• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC90 T8: hybrydowe cudo w rozmiarze XXL

21 maja 2016 (artykuł sprzed 6 lat) 

Volvo XC90 T8 - hybrydowy Szwed.


Od momentu pojawienia się na motoryzacyjnym rynku Volvo XC90 - zachwytom nie ma końca. To auto, które posiada wszystkie cechy pełnokrwistego SUV-a - jest przestronne, komfortowe i praktyczne. Ale ma coś jeszcze, to niezwykle oszczędny i piekielnie szybki napęd hybrydowy. Poznajcie XC90 T8, najmocniejszą hybrydę w swojej klasie.



Zanim jednak zaczniemy rozpływać się nad Volvo XC90 T8, warto zaznaczyć, że jedyny autoryzowany przedstawiciel Volvo w Trójmieście, dealer Drywa, świętuję właśnie 25-lecie istnienia. Historia zaczęła się ćwierć wieku temu, kiedy to firma Drywa oficjalnie dołączyła do rodziny Volvo Car Poland.

W roku 2005 prężnie rozwijający się dealer z Trójmiasta otworzył nowoczesny salon w Gdańsku przy ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, a pięć lat później drugie przedstawicielstwo, tym razem w Gdyni przy ul. Parkowej zobacz na mapie Gdyni.

Świętowanie jubileuszu trwa w najlepsze, a dealer Drywa zachęca swoich klientów do skorzystania z dedykowanej oferty "PREZENTujemy 25x25" na zakup i serwis wymarzonego Volvo, czyli np. hybrydowego XC90 T8.

Volvo XC90 T8 - auto, z którego po prostu nie chce się wysiadać. Volvo XC90 T8 - auto, z którego po prostu nie chce się wysiadać.
Szwedzi kazali czekać na swojego flagowego SUV-a bardzo długo, ale czekać zdecydowanie warto było. Samochód dopracowano w najmniejszych szczegółach. Zresztą nie ma się czemu dziwić, przecież to auto, które przez najbliższe lata będzie wyznaczało styl i kształt wszystkich nowych modeli Volvo. A jeśli będą wyglądać równie dobrze co XC90, a z pewnością będą, to szwedzki koncern czeka świetlana przyszłość. Pisząc krótko, wsiadasz, jedziesz i robisz wszystko żeby droga do pracy była jak najdłuższa. To po prostu Volvo XC90 T8.

Volvo XC90 Twin Engine T8. Volvo XC90 Twin Engine T8.
Hybrydowa wersja XC90 stanowi kompromis pomiędzy mocą a ekologią. Wszystko za sprawą dwóch silników, które zamontowano pod maską SUV-a: to turbodoładowany, 4-cylindrowy "benzyniak" Drive-E o pojemności 2 litrów i mocy 320 KM (moment obrotowy 400 Nm) oraz 87-konny silnik elektryczny (65 kW, moment obrotowy 240 Nm).

Efekt? Najmocniejsza, 407-konna jednostka w ofercie szwedzkiego SUV-a, która współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią Geartronic. Nie zapominajmy o napędzie AWD i pneumatycznym zawieszeniu, które skutecznie wybiera dziury.

Warto zaznaczyć, że ten masywny, 2,3-tonowy sprinter przyspiesza do "setki" w zaledwie 5,6 sek, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Przecieramy oczy ze zdumienia. Na samym silniku elektrycznym rozpędzimy auto do 120 km/h. Szwedzi zapewniają, że przy oszczędnej jeździe, auto będzie spalało 2,7 litra paliwa na 100 km.

2,3-tonowy SUV mierzy blisko 5 metrów długości. 2,3-tonowy SUV mierzy blisko 5 metrów długości.
Dostępne tryby jazdy. Dostępne tryby jazdy.
Gniazdo i kabel z wtyczką Typu 2 (Mennekes). Gniazdo i kabel z wtyczką Typu 2 (Mennekes).
Na wyciągnięcie ręki, a w zasadzie przesunięcie pokrętła znajdującego się w konsoli środkowej, mamy do wyboru kilka trybów jazdy, które dobieramy według naszych potrzeb. Rozmaite programy sprawiają, że XC90 ma wiele twarzy. Auto z bezszelestnego, nieemitującego spalin "mieszczucha", bardzo szybko może zamienić się w umięśnionego atletę zwijającego za sobą asfalt. To SUV do wszystkiego.

Kierowca ma do wyboru szeroki wachlarz trybów jazdy, to: hybrid, pure/eco, AWD, power, off-road oraz save.

W całkowicie elektrycznym programie (pure) zasięg auta wynosi około 30 km. Dzięki modułowi plug-in akumulatory umieszczone w tunelu środkowym można ładować przy wykorzystaniu zwykłego gniazda 230 V oraz kabla z wtyczką Typu 2 (Mennekes). Pełne ładowanie z gniazda sieciowego trwa około 4 godzin.

Ponadto XC90 zostało wyposażone w dwustopniowy system odzyskiwania energii podczas hamowania. Dodajmy, że silnik elektryczny napędza jedynie tylną oś. Nie przeszkadza to jednak w żwawym przyspieszaniu auta - w przypadkach dynamicznego startu silnik "na prąd" wspomagany jest przez jednostkę spalinową.

Dostępna jest również opcja hybrid, w której wykorzystywane są oba silniki, równocześnie albo oddzielnie. Jeżeli zaś chcemy wykrzesać z XC90 jak najwięcej mocy, a chcemy, to wybieramy tryb power, w którym oba napędy działają w tandemie maksymalizując osiągi i przekazując napęd na wszystkie koła. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi aż 640 Nm.

Tryb AWD automatycznie załącza napęd 4x4, który pozwala bezpiecznie podróżować w wymagających warunkach (niskie temperatury, śliskie nawierzchnie). W ekstremalnie trudnym terenie warto wspomóc się programem off-road, który zwiększa prześwit i wydłuża pracę niskich biegów.

Elegancko spasowane wnętrze XC90. Elegancko spasowane wnętrze XC90.
7-osobowa wersja Volvo XC90. 7-osobowa wersja Volvo XC90.
Jak już wspomnieliśmy, Volvo XC90 T8 oprócz doskonałych osiągów, zapewnia również komfort, ogrom przestrzeni i nieprzeciętną jakość wykończenia.

Wygodne, obszyte skórą fotele (opcjonalnie może ich być siedem), relaksująca funkcja masażu, gigantyczny wyświetlacz, szereg asystentów bezpieczeństwa (m.in. tempomat adaptacyjny, monitorowanie martwych pól, utrzymywanie pasa ruchu, 360-stopniowa kamera, automatyczne parkowanie, aktywne światła drogowe, układ wspomagania hamowania), inteligentne multimedia (Volvo On Call z hotspot WiFi, tuner radia cyfrowego DAB), niewiarygodne brzmienie systemu audio firmy Bowers & Wilkins - to wszystko sprawia, że w tym aucie chce się spędzać jak najwięcej czasu. Brawo Szwecjo.

Ceny luksusowego SUV-a Volvo XC90 w odsłonie hybrydowej w 7-osobowej wersji wyposażenia Inscription rozpoczynają się od 351 600 zł.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

  • Drywa Gdańsk, Uczniowska 40
  • DRYWA Gdynia, Parkowa 2 Mapa

Opinie (31) 2 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    brzydkie

    auto dla lekarzy , którzy już dawno powinni miec zamontowane kasy fiskalne :)

    • 13 27

  • Najpierw w Gdańsku, później w Gdyni?Nie było odwrotnie?

    • 3 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    brzydki, taki chiński z wyglądu,
    ja jeżdżę mercedesem za 2 miliony Złotych, bilet muszę kasować.

    • 25 21

  • Świetne auto pod każdym względem, tylko Szwedzi przedobrzyli

    Napakowali tyle elektroniki i bajerów że praktycznie nowe auta już są niesprawne.
    Popytajcie ile napraw gwaranycjnych już wykonał serwis :(

    • 7 14

  • Salon

    Najpierw Gdynia, później Gdańsk, a na końcu nowy salon w Gdyni.

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    Lubię tą markę, miałem już cztery volva, obecnie aktualny model s80 2.5T. Ale choć najnowsze modele XC90, S90 bardzo podobają mi się wizualnie, to chyba zmienię upodobania na coś innego. Silniczki 2.0 w aucie o tak dużej masie, do tego 4 zamiast 5 cylindrów (z czego volvo było znane) to strzał w kolano, myślę, że nie jestem odosobniony w takim myśleniu.

    • 21 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    Nie moga inaczej dzieki ekooszolomom forsujacym co raz to nowe normy emisji spalin.

    • 11 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    "Charekterystyczne reflektory przednie" A sa tez tylnie?

    • 6 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    (...) to powiedz ktore auto wedlug ciebie jest ladne??? moze to 20-letnie od niemca!!!

    • 9 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Volvo XC90 T8 - wysoko postawiony szwedzki elegant

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

1/8 mili - Street Meeting Race v1

29 zł
zlot, zawody / wyścigi

Street Meeting Show

39 zł
pokaz

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile obecnie wynosi limit punktów karnych dla doświadczonego kierowcy?

 

Najczęściej czytane