• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozmowy o elektromobilności

mJ
9 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego. Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego.

W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.



W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.

Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.

W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.

Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.

Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.

Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście

Program II konferencji klastra INNOeCAR:

10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)

11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)

11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)

12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
  • Michał Kurtyka - wiceminister energii
  • Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
  • Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
  • Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:00 - Poczęstunek

13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)

14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)

14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers

15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
mJ

Wydarzenia

II Konferencja Klastra INNOeCAR

konferencja

Miejsca

Zobacz także

Opinie (53)

  • O ile zakład, że jako pierwsi służbowe e-samochody dostaną gdyńscy urzędnicy

    i to pod UM stanie pierwsza stacja ładowania samochodowych baterii?

    • 0 0

  • ... (2)

    Odpuśćcie. Na prawdę nie macie co robić. Dopóki jest ropa, elektryczne pojazdy nie maja racji bytu. A jak ropy zabraknie to nie będzie czym ładować baterii. Słoneczne są za słabe. Żagle tylko zostaną i pedały. Szczurek niech zajmie się infrastrukturą drogową w mieście, bo leży. Drogi są dziurawe jak szwajcarski ser. Ładowanie sławnych "TESLI" jest o 30% droższe niż zatankowanie porównywalnego auta. Trwa o 45 minut dłużej niż zatankowanie benzyny czy ropy. jak sobie baranki wyobrażacie ładowanie samochodów elektrycznych w trasie na stacji ładowania. Najkrótszy czas ładowania to 40 minut, plus podłączenie i odłączenie.

    • 3 2

    • w Norwegii już POŁOWA nowych aut to elektryki (1)

      pewnie sobie jakoś radzą, no ale polski Janusz zawsze mądrzejszy

      • 2 1

      • a z czego żyje Norwegia ?? Z ROPY NAFTOWEJ !

        • 0 0

  • Europa zachodnia jest elektromobilna coraz bardziej (3)

    U nas się będzie rozmawiać ...

    • 28 3

    • Ta (2)

      Teatr hipokryzji. Obecnie obowiązujący jeszcze cykl pomiaru emisji NEDC pozwala samochodom hybrydowym z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła osiągać spalanie i emisję spalin na kosmicznie niskim poziomie. Dzieje się tak dlatego, że samochód zaczyna test na hamowni podwoziowej z uprzednio naładowanymi akumulatorami i przez część testu silnik spalinowy się nie włącza.
      I tak  po pierwsze nabywca nie ma pojęcia, ile takie auto będzie paliło po wyczerpaniu baterii, a po drugie – nikt nie bierze pod uwagę emisji zanieczyszczeń przez elektrownie, które dostarczyły prąd do naładowania akumulatorów. W efekcie przyszły właściciel takiego pojazdu nabijany jest w bambuko – medialną ekowydmuszkę, aby jak zahipnotyzowany orędował wraz z innymi entuzjastami elektromobilności za całkowitym usunięciem aut spalinowych z dróg. Przy okazji załatwiany jest efekt stygmatyzacji dwutlenku węgla jako sprawcy wszelkiego zła na naszej planecie...
      Nowy cykl testu emisji i zużycia paliwa – WLTP – jest bardziej zawiły dla hybryd plug-in (test jest wieloetapowy) i uwzględnia także jazdę z rozładowanymi akumulatorami, a przy okazji wprowadza bardzo użyteczny wskaźnik proporcji zasięgu na prądzie do pełnego zasięgu pojazdu. Współczynnik ten niedługo będzie zapewne bardziej znany i nazywa się UF (Utility Factor).
      Niestety, przy okazji wprowadzenia tego współczynnika mówi się otwarcie, że będzie on służył legislatorom do określenia, jaki procent zasięgu będzie zeroemisyjny, a jaki będzie wiązał się z zanieczyszczeniem atmosfery. Innymi słowy, UF ma wprost określać zdolność hybrydy plug-in do jazdy na silniku elektrycznym - bez emisji spalin.
      Na początek zastanowcie sie nad źródłem elektryczności. O emisji zanieczyszczeń przez elektrownie na każdą kilowatogodzinę prądu. Portal http://www.electricitymap.org podpowiada, że obecnie (mamy kwiecień 2018) ekwiwalent dwutlenku węgla na kilowatogodzinę energii elektrycznej z polskiej sieci energetycznej to 723 g CO2/kWh.
      Potencjalnie popularne auta elektryczne pobiorą z sieci około 20 kWh energii elektrycznej na każde 100 km jazdy. 723 g CO2/kWh razy 20 kWh to 14 460 g dwutlenku węgla. Podzielone przez sto daje około 144 gramów CO2 na kilometr jazdy.
      Przyjrzyjcie sie naiwni Janusze , nowym pojazdom, które najchętniej kupują Polacy wg danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar za marzec 2018 roku
      Skoda Octavia 1.0 TSI 115 KM = 112 g CO2/kmSkoda Octavia 1.6 TDI 90 KM = 109 g CO2/kmSkoda Fabia 1.0 95 KM = 101 g CO2/kmOpel Astra 1.0 105 KM = 102 g CO2/kmOpel Astra 1.4 100 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 128 g CO2/kmVW Golf 1.4 125 KM = 120 g CO2/kmToyota Yaris 1.5 111 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 103 g CO2/kmToyota Yaris Hybrid 100 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 75 g CO2/kmRenault Clio 1.2 73 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 127 g CO2/kmRenault Clio 0.9 TCE 90 KM LPG = 98 g CO2/km na gazie, 106 g CO2 na benzynieNissan Qashqai 1.5 dCi 110 KM = 98 g CO2/kmFord Focus 1.6 105 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 136 g CO2/kmFord Focus 1.0 125 KM = 108 g CO2/kmDacia Duster 1.5 dCi 90 KM = 115 g CO2/kmToyota Auris 1.6 132 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 129 g CO2/kmToyota Auris Hybrid 136 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 79 g CO2/km
      Widzicie te liczby? Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to dane katalogowe,to
      wiele aut z tej listy nie musi przekroczyć globalnej emisji dwutlenku węgla dla aut elektrycznych, którą wypada brać pod uwagę przy polskiej sieci energetycznej, korzystającej z węgla.
      Otworzcie oczy, producenci samochodow sprzedadza wam to czego chcecie to co byc moze jest w modzie ale niekoniecznie lepsze i zdrowsze!!!

      • 6 3

      • Zdrowsze to jest, bo mniej szkodzących zdrowiu zanieczyszczeń powstaje

        Odpadają tlenki azotu, którymi trują niestety zwłaszcza diesle i niestety zwłaszcza latem.

        • 1 0

      • To są 2 osobne problemy do rozwiązania.

        Poza tym, podajesz dane dla nowych samochodów Januszowe Passeratti 1.8 ma już 197 g/km, zakładając, że jest sprawny...

        • 2 1

  • (2)

    Elektrownia atomowa i mozna rozmawiac. Poki robimy prad z wegla brunatnego to nie ma sensu

    • 4 1

    • sensu to niema twoja głupota którą sie chwalisz bzemózgowcu!!

      • 0 1

    • nawet jak prąd jest z węgla

      to elektryczne auto nie kopci w mieście

      • 1 1

  • Przejdźmy od słów do czynów.

    Chciałem powiedzieć kilka słów...

    • 2 0

  • Wstyd, że Gdynię reprezentuje spychała.

    • 1 0

  • Elektromobilność tak, ale bez dotowania. Jeśli jest to dobre to obroni się samo. (2)

    • 9 6

    • tak każdy będzie miał swój trolejbus

      • 0 2

    • dziecko też trzeba dotować na początku

      • 1 1

  • w tej Gdyni to tylko rozmawiają i jeszcze Gruszecka- Spychała jako ekspert:))) (6)

    • 27 3

    • no powstaną, ale (2)

      - prezentacje
      - plany
      - projekty
      - koszty

      • 7 1

      • no ale czy (1)

        farbę majo???

        • 3 2

        • Majonez majo!

          • 2 1

    • w UK rozmawiają właśnie na temat rajdów elektrycznej F1 w centrum Birmingham

      kiedyś była beznzynowa F1 po ulicach miasta,
      myślą o rewitalizacji pomysłu

      • 2 0

    • Pomorze leży w trzech województwach!

      Z takimi działaczami jak delegaci Samorządności to artykuł mówi prawdę, ale produkcja trafi do Szczecina lub Elbląga (tak, to jeszcze nie Warmia). Tam też są parki naukowo-technologiczne.

      • 3 1

    • A czemu nie Spychała jako ekspert?

      Skoro Godek jest ekspertką od wtrysków?

      • 4 3

  • Badać to co już zbadane, zbudować to co już zbudowane

    Niezły model biznesowy na życie...

    • 2 0

  • Jak Kąkol to robi to na pewno nie wyjdzie...

    taki fachowiec od wszystkiego i niczego

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Peugeota?

 

Najczęściej czytane