• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC60 dostępne z miękką hybrydą

9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
XC60 to jeden z pierwszych modeli Volvo, który napędzany jest miękką hybrydą. XC60 to jeden z pierwszych modeli Volvo, który napędzany jest miękką hybrydą.

Hybrydyzacja i elektryfikacja gamy modelowej Volvo trwa w najlepsze. Od niedawna w ofercie trójmiejskiego przedstawiciela szwedzkiej marki, dealera Volvo Drywa, dostępne są tzw. miękkie hybrydy. Jednym z pierwszych modeli, który otrzymał nowy układ napędowy, jest model XC60.



Zacznijmy od wyjaśnienia zasady działania miękkiej hybrydy w samochodach marki Volvo. Układ Mild Hybrid (mHEV) działa przy wykorzystaniu zarówno silnika spalinowego, jak i elektrycznego. Pierwsze skrzypce odgrywa jednostka spalinowa, natomiast silnik elektryczny pomaga głównie w momentach, w których pobór paliwa jest największy - przy ruszaniu i przyspieszeniu. Miękka hybryda wykorzystywana jest także do zasilania urządzeń pokładowych, jak chociażby wspomaganie kierownicy, klimatyzacji czy systemu multimedialnego.

Miękka hybryda w ofercie silnikowej modeli Volvo oznaczana jest literką B. W przypadku egzemplarza testowanego to B5.
Miękka hybryda w ofercie silnikowej modeli Volvo oznaczana jest literką B. W przypadku egzemplarza testowanego to B5.
Istotnym elementem układu mHEV jest umieszczony pod bagażnikiem akumulator litowo-jonowy podłączony do 48-woltowej instalacji elektrycznej. Jego zadaniem jest magazynowanie energii odzyskanej podczas hamowania, a następnie wykorzystanie jej do wspomagania silnika spalinowego.

Taki zabieg ma na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń, upłynnienie jazdy, dostarczenie większej mocy oraz zwiększenie oszczędności paliwa. Odpowiada za to moduł ISG, który zastąpił konwencjonalny alternator i rozrusznik.

Volvo XV60 mHEV oferuje kapitalne osiągi. Volvo XV60 mHEV oferuje kapitalne osiągi.
W gamie Volvo wszystkie odmiany miękkiej hybrydy będą oznaczane literką "B" (z ang. brake recovery, który oznacza możliwość odzyskiwania energii z hamowania). Pierwszymi modelami Volvo, w których oferowany jest układ miękkiej hybrydy, są XC90 i XC60. I to właśnie na przykładzie Volvo XC60 B5 przybliżymy wam specyfikę mHEV. Co ciekawe, B5 to oznaczenie miękkiej hybrydy zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym. Egzemplarz demonstracyjny należący do firmy Volvo Drywa został wyposażony w 2-litrową, czterocylindrową jednostkę benzynową o mocy 250 KM, którą wspomaga silnik elektryczny generujący dodatkowe 14 KM. Maksymalny moment obrotowy w tym aucie wynosi 390 Nm.

Sprint do "setki" trwa 6,9 sekundy. Sprint do "setki" trwa 6,9 sekundy.
264-konna hybryda oferuje naprawdę świetne osiągi, kulturę pracy, elastyczność i dynamikę. XC60 na osiągniecie "setki" potrzebuje 6,9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Wsparcie silnika elektrycznego jest odczuwalne, szczególnie podczas gwałtownego przyspieszenia, gdy dosłownie jesteśmy wciskani w fotel. Układ został zestrojony z bardzo precyzyjnym ośmiobiegowym automatem Geartronic, który dzięki współpracy z jednostką elektryczną działa jeszcze płynniej, natomiast moment obrotowy w Volvo XC60 B5 przekazywany jest na wszystkie koła.

Płynnie działa także układ start/stop - dzięki modułowi ISG uruchomienie silnika jest w zasadzie nieodczuwalne. 48-woltowa instalacja jest w stanie samodzielnie zainicjować początkowy ruch auta. Istotną funkcją jest także szybsze wyłączanie silnika spalinowego. W XC60 mHEV dzieje się to już w trakcie hamowania, a nie dopiero gdy samochód się zatrzyma.

  • Elegancko skrojone wnętrze Volvo XC60 zachwyca komfortem.
Inżynierowie Volvo wprowadzili zmiany w aż 80 proc. dotychczasowych komponentów napędu. Trzecia generacja silników z serii Drive-E, oprócz tego, że emituje mniej dwutlenku węgla, otrzymała szereg unowocześnień mających na celu zmniejszenie wibracji i oporów wewnętrznych. A to z kolei przekłada się na zdecydowanie cichszą pracę silnika. Odczuwalne jest to podczas jazdy. Przy autostradowych prędkościach w kabinie panuje błoga cisza, dzięki której można swobodnie porozmawiać z pasażerami albo posłuchać muzyki wybrzmiewającej z kapitalnej jakości systemu audio marki Harman/Kardon.

Jazda tym samochodem to ogromna frajda. XC60 dosłownie płynie po drodze. Świetnie dostrojone zawieszenie sprawia, że na pokładzie SUV-a jest niezwykle komfortowo.

  • Czas podróży umila bardzo dobrej jakości system audio.
Cennik Volvo XC60 z układem miękkiej hybrydy B5, który bazuje na silniku benzynowym, startuje od kwoty 208 850 zł (wersja wyposażenia Momentum). Trójmiejski przedstawiciel marki Volvo, firma Drywa, zaprasza do swojego salonu zlokalizowanego w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 410.

  • Benzynowa odmiana miękkiej hybrydy B5 startuje od kwoty 208 850 zł.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (49) 9 zablokowanych

  • Super (1)

    A ja jestem autem zachwycony nikt nie proponuje takiego wyposazenia wiekszosc marek to golasy. Wszystko jest dopracowane

    • 7 0

    • tak trzymaj Marek, będzie premia

      • 2 0

  • Spalanie (1)

    Nie jestem zadowolony z spalania, najwieksza chyba poraszka tego auta od 8,9 na autostradzie do 120 km teren zabudowany 16 l

    • 2 1

    • Spalanie

      6,1 w trasie ....miasto 7,9

      • 0 0

  • hubruda? raczej spalina z elektrycznym wspomaganiem (1)

    tyle w tym ekologii, ile kot napłakał.

    p.s.
    wszyscy juz wycofuja się z mody na dotykowe wyswietlacze, pora nadgonić standardy

    • 1 0

    • Przestali sprzedawać smartfony i tablety ?

      Zamknęli kasy samoobsługowe w marketach i bankomaty ? Coś przegapiłem ?
      To jak teraz naciskać ikonki ? Pokrętłami ?
      Trzeba mieć własną myszkę pod ręką ... rozumiem.

      • 0 0

  • nie ma ale pisze

    To mój drugi samochód tej marki. Jestem zachwycony tym modelem /maj 2019/. Wnętrze śliczne,jazda daje dużo przyjemności. Widziałem wnętrze Leksusa, ale powiem tak nie urywa, dość skromne. Proponuję zakup i pojeździć tym autem.

    • 1 2

  • Jestem chetny na taka zc60

    Obecnie posiadam volvo xc60 z roku 2017
    I jestem bardzo zadowolony ,fakt nowe xc60 jeszcze bardziej mi sie podoba ,stylowa deska wedlug mnie swietne rozwiazanie,prowadzenie i przyspieszenie jest mysle niezle jak na Suva. oby tak dalej A Ci co hejtuja to niech zamkna jadaczke i zajma sie swoim oplem albo E36 1.6i ,i powstrzymac sie od glosu bo wymiotowac sie chce ile idzie hejtu ,kazdy samochod jest zly ,najlepszy e36 z 1998r 22letnie-wszystko rozjedzie i wszystkich zalatwi.

    • 2 1

  • Jeśli Volvo to benz. 3 litrowa 6 garowa rzędówka 300+ koni (1)

    W zależności od wersji. Ale te silniki się skończyły w 2014 wraz z ostatnimi T6. Potem jakieś mariaże silnikowe PSA Ford itd... nawet piękne ropniaki 5 cylindrowe 2.4 D5 zaczęto motać i z pięknego klekota zrobiono zabaweczki.

    • 2 0

    • True true

      Słusznie prawisz bracie! polać mu!! Jak auto klasy xc90 czy nawet xc 60 może ograniczać wybór silnika tylko do 4 garów? Xc40 ok... S60 ok. Ale wielki srów? 2.0 4cyl....... No nie.

      • 0 0

  • Najlepsze są te podrabiane deski

    elektroniczne udające prawdziwe zegary ;)

    • 1 0

  • Super (1)

    Super wygodne i nowoczesne auto. Komfort i wygoda. Auto dla prawdziwego mężczyzny. Statecznego. Kto nie ma niech się nie wypowiada negatywnie jest bardzo oszczędny 9l/100 2.0 diesel cykl mieszany

    • 0 0

    • Wszytko prawda...

      ... Ale jaki jest sens zmniejszania silnika oprócz ekologi (podobno) z 6 cylindrów 3.0 do 2.0 4 cyl. Jak uśredniając palą tyle samo? T6 3.0 i T6 2.0... Po co to zmieniali? Moc ta sama, a jeden z nich brzmi przemiło a drugi tak sobie:/

      • 0 0

  • Volvo premium

    Tak się składa, że jestem posiadaczem XC 60 B5 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 235KM plus silnik elektryczny o mocy 14KM. Łączny moment obrotowy to 520Nm! Chyba nikomu nie muszę mówić co to oznacza, komfort jazdy - niesamowity, stylistyka - obłedna, bezpieczeństwo - ponadprzeciętne, prowadzenie - wzorowe, spalanie - w okolicach 10l/100, ale jakie to ma znaczenie jeżeli kupuje się samochód za 250tyś zł. czy on pali 9 czy 11l. Słuchajcie tym samochodem to aż che sie podróżować. Dodam, że do tej pory używałem samochodów japońskich i niemieckich. Nie będę żadnych krytykował, bo każdy przy zakupie był wyjątkowy, jednak jak powiedzenie mówi czas pokaże..

    • 1 0

  • Po co komu te hybrydy? Ja to najlepiej się czuję w moim rextonie na ropę. Nie ma nic lepszego niż porządny diesel

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane