- 1 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (39 opinii)
- 2 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (349 opinii)
- 3 Kto będzie jeździł Obwodnicą Metropolitalną? (218 opinii)
- 4 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (137 opinii)
- 5 Czy paliwo dalej będzie tanieć? (59 opinii)
- 6 Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł (163 opinie)
VW ID. Buzz: kultowy "Bulli" w elektrycznej wersji XXI wieku
Volkswagen stworzył współczesną wersję kultowego "Bulliego", czyli modelu T1. Poznajcie bliżej elektrycznego VW ID. Buzza. To samochód, obok którego nie da się przejść obojętnie. Obok ceny również, niestety. Jego cennik startuje od kwoty 282 605 zł.
"Bulli" XXI wieku
5-osobowy ID. Buzz został zbudowany na znanej już platformie MEB, przeznaczonej dla aut elektrycznych VW. To, co wyróżnia bryłę Buzza, to bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu. Siedząc za kierownicą elektrycznego busam odnosi się wrażenie, jakby ten samochód nie miał... przodu. Dzięki czemu świetnie się tym autem manewruje. Promień skrętu wynosi 5,5 m, a średnica zawracania - 11,1 m.
Długość elektrycznego busa to 4712 mm (rozstaw osi - 2989 mm), wysokość - 1936 mm, a szerokość - 1985 mm. Przestrzeń bagażowa oferuje 1121 l pojemności (w standardowej konfiguracji siedzeń). Po złożeniu drugiego rzędu pojemność zwiększy się do 1581 l.
Stylistyka
Stylistyka ID. Buzz to oczywiście nawiązanie do legendarnego "Bulliego", który na motoryzacyjnych kartach historii zapisał się jako ukochany wóz... hipisów. Buzz to współczesna, nieco futurystyczna wersja VW T1. Charakterystyczne, dwukolorowe malowanie i duży znaczek VW na przodzie - to mówi w zasadzie wszystko. A do tego bardzo ciekawy wygląd przedniego zderzaka i ostro ciosane reflektory IQ.LIGHT LED matrix. Trzeba przyznać, że wygląd przyciąga uwagę.
Wnętrze
Wnętrze jest przestronne, choć nie ukrywam, że z dużym zainteresowaniem czekam na dłuższą, 7-osobową wersję. Kabina jest raczej minimalistyczna, ale bardzo przyjemnie skrojona. Projektanci zdecydowali się na wkomponowanie dekorów w kolorze nadwozia, czyli w tym przypadku - żółtych. Wygląda to bardzo dobrze.
Zasiadamy w kapitańskim fotelu kierowcy i w zasadzie widzimy to, co widzieliśmy już w innych "elektrykach" VW. Czyli dwa wyświetlacze - ten za kierownicą jest naszym komputerem pokładowym z wszystkimi niezbędnymi wskaźnikami, natomiast ekran centralny odpowiedzialny jest za multimedia. Pozycja z fotela kierowcy jest wysoka, całkiem wygodna.
W drugim rzędzie pasażerowie mają do dyspozycji gniazda USB-C i stoliki umieszczone w oparciach przednich foteli.
Elektrycznie otwierane drzwi przesuwne drugiego rzędu są po obu stronach.
Silnik
ID. Buzz dysponuje mocą 204 KM. Ten 2,5-tonowy bus do "setki" rozpędza się w 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 145 km/h.
Bateria i ładowanie
Litowo-jonowa bateria ID. Buzza ma pojemność 77 kWh (netto). Producent deklaruje, że bus na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 419 km. Myślę, że jest to realne. Podczas jazd testowych (głównie w mieście), przy spokojnej jeździe, od czasu do czasu używając klimatyzacji, średnie zużycie energii wyniosło 19,1 kWh na 100 km. A to bardzo dobry wynik. Gdyby go utrzymać na dłuższym dystansie, to przy pełnej baterii ID. Buzz powinien przejechać ok. 405 km. Bierzmy jednak poprawkę i umówmy się, że realny zasięg to ok. 380 km.
Ile czasu trwa ładowanie ID. Buzza? Przy wykorzystaniu ładowarki z prądem przemiennym (AC, 11 kW) - naładowanie od 0 do 100 proc. zajmie 7,5 h. W przypadku gniazda przydomowego ładowanie jest zdecydowanie dłuższe i zajmuje kilkanaście godzin. Mając dostęp do szybkiej ładowarki prądem stałym (DC), bateria od 5 do 80 proc. naładuje się w około 30 minut. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 170 kW.
Cena
Niestety,nie jest tanio. Cennik VW ID. Buzz w 5-osobowej wersji startuje od kwoty 282 605 zł. Egzemplarz testowy posiada sporą listę wyposażenia opcjonalnego, a jego cena to 374 252 zł brutto. Cena to chyba największy minus tego auta.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma CityMotors, dealer Volkswagena z Gdańska.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-09 10:21
Fajny (1)
Fajny ale drogi i jednak mały zasięg jak na wakacyjne wyjazdy.
- 6 2
-
2023-06-09 11:48
Auto nieporozumienie
Busa kupuje się po to, żeby jeździć na wyjazdy całą rodzina. A tym jak spróbujemy gdzieś wyjechać, to zaraz skończy się zasięg. Polecam testującemu wyjechać na autostradę i spróbować z dopuszczalną autostradową prędkością dojechać do Torunia. Od serwisu z obwodnicy to będzie 165km w jedną stronę... Ciekawe czy dojedzie... Ja po przejechaniu 30 km z
Busa kupuje się po to, żeby jeździć na wyjazdy całą rodzina. A tym jak spróbujemy gdzieś wyjechać, to zaraz skończy się zasięg. Polecam testującemu wyjechać na autostradę i spróbować z dopuszczalną autostradową prędkością dojechać do Torunia. Od serwisu z obwodnicy to będzie 165km w jedną stronę... Ciekawe czy dojedzie... Ja po przejechaniu 30 km z prędkością 120-130km/h mam obawy, bo zużycie z tych 19kWh przekraczało 30kWh, a nie zbliżyłem się jeszcze do 140km/h... Nawet zakładając podróże z prędkością 120 km/h jak tym dojechać na południe, nie mówiąc o wyjeździe za granicę...
- 3 1
-
2023-06-08 15:25
300tys za busa. (1)
Który ofertuje mniej niż 25-letni Caravelle plus ekrany LCD.
Jeśli ktoś potrzebuje pojazdu użytkowego to tego nie kupi. Jeśli ktoś ma 300k to też raczej tego nie kupi, bo będzie wolał coś bardziej eleganckiego albo rasowego.
A to? Nawet ładne, nawet zabawne. Poproszę to auto z 1.9TDI 110KM. Jeśli cena zejdzie do 90tys, to będzie mozna rozważyć.- 24 2
-
2023-06-08 15:50
dizle robia wypad
- 0 6
-
2023-06-07 23:34
to się nigdy nie zwróci przeciętnemu konsumentowi potrzebującemu VANa
W Polsce przeciętny przebieg roczny fury to 12 tys. U nas nie opłaca się nawet nowego kupować a co dopiero elektryka. To jest kasa nie do odzyskania. Jak ktoś ma takie przebiegi to wypasionego 5-6 letniego VANa z USA dostanie za 8 dych. Ja wiem że to nieuczciwe porównywać do używek ale w takich przeciętnych warunkach nówek się po prostu nie opłaca kupować. Z resztą taki 5 letni elektryk będzie też kosztował niecałe 2 stówy. Budżet się tu nigdy nie zepnie.
- 22 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.