• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni nie będzie ulg dla hybryd

mJ
27 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Toyota to hybrydowy prekursor. Toyota to hybrydowy prekursor.

Gdański przedstawiciel Toyoty - firma Carter - walczy o przywileje dla trójmiejskich właścicieli samochodów napędzanych ekologicznymi źródłami energii. Po skutecznych działaniach i wprowadzeniu ulg w Gdańsku, przyszedł czas na Gdynię. Niestety, władze miasta nie są zainteresowane premiowaniem aut z napędem hybrydowym i elektrycznym.



O fałszywych przywilejach dla właścicieli aut "na prąd" pisaliśmy już jakiś czas temu. Po kilku miesiącach od publikacji artykułu sytuacja uległa poprawie.

Jak się okazuje, najbardziej ekologicznym reprezentantem Trójmiasta jest Sopot. Włodarze miasta już jakiś czas temu wprowadzili dla swoich mieszkańców, którzy posiadają hybrydy albo samochody elektryczne, specjalne identyfikatory umożliwiające ulgowe przebywanie w strefie płatnego parkowania.

Toyota Carter do podobnych działań postanowiła zmobilizować dwa pozostałe miasta. Najpierw zgłosiła się do włodarzy Gdańska, z którymi udało się wynegocjować darmowe parkowanie w płatnych strefach dla aut ekologicznych. Następnie dealer rozpoczął rozmowy z przedstawicielami Gdyni.

Czytaj także: Przywileje za granicą. Bierzmy przykład z innych

- Tu spotkała nas niespodzianka. Jak dowiedzieliśmy się z listu prezydenta Marka Stępy, Gdynia nie przewiduje ulg na parkowanie w centrum dla samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Powód: samochody elektryczne - jak pisze pan prezydent - ujawniają swoją przewagę wtedy, kiedy jeżdżą, a nie podczas postoju - tłumaczy Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.
List włodarzy miasta Gdynia

Przywileje dla właścicieli samochodów ekologicznych to norma w wielu krajach europejskich. Lista kuszących profitów jest naprawdę długa, a do najpopularniejszych z nich należy zaliczyć: dopłatę przy zakupie auta, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami, ulgi związane z opłatami rejestracyjnymi i wspomniane zwolnienie z opłat parkingowych w centrach miast. W Polsce to wciąż melodia przyszłości, ale idzie ku lepszemu.

- Ekologiczne miasto to nie tylko niskoemisyjna komunikacja zbiorowa, ale także zachęty do kupowania przez mieszkańców ekologicznych środków transportu indywidualnego - mówi Maja Lesińska. - Tak robi cała Europa. Dziwi nas, że nie dotyczy to tak nowoczesnego, w założeniu, miasta jak Gdynia. Nie składamy jednak broni i już teraz planujemy kolejne rozmowy z władzami Gdyni. - zakończyła.
Czytaj także: Gdzie zatankować samochód "na prąd" W Trójmieście?
mJ

Miejsca

Opinie (60)

  • na rower kwoki, a nie ulg sie wam zachciewa (3)

    pincet plus nie wystarczy!?

    • 23 32

    • i gdzie mam tym rowerem jechać??? (2)

      pokaż mi ścieżki rowerowe łączące dzielnice? wszędzie jakieś przerwy albo skakanie między stronami najruchliwszych dróg.

      • 6 1

      • Podobniee z jezdniami

        To skandal. Wszedzie trzeba skakac miedzy skrzyzowaniami bo chodniki, sciezki rowerowe albo budynki. Nawet jak jest zator to niebmozna sobie chodnikiem jechac. Doprawdy nieprawdopodne wręcz.
        #pdk

        • 0 0

      • po ulicy sie jezdzi rowerem, sciezki to masz w lesie

        • 0 1

  • Samochód elektryczny ma jeździć, a nie parkować (4)

    Także proszę posilić się w makdrajwie i okrążać nasz urząd podając pisma po kolei na każdym okrążeniu, przez okienko na dole za ochroną (trąbić 3 razy)

    • 23 4

    • A niby dlaczego miałyby byc ulgi (3)

      Chybrydy kupują bogaci.

      • 6 8

      • to, ze bogaci je kupuja nie ma znaczenia

        Po prostu miejsc parkingowych jest malo i dlatego powinny byc platne.

        • 8 2

      • Chybrydy...?? Gamoń

        • 4 3

      • No i ...

        Oczywiście najlepiej kupić 15 letniego diesla, wyrzucić katalizator i twierdzić, że ochrona środowiska to nie nasz problem. Tak jak robimy z migrantami, którzy również nas nie dotyczą

        • 0 0

  • Żeby stanąc na parkingu trzeba do niego dojechać (4)

    Faktycznie samochód na parkingu nie zanieczyszcza ale już w korku a takie są w Gdyni już prawie na każdej ulicy dojazdowej auta hybrydowe są ekologiczne. Nie dba sie o ekologie w Gdyni - każda ścieżka rowerowa to tylko odcinek a nie całość , zaczyna sie i kończy bez powiązania z innymi sciezkami . Nie ma scieżek tam gdzie naprawdę potrzeba. Niech ktoś spróbuje dojechać z Placu Kaszubskiego do ulicy Morskiej lub Sląskiej w godzinach szczytu na rowerze. Tylko po chodniku prowadzic.

    • 16 6

    • nie do konca takie ekologicne gdyż:

      • 2 1

    • Szczur taki nowoczesny a taki zamknięty na inowację??? (1)

      • 5 0

      • Nowoczesny w swoim najdroższym w Polsce marketingu politycznym.

        • 0 0

    • Jak juz sie taka hybryde wyprodukuje to jest ekologiczna w miejscu eksploatacji. Natomiast po procesie produkcyjnym powstaje tyle toksycznych zwiazkow i zanieczyszczen, ze starczy tego na kilkadziesiat passatow b4 1.9tdi prz3z 30 lat ich eksploatacji. Tylko co to kogo interesuje skoro ten syf zostaje na drugiej polkuli? Ekohipokryzja.

      • 1 1

  • Zawsze można za darmo

    se zrobić fotkę pod Łoter Frontem ze swoją Toyotą

    • 11 1

  • Bardzo dobrze. (2)

    Odpowiedź prezydenta jak najbardziej trafiona. Jestem za autami hybrydowymi, nowymi technologiami, co więcej lubię markę Toyota i właściciela Toyota Carter Gdańsk ale na kilometr śmierdzi w tej sprawie lobby samochodowym. Toyota jest pionierem w tej dziedzinie i w trójmieście nie ma chyba konkurencji wiec nie dziwią starania dilera które mogłoby skłonić większą ilość osób do jazdy jego samochodami. Kolejna sprawa to podejście do tematu. Gdzie są badania odnośnie smogu w trójmieście? Jakieś modele ewentualnego zmniejszenia smogu dzięki uprzywilejowaniu samochodów elektrycznych oraz ewetualne koszty dla miasta z tytułu zmniejszenia opłat z parkomatów. Z takimi danymi można rozmawiać. Pamiętajmy, że Toyota Carter Gdańsk dostarczy/dostarczyła 181 samochodów hybrydowych dla Ergo Hestia. Czy auta służbowe również są zwolnione z opłat w Gdańsku i Sopocie? takiego rozgraniczenia również próżno doszukać sie w artykule który moim zdaniem próbuje wywierać nacisk na władze Gdyni. Pozdrawiam

    • 25 8

    • oczywiscie, ze dobrze

      spaliny to tylko jeden, w Trojmiescie najmniej istnotny problem samochodow w centrum.

      Korki, miejsca parkingowe, halas (nie tylko silnika, ale kol, radia, sygnalow dzwiekowych).

      Jesli te samochody bylyby male i np. zajmowalyby 1/3 normalnego miejsca postojowego to co innego. Jednak to jest zwyklej wielkosci samochod. To, ze nie smierdzi to jego plus, owszem. Jednak nadal tworzy korki i zabiera przestrzen. Za to sa oplaty parkingowe. Nie za spaliny.

      • 4 2

    • Nie Carter, a Walder Chwsszczyno dostarcza Toyoty dla Hestii

      • 1 1

  • nie bedzie japonczyk plul nam w twarz (1)

    • 6 12

    • Ani dzieci nam japończył.

      • 2 0

  • "przyszedł czas na Gdynię." (3)

    Choć sam jestem za jak najmniejszym ingerowaniem (w miarę czyste) środowisko naturalne Gdyni i konsekwencji opracowania mapki drogowej dla inteligentnych rozwiązań w mieście, ale kompleksowo. Co oznacza wypracowania zestaw strategicznych rekomendacji działań- kierunkowych i szczegółowych najnowocześniejszych rozwiązań dla naszego obszaru i rozwoju Gdyni w zgodzie z ideą smart city. Natomiast daleki jestem do wybiórczego traktowania firmy Carter - gdańskiego przedstawiciela Toyoty.
    Nic mi także nie wiadomo, aby firma ta partycypowała w jakimś PROGRAMIE EKO dot. Gdyni. W obszarze mobilności i środowiska oraz szerokiej współpracy w tym inwestycyjnej i rekomendować powinno się przede wszystkim nie tylko poprawę jakości powietrza w naszym mieście, ale i prowadzenie polityki finansowej i transportowej w Obszarze NORDY w sposób zintegrowany oraz rozwój transportu zrównoważonego, czyli podjęcia działań na rzecz stałego wzrostu udziału ekologicznej komunikacji zbiorowej, indywidualnego transportu rowerowego oraz pieszego (eko transportu) w ogólnej strukturze transportu na naszym terenie.
    Firma Carter jak i inne związane z napędem hybrydowym chcąc ulgi winny w tym zakresie określić partycypację w wysokiej jakości przestrzeni publicznej stawiając na główne odnoszące się do konieczności tworzenia i wspierania oraz tworzenia współpracy międzysektorowej NBSM (Nauka Biznes Samorząd Mieszkańcy).
    Gdańsk to nie Gdynia u nas dużo wyżej stawiamy porzeczki, choć ekologia jest priorytetem, ale nie za wszelką cenę.

    • 5 7

    • jakie wysokie (2)

      macie te porzeczki w Dyni ??

      • 3 4

      • Dynia płoży się po ziemi więc poprzeczek raczej nie potrzebuje, chyba.... (1)

        że nie znasz roślin, i pomyliłeś dynie z dyniowatymi, a ich pędy mogą .., zamiast łodyg rosnąć w kierunku poziomym :)))
        No powiedz jak ja mam prowadzić z tobą obecnie dyskurs publiczny na temat idei miasta smart jeśli nie znasz nawet roślin - nie wspominając, które z nich absorbują i w jakim zakresie CO2 ? Co ja mam tu pisać i mówić o wypracowaniach jakiejś jednej spójnej koncepcji, a nie ręczne sterowanie jak to się odbywa w Gdańsku.
        Bardzo mi się podoba trafna i dobitna odpowiedź dr inż. Marka Stępy - nic dodać nic ująć. Nie można inaczej, bo dopiero w trakcie prac i analiz diagnostycznych można znaleźć jakiś tam atut i inspirację do poszukiwania rozwiązań i praktycznych zastosowań miejskich, choć nie jest to całkiem 100% czysty samochód. W ramach projektu widziałbym bardziej taxi, dostawczak lub inny pojazd pracujący na okrągło a nie zajmujący cenne gdyńskie miejsce na ulicy czy chodniku utrudniając życie pieszym i innym.
        Faktem jest, że Gdynia jako smart city - o wysokim standardzie, zarówno jako beneficjent w zastosowaniu nowych rozwiązań technologicznych (przede wszystkim ICT) w zarządzaniu komunikacją i miastem oraz dostarczaniu usług publicznych swoim mieszkańcom w jak najwyższym poziomie i innym podmiotom, także najwyższych procedur w standardach z której przykład bierze wiele miast - nawet w UE, kładąc nacisk na partycypacyjny model zarządzania obywatelskiego i publicznego, popartego odpowiednimi ekspertyzami i opracowaniami. W tym ujęciu nasze miasto jest definiowane jako podmiot umożliwiający i tworzący warunki do działań podejmowanych przez wysoki standard ekspercki-obywatelski. Zgodnie z powszechnie uznawanym podziałem koncepcji miasta Gdyni jako inteligentnego na kilku obszarów wysokiej jakości życia, winno być; analizowane, planowane, a samo miasto doskonale zarządzane a nie" wprowadzeniu ulg w Gdańsku, przyszedł czas na Gdynię" a nie narzucane i to w sposób chamski. Jeśli już to pokazujący wielkie korzyści dla przestrzeni publicznej w sposób umożliwiający wdrażanie poszczególnych, priorytetowych i aspektów idei ekologii w sieci długofalowej inteligentnych poczynań miasta.

        • 4 5

        • I tam na trzeźwo takie chwalebne referaty?

          • 1 2

  • Matko i córko (3)

    Jaki ten samochód brzydki....

    A wracając do tematu, to zapewne tylko kwestia czasu, gdy okaże się, że auta elektryczne/hybrydy są ekologiczne tylko z nazwy (kwestia produkcji i utylizacji).

    • 20 4

    • Szczurek to ty?

      • 3 0

    • Czy ja wiem. Pierwsze hybrydy może i tak. Ale poczytaj sobie o najnowszym Priusie plug-in, normach wydzielania CO2, są dużo niższe jak przewidziane na 2020 rok.

      • 0 1

    • jaki brzydki??

      • 0 0

  • jakie ulgi? ktoś kogo stać na takie auto chyba nie będzie go kupował dla ulgi? (2)

    • 11 3

    • jeszcze 2 bachory ulepię z grażyną i będzie na prusa

      • 3 1

    • kupują

      Ja wiem czy tak nikogo nie stać. Rozejrzyj się jakie ludzie mają domy, samochody. Taki Prius majątku nie kosztuje. A właśnie szczególnie nad morzem hybrydowych toyot najwięcej widać. Ludzie kupują te samochody od jakiegoś czasu.

      • 0 0

  • (7)

    Ekologiczny i ekonomiczny to jest gaz (rozkład na CO2 i wodę) w hybrydzie to i tak jest smród ze spalania co najmniej 5 l benzyny.

    • 9 6

    • niee (6)

      Trochę nie na czasie jesteś. Nowy Prius ma mieć spalanie sporo poniżej 5 (na trasie), w mieście trochę mniej jeszcze. Gaz w żadnym stopniu nie jest bardziej ekologiczny.

      • 2 3

      • (4)

        Nawet myslalem o Toyocie ale sory 5 litrow to ja mialem w Skodzie citigo 5 razy tanszej wiec nie wiem po co ta afera. To nie jest reklama.

        • 2 1

        • I 3x mniejszej...

          • 0 0

        • poważnie? (2)

          Poważnie porównujesz? A którą wersję, 60 KM czy 75 KM? I czy aby na pewno to jest samochód na trasę? Prius nowy przy ok 140 km/h ma mieć średnio poniżej 5l a mocy ma 2 razy tyle.

          • 2 0

          • (1)

            A po co mi do miasta wieksze auto? Na trase to mam A6.

            • 0 0

            • Wczuj się w kontekst rozmowy, zrozumiesz. Jak można spalanie w 60 konnym samochodzie którym poza miasto nie wyjedziesz porównywać do Priusa, który ma 122 KM. Które w dodatku i tak niższe jest.

              • 0 0

      • Sporo poniżej 5 na pierwszych 70 km, potem bateria kaput i jedziemy na samym paliwie, nie mówiąc już o autostradzie.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane