- 1 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (36 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (49 opinii)
- 5 Wiadukt na Puckiej: budowa dojazdów (115 opinii)
- 6 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
Był gwiazdą podczas swojego premierowego pokazu na salonie samochodowym w Genewie, teraz debiutuje w Polsce na Motor Show Poznań. Mowa o absolutnie nowym modelu w gamie Volkswagena, następcy CC, czyli Arteonie. Producent właśnie opublikował cennik auta, który otwiera kwota 127 690 zł.
W listopadzie ubiegłego roku Volkswagen oficjalnie zakończył trwającą osiem lat produkcję modelu CC. Niemcy zapowiedzieli jednak, że szybko w jego miejsce pojawi się następca. I rzeczywiście, słowa dotrzymali. Do akcji właśnie wkracza Arteon, auto pozycjonowane wyżej od Passata. Nowość VW prawdopodobnie trafi do sprzedaży latem.
Przed niemieckimi projektantami postanowiono niełatwe zadanie. Mieli zbudować samochód o sportowej stylistyce z zachowaniem funkcjonalności przestronnej limuzyny. Do budowy Arteona wykorzystano sprawdzoną platformę modułową MQB. Auto w nadwoziu fastback mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2841 mm. I jak zapewnia producent - takie wymiary pozwoliły wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni na nogi pasażerów oraz w bagażniku, którego pojemność wynosi 563 l (po złożeniu tylnych siedzeń - 1557 l).
Trzeba przyznać, że stylistyka Arteona należy do tych bardzo atrakcyjnych. Szczególną uwagę przykuwa przód auta. Styliści w bardzo ciekawy sposób połączyli diodowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy.
Czytaj także: VW Golf po kuracji odmładzającej
VW Arteon będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Essence, Elegance i R-Line. Klienci będą wybierać silniki o mocach od 150 do 280 KM. Wszystkie jednostki będą oferowane z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG.
Wstępna oferta silnikowa Arteona będzie mocno okrojona. Początkowo osoby zainteresowane kupnem Arteona będą musiały zadowolić się zaledwie dwoma, ale za to najmocniejszymi silnikami: 2-litrową jednostką benzynową TSI o mocy 280 KM oraz 2-litrowym dieslem TDI o mocy 240 KM. W obu przypadkach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. To jedyne silniki, z którymi oferowany jest napęd 4MOTION.
W przyszłości ofertę silnikową wzbogacą cztery jednostki: 1.5 TSI (150 KM), 2.0 TSI (190 KM), 2.0 TDI (150 KM) i 2.0 TDI (190 KM). Co ciekawe, pierwsze egzemplarze Arteona przedsprzedażowo będą dostępne wyłącznie w dystrybucji internetowej.
Arteon Essence
1.5 TSI 150 KM (6 biegów) - 127 690 zł (produkcja w późniejszym terminie)
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 145 890 zł
2.0 TDI 150 KM (DSG) - 154 590 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 164 190 zł
Arteon Elegance
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 156 690 zł
2.0 TSI 280 KM (DSG, 4MOTION) - 202 590 zł
2.0 TDI 150 KM (DSG) - 165 360 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 174 990 zł
2.0 TDI 240 KM (DSG, 4MOTION) - 197 790 zł
Arteon R-line
2.0 TSI 190 KM (DSG) - 159 390 zł
2.0 TSI 280 KM (DSG, 4MOTION) - 205 290 zł
2.0 TDI 190 KM (DSG) - 177 690 zł
2.0 TDI 240 KM (DSG, 4MOTION) - 200 490 zł
Opinie (55) 2 zablokowane
-
2017-04-10 17:00
Bardzo fajny, ale (1)
Gdzie, do diaska, podziały się manualne skrzynie biegów? Jeszcze 5 lat temu można było wybrać samochód tej klasy z silnikiem ok. 250 KM, 4x4 i manualem, a dzisiaj już same automaty.
Nie wszyscy używają podczas jazdy prawej ręki wyłącznie do zabawy telefonem... Niektórzy chcieliby zmieniać biegi wedle swego uznania... A nie tak, że przy 70 km/h wchodzi 7. czy 8. bieg i pierdziawka na 1200 obrotów/min.- 0 1
-
2017-04-12 21:35
do tego masz lopatki w kierownicy
i zmieniasz jak chcesz ośle, albo wybierasz sportowy tryb jazdy, te skrzynie sa szybsze niż twoja rączka podczas trzepania ;p
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.