• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Arteon: teraz także zgrabne kombi

Michał Jelionek
9 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake. Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Jego debiut w 2017 r. przyniósł marce Volkswagen spory powiew świeżości. Mowa oczywiście o Arteonie w klasycznej wersji Fastback. Teraz, po trzech latach od premiery model przeszedł kurację odmładzającą, a dodatkowo w trójmiejskich salonach zadebiutowała wersja Shooting Brake, czyli kombi.



Tak naprawdę ten rok dla Arteona przyniósł sporo zmian, bo po pierwsze - po trzech latach od premiery model przeszedł kurację odmładzającą, a po drugie - w ofercie pojawiła się wersja kombi.

Zacznijmy może od tego, co zmieniło się w Arteonie po faceliftingu. W wyglądzie zewnętrznym zastosowano kilka kosmetycznych zmian, a te najbardziej widoczne to LED-owa listwa na grillu, która łączy przednie reflektory, a także przestylizowane lampy z tyłu. Zmiany jak najbardziej na plus. Świetlna listwa wygląda interesująco, nieco futurystycznie, podobnie zresztą jak tylne oświetlenie.

Ku niezadowoleniu wielu miłośników modelu - niestety, ale z oferty zniknął flagowy kolor nadwozia starszego Arteona, czyli złocista kurkuma. Teraz firmowymi kolorami odświeżonego modelu są czerwony "Kings Red" i niebieski "Kingfisher".

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Zdecydowanie więcej zmian zaszło we wnętrzu Arteona. Pojawiła się m.in. nowa kierownica z panelami dotykowymi zamiast standardowych przycisków. Do działania tych dotykowych płytek trzeba się przyzwyczaić. Szczególnie do uczucia wibracji po zatwierdzeniu danej funkcji.

Warto również dodać, że teraz nowe koło kierownicy jest pojemnościowe. Co to znaczy? A no to, że systemy bezpieczeństwa wykrywają, gdy kierowca nie trzyma rąk na kierownicy.

Nowy jest także panel klimatyzacji, który zastąpił klasyczne pokrętła. Jest intuicyjny, a obsługuje się go - podobnie zresztą, jak funkcje na kierownicy - przy pomocy panelu dotykowego.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Projektanci zmienili również nawiewy, boczki drzwi (pojawiła się ciekawa iluminacja świetlna) oraz cyfrowe zegary. Pojawiły się także nowe, wygodniejsze fotele w pierwszym rzędzie. Pozbyto się za to analogowego zegara nad ekranem multimedialnym.

Zmianą na lepsze jest nowy system audio marki Harman Kardon. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że nowe nagłośnienie brzmi zdecydowanie lepiej od opcjonalnych głośników marki Dynaudio z poprzedniego Arteona.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Najważniejsza różnica między Fastbackiem a Shooting Brake to wcale nie pojemność bagażnika (zaraz się zdziwicie), a wolna przestrzeń nad głowami pasażerów drugiego rzędu. Mocno opadająca linia dachu w standardowym Arteonie może doskwierać wyższym osobom. W kombi dach nad tylną kanapą jest poprowadzony wyżej o około 5 cm, co na pewno wpływa na komfort podróżnych. Przy okazji wspomnę także, że w drugim rzędzie nic się nie zmieniło - nadal jest bardzo dużo wolnej przestrzeni na nogi.

Wracamy do pojemności bagażnika, która w Arteonie Fastback wynosi 563 l. I teraz nastąpi zapowiadane zdziwienie, bo kufer Shooting Brake'a - do poziomu rolety - jest o... 2 l większy. Różnica niezauważalna. Po demontażu roletki pojemność bagażnika już po sam dach wynosi 595 l. Za przestrzenią bagażową kombi przemawia przede wszystkim możliwość przewożenia dłuższych i wyższych przedmiotów. Bagażnik jest po prostu bardziej foremny.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 272 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 7-stopniową skrzynią DSG, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MOTION). Sprint do "setki" trwa 5,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 12,7 l paliwa na 100 km.

Jak jeździ odświeżony Arteon? Podobnie jak starsza wersja. Nie widzę różnicy. Kombi jest dynamiczne, ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie (regulowane w zależności od trybów jazdy), a do tego jest ciche. Głośno, i to wyraźnie, robi się wyłącznie w trybie "sport". Sztuczny dźwięk ma imitować brzmienie rasowego auta sportowego, ale zamiast przyjemnego dźwięku... w kabinie jest po prostu hałas.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Cennik odświeżonego Arteona Shooting Brake startuje od kwoty 150 590 zł. Fastback jest tańszy o 6 tys. zł. Egzemplarz przeznaczony do jazd testowych posiada wersję wyposażenia Elegance i jest zdecydowanie droższy. Został wyceniony na kwotę 291 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma CityMotors Gdańsk.


  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Miejsca

Opinie (122) 3 zablokowane

  • Prawie 300k za VW ? (13)

    No to poszaleli

    • 76 2

    • 12,7 l paliwa na 100 km.

      Ekologivzny i tani. Europejski szmelc.

      • 0 0

    • Za kombi (7)

      Ale spójrz co ma konkurencja.

      Serio wygrał życie ktoś kto kupił nowe auto ze 2 lata temu, bo później ceny już ostro w górę.

      Skoda czy Seaty po 180k

      • 17 0

      • (5)

        Nie ceny aut w górę tylko realna inflacja jest dobrze ponad 10 procent rocznie ale lemingi nie kumają.

        • 15 7

        • Tak nie do końca się to zgadza.

          • 0 0

        • aż tak nie poszła do góry, euro po 4,5 więc trudno uzasadnić wzrost cen aut o 20% inflacją (2)

          tym bardziej że te same wersje wyposażeniowe są w Niemczech dużo droższe niż u nas. niedawno porównywali to Tiguan w wersji za 120 u nas, za Odrą kosztuje 136. Nie kumam tego.

          • 4 2

          • a Ty myślisz że inflacja to wzrost wartości euro ? (1)

            leming typowy

            • 3 2

            • nie, myślę za to że to ty jesteś leming

              inflacja nie poszła o 20%, bo gdyby tak było to Tiguan który 2 lata temu kosztował 104 nie kosztowałby teraz 106. Nie wszystkie auta zdrożały

              • 1 1

        • Inflacja ponad 10 procent? Skąd masz takie dane mistrzu?

          • 4 1

      • To prawda. Głupi Qashqai w salonie za 110 tys i to średnia wersja. Szaleństwo.

        • 11 0

    • Ceny nowych samochodów są absurdalne. (3)

      Jeszcze kilka lat temu za 291k można było kupić E-klasę lub Lexusa na wypasie, a nie VW.

      Realna wartość testowanej wersji to 150k. Podstawowowa pewnie ze 100.

      • 9 0

      • a po 3 latach spadek wartości o 60% (2)

        • 2 0

        • używane tostery też są dużo tańsze niż nowe

          tylko co z tego

          • 0 0

        • Kupujesz samochód jako lokatę kapitału?

          • 5 0

  • 4 cylindry za 291k?... co by nie było w środku to dalej tylko 4 cylindry. (2)

    • 23 0

    • Trochę przekimałeś i nie zauważyłeś, że teraz więcej niż 4 cylindry to żadkość. (1)

      Dobrze, że nie trzy.

      • 4 1

      • Cztery cylindry to moja córka ma w Pandzie :)

        • 0 0

  • Cenowa masakra

    Za te pieniądze mozna miec kilka modeli Bmw Mercedesa Audi .
    Trzeba miec nagibane zdrowo zeby kupic VW za 300 tys. Szok .

    • 1 0

  • Ekrany (1)

    Nie znoszę tych ekranów w autach. Ogólnie lubię mieć jak najciemniej w kabinie - im więcej świateł tym bardziej męczą się oczy.

    • 3 1

    • To starego poloneza kup

      • 0 3

  • (1)

    Tylko pickup!!! Wszystko inne to oedalstwo!!!

    • 0 3

    • Prawdziwy facet to tylko w Kamazie a nie jakimś pikapie.

      • 3 0

  • Szuting brejk to nie kombi (2)

    • 4 1

    • (1)

      to je kombi.

      • 0 2

      • A jednak proceed wygląda inaczej niż ceed kombi

        • 0 0

  • ktoś porównywał do Superba? (28)

    plusy/minusy?

    • 4 4

    • (16)

      Superb jest już tak przesadzony cenowo że w cenie wersji L&K można dostać nie tylko Passata ale i BMW, Audi, Mercedesa. Szczególnie teraz kiedy auta się słabo sprzedają.

      • 14 0

      • Superba na full wypasie czy takiego Atreona (12)

        kupują ludzie których rzeczywiście stać a nie koniecznie chcą to pokazywać. Premium na poziomie wypasionego Superba to przeważnie biedne wersje BMW 5 czy Audi A6 ze szmatą na fotelach, małą nawigacją, stalowym zawieszeniu albo podstawową skórą i kołami 16". Po to aby pokazać "bryłę" auta przed znajomymi, klientami itp. To jest nie moja opinia tylko koleżanki która pracuje u Zdunka. Prawdziwe Premium w tej klasie wielkości aut zaczyna się od ok. 350 tys. zł w górę więc Audi A4 czy BMW X4 trudno nawet porównać.

        • 4 4

        • masz sporo racji, ale Superba to bym do A6 nie porównywał. Jak już to do A4 (11)

          Superb to taki dłuższy Passat. Cienka blaszka. Miałem firmowego. Czuć że to nie jest premium.

          • 2 0

          • (6)

            Nie przesadzaj z tym A4, w porównaniu do Superba jest malutkie. W zeszłym roku się naszukałem a głównym kryterium był właśnie rozmiar bo zabrać się z dwójką małych dzieci to logistyczny koszmar. W dodatku nie znoszę kiedy mnie ktoś kopie w fotel ale nie lubię też SUVów. W końcowym etapie zostały mi tylko 3 auta które miały wystarczająco duże bagażniki i dużo miejsca z tyłu: Superb, Passat i BMW 3GT. Sam byłem zdziwiony bo zarówno A6 jak i BMW5 są mniejsze od wymienionych, szczególnie za przednimi fotelami.

            • 4 0

            • chyba nie sprawdziłeś mondeo (4)

              • 2 4

              • (3)

                Sprawdziłem, miejsca na tylnej kanapie za mało. W dodatku nie jestem fanem marki, oglądałem wersję Vignale, nie podobała mi się deska a fotele wykonane z takiej ekhem, skóry, i w dodatku krzywo zszyte. Podziękowałem.

                • 3 1

              • rozumiem, jednak (2)

                ja odniosłem wrażenie, że z tyłu w mondeo jest znacznie więcej miejsca niż w passacie

                • 4 3

              • Mondeo jest dużo mniejsze.

                • 2 1

              • Dużo zalezy od ustawienia przednich foteli, ustawiałem pod siebie a potem latałem jak kretyn z miarką ;>

                • 3 0

            • no na długość to masz rację, ale nie czuć że to limuzyna, tylko długi passat po prostu

              nawet czuć że drzwi jakieś takie lekkie, w przeciwieństwie do A6. Co do 3GT to fakt, ona z tyłu jest przepastna

              • 1 0

          • (1)

            Zalezy co porownujesz. Jesli chodzi o miejsce z tylu konkurencja dla superba jest tylko....A8. A6 wyraznie mniej miejsca, A4 to w zasadzie klasa kompakt, dla ludzi o wzroscie 190 cm jest po prostu ciasne

            • 0 1

            • Passat bardzo podobnie, BMW 3GT ma chyba jeszcze więcej miejsca ale została wycofana z produkcji w tym roku. Zostało 6GT ale to już jest ogromny przeskok cenowy.

              • 1 0

          • Oczywiście, masz rację, Superb i Pasek nie są premium:) (1)

            ale zdziwiłem się gdy dopiero wsiadłem do Volvo V90 - piękne wielkie auto, super wykończenie wnętrza i....ciasno z tyłu. Podobne wrażenie w 5er czy wspomniane A6 - z tyłu brak miejsca dla trochę bardziej wyrośniętych dzieci

            • 2 0

            • zawsze tak było, że w premio mało miejsca dla tych z tyłu

              za to w Vanach dużo, ale to nie premium

              • 0 1

      • W bieda wersji flotowej bez dodatków. (2)

        w cenie premium i serwisie na poziomie premium.

        • 0 5

        • (1)

          Byś się zdziwił. Za Superba na wypasie krzyczeli 175k. Dopłaciłem 5k, mam premium ze skórami i wszystkim czego mi trzeba, składane pod zamówienie. W porównaniu do Superba brakuje wentylowanego fotela i webasto. Gadanie o serwisie na poziomie premium to już całkowite nieporozumienie. Zresztą za 165k stał Pastuch w full opcji z 2019r. więc już szybciej bym na to poszedł.

          • 7 0

          • jak śmiesz! To żaden Pastuch! To Passeratti!

            • 0 0

    • (3)

      Znajomy ma Arteona, po 50k km sprzypią mu plastiki. Gdyby nie to, byłby zadowolony, serwis rozkłada ręce.

      • 3 0

      • a moze ma po prostu zwiększoną atencję

        mi w berlingo nie skrzypią, a może skrzypią tylko nie zwracam uwagi. Kiedyś jak poszedłem do okulisty bo zauważyłem zwiększoną ilość farfocli w oczach (w terminologii medycznej zwanych mętami) to mi okulista powiedział że nie wszyscy to aż tak zauważają. Ja jestem na to wyczulony, więc może tak samo z twoim kumplem.

        • 1 0

      • Co to znaczy "sypią się"? Odpadają i leżą na podłodze? (1)

        • 0 9

        • Skrzypią. Jest literówka ale od -sprzypią- do -sypią- to jednak daleko.

          • 10 0

    • porównywac z czeskim szajsem ?

      • 1 4

    • Ja porównywałem, bo chciałem kupić Superba. (1)

      Passat za te same pieniądze miał bogatsze wyposażenie i lepsze materiały. Nie mogłem w to uwierzyć. Skończyło się więc na Passacie.

      • 6 0

      • i kto by pomyślał.....a kiedyś VW oferował nam fabrykę, ale wybraliśmy Dełu i ochronę cwaniaków nierobów ze związków zawodowych

        sęk w tym, że pewnie nie bylibyśmy tam gdzie Skoda (oceniana często wyżej niż VW wyglądem i obszernością wnętrza) bo jakiś ci*l z rządu chciałby do zarządu i wszystko by zepsuł. Czesi to jednak mądry naród....

        • 9 1

    • Średnio 50k drożej (1)

      • 6 0

      • czyli 50 plusów?

        • 2 0

    • ja
      mają inne znaczki

      • 0 0

    • Tak, w Arteonie nie skonfigurujesz jasnej tapicerki + wentylacji foteli

      • 6 0

  • (3)

    Ekrany i inne gadzety to teraz podstawa. Wiekszosc pewnie nawet nie wie na ktora os ma naped...

    • 26 1

    • to tak jak z przyrodzeniem....właściciel auta z większym ekranem kompensuje sobie (1)

      małego

      • 1 3

      • a właściciel auta z małym ekranem nie ma czym sobie małej kuśki skompensować

        więc wylewa żale twierdząc że to ktoś inny sobie coś kompensuje

        • 1 2

    • Dotykowe panele w ogole powinny zniknac z samochodow, bo nie sposob tego uzyc nie odrywajac wzroku od drogi. Przelaczniki, ktorych nie da sie uzyc przez "namacanie" nie powinny miec homologacji.

      • 18 3

  • Do czego to doszło

    VW zgapił od KIA . Przeciez to proceed !!!! Oczywiście !Oczywiście ! Inne materialy inna technologia ale proceed .
    Przepraszam !
    Dwa proceed - y

    • 3 1

  • Szczerze (6)

    Powiem szczerze
    Nie stać mnie na auto za 300 tyś zł,
    ani za 150 tyś
    Nawet 15 tyś nie nam w gotówce.
    Tak myślę że dostałbym kredyt do 25 tyś.
    Tylko co za to kupię?
    Co polecacie.

    • 5 1

    • (2)

      Ja odkładałem kasę od zawsze, taki nawyk z dzieciństwa. Dzięki temu po paru latach stałej pracy mogłem sobie pozwolić na zakup używanego auta za nieco poniżej 20 tys bez kredytu. Wcale nie zarabiam dużo.

      • 5 0

      • (1)

        Co kupiłeś?

        • 0 0

        • Pewnie zaraz zostanę wyśmiany, ale Opla Corsę D, wówczas 7-letniego. Szczerze mówiąc kompletnie zignorowałem markę, odsiałem tylko ewidentnie niepolecane, problemowe modele. Skupiłem się jedynie na tym, by był od prywatnego właściciela i w jak najlepszym stanie, co zweryfikowałem w stacji diagnostycznej.

          • 8 0

    • (2)

      Zainstaluj apkę i wypożyczaj gdy potrzebujesz.
      Kredyt na 10cio latka, to niemądre. To auto trzeba będzie jeszcze ubezpieczyć i serwisować. Kolejna pożyczka?

      • 7 1

      • (1)

        Potrzebuje praktycznie codziennie. Czy wtedy warto wypożyczać auto z apki?

        • 0 0

        • Nie, nie warto.

          Najtańszy wynajem w rozliczeniu miesięcznym wyniesie około 1500zł. Jak potrzebujesz cokolwiek, byle było nie do zdarcia, to kup za 12-15 tysi Toyotę Corollę E12 z silnikiem benzynowym 1.6.

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane