- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (134 opinie)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (75 opinii)
- 3 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (71 opinii)
- 5 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
- 6 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (73 opinie)
W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.
W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.
Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.
W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.
Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.
Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.
Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście
10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)
11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)
11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)
12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
- Michał Kurtyka - wiceminister energii
- Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
- Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
- Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
- Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)
14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)
14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers
15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (53)
-
2018-05-09 10:34
Napewno wpadnę o 13.00
- 4 0
-
2018-05-09 12:29
Niech w koncu skoncza gadać a coś zrobią.
- 3 0
-
2018-05-09 12:31
Mniej rozmów, a więcej czynów
Nie skończą gadać.
Prezydent Gdyni nie otrzyma mojego głosu gdyż zawiódł jeśl chodzi o drogi rowerowe.
Pamiętam obietnice i wizje. Na tym skończył swoje gadanie!- 5 0
-
2018-05-09 14:03
(2)
Elektrownia atomowa i mozna rozmawiac. Poki robimy prad z wegla brunatnego to nie ma sensu
- 4 1
-
2018-05-09 16:18
nawet jak prąd jest z węgla
to elektryczne auto nie kopci w mieście
- 1 1
-
2018-05-09 22:30
sensu to niema twoja głupota którą sie chwalisz bzemózgowcu!!
- 0 1
-
2018-05-09 14:11
bdura kazdy zainteresowany Gdynia nie ma pojecia ze ludzie pracuja- dla kogo wywody i gadki o godz 10-dla starcow
- 8 0
-
2018-05-09 14:17
brązowe buty do czarnych garniturów...
wejherowo tańczy i śpiewa!
- 8 0
-
2018-05-09 14:19
Stara technologia
Samochód elektryczny nie jest dobra technologia...Proponuje samochody zasilane na paliwo wodorowe. Cała Azja stawia na ta technologie ponieważ jest w niej przyszłość a z elektryków rezygnują...ze względu na zasięg oraz czas ładowania
- 6 1
-
2018-05-09 14:22
Nie dajcie się mamić. NIC nie powstanie. Nie ma fabryk, infrastruktury, sieci dealerskiej i serwisowej
Poza tym prąd do ładowania jest (albo zaraz będzie) płatny, co czyni eksploatację elektryków mniej opłacalną od LPG i porównywalną z dieslem czy benzyną.
Nie musze przypominać tez, ż enie ma zadnych ulg?- 8 0
-
2018-05-09 14:25
O widzę, że Grucha zna sie również na elektrycznych samochodach. Aż dziw bierze że nie jest okrzyknięta Papieżycą
Ona na pewno wie również, jak rozwiązać problem głodu na świecie i jak dolecieć na Marsa w 2 dni
- 5 0
-
2018-05-09 14:41
... (2)
Odpuśćcie. Na prawdę nie macie co robić. Dopóki jest ropa, elektryczne pojazdy nie maja racji bytu. A jak ropy zabraknie to nie będzie czym ładować baterii. Słoneczne są za słabe. Żagle tylko zostaną i pedały. Szczurek niech zajmie się infrastrukturą drogową w mieście, bo leży. Drogi są dziurawe jak szwajcarski ser. Ładowanie sławnych "TESLI" jest o 30% droższe niż zatankowanie porównywalnego auta. Trwa o 45 minut dłużej niż zatankowanie benzyny czy ropy. jak sobie baranki wyobrażacie ładowanie samochodów elektrycznych w trasie na stacji ładowania. Najkrótszy czas ładowania to 40 minut, plus podłączenie i odłączenie.
- 3 2
-
2018-05-09 16:20
w Norwegii już POŁOWA nowych aut to elektryki (1)
pewnie sobie jakoś radzą, no ale polski Janusz zawsze mądrzejszy
- 2 1
-
2018-05-10 09:22
a z czego żyje Norwegia ?? Z ROPY NAFTOWEJ !
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.