• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Golf VI. Złoty środek

BaWo
10 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca. Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca.

Łatwo pisze się o autach z jednoznacznie określonym charakterem. Drogich. Modnych albo brzydkich czy po prostu spapranych. Pisanie o VW Golfie VI jest jednak sporym problemem. Ten samochód nie jest stylistycznym popisem artysty. Nie jest też napchaną elektroniką zabawką. Jest po prostu poprawny. A mimo to świetny.



Kolejne pokolenia dorastały wraz z coraz to nowymi odmianami VW Golfa. Poręczną, lecz toporną "Jedynką". Dziś już kultowym klasykiem – zwłaszcza w wersji Pickup i Cabrio. Niepozorną, lecz niezwykle udaną "Dwójką", będącą wzorem kompakta. Niezbyt porywającą i awaryjną "Trójką". Wiecznie młodą "Czwórką", czy wreszcie, niezgrabną "Piątką."

Przypomnijcie sobie wszystkie z nich. Każdy kolejny czerpał coś z poprzedników, będąc też przy okazji próbą znalezienia czegoś nowego.
Golfa VI odróżnia od nich to, że jest jak idealnie zblendowana Whisky. Zawiera bowiem w sobie świetnie zrównoważone elementy wszystkich poprzedników. Niemcy mówią na to – perfekcyjny genotyp.

Stylistyka nadwozia to krzyżówka gabarytów V–ki i nawiązań do modelu IV. Ostrzejsze kanty nadwozia i mniejsze lampy nadały najpopularniejszemu niemieckiemu kompaktowi odpowiedniej ilości charakteru. Tego zaś bez wątpienia brakowało jego poprzednikowi. Mimo podobnych rozmiarów i zbliżonej linii nadwozia, VI–ka jest zdecydowanie bardziej wyrazista. Brak leniwie rozlewających się owali sprawił, że VI podoba się znowu wszystkim. Nie zaś tylko osobnikom zbliżającym się do emerytury.

Podobnie jest w środku. Czarna, do bólu uporządkowana konsola została wzbogacona przez ostro cięte nawiewy i bardziej eleganckie niż dotąd przełączniki. Wnętrze nadal świeci na biało–czerwono-fioletowo. Zrezygnowano jednak z "blokowego" układu kolorów. Dzięki temu zrobiło się weselej i milej dla oka.

Świetnie wyprofilowany fotel kierowcy zapewnia komfort, jakiego nie znajdziemy w wielu samochodach pozycjonowanych o klasę wyżej. Jeżeli do tego dodamy precyzyjną regulację kierownicy, okaże się, że mamy tu do czynienia z mistrzem ergonomii. Tak samo jest z przednim fotelem pasażera. Nieco słabiej wypada na tym tle tylna kanapa. Tutaj Golf wyraźnie daje znać, że ciągle jest kompaktem. Wysoko położone, lecz wąskie siedzisko, pozwala co prawda zmieścić kolana, ale podczas dłuższej podróży nie obejdzie się jednak bez postojów, koniecznych do rozprostowania kości...

Wróćmy na fotel pasażera. Czas przekręcić kluczyk i pokonać pierwsze kilometry.

Odrobina dynamiczniejszej jazdy wprawia nas w niemałe zaskoczenie.
Ten samochód definitywnie zrywa z typowym grzechem "auta środka", jakim obarczona jest większość kompaktów. Nowoczesne rozwiązania, zaklęte w 1.4 TSi. sprawiają, że Golf już od bardzo niskich obrotów raźno prze do przodu. Dołożenie do silnika skrzyni DSG sprawia zaś, że przyśpieszenie jest jednostajne. Bez zrywów, wycia i utraty momentu obrotowego. Płynną prace volkswagenowskiego automatu docenimy zwłaszcza po przestawieniu go w opcję "Sport". Choć wtedy – możemy zapomnieć o oszczędnościach.

Nie sztuka się rozpędzić. Sztuka skręcić i zahamować. I w tym przypadku nie ma na co narzekać. Może się zdarzyć, że ostro hamując, będziemy musieli wyciąć nielichy pokłon w stronę przedniej szyby.
Równie bezpośredni i szybko działający jest układ kierowniczy. Golf bez zastanowienia skręca tam, gdzie chcemy. Nie ma też mowy o błądzeniu po jezdni lub trudnościach z wyjściem z zakrętu. Ten samochód jeździ jak dobrze ustawiony gokart.

Czego więcej chcieć? Może niższej ceny. Dające wiele uciechy 160 KM i siedmiobiegowe DSG kosztuje 80 tys. zł. Na pocieszenie pozostaje jednak fakt, że za 15 tys. zł mniej możemy sobie sprawić 122-konną odmianę tego samochodu, sprzężoną z sześciobiegowym "manualem".

VW Golf VI 1.4 TSi 160 KM

Dane techniczne:
długość [mm] 4199
wysokość [mm] 1479
szerokość [mm] 1779
rozstaw osi [mm] 2578
pojemność bagażnika 350/1305 [l]
Silnik:
1.4 TSi
Moc: 160 KM
Max moment obrotowy: 220 Nm
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 8.8 s
Cena brutto: 80 540 zł
BaWo

Opinie (105) 2 zablokowane

  • prowokacja?? (3)

    • 13 14

    • Auto idealne jak kazdy V-wej :) (2)

      Ale co się dziwić to nie jest francuska zabawka napchana po brzegi psującą się ciągle elektroniką Tutaj jak przyjdziesz do salonu sprzedawca by ci te francuska zabawkę w kolorze czerwonym wcisnąć nie będzie zachwalał ze da ci super rabat ,nawigacje, i masę innych tandetnych psujących się dodatków. Które tak naprawdę są wliczone w cenę by naiwniaków przekonać że niby zrobili super interes. :).
      U VW masz auto idealne tu tylko wybierasz jaki chcesz silnik i kolor :)

      Niemiecka doskonałość od lat !!!

      Jedyne co mogę zarzucić to niestety wysokie ceny jakie u nas są na te świetne auta.O wiele za drogie jak na polskie warunki placowe.

      • 4 7

      • (1)

        chyba cie człowieku pogrzało.... porozmawiaj z ludźmi ktorzy kupuja obecne VW i czy sa z nich tak super zadowoleni teraz każdy samochod jest na rownym poziomie wykonania jezeli jest w podobnej granicy cenowej sa silniki bardziej udane np. nieobciazone benzyny albo gorsze wyżyłowane diesle i tyle... kup cos kiedys i wtedy sie wypowiadaj

        • 3 3

        • Fiaty to obecnie najpoprawniejsze samochody...niskie spalanie, postep konstrukcyjny, np. pierwsze wysokoprezne Common Rail i teraz jako pierwszy producent seryjnych silnikow bez walka rozrzadu. Ale co najwazniejsze takze ceny i finansowanie bardziej sensowne niz u VW.

          • 4 0

  • Do wszystkich czepiajacych się (3)

    To prawda vw golf jest lubiany przez dresów wiesniaków itp. Tylko ze nie mozna zapominać o ludziach dla których vw golf jest pasja, którzy wkładaja spore pieniadze w to by zwykła dwójka była w pełni sprawna i wyglądała jak z fabryki. Moim zdaniem nie można wrzucac wszystkich do jednego wora, bo sa ludzie dla ktorych ta marka to pasja. Przecież debila za kierwonica mozna spotkac w kazdym innym aucie nie tylko vw golf.

    Pozdrawiam

    • 80 14

    • huh (1)

      jest uraz, jeszcze nikt nic nie powiedział a już tulipan i pała wyciągnięta ;D

      • 10 13

      • Bo VW to "cudeńka" dla dresiarzy

        • 0 1

    • coby nie mowic ten model stracił nieco na wioskowym prestiżu na rzecz BMW

      • 7 1

  • 80 tysięcy za golfika (1)

    wolałbym passata. W tej samej lub lekko wyższej cenie .

    • 42 10

    • zwłaszcza od księdza z Niemiec, 1 właściciel, nie uderzony, nie po powodzi

      • 7 0

  • no i fajnie

    miałem okazję przejechać się niedawno Golfem 1.6 FSI V generacji no i wszystko było ok, tylko silnik nie chciał jechać. Żeby auto jechało to potrzeba było sporo obrotów. Może rzeczywiście w końcu fachowcy z volkswagena potrafili zrobić normalny silnik.

    • 11 4

  • (1)

    No nie wyolbrzymiajmy. Akurat VW wypuścił pare silników które zostały legendarnymi koniami pociągowymi. Szczególnie diesle używane w transporterach.

    • 12 10

    • kle kle kle kle kle kle kle i tak minimum 800 razy na minutę

      • 0 1

  • silnik TSI ok... fajny, reszta mnie nie kręci, szczególnie wygląd, cena... taki nijaki

    • 10 7

  • 160 KM i 220 NM. Tak jak pogoń za (mega)pixelami w cyfrówkach. (9)

    coraz mocniejsze auta i coraz więcej niutków. Co w zamian? No co? 8.8 do 100? Gdzie uszła ta moc i te Nm?

    Dwa dobre przykłady sprzed 18 lat:
    - Honda civic 1.6 160 KM 152 Nm i 7,3 sek do 100 km
    - Clio 1.8 Słabsze o 25 KM i 40Nm. przyspieszało w nieco ponad 8 sekund.

    Analogia z tytułu: Mam aparat 14 mpix. SUPER! Tylko nie robi zdjęć. Sam nie robi. Lustrzanka 5 mpix robi lepsze. Ale pochwalić się można.

    • 30 11

    • a waga?? (1)

      porównaj sobie ile te samochody ważyły a ile waży VI

      • 10 4

      • Kiedyś jak auto miało 150 KM t o coś znaczyło

        teraz - zdecydowanie mało znaczy.

        • 13 0

    • (1)

      tylko wez uderz czolowo przy 100 golfem a Honda i wtedy bedziesz wiedzial czemu Honda jest taka szybka :) Pozdrawiam

      • 11 3

      • uderz się w czoło

        żadna różnica, wiem, bo mam zdjęcia z wypadków. myślisz, że jak walniesz przy 100 km merolem w drzewo to masz duże szanse na przeżycie? albo z innym autem które pojedzie również 100?

        • 0 2

    • Cała moc idzie w ciągnięcie wagi auta
      W Top Gear robili kiedyś wyścig sprinterski i Golf Mk I GTI objechał współczesne auta niby usportowione. Ale wtedy 110 KM musiało pociągnąć poniżej 900kg, a dziś kompakty ważą po 1300kg.

      • 8 0

    • taaaa yhyyyy (2)

      KONIE SIE NIE LICZA,LICZY SIE MOMENT OBROTOWY CZYLI Nm.

      • 4 4

      • nieuk

        • 3 2

      • no i??

        cały moment silnika przy uwzględnieniu strat idzie na pokonanie momentu bezwładności samochodu (plus opory powietrza itp) im cięższy samochód tym silnik musi mieć większy moment obrotowy aby w miarę możliwości przyśpieszał.

        silniki z lat 90 wcale nie miały dużego momentu obrotowewgo (wręcz przeciwnie) tylko były lżejsze, brak klimy, wzmocnień stref zgniotu, podzuszek czy choćby wielkość znacznie powiększyła wagę samochodów, które mają tą samą nazwę a waga wzrosła o 40%)

        • 8 0

    • W specyfikacji na tej stronie jest błąd

      nie 8.8s do 100km/h tylko 8.0, 8.8s do 100km/h ma 122KM silnik

      • 0 0

  • Jak Golf, to tylko GTI !!! (2)

    • 10 22

    • znawca się znalazł :D

      napisał, co pomyślał i tyle jego wkładu do dyskusji.

      • 5 4

    • jak golf to tylko do dresy!

      • 4 4

  • VW i masa drogowych morderców... (1)

    • 14 26

    • Każdy wie, że VW BMW i AUDI to buractwo i ameby, których przepisy nie obowiązują

      Ostatnio łysa pała w Audi gadała przez komórkę. Wszyscy ustąpili przejazdu karetce, łysol dalej nawijał...

      2 tyg temu w BMW zablokowało tory tramwajowe, bo "sportofffy kierofffca" starcił panowanie nad swoim złomem (najwyraźniej dres nie dodał oczekiwanych +100 do umiejętności kierowcy).

      Ilu ViochWagenów siedziało Ci na "ogonie" pewnie sam nie zliczysz...

      STOP DEB###M NA DRODZE!

      • 1 4

  • Golfy są dobre tylko wełniane :-)

    • 41 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane