• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Używane auta na abonament - ile to kosztuje?

mJ
20 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wynajmowanie aut, również używanych, jest coraz bardziej popularne. Wynajmowanie aut, również używanych, jest coraz bardziej popularne.

Abonament na samochód to forma finansowania, która każdego roku zyskuje na popularności. Coraz więcej osób decyduje się na wynajem auta pokontraktowego. Sprawdź, jakimi modelami możesz jeździć za 800, 1000 i 1500 zł miesięcznie.



Abonament na samochód to twoim zdaniem dobre rozwiązanie?

Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę. Bez konieczności kupowania samochodu na własność.

W abonamencie dostępne są zarówno auta nowe, jak i używane, które są bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Z analizy opracowanej przez zespół Master1.pl wynika, że trzyletnim samochodem w abonamencie można jeździć już za 719 zł miesięcznie.

Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament?



- W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań od klientów, którzy szacują, ile z miesięcznego budżetu mogą przeznaczyć na koszt związany z opłaceniem abonamentu za samochód i z jakiego modelu w podanej kwocie mogliby korzystać. Dlatego wybraliśmy trzy popularne warianty cenowe miesięcznego abonamentu: 800, 1000 i 1500 zł i na ich podstawie opracowaliśmy kilka propozycji samochodów dostępnych na naszej platformie - zdradza Grzegorz Grodecki, dyrektor zarządzający Master1.pl.
Analiza została przygotowana z uwzględnieniem wersji abonamentu, który spłaca się w równych miesięcznych czynszach, bez opłaty na start, przez 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.

Małe miejskie auto do 800 zł



W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

  • Hyundai i20 (2014, silnik 1.1 CRDi) - 719 zł brutto
  • Peugeot 208 (2014, silnik 1.2 VTi) - 762 zł brutto
  • Skoda Fabia (2014, silnik 1.2 TSI) - 786 zł brutto

Kompaktowe auta popularnych marek do 1000 zł



Gdy zwiększymy budżet o około 200 zł, lista dostępnych na rynku modeli będzie zdecydowanie dłuższa.

  • Kia Rio (2014, silnik diesla 1.2) - 816 zł brutto
  • Nissan Note (2014, silnik diesla 1.5) - 821 zł brutto
  • Skoda Rapid (2014 r, silnik 1.2 TSI) - 866 zł brutto
  • Opel Astra hatchback (2014 r, silnik 1.3 CDTI) - 870 zł brutto
  • Reanult Clio (2015 r, silnik 1.5 dCi) - 928 zł brutto
  • Ford Focus kombi (2014 r, 1.6 TDCi) - 947 zł brutto
  • Hyundai i30 (2014 r, 1.4 benzyna) - 949 zł brutto

SUV-y, komfortowe sedany i duże kombi do 1500 zł



W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1 500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany. Entuzjaści samochodów o większych gabarytach mogą wybierać m.in. z:

  • Opel Combo Tour (2015 r, 1.3 CDTI) - 1 001 zł brutto
  • Peugeot 508 (2013 r, 2.0 HDi) - 1 051 zł brutto
  • Skoda Octavia Ambition (2014 r, 1.4 TSI) - 1063 zł brutto
  • Hyundai i40 Business (2015 r, 1.7 CRDI) - 1 398 zł brutto
  • Hyundai Tucson Comfort (2016 r, 1.6 GDI) - 1 399 zł brutto
  • Volkswagen Passat Comfortline (2014 r, 2.0 TDI) - 1 400 zł brutto

- Opracowane zostały jedynie trzy najpopularniejsze przedziały cenowe, ale w ofercie abonamentowej można korzystać również z aut marek premium. Dla klientów ceniących sobie przede wszystkim prestiż dostępne są m.in. modele takich marek jak Audi, BMW czy Jaguar. Miesięczny koszt czynszu za korzystanie z tych samochodów zaczyna się od około 2 tys. zł brutto - dodaje Grodecki.
mJ

Miejsca

Opinie (85) 2 zablokowane

  • a (6)

    a w salonie firmowym wypożyczenie Hyundai Tucson 1200 zł miesięcznie, umowa na 13miesiecy, potem można wziąć nowy. "Opłata obejmuje obsługę serwisową, ubezpieczenia oraz koszt opon zimowych i ich wymian, pozostawiając w gestii użytkownika jedynie pokrycie kosztów paliwa oraz codzienne czynności przy obsłudze pojazdu jak np. uzupełnianie płynu do spryskiwaczy czy wymiana żarówek reflektorów w razie potrzeby"

    • 17 0

    • na stronie hyundai jest tylko i20 w abonamencie dotępny (1)

      800zł za silnik 1.2 MPI MT (84 KM), umowa na 18 mies, brak info o opłacie wstępnej.
      Tak że ten...
      Jak masz jakiś link do nowego tucsona za 1200 na 13 mies bez opłat dodatkowych to podrzuć

      • 6 2

      • Tez poprosze

        Tez poprosze

        • 0 0

    • pewnie, że tak (3)

      tylko trzeba być realistą, mając świadomość spadku wartości auta. Takie finansowanie jest nie do pomyślenia dla typowego janusza, który kupuje rupiecia i żyje nadzieją, że po kilku latach sprzeda go za taką samą kwotę :-) Kupując za gotówkę sprzedamy auto po kilku latach tracąc dokładnie tyle, ile byśmy zapłacili za taką formę finansowania. Także płacimy tyle samo, nie musząc od razu wywalać kupy pieniędzy. Kupiłem w taki sposób niedawno auto (z tymże nowe, nie w takiej opcji jak przedstawia to artykuł) i bardzo polecam.

      • 4 2

      • skoro jak piszesz nie ma różnicy pomiędzy kosztami wynajmu, a kupnem auta z uwagi na spadek jego wartości (2)

        to jak wolę kupić auto za gotówkę
        gdyż nie jestem związany umową na rok albo dłużej dot. wynajmu takiego samochodu
        a samochód jest mój i mogę go w każdej chwili sprzedać

        • 16 1

        • (1)

          w przypadku zakupu na potrzeby działalności gospodarczej zakup za gotówkę lub kredyt nie opłacają się dla aut droższych niż 20.000 EURO; w takim wypadku wyłącznie najem lub leasing, zatem jak widzisz wszystko jest zależne od okoliczoności

          • 4 0

          • działalność gospodarcza to inna bajka

            ja patrzę z punktu widzenia typowego janusza, który działalności nie prowadzi

            • 6 0

  • ......

    Z tego co się orientuje to niezbyt się to opłaca. Dużo więcej trzeba zapłacić za samochód w abonamencie niż przy normalnym zakupie. Za swojego tivoli zapłaciłem 57 tysięcy a przeliczając pieniądze za suva w abonamencie wyszłoby koło 80 tysięcy. Chyba trochę mocno to się nie opłaca ;/

    • 0 0

  • (6)

    Niebawem kupowanie używanych aut będzie bez sensu. Tylko czekać aż pospadają jeszcze ceny leasingu. Mase ludzi już za 500plus bierze auta nowe lub używane. Szwagierka w Niemczech wzięła w leasing VW Polo 1.0 z limitem kilometrów,ale ona dużo nie jeździ. Wiecie ile płaci? Uwaga! 70 euro miesięcznie! 70 euro w Niemczech to groszowa sprawa. Tak można jeździć. Po kiego wtedy wywalać np 10.000 euro na auto?

    • 33 0

    • (5)

      W Polsce też to się opłaca.
      Jak policzysz ubezpieczenie 4% plus opony serwisy utrata wartości auta w czasie .
      Powołuje się znowu na Polską flotę bo tam podpisałem umowę na ceeda.

      Płace miesięcznie i nic mnie nie interesuje oprócz płynu do spryskiwaczy i mycia auta.

      Za 2 lata wezmę coś nowego i bez stresu jeżdżę, teraz jest to jak zamiana tel co dwa lata.

      • 5 19

      • widze ze pracownicy pracuja i dbaja o reklame firmy xD (4)

        • 25 2

        • Tia... "Zasady forum" (3)

          Jak ktoś chwali to pracownik, a jak krytykuje to zapewne pan Mirek z autokomisu?

          • 3 3

          • zasada jest taka że to się musi opłacić wynajmującemu (inaczej nie wynajmie) (1)

            więc by wyliczyć koszt najmu trzeba wziąć pod uwagę że nowe auto straci przez 5 lat ileś tam np. 50% swojej wartości, do tego ubezpieczenie i inne rzeczy które oferuje wynajmujący + marża bo za darmo tego nie zrobi oraz koszt kredytu który poniósł kupując auto na wynajem. Nigdy nie będzie taniej niż leasing. Jedynie tyle że wynajmujący sam kupuje auta trochę taniej bo robi to hurtowo przez długi czas. To jest działalność gospodarcza czyli musi przynosić zysk.

            • 3 0

            • chyba ze wynajmujacym jest bank producenta samochodow (vw,seat,skoda) wtedy zysk ma z samej "sprzedazy".

              • 0 0

          • Święta prawda.

            • 1 0

  • Wymagania (1)

    Powiedzcie jakie wymagania trzeba spelniac zeby taki abonnament na auto dostac? Ktos bral?

    • 0 0

    • Zobacz sobie w Regulaminie na stronie lubelskiej wypożyczalni samochodów CAR-RENTAL.PL. Tam jest wszystko napisane ;)

      • 0 0

  • a

    już lepiej zapłacić raz a dobrze za sprawdzony samochód w jakimś hajmigu zamiast płacić co miesiąc niemałą sumę, która po podliczeniu wyniesie na pewno więcej niż wartość tego auta

    • 0 0

  • dokładnie, nówkę peugeota suva kupiłem i o wiele bardziej się opłaca. A auto nowsze i moje :D I jeszcze z naprawdę dobrym wyposażeniem

    • 1 0

  • Masterlease jest drogi w abonamencie. Najlepsza oferta to Leaseplan Click&Drive (9)

    Mam nówkę auto w lepszej cenie niż te szroty z mastera. Każdy biore nowy z salonu i w lepszej ofercie. Po za tym auta są lepsze w tych cenach co ma masterlease. Za Tiguana płacę 1800 brutto nówka z salonu plus wszystkie ubezpieczenia i opony a w tej cenie z Mastera mam jakiegos przechodzonego opla astrę w Masterlease

    • 7 3

    • Jaka wartość i konfig Tiguana? (1)

      Jak w temacie? Wersja wyposażenia, silnik? Udział własny? Rata spoko jak na takie autko.

      • 1 0

      • Tiguan co tam ma z pamieci w tej konfiguracji

        160 km 1,6 benzyna , automat, naped 4x , klima, czujniki, ksenony, 40 tys przebiegu rocznie 0 wplaty wlasnej, bez skor, automatyczne prowadzenie po drodze, czujnik swiatel, deszczu zmeczenia kierowcy itd co mam w jednym z wzietych na firme

        • 1 0

    • W Masterlease też możesz wziąć nówkę (6)

      więc nie wiem o co Ci chodzi.

      • 1 7

      • Porównanie (4)

        Masterlease BMW 316 - 3299 brutto - używany!

        Leaseplan BMW 318 - 2291 brutto - nówka sztuka z salonu!

        Dziękuję tyle w temacie!

        Acha te sam plan abonamentowy jakby ktos pytał

        • 9 0

        • A jakieś źródło? (3)

          Jakieś źródło tych wyliczeń, bo nie wiem czy nie porównujemy jabłek z pomarańczami?

          Masterlease ma normalne koszty finansowania, np.: pisząc to mam przed sobą kalkulację tej firmy z oprocentowaniem rzeczywistym na poziomie 4,3%, więc taniej to już naprawdę ciężko przy ofercie z wysokim wykupem. Koszty serwisu itp. też są na normalnym poziomie, więc nie wiem czy porównujesz te same parametry - myślę, że nie sądzę. Chyba, że masz źródło, to poproszę, żeby móc odszczekać. ;)

          • 0 1

          • Przwolany do tablicy odpowiadam (2)

            Oferta Leaseplan Click&drive
            0 wplaty wlasnej
            Nowe auto z salonu!
            W pakiecie economy z cennika lease planu dla bmw 318 shadow wersja 40 tysiecy przebiegu rocznego
            Okres 24 miesiace umowy
            Pakiwt oc ac w cenie

            Oferta ze strony master1 znalazlem bmw 316 warunki jak wyzej troche slabszy model i z przebiegiem
            0 wplaty wlasnej i wszystko jak wyzej

            Zaluje ze nie nie mozna tu wklejac linkow do ofert. Cena mastera ze strony master1 cena lease z cennika ktory mam na poczcie dostepnego od przedstawiciela

            Leasplan moze podeslac cenniki na wszystkie modele ktore maja obecnie w ofercie click&drive dla MŚP.

            Powiem tak mam 3 auta na firmę. Dwa juz są w Leaseplanie i konczę 3 w abonamencie Mastera. To trzecie biore nowe z salonu rowniez z Leasplanu. Warunki finansowe sa lepsze niz w ofercie mastera.

            • 1 0

            • No żałuję bardzo (1)

              że nie możesz wkleić linków, bo jedyne BMW 316 na stronie Master1 jakie widzę jest do wzięcia w abo na 12 miesięcy, a taką wysokość raty ma przy rocznym deklarowanym przebiegu 40 tys. km. Więc tak jak pisałem - porównywanie jabłek z pomarańczami.

              Poza tym przypominam, o czym ja napisałem i o co mi chodziło - że w Masterlease też możesz brać nowe samochody i oferta na pewno nie jest z sufitu.

              • 0 0

              • Jerry no wlasnie o tym mowie

                Na stronie Mastera wzialem 40 tys przebiegu i do tego masz uzywane auto i ta cena co ja podalem i ty zauwazyles. A cene z leaseplanu mam z cennika ktory otrzymalem od nich. Nie wierzysz - napisz wysla na maila. Czytaj wyzej jakie wzialem ustawienia

                • 0 0

      • To zobacz co maja nowego w tej samej cenie i porownaj raty

        • 4 0

  • (11)

    Jak wygląda sprawa ubezpieczenia? Po czyjej stronie jest koszt ubezpieczenia? Generalnie ciekawa opcja, biorąc pod uwagę spadek wartości nowego auta.

    • 21 7

    • (3)

      Wystarczy przeczytać artykuł.

      "W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon."

      • 23 4

      • (1)

        Ubezpieczenie Gap albo RTI a nie oC

        • 0 3

        • Gap jest dla właściciela,

          Nie wynajmującego...

          • 0 0

      • tyle, że tu jest ujęte tylko w podstawowym wymiarze. Poważniejsze ubezpieczenie jest droższe.

        • 11 1

    • (3)

      Powodując kolizje i tak będziesz miał zwyżki mimo, ze to nie z Teojego ubezpieczenia tak jak mamy to jako kierowcy w komunikacji miejskiej

      • 2 1

      • Przy oc liczy się nie tp (1)

        • 0 0

        • Przy oc liczy sie nie to kto spowodowal kolizje a z czyjej polisy ja likwidowano

          Jesli spowodujesz kolizje sluzbowym autem to szkode pokrywa polisa pracodawcy.

          • 0 0

      • to raczej nie dziwi

        • 1 2

    • wejdź na stronę master1 (2)

      musisz dopłacić drugie tyle - MIESIĘCZNIE
      Przykład z ich strony (lokalizacja gdańsk) - najtańsza Astra 467/mc + 317/mc ubezpieczenie (+ pakiet serwisowy basic w którym nie ma serwisu). No i 3k opłaty wstępnej.
      Taniej będzie to samo auto na kredyt.

      • 28 0

      • Nie będzie taniej

        Bo na kredyt będziesz musiał rzęcha spłacić do końca, a koszty serwisu i ubezpieczenia po twojej stronie.

        • 0 0

      • master1 na samych autach ma przebitke 10 tys

        • 7 0

  • Artykuł można zadedykować ludziom twierdzącym że bilety ztm są drogie

    a za cenę miesięcznego można jeździć samochodem.

    • 0 0

  • Brzmi nieźle

    Muszę przyznać, że brzmi to całkiem nieźle. W szczególności jak wliczymy sobie w to amortyzację no i oczywiście ubezpieczenie, które z roku na rok jest coraz droższe. Nawet te roczne limity kilometrów przedstawione na stronie są w porządku, dla kogoś kto jeździ przede wszystkim po mieście. Myślę, że opcja warta rozważenia, ale trzeba zacząć przede wszystkim od zmiany myślenia, że mój samochód to moje bogactwo i podejść do niego od strony czysto użytkowej.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Abartha?

 

Najczęściej czytane