• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S60 T5. Szybkość po szwedzku

Bawo,Mart,Ps
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Volvo S60 T5 R-design. Skandynawski przepis na szybki samochód.


Dużo w nim skandynawskiego chłodu, ale potrafi też wykrzesać z siebie całkiem sporo sportowych emocji. Volvo S60 w prawie najmocniejszej wersji T5 z pakietem R-design udowadnia, że sedan wcale nie musi być nudnym, korporacyjnym pojazdem.



Volvo pokazuje, że potrafi zamknąć swoje tradycyjne atuty - jak chociażby bezpieczeństwo (o systemach dbających o kierowcę, pasażerów czy pieszych w s60 można by napisać osobny tekst) - w karoserii prawdziwie sportowego sedana.

W sylwetce S60 w najmocniejszej wersji T5 ze sportowym pakietem R-design nie znajdziemy żadnych kanciastych kształtów. Samochód o bardzo dobrych proporcjach, wygląda jakby w każdej chwili miał zerwać się do skoku. Nic dziwnego, pod jego maską drzemie 240 KM wyciskanych z dwulitrowego, czterocylindrowego turbo. Innych kierowców o tym, że nie mają do czynienia ze zwykłym sedanem informują dwie rury wydechowe z tyłu auta i oznaczenie T5.

S60 nie rozpieszcza przestronnym wnętrzem. Trzech pasażerów może podróżować w nim całkiem wygodnie, wyższe osoby na tylnych siedzeniach będą jednak schylać głowy i kurczyć nogi. Bagażnik też ma wymiary pasujące bardziej do samochodu kompaktowego.

Kierowca s60 ma do dyspozycji bardzo komfortowe miejsce pracy. Konsola środkowa zwrócona jest w jego stronę, przycisków i pokręteł jest tyle ile potrzeba, obsługa wszystkiego intuicyjna, a ergonomia świetna. Kierownica doskonale leży w dłoniach, fotele otulają i świetnie trzymają kierującego, niebieskie podświetlenie zegarów nie męczy wzroku.

  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design


Wrażenia z jazdy

Przycisk start uruchamia silnik i... spod maski oczekiwalibyśmy bardziej rasowego dźwięku silnika. Delikatne operowanie pedałem gazu sprawia, że samochód płynnie i majestatycznie porusza się po jezdni. Sześciobiegowy automat praktycznie niezauważalnie zmienia biegi.

240 KM budzi się do życia po wciśnięciu gazu w podłogę. S60 harmonijnie rozwija moc. To nie jest jednak gwałtowna eksplozja energii spod maski. Przyjemnie twardy układ kierowniczy daje doskonałe wyczucie tego, co dzieje się na styku opon z asfaltem. Utwardzone zawieszenie sprawia, że s60 wręcz przykleja się do drogi. Na naprawdę wiele pozwala też w zakrętach. Zużycie paliwa nawet przy bardzo szybkiej jeździe nie przekracza 14 litrów na 100 km.

S60 to oryginalny samochód, który nie musi bać się porównań z niemieckimi konkurentami z segmentu premium. Proponuje jednak trochę inną filozofię szybkiego, sportowego samochodu, mającego się też doskonale sprawdzać na co dzień.

Nie jest to agresywny pojazd, wyzwalający w kierowcy instynkt rywalizacji. To raczej narzędzie do spokojnego upajania się szybką jazdą na drogach dobrej jakości. Brzmi to nieco paradoksalnie, po niezłych wynikach sprzedaży widać, że spora grupa kierowców "kupuje" filozofię Volvo. W przypadku s60 T5 R-design wraz z przydatnymi dodatkami, jak chociażby rewelacyjnie brzmiące audio, za nieco ponad 160 tysięcy złotych.

Samochód do testów udostępniony przez Drywa ADV, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (105)

  • Lepiej bujac sie wieswagenem haha ja mam trzecie volvo s60 i kupie czwarte a wy kupujcie niemieckią kupe ktora pali wiecej oleju niz bezyny

    • 0 0

  • Volvo S60 T5. Szybkość po szwedzku (8)

    Cena 160 tys zł i fakt iż zawieszenie Volvo z Forda,silnik z Forda i ile jest Volvo w Volvo???Pomijam,że przegląd podstawowy to wydatek 1500zł hehe

    • 19 16

    • a jendak silnik volvo

      jak wyzej

      • 0 0

    • (5)

      i tu sie mylisz chłopcze volvo juz odbiło od forda silniki i podzespoły robione sa przez volvo zainteresuj sie i poczytaj o nowych modelach ....

      • 7 4

      • a co za roznica

        klucicie sie jakby to mialo znaczenie kto wyprodukowal znaczek.

        • 3 1

      • volvo odbiło od forda a trafiło pod zarząd chinskiej fabryczki Geely (2)

        to firma która zaczynała od produkcji lodówek od 1998 składa samochody.
        Kupili volwo żeby przejąć technologię i już budują fabrykę w chinach gdzie będę klecić 300tys aut rocznie. Pewnie za niedługi czas fabryki w Szwecji i Belgii zamkną jako zbyt drogie.

        • 4 2

        • Naprawdę uważasz...

          że Chińczycy są aż takimi idiotami by wydawać miliony dolarów po to by robić coś co mają już u siebie?

          • 0 3

        • naat, nikt nie kupi Volvo z Chin, zwłaszcza jesli zamkneliby fabryki w eu

          union nakreciliby taka kampanie medialna, ze marka stracila by prestiz, zarzad o tym wie i nie moze sobie na to pozwolic, dlatego tez zastrzegli sobie w ich umowie jak ich kitajce przejmowaly ze produkcja ma byc na starym kontynencie i basta.

          zreszta chiny juz nie sa takie pro jesli chodzi o produkcje, kraj sie rozwija i pensje rosna, jesli dodac do tego caly shipment z otoczka i ubezpieczeniami to sie okaze ze za dekade bardziej sie bedzie oplacalo robic tutaj na nasz rynek i amerykanski a na azje robic w chinach.

          • 3 0

      • nie podniecaj się

        160k za trochę blach to najmniej o 100k za dużo

        • 5 4

    • zapomniałeś o ubezpieczeniu 8'000zł + paliwo na cały rok 10'000zł
      z przeglądem wyjdzie z 20'000zł
      Zakładam ze ktoś kto wydaje 20 tysiaków na utrzymanie kupuje takie auto za gotówkę a nie bawi się w kredyciki których obsługę by trzeba dodać do kosztów

      • 9 0

  • Jak kogoś nie stać to nawet volvo przeszkadza :d

    Jeździłem tym autem calutki dzień 240PS, świetne auto : przyspieszenie - zakręty jakość wykonania oraz styl, myślę że można wysoko ocenić te auto daje poczucie nie tylko komfortu ale dużo przyjemności z jazdy. Na co dzień jeżdżę BMW 730 2009r i brakuje temu autu luzu. pozdrawiam

    • 3 0

  • Ups...szkopki (8)

    dostaną piany...hehehe...

    • 14 12

    • (2)

      chyba z konia spadłeś, 2.0T R4 240KM? To może być konkurencja co najwyżej dla A4 2.0T czy BMW 328i, wszystko wyżej zje tę 'topowo-sportową' wersję S60.
      Kiedyś w S60 T5 montowali porządny 5 cylindrowy 2.5.

      • 8 3

      • No właśnie to T5 to jakaś ściema... Jeżdżę S40 T5 AWD z 2009 roku i mam porządny 5-cylindrowy rzędowy silnik, który jak przyduszę to ryczy tak pięknie, że achhh... A tu, to jakiś żart. Poza tym redaktor, który pisze, że to najmocniejsza wersja - we wstępie "prawie" co jest dużą przesadą, bo 2.0 R4 240KM, a 3.0 R6 304KM, to chyba spora jednak różnica; później pisze już, że to najmocniejsza wersja. Co za idioci piszą te artykuły?! A wracając do Volvo i silnika właśnie planuję zmienić S40 na V40 T5 (u nas w PL nie sprzedają jeszcze tej wersji ok. 260 KM) dla żony, a sam kupić coś większego. Może S60? Ale nie wiem czy dwa Volvo w domu to nie przesada, choć z S40, pomimo że to trochę Ford, jestem BARDZO zadowolony.

        • 1 1

      • kiedyś... to nie robili takich małych samochodów jak 60-tki

        tylko porządne duże autka

        • 2 0

    • Chiński, "plastikowy" pojazd!

      Tyle w temacie...

      • 0 7

    • Jasne,

      a najbardziej Audi RS4 i BMW M3.

      • 7 2

    • (2)

      volvo to ford

      • 2 8

      • (1)

        Juz nie, Vovlo jest chinskie...

        • 11 1

        • Volvo*

          • 3 1

  • takie wielkie podrasowane limuzyny sa bez sensu (7)

    jak ktos chce wrazen z jazdy to za te pieniadze kupi jakies mniejsze coupe albo focusa rs czy golfa gti itd..

    • 9 13

    • nie sa bez sensu a nisz konsumenckich jest duzo (2)

      jesli chcesz cos z pazurem ale i wygodnego i stac cie na taki wydatek to kupisz sobie cos tego pokroju. "usportowiony" kompakt to dla ciebie za malo a z kolei BMW M5 to juz inny poziom cenowy. wiec tutaj wlasnie jest twoj kompromis.

      • 4 2

      • (1)

        Po części się zgadzam i wystawiłbym jako przykład tutaj STARSZE Volvo V70R (2.5 R5 Turbo). To obecne pokazywane jest za drogie i za słabe, do tego za pewne obecna polityka firmy bardzo ugrzeczniła zawieszenie w porównaniu do poprzedniego modelu. Szału nie narobi, bo jak ktoś chce się wściekać w mieście to kupi mocnego kompakta (Audi S3/RS3, Golfa GTI, Focusa RS czy Megane Sport), który zrobi wiatrak z tego Volvo a jak ktoś chce wygodniej niż kompakt ale równie szybko to wybierze S6/RS6, M5, E63 AMG czy coś podobnego kroju. Obecne S60 T5 to takie niby drogie auto (ale w porównaniu do konkurencji tanie), które chce wypełnić lukę między szybkimi kompaktami a szybkimi limuzynami, jednak konkurencja zje po prostu to Volvo, bo ktoś kto decyduje się na auto twarde/twardawe jest raczej nastawiony na konkretne osiągi i jakąś przyjemność z jazdy (co niewątpliwie S4/RS4, M3, C63 AMG daje) a Volvo S60 T5 to takie po środku nie wiadomo co.

        • 0 4

        • za drogie?

          160 klockow w klasie sredniej premium to nie jest duzo. bmw 328 czy mercedes o podobnej mocy kosztuja wiecej. do audi RS nie ma co porownywac bo to inna klasa cenowa.
          w sumie to nawet mowie troche na podstawie swoich doswiadczen. mam podobne auto powiedzmy, mozna sie czepiac ale klasa srednia naped na tyl i prawie 200 koni. na wersje najmocniejsza mnie w tej klasie nie stac po 2 kroć, a na mocnego hothatcha nie mam ochoty bo mam rodzine :0 dla mnie moje auto w tej chwili jest idealne. jeszcze kilka lat temu gdy nie mialem jeszcze rodziny wybralbym mocnego kompakta, a pewnie za 20 lat bede chcial mocna limuzyne.
          pozdrawiam

          • 1 0

    • (3)

      nie do końca, w trasie umęczysz się takim focusem rs czy golfem gti a np. Audi RS6 czy BMW M5 już nie, poza tym 4/5 cylindrów vs 8/10 to chyba nie ma o czym rozmawiać ;)

      • 4 3

      • W dlugie trasy (1)

        raczej nie bedziesz jezdzil M5, bo zbankrutujesz, lepiej zainwestuje w diesla. A jak chcesz sie wyszalec, to lepsze wrazenia daje male auto z mocnym silnikiem

        • 1 2

        • Nie patrz na wszystko przez pryzmat polskich realiów, Polska nie jest największym rynkiem odbioru takich dużych (i Volvo S60 T5 też nie jest specjalnie 'adresowane' na naszych rynek), mocnych aut, takie auta są produkowane na bogate rynki, gdzie nie ma opisywanych przez Ciebie 'rozkmin' i 'problemów' - tam w trasę młodszy pojedzie sobie M5, inny RS6 a starszy wybierze Mercedesa CL (500, 600, 55 AMG, 63 AMG, 65 AMG). W Polsce owszem królują diesle i jest to wybór rozsądny.

          • 4 1

      • Ale po co minusować? Przecież to oczywiste, że małym, bardzo sztywnym hatchbackiem na dużych alufelgach to na dłuższej trasie >200km umęczysz się potwornie, bo wytrzepie Cie niemiłosiernie, fizyki nie oszukasz. W M5/RS6 też są duże felgi i twardy zawias ale auto jest duże, trochę inny typ zawieszenia, inaczej zestrojone co wpływa bardzo mocno na komfort jazdy.

        • 1 1

  • Ile pali Volvo S60? (5)

    • 6 2

    • (3)

      mam volvo s60 z silnikiem d5 2.4 (5 cylindrówka) pojemność, ma aktualnie 215 koni (po czipie) pali 7 litrów ON (przy spokojnej jeździe 6,7), wrażenia z jazdy rewelacja

      • 5 2

      • a ja mam volvo z siedzeniami jak kanapa, pali 10 litrow ON na 100 z nowym sinlikiem D5.

        • 1 2

      • tak, chyba według obliczeń producenta a nie w realu, lol

        • 1 3

      • Nie ma czegoś takiego jak chip w silniku!

        Nie znasz tematu!

        • 0 4

    • mniej niż moja 12 letnia astra...

      i to mnie boli

      • 4 0

  • 99,9% z was nigdy nie mialo i nie bdzie mialo nowego samochodu...wiec o czym piszecie? (2)

    Kazdy z was ma w podswiadomosci zakodowane ze chcialby miec taka fure ja kto volvo,ale poniewaz was na to auto nie stac rodzi sie w was stres i bezlitosnie krytykujecie cos czego calkowicie nie znacie i nigdy nie poznacie.
    No a ludzie ktorzy maja wypchane portfele ,chetnie kupuja to auto ,a na wasze wpisy popatrzyliby z politowaniem!

    • 6 0

    • no to wlasciciel salonu Drywa na pewno nie ma wypchanego portfela, bo NIE jezdzi Volvo - jezdzi BMW 7, czyzbym popsul Twoj swiatopoglad?

      • 0 0

    • juz tak tak, kazdemu zajrzales do portfela? idz na inne forum szerzyc ta chinska propagande.

      • 0 0

  • same debile tu pisza,bo... (2)

    Napisalem juz ze Volvo posiada najwygodniejsze fotele w jakich mozna siedziec,a jakis debil pisze ze kanapa.No coz jak mial 20 letnei " wy pi erdzia ne " Volvo to moze i sie mu zpadaly.Nastepna kwestia dotyczy nqabywcy czego szuka i jaka ma pojemnosc portfela.Otoz wiekszosc z was dziady ne istac na samochod za 160 000 wiec o czym piszecie ze M5 ze Rs6 jest lepsze?tak mozna kupic 3 takie Volva z jedne M5.To nie wszystko to Volvo zbudowane jest harmonijnie i bedzie jezdzilo zachoujac swoja wartosc okolo 20 lat.M-5 po 5 latach bedzie juz wrakiem i po 12 latach bedzie was stac na kupno tego M5 ,a na to Vollvo nie bo trzyma cene i nei kosztuje tak duzo w eksploatacji.
    Po za tym to Volvo jest az nadto na drogi w calej Europie szybki bo pewnie idzie 230 na godizne do setki sobie radzi dobrze 7 sekund to wystarczajace osiagi i nie pali pol bkau benzyny jak M5.
    To Volvo kosztuje o 80% mniej niz przecietny merca czy bimerma komfort jazdy ma ten sam lub lepszy!
    I jeszcze jedna sprawa Volvo ma lpesza zywotnosc od Mercedesa ,a na pewno od BMW-mniej rdzewieje:)
    Volvo to porzadne auto,dobrze zrobione i zpaewniajace wygode i status,za niewygorowane pieniadze.
    Chesz wiecje statusu i luksusu kup sobie wieksze Volvo z mocniejszym silnikiem z napedem na 4 kola... i jezel ibys chcial znow dorownac komfortowi i klasie tego auta w innych markach jak Audi ,Mercedes czy BMW to musiz zaplacic 100 i 200 % wiecej...dlatego normalni ludzie w Niemczech czy USA lub Rosji (gdzie sa srogie zimy) wybieraja Volvo.

    • 10 3

    • na pewno wlasciciel salonu Drywa tez sie nie zna, bo jezdzi BMW 7, ops, czyzbym cos przeoczyl?

      • 0 0

    • A skad wiesz jakie kto mial? S40 i V70 bylo nowe z salonu, zamiast uprawiac ta paskudna reklame to wez pojdz do salonu Audi, BMW i Mercedesa i posiedz troche. Co z tego, ze M5 pali duzo? Ma duza moc to pali, Volvo ze znaczkiem R i Tx (T5, T6) zawsze byly produkowane z nastawieniem sportowym i przy takim aucie pisanie o spalaniu jest niepowazne, jak Cie interesuje spalanie to kup diesla ale nie oklejaj go w jakies R czy T, nie dowalaj wielkich felg, bo po prostu nie stac Cie na to. Fajnie, ze wyzywasz od dziadow ale reklama Volvo slabo Ci idzie i niestety nie da sie ukryc, ze obecne Volvo to nie to samo co kiedys.

      ps. Tak, M5 i RS6 JEST lepsze, pod kazdym wzgledem, wykonania, prowadzenia, osiagow, luksusu, prestizu i czegokolwiek sobie wpiszesz.

      • 0 0

  • jak przeczytacie zrozumiecie (2)

    Nowe Volvo S60 ma bardziej dynamiczny i sportowych charakter. Praktycznie wszystkie linie auta tworzą dynamiczny profil, który sprawia wrażenie bardziej nadwozia typu coupe niz sedan. Projekt samochodu powstał w wyniku połączenia czystej pasji i chęci osiągnięcia najwyższego poziomu w dziedzinie rozwoju zawieszeń Volvo. Tym samym wkroczyliśmy w obszar, w którym nigdy jeszcze nie byliśmy powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego Volvo.

    Samochód będzie oferowany z dwoma typami zawieszenia. Na rynku europejskim standardem będzie sportowe. Z kolei na większości rynków Ameryki Północnej i Azji samochód zostanie wyposażony w komfortowe zawieszenie, a wariant sportowy będzie opcją dodatkową. Różnice pomiędzy oboma rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Oba warianty S60, mogą zostać wyposażone w zaawansowane, samokorygujące, aktywne zawieszenie Four-C.

    Nowy model Volvo został wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne poprawiające bezpieczeństwo. Auto jako pierwsze otrzymało przełomowe rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa czynnego, układ Pedestrian Detection oraz nowy, bardziej zaawansowany układ kontroli stabilizacji toru jazdy. Układ Pedestrain Detection wykorzystuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie techniki i wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania.

    Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20%, a w pewnych przypadkach nawet o 85%.

    Wnętrze nowej S60-tki dedykowane jest dla pięciu osób. Tylne siedzenie zostało zaprojektowane tak, aby osoba siedząca pośrodku czuła podparcie po bokach. Ponadto miejsce na kolana powiększono o 30 mm, a otwór bagażnika rozszerzono o 107 mm, w porównaniu do modelu S60 poprzedniej generacji.

    W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży, będzie on oferowany z czterema typami jednostek napędowych. Dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3.0l. i 2.0l o mocach 304 KM i 203 KM. A także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2.4l. i 2.0l o mocach 205 KM i 163 KM. W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne 3 jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2.0l. oraz 1.6l. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1.6l., mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.

    • 0 0

    • przepisujesz wspaniale glupoty ze strony Volvo, niezle Wam tam pranie mozgu robia, za pewne u Drywy, ale najlepsze zostawilem na koniec - jak to nowe Volvo jest takie wspaniale TO CZEMU WLASCICIEL SALONU DRYWA JEZDZI BMW 7 ?! :)

      • 0 0

    • 1.4 diesla w S80 nie bedzie? W sam raz, oszczedny i dynamiczny!

      • 0 1

  • a jezlei ktos chce szalec to mzoe nei na szosiea na torze wyscigowym.. (1)

    do szlaenstwa nadaja sie mniejsze auta o wyzylowanej mocy silnika Peugot,Renault, Audi RS, BMW M3, Lancia, Mitsubishi Ewo czy Subaru Impreza...napewno nie Volvo i nie Mercedes

    • 1 1

    • no tak, nie Mercedes C63 AMG czy CL63/65 AMG, człowieku, o motoryzacji wiesz tyle co nic a kultura Twoich wypowiedzi to rynsztok.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane