• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S60 T5. Szybkość po szwedzku

Bawo,Mart,Ps
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Volvo S60 T5 R-design. Skandynawski przepis na szybki samochód.


Dużo w nim skandynawskiego chłodu, ale potrafi też wykrzesać z siebie całkiem sporo sportowych emocji. Volvo S60 w prawie najmocniejszej wersji T5 z pakietem R-design udowadnia, że sedan wcale nie musi być nudnym, korporacyjnym pojazdem.



Volvo pokazuje, że potrafi zamknąć swoje tradycyjne atuty - jak chociażby bezpieczeństwo (o systemach dbających o kierowcę, pasażerów czy pieszych w s60 można by napisać osobny tekst) - w karoserii prawdziwie sportowego sedana.

W sylwetce S60 w najmocniejszej wersji T5 ze sportowym pakietem R-design nie znajdziemy żadnych kanciastych kształtów. Samochód o bardzo dobrych proporcjach, wygląda jakby w każdej chwili miał zerwać się do skoku. Nic dziwnego, pod jego maską drzemie 240 KM wyciskanych z dwulitrowego, czterocylindrowego turbo. Innych kierowców o tym, że nie mają do czynienia ze zwykłym sedanem informują dwie rury wydechowe z tyłu auta i oznaczenie T5.

S60 nie rozpieszcza przestronnym wnętrzem. Trzech pasażerów może podróżować w nim całkiem wygodnie, wyższe osoby na tylnych siedzeniach będą jednak schylać głowy i kurczyć nogi. Bagażnik też ma wymiary pasujące bardziej do samochodu kompaktowego.

Kierowca s60 ma do dyspozycji bardzo komfortowe miejsce pracy. Konsola środkowa zwrócona jest w jego stronę, przycisków i pokręteł jest tyle ile potrzeba, obsługa wszystkiego intuicyjna, a ergonomia świetna. Kierownica doskonale leży w dłoniach, fotele otulają i świetnie trzymają kierującego, niebieskie podświetlenie zegarów nie męczy wzroku.

  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design


Wrażenia z jazdy

Przycisk start uruchamia silnik i... spod maski oczekiwalibyśmy bardziej rasowego dźwięku silnika. Delikatne operowanie pedałem gazu sprawia, że samochód płynnie i majestatycznie porusza się po jezdni. Sześciobiegowy automat praktycznie niezauważalnie zmienia biegi.

240 KM budzi się do życia po wciśnięciu gazu w podłogę. S60 harmonijnie rozwija moc. To nie jest jednak gwałtowna eksplozja energii spod maski. Przyjemnie twardy układ kierowniczy daje doskonałe wyczucie tego, co dzieje się na styku opon z asfaltem. Utwardzone zawieszenie sprawia, że s60 wręcz przykleja się do drogi. Na naprawdę wiele pozwala też w zakrętach. Zużycie paliwa nawet przy bardzo szybkiej jeździe nie przekracza 14 litrów na 100 km.

S60 to oryginalny samochód, który nie musi bać się porównań z niemieckimi konkurentami z segmentu premium. Proponuje jednak trochę inną filozofię szybkiego, sportowego samochodu, mającego się też doskonale sprawdzać na co dzień.

Nie jest to agresywny pojazd, wyzwalający w kierowcy instynkt rywalizacji. To raczej narzędzie do spokojnego upajania się szybką jazdą na drogach dobrej jakości. Brzmi to nieco paradoksalnie, po niezłych wynikach sprzedaży widać, że spora grupa kierowców "kupuje" filozofię Volvo. W przypadku s60 T5 R-design wraz z przydatnymi dodatkami, jak chociażby rewelacyjnie brzmiące audio, za nieco ponad 160 tysięcy złotych.

Samochód do testów udostępniony przez Drywa ADV, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (105)

  • Ładny samochód... (4)

    ... ale średnie zdjęcia. Żadnego zdjęcia przodu. Trzecie zdjęcie niedoświetlone, w cieniu. Postarajcie się proszę następnym razem.

    PS Wiem, wiem, narzekam ;)

    • 20 6

    • ... zdjęcia nie średnie tylko beznadziejne (1)

      operator aparatu jeszcze nie do czego służy lampa błyskowa, następnym razem warto się zaopatrzyć w takie "cuś" i doświetlać zdjęcia.

      • 2 0

      • Lampa jest passe

        Taki drogi samochód trzeba świecić na bogato: softboksami i innymi cudami ;)

        • 0 0

    • A mi brakuje zdjęcia spod maski... nawet jeżeli pod nią widać same plastikowe osłony...

      • 1 0

    • bład w artykule

      wersja T5 (240 km) ne jest najmocniejsza!!! w ofercie jest slnik T6 o mocy 306 kon mechancznych!!!!!!

      • 2 0

  • : ) (7)

    160 000 zł.... a więc jeszcze 110 lat pracy i kupuję: )Oczyw. pod warunkiem że będę mieszkał w szałasie jadł bułki z dżemem i pił wodę z kałuży.....

    • 56 5

    • To nie jest samochód... (5)

      ... dla ludzi pracujących na etacie. To jest samochód dla ludzi dających etaty ;)

      • 32 1

      • albo dla mających wolny zawód! (2)

        • 6 2

        • (1)

          wolny zawód pana do towarzystwa

          • 8 0

          • the bill kupisz taki za jakieś 10 lat za 20'000zł :D

            • 9 1

      • W Niemczech 1 osoba pracujaca w IT moze rocznie odlozyc 120 000 zl (1)

        Wiec da sie szybko na to zarobic, nie majac nawet partnerki. A u nas w biedolandzie nie da sie

        • 6 0

        • Jest tylko jeden problem

          W Niemczech jest dużo Niemców ;)

          • 3 0

    • oj tam, oj tam łakomczuszek.... bułek z dżeme się zachciewa:):)

      :)

      • 5 0

  • Ups...szkopki (8)

    dostaną piany...hehehe...

    • 14 12

    • (2)

      volvo to ford

      • 2 8

      • (1)

        Juz nie, Vovlo jest chinskie...

        • 11 1

        • Volvo*

          • 3 1

    • Jasne,

      a najbardziej Audi RS4 i BMW M3.

      • 7 2

    • (2)

      chyba z konia spadłeś, 2.0T R4 240KM? To może być konkurencja co najwyżej dla A4 2.0T czy BMW 328i, wszystko wyżej zje tę 'topowo-sportową' wersję S60.
      Kiedyś w S60 T5 montowali porządny 5 cylindrowy 2.5.

      • 8 3

      • kiedyś... to nie robili takich małych samochodów jak 60-tki

        tylko porządne duże autka

        • 2 0

      • No właśnie to T5 to jakaś ściema... Jeżdżę S40 T5 AWD z 2009 roku i mam porządny 5-cylindrowy rzędowy silnik, który jak przyduszę to ryczy tak pięknie, że achhh... A tu, to jakiś żart. Poza tym redaktor, który pisze, że to najmocniejsza wersja - we wstępie "prawie" co jest dużą przesadą, bo 2.0 R4 240KM, a 3.0 R6 304KM, to chyba spora jednak różnica; później pisze już, że to najmocniejsza wersja. Co za idioci piszą te artykuły?! A wracając do Volvo i silnika właśnie planuję zmienić S40 na V40 T5 (u nas w PL nie sprzedają jeszcze tej wersji ok. 260 KM) dla żony, a sam kupić coś większego. Może S60? Ale nie wiem czy dwa Volvo w domu to nie przesada, choć z S40, pomimo że to trochę Ford, jestem BARDZO zadowolony.

        • 1 1

    • Chiński, "plastikowy" pojazd!

      Tyle w temacie...

      • 0 7

  • (2)

    Golf lepszy

    • 13 26

    • ale golf 1ka (1)

      • 10 1

      • jako buggy

        • 6 0

  • volvo (4)

    w czym golf jest lepszy? zwykly kapec dla pospolstwa i wsi....

    • 25 8

    • oczywiscie, tylko miastowych stac na nakrecanie gospodarki poprzez jezdzenie plasikowymi bublami

      • 8 3

    • (1)

      w kosztach i w tym że jest cosmo, gdziekolwiek nim pojedziesz każdy go naprawi, na każdym kontynencie, każdą generację,
      w tym Golfy królują i wiodą prym,
      inne marki mogą o tym pomarzyć i próbować doganiać VW, ciągle doganiać....

      • 6 8

      • ta chyba model II

        po trzech oficerach wehrmachtu. ruskiego jabola spali a czesci znajdziesz na smietniku. w nastepnych modelach byla juz kupa elektroniki jak wszedzie indziej i naprawa wyglada tak samo jak dla kazdej innej fury. generalnie to wszystko naprawisz na claym cywilizowanym swiecie, a w niecywilizowanym tylko garbusa i lade

        • 4 2

    • kazde auto tej klasy to kapec dla pospolstwa.

      nie oszukuj sie myslac ze jak kupisz volvo to bedziesz sie wyroznial. tych aut jak kundli na polskich drogach.

      • 2 3

  • Volvo S60 T5. Szybkość po szwedzku (8)

    Cena 160 tys zł i fakt iż zawieszenie Volvo z Forda,silnik z Forda i ile jest Volvo w Volvo???Pomijam,że przegląd podstawowy to wydatek 1500zł hehe

    • 19 16

    • zapomniałeś o ubezpieczeniu 8'000zł + paliwo na cały rok 10'000zł
      z przeglądem wyjdzie z 20'000zł
      Zakładam ze ktoś kto wydaje 20 tysiaków na utrzymanie kupuje takie auto za gotówkę a nie bawi się w kredyciki których obsługę by trzeba dodać do kosztów

      • 9 0

    • (5)

      i tu sie mylisz chłopcze volvo juz odbiło od forda silniki i podzespoły robione sa przez volvo zainteresuj sie i poczytaj o nowych modelach ....

      • 7 4

      • nie podniecaj się

        160k za trochę blach to najmniej o 100k za dużo

        • 5 4

      • volvo odbiło od forda a trafiło pod zarząd chinskiej fabryczki Geely (2)

        to firma która zaczynała od produkcji lodówek od 1998 składa samochody.
        Kupili volwo żeby przejąć technologię i już budują fabrykę w chinach gdzie będę klecić 300tys aut rocznie. Pewnie za niedługi czas fabryki w Szwecji i Belgii zamkną jako zbyt drogie.

        • 4 2

        • naat, nikt nie kupi Volvo z Chin, zwłaszcza jesli zamkneliby fabryki w eu

          union nakreciliby taka kampanie medialna, ze marka stracila by prestiz, zarzad o tym wie i nie moze sobie na to pozwolic, dlatego tez zastrzegli sobie w ich umowie jak ich kitajce przejmowaly ze produkcja ma byc na starym kontynencie i basta.

          zreszta chiny juz nie sa takie pro jesli chodzi o produkcje, kraj sie rozwija i pensje rosna, jesli dodac do tego caly shipment z otoczka i ubezpieczeniami to sie okaze ze za dekade bardziej sie bedzie oplacalo robic tutaj na nasz rynek i amerykanski a na azje robic w chinach.

          • 3 0

        • Naprawdę uważasz...

          że Chińczycy są aż takimi idiotami by wydawać miliony dolarów po to by robić coś co mają już u siebie?

          • 0 3

      • a co za roznica

        klucicie sie jakby to mialo znaczenie kto wyprodukowal znaczek.

        • 3 1

    • a jendak silnik volvo

      jak wyzej

      • 0 0

  • takie wielkie podrasowane limuzyny sa bez sensu (7)

    jak ktos chce wrazen z jazdy to za te pieniadze kupi jakies mniejsze coupe albo focusa rs czy golfa gti itd..

    • 9 13

    • (3)

      nie do końca, w trasie umęczysz się takim focusem rs czy golfem gti a np. Audi RS6 czy BMW M5 już nie, poza tym 4/5 cylindrów vs 8/10 to chyba nie ma o czym rozmawiać ;)

      • 4 3

      • Ale po co minusować? Przecież to oczywiste, że małym, bardzo sztywnym hatchbackiem na dużych alufelgach to na dłuższej trasie >200km umęczysz się potwornie, bo wytrzepie Cie niemiłosiernie, fizyki nie oszukasz. W M5/RS6 też są duże felgi i twardy zawias ale auto jest duże, trochę inny typ zawieszenia, inaczej zestrojone co wpływa bardzo mocno na komfort jazdy.

        • 1 1

      • W dlugie trasy (1)

        raczej nie bedziesz jezdzil M5, bo zbankrutujesz, lepiej zainwestuje w diesla. A jak chcesz sie wyszalec, to lepsze wrazenia daje male auto z mocnym silnikiem

        • 1 2

        • Nie patrz na wszystko przez pryzmat polskich realiów, Polska nie jest największym rynkiem odbioru takich dużych (i Volvo S60 T5 też nie jest specjalnie 'adresowane' na naszych rynek), mocnych aut, takie auta są produkowane na bogate rynki, gdzie nie ma opisywanych przez Ciebie 'rozkmin' i 'problemów' - tam w trasę młodszy pojedzie sobie M5, inny RS6 a starszy wybierze Mercedesa CL (500, 600, 55 AMG, 63 AMG, 65 AMG). W Polsce owszem królują diesle i jest to wybór rozsądny.

          • 4 1

    • nie sa bez sensu a nisz konsumenckich jest duzo (2)

      jesli chcesz cos z pazurem ale i wygodnego i stac cie na taki wydatek to kupisz sobie cos tego pokroju. "usportowiony" kompakt to dla ciebie za malo a z kolei BMW M5 to juz inny poziom cenowy. wiec tutaj wlasnie jest twoj kompromis.

      • 4 2

      • (1)

        Po części się zgadzam i wystawiłbym jako przykład tutaj STARSZE Volvo V70R (2.5 R5 Turbo). To obecne pokazywane jest za drogie i za słabe, do tego za pewne obecna polityka firmy bardzo ugrzeczniła zawieszenie w porównaniu do poprzedniego modelu. Szału nie narobi, bo jak ktoś chce się wściekać w mieście to kupi mocnego kompakta (Audi S3/RS3, Golfa GTI, Focusa RS czy Megane Sport), który zrobi wiatrak z tego Volvo a jak ktoś chce wygodniej niż kompakt ale równie szybko to wybierze S6/RS6, M5, E63 AMG czy coś podobnego kroju. Obecne S60 T5 to takie niby drogie auto (ale w porównaniu do konkurencji tanie), które chce wypełnić lukę między szybkimi kompaktami a szybkimi limuzynami, jednak konkurencja zje po prostu to Volvo, bo ktoś kto decyduje się na auto twarde/twardawe jest raczej nastawiony na konkretne osiągi i jakąś przyjemność z jazdy (co niewątpliwie S4/RS4, M3, C63 AMG daje) a Volvo S60 T5 to takie po środku nie wiadomo co.

        • 0 4

        • za drogie?

          160 klockow w klasie sredniej premium to nie jest duzo. bmw 328 czy mercedes o podobnej mocy kosztuja wiecej. do audi RS nie ma co porownywac bo to inna klasa cenowa.
          w sumie to nawet mowie troche na podstawie swoich doswiadczen. mam podobne auto powiedzmy, mozna sie czepiac ale klasa srednia naped na tyl i prawie 200 koni. na wersje najmocniejsza mnie w tej klasie nie stac po 2 kroć, a na mocnego hothatcha nie mam ochoty bo mam rodzine :0 dla mnie moje auto w tej chwili jest idealne. jeszcze kilka lat temu gdy nie mialem jeszcze rodziny wybralbym mocnego kompakta, a pewnie za 20 lat bede chcial mocna limuzyne.
          pozdrawiam

          • 1 0

  • Ile pali Volvo S60? (5)

    • 6 2

    • mniej niż moja 12 letnia astra...

      i to mnie boli

      • 4 0

    • (3)

      mam volvo s60 z silnikiem d5 2.4 (5 cylindrówka) pojemność, ma aktualnie 215 koni (po czipie) pali 7 litrów ON (przy spokojnej jeździe 6,7), wrażenia z jazdy rewelacja

      • 5 2

      • Nie ma czegoś takiego jak chip w silniku!

        Nie znasz tematu!

        • 0 4

      • tak, chyba według obliczeń producenta a nie w realu, lol

        • 1 3

      • a ja mam volvo z siedzeniami jak kanapa, pali 10 litrow ON na 100 z nowym sinlikiem D5.

        • 1 2

  • volvo (2)

    chinskie volvo :)

    • 9 8

    • Volvo to samochod do d... (1)

      od prawie dwoch tygodni czekam na anprawe i na czesci ktore maja dostarczyc ze Szwecji do autoryzowanego salonu - TOTALNA PORAZKA !!!!!!!!!!!!!! NIGDY WIECEJ VOLVO !!!!! wyleczylem sie z tego samochodu na dobre. Dobry dopoki jezdzi - potem lepiej go zepchnac z molo do morza

      • 2 7

      • trzeba bylo jechac do jakiegos hurtownika czesci

        ja tak serwisuje swoje volvo i problemow nie mam. czesci moze tanie nie sa ale to nie fiat seicento. nie ma co narzekac, trzeba myslec

        • 4 0

  • szybkosc po ....chinsku (1)

    jesli dobrze pamietam Volvo jest juz w rekach zoltkow, chyba ze sie myle...

    • 21 5

    • dokladnie

      to samo pomyślałem jak przeczytałem ten tytuł

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane