• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC90. Witamy w segmencie premium

BawoMart
11 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Volvo XC90. Faworyt w klasie luksusowych SUV-ów? Nie uniknie porównań do nowego Audi Q7.


Na tym modelu spoczywa wielka odpowiedzialność, bo wyznacza on kształt wszystkich przyszłych modeli marki. Pierwsze wrażenie ze spotkaniem z Volvo XC90 drugiej generacji? Witamy w segmencie premium.



Jego poprzednik był najdłużej produkowanym suvem w historii. Volvo XC90 trwało na rynku 12 lat. Z następcą flagowego suva Volvo wiązano duże nadzieje, a oczekiwanie na niego rozbudzało apetyty, podkręcało emocje i rodziło spekulacje, jak nobliwa szwedzka marka pod chińskim zarządem poradzi sobie z projektem w tym niezwykle ważnym segmencie rynku.

W Volvo XC90 zainwestowano astronomiczną sumę 11 miliardów dolarów. To jednak koszt nie tylko samego XC90. W ciągu prawdopodobnie najbliższych czterech lat Volvo wymieni całą paletę modeli. Punktem wyjścia dla tych zmian jest m.in. nowa płyta podłogowa nazywana SPA czyli "Scalable Product Architecture", co oznacza mniej więcej "rozwojową strukturę produktu". To niej powstaną kolejne generacje "czterdziestek", "sześćdziesiątek" czy "dziewięćdziesiątek".

Tak duży nakład sił i środków powinien więc skutkować perfekcyjnym efektem. Wizualnie nowe XC90 nie ma prawie żadnych cech wspólnych z poprzednikiem, z wyjątkiem podobnej, wygiętej linii tylnych świateł. Nowe jest nawet logo marki na przednim grillu. Za mocnym i reprezentacyjnie wyglądającym przodem rozciąga się karoseria całkiem słusznych gabarytów, jednak samochód nie sprawia wrażenia ciężkiego, mimo iż ma większy rozstaw osi i jest kilkanaście centymetrów dłuższy od poprzednika.

  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90


Przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta warto uważać na nogawki z powodu nieco wystających progów. W deszczowe dni plamy na spodniach gwarantowane. Wnętrze? Prezentuje się znakomicie. Volvo do tej pory traktowane jak pretendend do segmentu premium teraz śmiało może stawać obok Range Rovera, Mercedesa, Audi czy BMW. Miękkie tworzywa, skóra, prawdziwe drewno i aluminium dają poczucie luksusu. Stawiające na minimalizm Volvo tym razem także nie dało się ponieść barokowemu przepychowi i w kabinie mamy do czynienie z z subtelną elegancją.

Olbrzymia ilość miejsca i komfortowe, skórzane fotele z szerokim zakresem regulacji to w samochodzie tej klasy "oczywista oczywistość". Podobnie jak klimatyzacja regulowana osobno dla każdego rzędu foteli. Wśród dodatków warto zwrócić uwagę na opcjonalny sprzęt audio Bowers&Wilkins. Wymaga dopłaty 14 310 zł, ale warto. Jakość dźwięków pieści ucho. Nawet najbardziej ortodoksyjni audiofile powinni być zadowoleni. Centralnym punktem konsoli środkowej jest 12-calowy wyświetlacz za pomocą którego kontrolujemy prawie wszystkie funkcje pojazdu. Od tabletu różni się praktycznie tylko tym, że nie możemy go zabrać ze sobą.

Po przekręceniu eleganckiego pokrętła do pozycji "start" wprawne ucho zarówno kierowcy jak i osoby stojącej obok pojazdu od razu wychwyci klekot czterocylindrowego diesla. To (podobnie jak 97 proc. wszystkich elementów w Volvo) całkowicie nowa konstrukcja. Dwulitrowa jednostka o mocy 225 KM brzmi nieco surowo. W połączeniu z ośmiobiegową skrzynią jest jednak bardzo dynamiczna i sprawie rozpędza potężnego suva.

Zawieszenie XC90 zaprojektowano pod kątem komfortu kierowcy i pasażerów. Flagowiec Volvo prowadzi się stabilnie i przewidywalnie. Wyjątkowo pewnie czuje się także w zakrętach. Nawet ich szybkie pokonywanie nie powoduje wychylania się nadwozia.

XC90 z dwulitrowym dieslem i napędem na obie osie będzie najprawdopodobniej najchętniej wybieraną wersją wśród polskich klientów. Cena? 245 tysięcy złotych za wersję Kinetic. Napęd na przednią oś kosztuje 15 tysięcy mniej. W salonie trójmiejskiego przedstawiciela Volvo, firmie Drywa pierwsze salonowe egzemplarze XC90 mają pojawić się w przyszłym tygodniu.

Tegoroczne lato i jesień należeć będzie właśnie do wielkich, luksusowych suvów. Trójmiejski przedstawiciel Audi zaprasza już na jazdy nowym Audi Q7, a na jesień szykuje się premiera nowego Mercedesa GLE.
BawoMart

Miejsca

Opinie (68) 6 zablokowanych

  • Ok (11)

    Wszystko fajnie i pięknie (tez jeżdżę Volvo ale o ponad 200 tys. zł tańszym). Tył niezbyt zachwycający w porównaniu z przodem. Ale kto by się takim czymś przejmował...

    • 9 11

    • (7)

      ...jak ktoś jest w stanie wywalić 250tys zł za auto z dwulitrowym silnikiem - to nie wiem czy cokolwiek ma znaczenie skoro taki frajer się znalazł... 707KM w tej samej cenie http://www.dodge.com/hostc/bmo/CUD201504LDDT48A/2DT/configurator.do

      • 12 7

      • przynajmniej volvo reaguje na zakrętach (6)

        a ten twoj dodge to sie na drzewie zatrzyma, nie wspomijac, ze w srodku wyglada jak Dacia

        • 15 12

        • (5)

          https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg tu masz jak twoje volvo reaguje na zakrętach... ze swoimi systemami dla kalek i siwej frajerni... a tu jak dodge https://www.youtube.com/watch?v=Drr8R0mtdok https://www.youtube.com/watch?v=jznUWOWztoo https://www.youtube.com/watch?v=Ao7SlFsJqug

          • 10 3

          • usmialem sie z twojego filmu promocyjnego (4)

            a foteliki to chyba z promocji w norauto wstawili? 700 koni w polaczeniu ze sztywnym zawieszeniem, zle rozlozona masa pojazdu, archaiczna skrzynia biegow i resorami piorowymi to bomba - twoje cudo wypadnie na pierwszym zakrecie na torze wyscigowym. Nie wspomne, ze te 700 koni to bezsens, bo samochod bedzie wpadal w poslizg przy kazdorazowym nacisnieciu pedalu gazu ..

            • 5 10

            • (2)

              Masz racje. Za dużo mocy i dość drogo. Jest jeszcze wersja 420KM 6,2L, 390KM 5,7L i za 130tys zł charger z napędem 4x4 290KM 3,6L - no ale porównujemy suvy w końcu... Więc jak kobyły to kobyły. Wezmę wtedy 390 konną wersję 4x4 durango za 170tys zł z silnikiem 5,7 hemi i ośmiobiegowym automatem. http://www.dodge.com/hostc/bmo/CUD201511WDDP75A/2TJ/configurator.do Powinna iść lepiej niż 2,0L (to jak silnik z młynka w zlewie wsadzony do 747). Przypominam również europejskim frajerom, że audi S6 w PL kosztuje 520tys zł a w stanach 270tys zł. Ktoś was eko-rąbie nieźle w pupe - ale widać lubicie.

              • 14 2

              • (1)

                za to w ameryce 50 mln ludzi nie stac na podstawowe leczenie medyczne, jak sie cos im stanie to zdechna, nawet karetka nie przyjedzie - takze cos za cos

                • 1 10

              • Racja - kupie dwa razy droższe i dwa razy słabsze auto bo w razie czego mogę liczyć na coś na co nie mogę liczyć.

                • 12 1

            • kolo masz chyba coś nie po kolo-ei...

              gdzie widzisz resory piórowe? http://api.ning.com/files/U8LSueg-IYriSEchi2AoGOFpSuXU28Jf*p**tXqGDzDWLlEH0NstJLNuqZ4VPyPlQeJC*A4CP*ghKk1X8R1OB0vpN6xTXd3y/ScreenShot20141007at3.51.36PM.png http://api.ning.com/files/U8LSueg-IYrKrpXoQ*TGXFPWk5zDW2uBLFxcQJlBEXmebgFXwY76mNoD*9bwLSxl3V9RKORVrgg1ojPhW4joC1Sc6b7qYtpT/ScreenShot20141007at3.51.26PM.png http://a57.foxnews.com/global.fncstatic.com/static/managed/img/Leisure/2009/880/558/876-hellcat-screen.jpg?ve=1&tl=1 Podejrzewam że w salonie volvo gdzie pracujesz widzisz resory piórowe.

              • 4 0

    • Ta sesja zdjeciowa smierdzi mi Kucharowym powiazaniem. Pamietamy jak Twoj tatus okradal nasza Lechie.

      • 1 0

    • pieprze to nie czekam (1)

      ide w ponidziałek zamówić to cacko.
      mam jakieś 500 wiec powinno wystraczyć

      • 0 0

      • kup dwa

        jedno na części

        • 1 0

  • Tiaaa... Premium. (8)

    Volvo to takie samo premium jak volkswagen. Za te same pieniądze wolałbym bmw albo audi.

    • 20 83

    • Ja passata tedei w gazie.

      • 26 2

    • niestety forumowe tłuki

      beda isc w zaparte, ze jest inaczej, ze bmw i audi sa beee ... wystarczy spojrzec na testy, a nie podpierac sie jakimis wioskowymi przesadami i stereotypami

      • 8 10

    • jak cie nie stać na super fure to nie pisz że to nie premium albo wsiadaj do swojej 3 lub golfa i w drogę

      • 7 1

    • No nie żartuj (1)

      A co jest premium w Audi? - to, że silniki biorą 1l oleju na 1000km?

      • 6 3

      • Audi podobnie jak volvo to premium

        Za to nie są markami luksusowymi. Podobnie jak mercedes, BMW, lexus, alfa czy infinity

        • 3 0

    • Oczywiście, ze jest premium

      Podobnie jak autor Nie odróżniasz premium od segmentu luksusowego. Zreszta jak większość konsumentów, których na to nie stać.
      Rolls royce, Bentley, Ferrari coś Ci mówią?

      • 2 0

    • Ropniaczka pewnie co ? I pewnie twoje rejony to kartuzy ?

      • 1 0

    • te same pieniądze ?

      Koleżko, radzę spojrzeć do cennika BMW x5 czy Audi Q7, boleśnie się rozczarujesz ...

      • 1 0

  • Jak ktoś chce się polansować w tym aucie to niestety lipa.

    Najpopularniejsze auto nawet wśród robotników pracujących w Skandynawii i lipa. Tylko w starych serialach tym autem poruszają się lekarze.

    • 17 39

  • Kpina

    Ten samochód to kpina z motoryzacji.

    • 9 38

  • Volvo odstaje od niemieckiej trójki, to coś pośrodku między VW a Audi.. (3)

    • 8 41

    • zazdrościsz bo nigdy cie nie będzie stac a to marka o klase lepsza od niemieckich szajsów (2)

      • 6 2

      • tak to daj przyklad (1)

        w czym konkretnie Volvo XC90 jest lepsze od BMW X5?

        • 4 3

        • Wystarczy że nie jest niemcem bo niemcy są dla kaszubów proste

          • 2 1

  • (7)

    Jeśli Volvo jest premium to ja jestem święty. Proponuję tzw. "znawcom" zobaczyć choćby jak wygląda ta "skóra" w Volvo po roku albo po dwóch. Podpowiem - wygląda tragicznie, bo to żadna skóra tylko sztuczna skóra nazywana przez różnych marketoidów skórą "ekologiczną". O dwulitrowej jednostce silnikowej już nawet nie będę wspominał, bo 2.0 można mieć nawet w Skodzie. Troszkę jednak brakuje Volvo do segmentu pojazdów premium. No i ten ich nie działający system wykrywania przeszkody/aktywny tempomat - nawet na prezentacji systemu samochód wjechał w przeszkodę. Słabo, słabo.

    • 15 40

    • nie chrzan

      skora ekologiczna to zwykly skaj, jak bierzesz samochod ze skorzana tapicerka to dostajesz normalna skore

      • 8 2

    • mam 4 lata i miałem kilka marek mercedesa, audi , itp (1)

      i wiesz które ze względu na jakość serwisu i niezawodności darze szacunkiem : toyota i volvo. Masz bmw i dobrze chwała ci za to ale po co hajtujesz innych ?

      • 5 0

      • Volvo bezawaryjne? Mialem 2 w rodzinie S60/S80 - zmieniliśmy na Mercedesy

        i do serwisu trafiam tylko na przegląd.
        Nie wspominając o serwisie u Zdunka - to jest dopiero dramat gdy słyszysz w ASO - "ten typ tak ma"

        • 2 2

    • mam w firmie nówke E-klasse i też ma eko skórę na razie wygląda jak prawdziwa skóra tylko tak pachnie jakoś plastikiem

      • 3 0

    • co do skóry to potwierdze jej słabą jakość

      beżowe skóry w xc60 po 70 tysiącach widać przy szwach pod tyłkiem braki pigmentu, skóry na bieżąco czyszczone dobrymi kosmetykami (colourlock, zymol) w audi czy bmw nie ma to miejsca przy 3 razy takim przegiegu.

      • 0 0

    • Jak już napisałem trzy watki wyzej

      Podobnie jak autor nie odróżniasz premium od luksusowych. Volvo jest od dawna premium

      • 0 0

    • volvo nr 1

      bmv bez koła zapasowego jest żałosne mam 3 znajomych co stali po 2 dni za granicą bo uszkodzeniu opony

      • 0 0

  • Volvo nie jest marką Premium. (2)

    Ceny, paleta silnikowa, opcje wyposażenia przemawiają za tym, że jest to marka popularna. Tutaj kilka słów więcej na ten temat z autocentrum: https://www.youtube.com/watch?v=mW5pwXkvlq4

    • 8 16

    • Żałosne... (1)

      Widzę, że Pan troszkę nie w temacie, więc chciałbym Pana oświecić. Ceny- chyba wytrawny automaniak nie ocenia samochodu po cenie? Paleta silnikowa- za te pieniądze, które Chinole dali na projekt Volvo gdyby chciało zrobiłoby takie v8 czy inną jednostkę, że niemiecka konkurencja dostałaby zawału, nie robią tego, gdyż wynika to z polityki tej marki, której priorytetem jest bezpieczeństwo a nie produkcja samochodów, które w połowie lądują na drzewach bądź gdzie indziej (wszyscy wiedzą o której marce mowa), No i opcje wyposażenia, tu w ogóle biorę się za głowę, gdyż na prawdę nie wiem co więcej do zaoferowania ma konkurencja, może i Pan mnie w czymś oświeci...

      • 3 1

      • Aha, to dlatego Volvo przez lata miały debilnie mocne turbobenzyniaki. Rozumiem.

        • 2 1

  • Stare kanty były fajne, te suvy i kabrio jakieś nijakie.

    • 15 1

  • Segmencie premium???? Ale trzeba na nogawki uważać, bo w deszczowe dni plamy na spodniach gwarantowane. (4)

    Hahaha, taki to chiński segment premium :)

    • 7 12

    • ty jesteś jednak pusty i szkoda że twój szef w salonie płaci ci 1800zł a reszte na czarno (2)

      bo ma fajnego czarnego murzyna hehehehhehe

      • 3 3

      • hahah Frustrat tak sie niepodniecaj bo ci zyłka peknie juz sie zrobiłes pąsowy :) (1)

        i ten wymuszony śmiech przez zaciśnięte żeby :) wydaje ci sie ze jak kogoś spróbujesz obrazić i to w prymitywny sposób bo inteligentnie nie potrafisz bo mózgu nie masz :) to co dowartościowałeś sie . Myślisz ze kogoś obchodzą twoje wypociny? .Skoro tak reagują handlarze tej Chińskiej marki to znaczy ze ty masz słomę w butach anie premium :) Wiele nie trzeba by każdy burak pokazał swoje oblicze,właśnie pokazałeś.

        • 0 3

        • Ale ty jestes cebulak z golfa smieszny kaszubik po podstawówce

          • 0 0

    • brak słów

      Chińskie to są pieniądze Panie Kolego, radzę najpierw zasięgnąć informacji, a następnie się wypowiadać ;)

      • 1 0

  • Miałem stare xc90 i ten dźwięk był bezcenny, jaka muza - super.

    • 10 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane