

      • 9 3

    • Ja ja (1)

      I dlatego niemieccy producenci aut premium nadal oferują samochody po 300 i dużo więcej koni mechanicznych mocy. Osobowe.

      • 12 11

      • bo są miejsca gdzie mogą jechać ile fabryka dala
        ale po mieście gdzie można jechać 50kmh te 300koni jedzie grzecznie 50kmh.
        U nas mało kto jedzie nawet 70kmh na 50.

        • 25 5

  • To nie rozwiazanie a a tłumienie problemu

    Nie bylo by takich sytuacji a przynajmniej bylo by ich znacznie mniej gdyby ludzie mieli sie gdzie wyszalec ale zamiast tego są zamykane tory i wprowadzane bezsensowne obostrzenia mające na celu jedynie zwiekszenie wplywów do kasy panstwa a nie poprawe bezpieczenstwa

    • 0 0

  • Dla rowerzystów powinny być stawki mandatów x10 i wszystkie wpływy z mandatów na premie dla policjantów. Wreszcie może ktoś się za tę hołotę weźmie.

    • 0 0

  • (35)

    Popieram. Brakuje tylko podniesienia stawki za przekroczenie prędkości o 50 km/h z 500 zł na 5000 zł. To takie proste, a tęgie sejmowe głowy nie potrafią tego przepchnąć.

    • 225 197

    • Popieram i od siebie dodam. (1)

      O potrzebie wprowadzenia ostrzejszych przepisów świadczy wynik ankiety który pokazuje jaką ilość piratów mamy jeszcze na drogach polskich . Ilość głosów w ankiecie na odpowiedź " kompletny absurd , jestem na nie " wskazuje jak daleka jest jeszcze droga do normalności na polskich drogach . Problemem jest też w Polsce zbyt mała ilość policjantów którzy zajmowaliby się tylko prewencją w ruchu drogowym . Obok wysokości kary jest potrzebna świadomość przestępców drogowych o nieuchronności kary po popełnieniu wykroczenia drogowego a to może zagwarantować jedynie zwiększenie ilości policjantów prewencji drogowej .

      • 9 1

      • A kim ty jesteś żeby oceniać innych? Zawalidrogą na drodze:(

        • 0 0

    • I te same zasady w mieście, przy przekroczeniu o 20km/h (8)

      • 11 23

      • (7)

        A kiedy weźmiecie się za rowerzystów???, to dopiero zakała ruchu drogowego.

        • 35 8

        • Gdy spokornieja kierowcy, rowerzystów będzie można z czystym sumieniem wywalić na ulice. (2)

          • 12 7

          • Nie trzeba będzie ich wywalać, sami się przeniosą (1)

            Kto przy zdrowych zmysłach wybrał by wąski i nierówny chodnik, mając szeroki i płaski asfalt jako alternatywę. To strach przed mordercami w samochodach skłania rowerzystów do wyboru chodnika.

            • 5 1

            • I bardzo dobrze, tylko chodnik dla ciebie, uważaj na ulicy, auto jest większe od ciebie

              • 0 0

        • (3)

          Jechałem już rowerem 46 km / h i szybciej chyba nie dam rady. Nie grozi mi więc odebranie uprawnień za przekroczenie prędkości o 50 km/h

          • 3 0

          • (2)

            elektryczne wspomaganie spokojnie rozpędza rower do 50 km/h

            • 0 0

            • Na to też przyjdzie pora.

              Bo wysyp nielegalnych motorowerów się zrobił...

              • 1 1

            • ale najniższe ograniczenie to chyba 10km/h?

              więc musiałby się do 60 rozpędzić

              • 1 0

    • (6)

      Dokładnie tak!! Do tego powinni jeszcze dorzucić zatrzymywania prawa jazdy na 2 miesiące za przejazd na czerwonym świetle!!! Czasem można nie zdążyć, zagapić się i wjechać na dojrzałym żółtym ale za czerwone to bym łamał ręce. I kolejna ważna zmiana - z immunitetu poselskiego czy sędziowskiego wykluczyć przewinienia w ruchu drogowym!!

      • 30 8

      • (2)

        a pieszym i rowerzystom za czerwone co zrobisz pajacu?? jak juz to wszystkich równo karać a nie mamy świete krowy na drogach i przejsciach dla pieszych.

        • 14 12

        • (1)

          piesi i rowerzysci nie zabijaja innych uczestnikow ruchu. dostrzegasz roznice?

          • 9 17

          • Ale wpadają pod koła aut, są dużym zagrożeniem i przez nich są wypadki...

            • 0 0

      • Dla sędziów 5000 (2)

        • 8 2

        • a dlaczego dla posłów nie? Czyżbyś był z dojnej zmiany? (1)

          • 14 1

          • 20 -letni dziadek troll

            • 3 1

    • Karac ich

      Karać karać karać. 1000 zł za przekroczenie o 10km/h i tak powinno być do 100km/h. Za 100km/h jak zapłaci 10000 zł to już więcej prędkości nie przekroczy. I więcej punktów karnych. Dodatkowo karne naklejki na samochód tak żeby wszyscy widzieli pirata drogowego.

      • 0 1

    • (1)

      może lepiej uzależnić kwotę mandatu od dochodu, bo dla niektórych i 5000 to mało

      • 2 2

      • Nie ma problemu

        Tylko bądźmy konsekwentni - głosy w wyborach ważone wartością płaconego PITu

        • 2 0

    • To zupełnie nic nie zmieni!

      Bo "w kraju teoretycznym" można jeździć bez prawo jazdy z sądowym zakazem i z "wyrokiem do odsiedzenia"

      • 2 0

    • nie przepchną tego bo sami by musieli płacić jeżdzą jak chcą

      • 1 0

    • (2)

      Wtedy nikt by nie łamał przepisów i by kasa do budżetu nie wpływała

      • 6 0

      • (1)

        A za zabójstwo jest do 25 lat paki . I co, nikt już nie zabija ?

        • 1 0

        • od 25 lat

          i na pewno więcej ludzi się zastanowi czy kogoś zabić, niż jakby karą było 500zł

          • 1 0

    • kara dla wszystkich (2)

      popieram 5000 zamiast 500 oraz kary dla posłów , sędziów no i oczywiście dla policjantów oraz innych osób objętych immunitetem. Immunitet w sprawach o przekroczenie prędkości itp. nie powinien być stosowany. Wówczas będzie to sprawiedliwe w innym przypadku nie .

      • 53 1

      • Wyborcy PO będą od września jeździć tramwajami (1)

        • 11 26

        • A ci z PiS będą na taczkach wożeni

          Kwestia czasu

          • 9 3

    • totalna bzdura teraz tylko rozjezdzać policjantów (1)

      to napisał bezmózg który nie ma auta

      • 1 8

      • Nie kontrolujesz prawej nogi czy o co chodzi?

        Nie potrafisz jechać z zadaną prędkością?

        • 4 1

    • Boją się, że utracą elektorat.

      • 1 0

    • Tęgie głowy?

      Odpowiedź jest prosta - bo dotyczy ich samych!

      • 3 0

    • Mandaty

      Czysty z ciebie człowiek pierwotny

      • 2 0

    • I konfiskata samochodu

      • 5 10

  • Najpierw usuńcie bezsensowne ograniczenia... (9)

    potem bierzcie się za karanie

    • 156 47

    • Bierzesz pod uwagę tylko obostrzenia dla osobówek, a one dotyczą też ciężarówek (droga hamowania i stabilność w zakrętach. (1)

      • 2 1

      • Haha, czyli osóbówka ma jechać 30, bo tir który waży 40 ton jest niestabilny w zakręcie? Ty jechałeś czymś innym niż rower?

        • 0 0

    • (2)

      Jeśli widzisz ograniczenie, którego nie rozumiesz, to może po prostu go nie rozumiesz? Nieroztropnie jest zarzucać od razu bezsensowność

      • 8 5

      • (1)

        Na Sucharskiego był wyznaczony obszar zabudowany. Ludzie tracili prawa jazdy. Nic się nie zmieniło w infrastrukturze, ale w końcu znak obszaru zabudowanego zlikwidowali.

        Według Ciebie nie "rozumiem tego" ograniczenia. A według mnie to policja nie rozumie od czego ona jest.

        • 1 4

        • Policja jest od pilnowania przestrzegania prawa

          Nie oni stawiają znaki i nie oni są od interpretacji ich słuszności.

          • 4 1

    • (1)

      Dla polactwa wszystkie ograniczenia są bezsensowne

      • 8 15

      • Zagranica niech się nie wtrąca

        • 9 8

    • .

      Polać mu!

      • 4 2

    • amen!

      • 4 3

  • Ale kwestia pierwszeństwa pieszego to przesada (34)

    Nie w Polsce, gdzie ludzie nie umieją nawet po chodniku poprawnie chodzić. ile jest takich osób co przy przejściu po prostu stoją/rozmawiają/cokolwiek? Jak ktoś codziennie jeździ dokładnie wie o czym piszę. I teraz mamy czekać na takiego żeby się ogarnął czy jednak przechodzi czy nie. Trzeba by najpierw zacząć od prawidłowej edukacji pieszych

    • 297 64

    • ???

      Głupszego przepisu nie można było wymyślić: jak ktoś idzie po chodniku to zawsze się do najbliższego przejścia zbliża, a od poprzednio miniętego oddala. Tak to jest jak decydenci chcą się przypodobać Berlinowi lub Brukseli.

      • 1 0

    • Tak. No i będą skakać pod koła nie patrząc - "bo ja mam pierwszenstwo!"

      Matko, gdzie idzie ten kraj...

      • 1 0

    • ale 86 procent wypadków na przejściu jest z winy jednak kierowców. (16)

      Są to najechania na pieszego który ewidentnie jest już na przejściu.

      • 20 8

      • (9)

        99% wypadkow na przejsciu jest z winy pieszego - pieszy moze zatrzymac sie praktycznie w miejscu - samochod - nie. Ten przepis spowoduje, ze wypadkow bedzie jeszcze wiecej - cmentarze sa pelne ludzi z pierwszenstwem :(

        • 27 25

        • Jak sama nazwa wskazuje... (3)

          Jest to przejście dla pieszych, a nie przejazd dla aut. Zrobione jest to po to aby pieszy miał bezpieczny azyl na drodze, aby po niej przejść. Tylko każdy ma to w czterech literach i nic sobie z tego nie robi. To właśnie dlatego giną ludzie na przejściach. A nie z winy pieszych.

          • 11 11

          • Ok, ale na chodnikach pierwszeństwo dla samochodów (2)

            Pieszy idzie po ulicy - czyli miejscu, w którym jeździe samochód. Pieszy wchodzi na teren dla samochodów a nie odwrotnie. Oczywiście, kultura powinna nakazywać zatrzymanie samochodu i przepuszczenie pieszego, kiedy ten podejdzie do pasów. Tego u nas brak niestety :( Ale piesi teraz już często bezmyślnie, bez podstawowego rozejrzenia się czy nic nie jedzie, wchodzą na ulicę. Jak będą mieć świadomość, że wg przepisów mają pierwszeństwo, będzie jeszcze gorzej. I co z tego, ze będą mieć pierwszeństwo, jak nie przeżyją, albo skończą jako kalecy??

            • 10 5

            • Na przejściu dla pieszych to samochód jest gościem, a nie pieszy

              • 1 2

            • Dokładnie. Jeżdżę dużo i nie mówię, że kierowcy są święci. ale to co często piesi odwalają , to jakaś masakra. Uważają, że skoro są niechronionymi uczestnikami RD to wszystko mogą. Jak i niestety ped**arze ( nie mylić z rowerzystami) no i przygłupy na hulajnogach( ci to już w ogólne mają głęboko w d i kierowców i pieszych)...

              • 6 4

        • (4)

          masz obowiązek jechać z taką prędkością żeby nie narazić pieszego wchodzącego na przejście na niebezpieczeństwo.

          to są przepisy które obowiązują już ładnych parę lat.

          • 15 19

          • Tyle teoria (3)

            W praktyce nie masz szans się zatrzymać, kiedy zakapturzony oszołom ze słuchawkami w uszach albo jakąś niunia zapatrzona w s*ajfonika wbiegnie Ci przed maskę - bo przecież ma pierwszeństwo. Niestety ale ludzie są po prostu coraz głupsi, a ten przepis doprowadzi do wielu wypadków, bo po jego wprowadzeniu szlachetna większość pieszych w ogóle przestanie się rozglądać przed wejściem na pasy. Obym się mylił ale nie sądzę...

            • 24 16

            • Zmiana ma doprowadzic do tego

              Zebys to ty dostrzegal pieszych a nie oni ciebie.

              • 7 3

            • nie zmyslaj. "wtargniecia" to niecały 1% wypadkow na pasach.

              ty masz obowiazek jechac tak zeby nie rozjechac pieszego na pasach. przejscie dla pieszych jak sama nazwa wskazuje jest dla pieszych. Nie masz szans sie zatrzymac? to zwolnij. proste jak drut

              • 9 6

            • To może szlachta samochodowa zacznie wkońcu zwalniać przed przejściem?

              Nieraz stałem jak cielak na przejściu, czekając aż ktoś mnie przepuści... 99% problemów to mentalność kierowców: jak jadą swą Uber wypas lymuzyna, to cały świat już ich. A inni kierowcy, rowerzyści czy noiesi to tylko utrapienie dla jaśnie Pana...

              I ucinając głupie komentarze, tak posiadam prawo jazdy, pewno dłużej niż znaczna część forumowiczów żyje, i samochód. I niestety, widzę że z każdym rokiem jest coraz gorzej na naszych drogach... Kiedyś nagminne było tylko łamanie prędkości, teraz bliżej nam do rosyjskich dróg niż czegokolwiek innego...

              • 16 6

      • i ta zmiana sprawi, że będzie mniej takich wypadków? (5)

        jak jeden się zatrzyma to i tak oszołom może drugim pasem pojechać tak jak teraz i nic tego nie zmieni a robienie z pieszego nie wiadomo kogo tylko zamiast dobrze oświetlić przejścia (a wręcz chodnik przed przejściem) aby takiego widzieć a nie tak jak teraz, że zobaczysz go jak już wejdzie na pasy...

        • 10 17

        • tak. (4)

          jezeli kierowca bedzie miał swiadomosc ze nie jest panem drogi, że na przejsciu jak kogos potraci to nie bedzie tłumaczenia to moze dwa razy pomysli, zacznie interesowac sie znakami.... mysle ze znaczaco to poprawi bezpieczenstwo. Plus do tego mandaty 1tys i porzadek bedzie juz na drugi dzien. zapewniam cie.

          • 21 13

          • Nie będzie żadnego porządku tylko lawina ofiar (3)

            Na miejskich przelotówkach przejścia są co 100m i beznadziejnie oznaczone. w połączeniu z pierwszeństwem pieszych będzie z tego carmagedon

            • 7 9

            • (2)

              I dlatego kierowca będzie wiedział, że co 100 metrów może zabić pieszego. Do tej pory wiedział, że to on jest królem, a pieszy będzie potulnie czekał. Rozumiesz różnicę, czy nic nie dociera?

              • 6 1

              • Do Ciebie nie dociera, ze zanim polscy kierowcy to zrozumieja, jesli w ogole, to zgina dziesiatki tysiecy pieszych. (1)

                • 1 4

              • To zaczniemy przechodzić przez pasy z łopatą w ręku na wysokości głowy kierowcy :)

                Niech też coś ma ze swojego i**otyzmu.

                • 4 0

    • No tak to wszędzie wygląda (5)

      Byliśmy ostatnim krajem w UE, który tego przepisu nie wprowadził. A propos edukacji. Ta chyba na kierowców nie działa, skoro tak wiele jest wykroczeń!

      • 22 10

      • teraz będzie można wbiegać na przejście i wina kierowcy. Dobre. Wreszcie. Nie mam prawka (4)

        i chcę postraszyć blachosmrody i tych moto świrów na motocyklah.

        • 4 12

        • I co myślisz że przepis mnie wyhamuje bo ty sobie wbiegniesz? (1)

          • 10 2

          • Myślę, że jak paru takich zapłaci potem za koszty leczenia

            To zauważą, że jednak warto zwolnić.

            • 3 1

        • A wbiegbin misiu (1)

          Wbiegnij.
          A potem przeczytaj co to wtargnięcie na jezdnię.

          • 3 4

          • Przepis o wtargnieciu

            Zostanie uchylony.

            • 8 0

    • Prawda (2)

      W Osowie pod sklepem Irena jest przystanek i przy nim przejście. Zapraszam policjantów w październiku po 19 w deszczu. Ludzie w kapturach (na czarno) że słuchawkami i total wylane,do tego na dziko zza autobusu. Horror!!! Oświetlenie tego przejścia jest giga słabe. Kto jeździ ten wie. Miłego

      • 1 3

      • Tak, te mityczne słuchawki :D

        Mówi król szos z wygłuszonego samochodu, z włączonym radiem :D

        • 3 2

      • ale tam mało kto na przejsciu przechodzi

        a w takim wypadku nie bedzie uprzywilejowany,, bo sam łamie prawo

        • 0 0

    • Nigdy nie widziałem, żeby ktoś stał przy przejściu i rozmawiał, mylnie sugerując, że chce przejść. A nawet gdyby, to czy ważniejsze jest Twoje niezatrzymanie od życia ludzkiego?

      • 1 3

    • To odwrócenie praw fizyki. (1)

      • 3 4

      • których?

        • 2 0

    • To ty masz sie ogarnać

      I przewidziec ze pieszy wejdzie na przejscie. A dlaczago to niby pieszy ma ogarniac czy ty na przejscie wjedziesz czy jednak laskawie sie zatrzymasz?

      • 3 2

    • dokladnie, jakies tępaki stoja sobie przy przejsciu i gadają przez telefon albo na kogoś czekają i wcale nie chca przejsc , a keirowcy sie zatrzymuja i nawet czekaja na krolewicza

      • 18 13

    • 40tys wypadkow w ktorych ginie 3tys osob

      40tys zostaje kalekami co kosztuje nas podatników 56mld (2%pkb) rocznie nie powodują piesi.

      Kogo wiec najpierw powinno sie edukować?

      • 14 4

  • Logika

    Jeżeli pieszy nie ma obowiązku bo zawsze ma pierwszeństwo oznacza to iż po ulicach będą chodziły tz,święte krowy! Pieszy musi mieć obowiązek upewnienia się czy nie wchodzi komuś pod auto.Samochód to nie hulajnoga!

    • 1 0

  • na autostradzie niepotrzebne (7)

    drodze ekspresowej też nie. tam wypadków jest mało, a czasem zdarzy się depnąć i nawet nie poczuć, nie stwarzając specjalnego niebezpieczeństwa. patrz: Niemcy

    • 107 51

    • zdarzy ci sie depnąć w swoim pasku 1.9tdi

      i nawet nie zauważysz że przekroczysz 200 na autostradzie? bez jaj

      • 0 0

    • tam zagrożeniem są inne czynniki (2)

      Niezachowanie dystansu do poprzedzającego pojazdu
      Nieumiejętność zmiany pasa z właściwą oceną nadjeżdżającego pojazdu
      Nieumiejętność włączenia się do ruchu
      Nagłe manewry, panika ("Zapomniałem zjechać, a muszę!")
      Zmęczenie monotonną jazdą

      Ale generalnie za bycie drogową pi...dą jakoś karać nie zamierzają... Porażka.

      A mnóstwo wypadków bierze się z rozkojarzenia powodowanego urządzeniami dotykowymi - smarfonem, nawigacją. Połowa ludzi coś klika zamiast w sposób nieustanny obserwować otoczenie. Nie da się obserwować na wyrywki, trzeba śledzić je ciągle - tylko wówczas wyłapuje się najdrobniejsze zmiany. A te mogą decydować o życiu. Powolna jazda nie gwarantuje nieuczestniczenia w wypadku!

      • 27 1

      • Powolna jazda nie gwarantuje że nie będziesz miał wypadku

        Ale prosta fizyka mówi, że będzie miał dużo mniej poważne skutki.

        • 4 1

      • Święte słowa.

        • 1 1

    • (1)

      Jak to niepotrzebne?

      Jak masz średnie auto i akurat na autostradzie dojedziesz do zestawu ciężarówek to jak masz je wyprzedzić jak ty jedziesz 90 kmh za TIRami a na lewym pasie piraci drogowi w rządku będą latać 200 kmh?
      Pamiętaj, że jazda z nadmierną prędkością to też utrudnianie ruchu - utrudniasz innym płynny wjazd na pas ruchu.

      U niemców jest tak, że Policja wymaga różnicy prędkości między pasami nie większej niż 50 kmh.
      Na prawym pasie jadą auta 100 kmh, to na lewym możesz jechać max 150.
      Na prawym zwolnią do 50? Ty powinieneś na lewym zwolnić do 100.

      Jak sam wiesz sama prędkość nie ma szczególnego znaczenia dla bezpieczeństwa.
      Ogromne znaczenie ma różnica prędkości.
      Śmiertelnie niebezpieczne jest jechać 200 kmh lewym gdy na prawym mija się kolumnę aut jadących 80 kmh - jeśli któreś auto by nagle zmieniło pas - karambol murowany.

      • 3 0

      • Niemieckie podejście jak najbardziej

        Wiele lat jeździłem na dużych prędkościach i zawsze stosuję tą zasadę. Oczywiście na wyczucie, ale utrzymuje różnice prędkości do sąsiedniego pasa adekwatna do sytuacji. Jeszcze jak jedzie pojedynczy samochód, to zdarza się szybciej minąć, ale grupy pojazdów zawsze wyprzedzam zachowując rozsądna różnice.
        Z innych rzeczy jest wczesną zmiana pasa adekwatnie do prędkości. Nigdy nie wyskakiwać komuś zza zderzaka na lewy pas, zawsze zmienić wcześniej i dać się wszystkim zobaczyć. Wiele wypadków bierze się z tego, że kilka pojazdów niemal jednocześnie zaczyna wyprzedzanie.

        • 3 0

    • Pytanie

      Obiło mi się, że autostrady i drogi expresowe mają być wyłączone z tego przepisu. Prawda to, czy plotka?

      • 1 5

  • Tak odnośnie ankiety (1)

    Dlaczego kara utraty prawa jazdy za niebagatelne przekroczenie prędkości ma być absurdem? Absurdem byłby brak kary. Przekroczenie prędkości maksymalnej o 50. km to prawie zawsze przekroczenie dopuszczalnego limitu w ogóle, a na to zgody by nie może. Ja to może miałbym taką propozycję, żeby w każdym województwie przynajmniej jeden, ale porządny, tor samochodowy wybudować. Bractwo się wyszaleje i na drogach spokojniejsze będzie.

    • 11 8

    • Nie wyszaleje sie

      na torze bo to są ludzie takiego pokroju jak na grunwaldzkiej od świateł do świateł byle trudniejszy zakręt na torze ich przerośnie technicznie,taka prawda patrząc jak się zachowują ludzie przychodzący na doszkalanie na odtjy"a to tak nie można z wciśniętym sprzęgłem?aaaa dlatego wypadlem...itp

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane