- 1 Śnieg sparaliżował drogi w Trójmieście (108 opinii)
- 2 Mandat za rozmowę na parkingu (212 opinii)
- 3 Ceny diesla w dół. Olej napędowy i benzyna kosztują niemal tyle samo (39 opinii)
- 4 Czy strażacy potrafią gasić "elektryki"? (184 opinie)
- 5 Kup sobie klasyka (47 opinii)
- 6 Miejsca parkingowe widmo w Sopocie (66 opinii)
Volvo XC90 T8: hybrydowe cudo w rozmiarze XXL
Od momentu pojawienia się na motoryzacyjnym rynku Volvo XC90 - zachwytom nie ma końca. To auto, które posiada wszystkie cechy pełnokrwistego SUV-a - jest przestronne, komfortowe i praktyczne. Ale ma coś jeszcze, to niezwykle oszczędny i piekielnie szybki napęd hybrydowy. Poznajcie XC90 T8, najmocniejszą hybrydę w swojej klasie.
Zanim jednak zaczniemy rozpływać się nad Volvo XC90 T8, warto zaznaczyć, że jedyny autoryzowany przedstawiciel Volvo w Trójmieście, dealer Drywa, świętuję właśnie 25-lecie istnienia. Historia zaczęła się ćwierć wieku temu, kiedy to firma Drywa oficjalnie dołączyła do rodziny Volvo Car Poland.
W roku 2005 prężnie rozwijający się dealer z Trójmiasta otworzył nowoczesny salon w Gdańsku przy ul. Kartuskiej


Świętowanie jubileuszu trwa w najlepsze, a dealer Drywa zachęca swoich klientów do skorzystania z dedykowanej oferty "PREZENTujemy 25x25" na zakup i serwis wymarzonego Volvo, czyli np. hybrydowego XC90 T8.
Szwedzi kazali czekać na swojego flagowego SUV-a bardzo długo, ale czekać zdecydowanie warto było. Samochód dopracowano w najmniejszych szczegółach. Zresztą nie ma się czemu dziwić, przecież to auto, które przez najbliższe lata będzie wyznaczało styl i kształt wszystkich nowych modeli Volvo. A jeśli będą wyglądać równie dobrze co XC90, a z pewnością będą, to szwedzki koncern czeka świetlana przyszłość. Pisząc krótko, wsiadasz, jedziesz i robisz wszystko żeby droga do pracy była jak najdłuższa. To po prostu Volvo XC90 T8.
Hybrydowa wersja XC90 stanowi kompromis pomiędzy mocą a ekologią. Wszystko za sprawą dwóch silników, które zamontowano pod maską SUV-a: to turbodoładowany, 4-cylindrowy "benzyniak" Drive-E o pojemności 2 litrów i mocy 320 KM (moment obrotowy 400 Nm) oraz 87-konny silnik elektryczny (65 kW, moment obrotowy 240 Nm).
Efekt? Najmocniejsza, 407-konna jednostka w ofercie szwedzkiego SUV-a, która współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią Geartronic. Nie zapominajmy o napędzie AWD i pneumatycznym zawieszeniu, które skutecznie wybiera dziury.
Warto zaznaczyć, że ten masywny, 2,3-tonowy sprinter przyspiesza do "setki" w zaledwie 5,6 sek, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Przecieramy oczy ze zdumienia. Na samym silniku elektrycznym rozpędzimy auto do 120 km/h. Szwedzi zapewniają, że przy oszczędnej jeździe, auto będzie spalało 2,7 litra paliwa na 100 km.
Na wyciągnięcie ręki, a w zasadzie przesunięcie pokrętła znajdującego się w konsoli środkowej, mamy do wyboru kilka trybów jazdy, które dobieramy według naszych potrzeb. Rozmaite programy sprawiają, że XC90 ma wiele twarzy. Auto z bezszelestnego, nieemitującego spalin "mieszczucha", bardzo szybko może zamienić się w umięśnionego atletę zwijającego za sobą asfalt. To SUV do wszystkiego.
Kierowca ma do wyboru szeroki wachlarz trybów jazdy, to: hybrid, pure/eco, AWD, power, off-road oraz save.
W całkowicie elektrycznym programie (pure) zasięg auta wynosi około 30 km. Dzięki modułowi plug-in akumulatory umieszczone w tunelu środkowym można ładować przy wykorzystaniu zwykłego gniazda 230 V oraz kabla z wtyczką Typu 2 (Mennekes). Pełne ładowanie z gniazda sieciowego trwa około 4 godzin.
Ponadto XC90 zostało wyposażone w dwustopniowy system odzyskiwania energii podczas hamowania. Dodajmy, że silnik elektryczny napędza jedynie tylną oś. Nie przeszkadza to jednak w żwawym przyspieszaniu auta - w przypadkach dynamicznego startu silnik "na prąd" wspomagany jest przez jednostkę spalinową.
Dostępna jest również opcja hybrid, w której wykorzystywane są oba silniki, równocześnie albo oddzielnie. Jeżeli zaś chcemy wykrzesać z XC90 jak najwięcej mocy, a chcemy, to wybieramy tryb power, w którym oba napędy działają w tandemie maksymalizując osiągi i przekazując napęd na wszystkie koła. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi aż 640 Nm.
Tryb AWD automatycznie załącza napęd 4x4, który pozwala bezpiecznie podróżować w wymagających warunkach (niskie temperatury, śliskie nawierzchnie). W ekstremalnie trudnym terenie warto wspomóc się programem off-road, który zwiększa prześwit i wydłuża pracę niskich biegów.
Jak już wspomnieliśmy, Volvo XC90 T8 oprócz doskonałych osiągów, zapewnia również komfort, ogrom przestrzeni i nieprzeciętną jakość wykończenia.
Wygodne, obszyte skórą fotele (opcjonalnie może ich być siedem), relaksująca funkcja masażu, gigantyczny wyświetlacz, szereg asystentów bezpieczeństwa (m.in. tempomat adaptacyjny, monitorowanie martwych pól, utrzymywanie pasa ruchu, 360-stopniowa kamera, automatyczne parkowanie, aktywne światła drogowe, układ wspomagania hamowania), inteligentne multimedia (Volvo On Call z hotspot WiFi, tuner radia cyfrowego DAB), niewiarygodne brzmienie systemu audio firmy Bowers & Wilkins - to wszystko sprawia, że w tym aucie chce się spędzać jak najwięcej czasu. Brawo Szwecjo.
Ceny luksusowego SUV-a Volvo XC90 w odsłonie hybrydowej w 7-osobowej wersji wyposażenia Inscription rozpoczynają się od 351 600 zł.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (31) 2 zablokowane
-
2016-05-21 12:07
Świetne auto pod każdym względem, tylko Szwedzi przedobrzyli (4)
Napakowali tyle elektroniki i bajerów że praktycznie nowe auta już są niesprawne.
Popytajcie ile napraw gwaranycjnych już wykonał serwis :(- 7 14
-
2019-01-13 15:48
H
Zadnych napraw..jezdze 3 lata i nic :-)
- 0 0
-
2016-05-21 17:43
Ile? (2)
- 4 2
-
2016-05-24 08:30
Dwie i pół
- 2 1
-
2016-05-21 19:16
Tszy
- 4 1
-
2016-05-21 11:54
(3)
brzydki, taki chiński z wyglądu,
ja jeżdżę mercedesem za 2 miliony Złotych, bilet muszę kasować.- 25 21
-
2019-01-13 15:47
Peter
Ty mercedesem za 2 milinoy ..hahahah chyba rubli !!! Pajac
- 0 0
-
2016-05-25 13:09
Autobus?
Auto prezentuje się bardzo dostojnie. Nie wiem, kto woli autobus od auta i to w dodatku takiego!
- 0 1
-
2016-05-21 21:07
Do tego z kierowcą...
- 7 1
-
2016-05-24 12:48
Mój TEST (1)
Testowałem trochę inną wersje T6, 320 KM, najmocniejsza benzynę 4 cylidrowa, z pneumatycznym zawieszeniem.
Moje wrażenia :
1/ Ładna bryła, duży w środku, pięknie wykończony i wyposaży
2/ 4 cylindry to pomyłka, silnik wyje, kiedy średnio się go pociśnie
3/ skrzynia biegów - porażka, szarpie i przełącza 3 razy (dół/góra/dół) jak się go średnio dociśnie
4/ układ kierowniczy - wielkie koło jak w wozie strażackim, nieprecyzyjny układ
5/ zawieszenie pneumatyczne - nie tłumi nierówności, wręcz głośno podskakuje na nich, AUDI Q7, MERCEDES GLE ze swoją pneumatyką wzorowo tłumią nierówności, już nawet BMW 5 "gasi" lepiej nierówności
Moim zdaniem jest to największa porażka wśród SUV w tej klasie- 1 7
-
2016-05-25 13:05
Test
I to właśnie ta inna wersja jest....inna.
Ten samochód jest rewelacyjny. Miałem okazje zaliczyć jazdę testową tym samochodem. Polecam!- 2 1
-
2016-05-21 12:53
(5)
Lubię tą markę, miałem już cztery volva, obecnie aktualny model s80 2.5T. Ale choć najnowsze modele XC90, S90 bardzo podobają mi się wizualnie, to chyba zmienię upodobania na coś innego. Silniczki 2.0 w aucie o tak dużej masie, do tego 4 zamiast 5 cylindrów (z czego volvo było znane) to strzał w kolano, myślę, że nie jestem odosobniony w takim myśleniu.
- 21 3
-
2016-05-25 12:57
silnik
A mnie w zupełności ten silnik wystarczy. Trzeba spróbować i się przekonać! jest moc.
- 0 0
-
2016-05-24 09:04
A po co Ci pojemność ? Moc się liczy a tej w tym aucie nie brakuje. (1)
Abstrahuję już od stopnia skomplikowania tego silinika ale 600Nm przy 2,5t to chyba bardzo dobry wynik.
- 4 2
-
2016-05-24 11:19
600Nm to masakrycznie dużo i potrzebna b.mocna skrzynia, żeby tę siłę przekazać
na koła
a jak nie ma elektroniki i wodotrysków to dobre 4L
dobre, lepsze bo naprawiasz młotkiem w stodole
a moment również wysoki
i tak jak ktoś wpisał wyżej
podziękujmy ekooszołomom za wyżyłowane 'normy',
których poza UE i Kalifornią nikt nie respektuje- 1 1
-
2016-05-21 15:01
(1)
Nie moga inaczej dzieki ekooszolomom forsujacym co raz to nowe normy emisji spalin.
- 11 1
-
2016-05-24 08:10
4l
A ja mam 4l. I jakoś żaden oszołom nie zabronił. Można? Można :)
- 2 0
-
2016-05-24 14:09
nie dysponuje takimi pieniędzmi, więc i tak go nie kupię
ale gdybym miał tyle środków, to z pewnością nie zakupiłbym tak potężnego auta z silnikiem czerto-cylindrowym.
- 1 2
-
2016-05-24 09:40
Niezla manipulacja z moca auta 407KM (2)
silnik 320 KM + 87KM z elektryka nie sumuje sie matematycznie. Kazdy ekspert to powie. Realnie moze to byc ok 350KM a napewno nie 407 !
- 2 2
-
2016-05-24 09:57
Dlaczego się nie sumuje? (1)
możesz podać link do jakiegoś źródła tych informacji? Link możesz wkleić w polu autor.
- 4 1
-
2016-05-24 11:41
bo się nie sumuje i tak tego nie pojmiesz
to tak jak 2 jabłka + 2 gruszki to nadal będą 2 jabłka i 2 gruszki a nie 4 owoce
tu masz z wiki:
Silnik spalinowy odpowiada za napędzanie przednich kół, natomiast silnik elektryczny napędza tylną oś. Wersja hybrydowa została wyposażona w możliwość podróżowania w trybie miejskim wyłącznie na silniku elektrycznym. Zasięg wynosi 40 km. Pojazd przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund.
czyli w tym Volvo moc max jest od 87KM do 407KM
ale te 407 to w porywach
bo elektryk jest na tylne koła, czyli ruszasz z miejsca na prądzie
a jak już pokona te max 5 metrów lecisz na przodzie czyli na turbodoładowanej benzynie
z racji, że to AWD
w razie utraty przyczepności, załącza się tył
ale tylko po to, żebyś nie wylądował na drzewie
w ruchu miejskim (w korkach) tylko 87 KM
bo jedziesz - stajesz
tylko elektryk
ale w razie korka giganta
załącza spalinowy, żeby podładować akumulator
(chciałem napisać baterie, bo to to samo, ale boję się, że ktoś nie zrozumie i w tedy się zacznie)- 1 2
-
2016-05-24 07:45
Bardzo fajna recenzja i świetne autko (1)
może będzie mnie stać na używkę za 7-10 lat :)
- 6 0
-
2016-05-24 11:24
za 7 - 10, to auto będzie
ale silniki już nie
- 3 0
-
2016-05-21 10:17
brzydkie (2)
auto dla lekarzy , którzy już dawno powinni miec zamontowane kasy fiskalne :)
- 13 27
-
2016-05-24 09:19
cieciu z Bukaresztu lekarze maja juz od dawna kasy fiskalne
swoj opozniony jad mozesz teraz saczyc na ksiezy, oni nie maja kas fiskalnych
- 4 2
-
2016-05-21 15:28
(...) to powiedz ktore auto wedlug ciebie jest ladne??? moze to 20-letnie od niemca!!!
- 9 0
-
2016-05-21 15:04
(2)
"Charekterystyczne reflektory przednie" A sa tez tylnie?
- 6 3
-
2016-05-23 21:54
(1)
Nie ma tylnich, są charekterystyczne zadnie.
- 2 0
-
2016-05-21 15:55
są
- 8 0
-
2016-05-21 11:01
Najpierw w Gdańsku, później w Gdyni?Nie było odwrotnie? (1)
- 3 2
-
2016-05-21 12:09
Salon
Najpierw Gdynia, później Gdańsk, a na końcu nowy salon w Gdyni.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.