• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej

Michał Jelionek
20 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017. Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017.

W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.



VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.

Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.

Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.

Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji. Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.

Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.

To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.

Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej. Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.

Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.

Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.

Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy. Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".

My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.

Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.

VW Golfa do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta

  • Zmiany zewnętrzne? Najwięcej wprowadzono ich w pasie przednim auta.

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • Golf GWE (2)

    • 8 3

    • No i... ?

      • 0 3

    • Jesteś oszołom i wszystko jasne..

      • 1 4

  • Rejestracja GWE w standardzie (6)

    tylko w TDiku, marze o nim

    • 33 3

    • Sam pewnie jedynie rowerem jeździsz a śmiesz kpić sobie z tej fury.

      • 0 0

    • Debil...

      • 0 0

    • czy to w tedeiku czy też jest w benzynie zaszpanuje każdej, wiejskiej blond dziewczynie.

      • 1 0

    • (2)

      Lecz nogi gimbusie...

      • 2 5

      • a ty lecz se plecy, na głowę za późno cieciu (1)

        • 4 1

        • Już napisałeś co wiedziałeś... Teraz wracaj pod klatkę, dokończyć specjala królu falowca...

          • 4 0

  • Moje MK4 TeDeI

    Jedyne co bym se wziął z tej padaki do mojej czwóreczki w tedeiku na blaszkach GWE to te kierunki

    • 2 0

  • (2)

    9/100 przy tak małym samochodzie można uznać za porażkę.

    • 6 5

    • Cudowne spalanie ...

      Moja mazda 6 przy silniku 2.0 i skrzyni automat pali podobnie, ma 165 KM ... no i jest to auto dużo większe. Brawo Janusze.

      • 0 2

    • to nie taki mały samochód

      • 2 1

  • Ale syf

    Nawet zadarmo tego szmalcu z vag!!

    • 3 4

  • To jeszcze znajdują się frajerzy na silniki TSI?!?!?!

    Jednak marketing robi ludziom wodę z mózgu...

    • 6 3

  • (2)

    Samochód ma szansę zalać polskie drogi...
    Za jakieś 15 lat

    • 27 0

    • zalać... chyba cieknącym olejem

      • 2 2

    • zwariowałeś :) To nie są stare VAGI z nieśmiertelnym 1.9 TDI

      projektują księgowi, max 250k przebiegu i pół samochodu do wymiany :-)

      • 6 1

  • piękne klasyczne auto (2)

    uczcie się koreańczyki i inne dziadostwa jak się robi solidne samochody

    • 14 10

    • Ani to klasyczne , ani piękne... (1)

      • 5 8

      • ani solidne - VW skończył się na Golfie IV...

        • 3 5

  • Golf - moje marzenia, kieruję z tylnego siedzenia. (1)

    Chcę takie autko. A mam starego golfa 4 i chyba jeszcze długo taki będę mieć. Czemu nie ma ankiety " Czy lubisz Golfy?" A.Tak, ale tylko rocznik 2017. B. Tak, ale tylko swetry C. Lubię ludzi, co popylają golfami. D. Tak, lubię Alfy.

    • 7 4

    • D!!!!

      • 1 0

  • Ha ha ha

    Ale się ubawiłem. 118 tys za takiego testowanego golfa? Ha ha ha. U hu hu. E he he. Hi hi hi, ło ho ho......

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane