• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozmowy o elektromobilności

mJ
9 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego. Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego.

W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.



W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.

Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.

W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.

Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.

Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.

Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście

Program II konferencji klastra INNOeCAR:

10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)

11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)

11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)

12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
  • Michał Kurtyka - wiceminister energii
  • Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
  • Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
  • Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:00 - Poczęstunek

13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)

14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)

14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers

15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
mJ

Wydarzenia

II Konferencja Klastra INNOeCAR

konferencja

Miejsca

Zobacz także

Opinie (53)

  • w tej Gdyni to tylko rozmawiają i jeszcze Gruszecka- Spychała jako ekspert:))) (6)

    • 27 3

    • no powstaną, ale (2)

      - prezentacje
      - plany
      - projekty
      - koszty

      • 7 1

      • no ale czy (1)

        farbę majo???

        • 3 2

        • Majonez majo!

          • 2 1

    • A czemu nie Spychała jako ekspert?

      Skoro Godek jest ekspertką od wtrysków?

      • 4 3

    • Pomorze leży w trzech województwach!

      Z takimi działaczami jak delegaci Samorządności to artykuł mówi prawdę, ale produkcja trafi do Szczecina lub Elbląga (tak, to jeszcze nie Warmia). Tam też są parki naukowo-technologiczne.

      • 3 1

    • w UK rozmawiają właśnie na temat rajdów elektrycznej F1 w centrum Birmingham

      kiedyś była beznzynowa F1 po ulicach miasta,
      myślą o rewitalizacji pomysłu

      • 2 0

  • Europa zachodnia jest elektromobilna coraz bardziej (3)

    U nas się będzie rozmawiać ...

    • 28 3

    • Ta (2)

      Teatr hipokryzji. Obecnie obowiązujący jeszcze cykl pomiaru emisji NEDC pozwala samochodom hybrydowym z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła osiągać spalanie i emisję spalin na kosmicznie niskim poziomie. Dzieje się tak dlatego, że samochód zaczyna test na hamowni podwoziowej z uprzednio naładowanymi akumulatorami i przez część testu silnik spalinowy się nie włącza.
      I tak  po pierwsze nabywca nie ma pojęcia, ile takie auto będzie paliło po wyczerpaniu baterii, a po drugie – nikt nie bierze pod uwagę emisji zanieczyszczeń przez elektrownie, które dostarczyły prąd do naładowania akumulatorów. W efekcie przyszły właściciel takiego pojazdu nabijany jest w bambuko – medialną ekowydmuszkę, aby jak zahipnotyzowany orędował wraz z innymi entuzjastami elektromobilności za całkowitym usunięciem aut spalinowych z dróg. Przy okazji załatwiany jest efekt stygmatyzacji dwutlenku węgla jako sprawcy wszelkiego zła na naszej planecie...
      Nowy cykl testu emisji i zużycia paliwa – WLTP – jest bardziej zawiły dla hybryd plug-in (test jest wieloetapowy) i uwzględnia także jazdę z rozładowanymi akumulatorami, a przy okazji wprowadza bardzo użyteczny wskaźnik proporcji zasięgu na prądzie do pełnego zasięgu pojazdu. Współczynnik ten niedługo będzie zapewne bardziej znany i nazywa się UF (Utility Factor).
      Niestety, przy okazji wprowadzenia tego współczynnika mówi się otwarcie, że będzie on służył legislatorom do określenia, jaki procent zasięgu będzie zeroemisyjny, a jaki będzie wiązał się z zanieczyszczeniem atmosfery. Innymi słowy, UF ma wprost określać zdolność hybrydy plug-in do jazdy na silniku elektrycznym - bez emisji spalin.
      Na początek zastanowcie sie nad źródłem elektryczności. O emisji zanieczyszczeń przez elektrownie na każdą kilowatogodzinę prądu. Portal http://www.electricitymap.org podpowiada, że obecnie (mamy kwiecień 2018) ekwiwalent dwutlenku węgla na kilowatogodzinę energii elektrycznej z polskiej sieci energetycznej to 723 g CO2/kWh.
      Potencjalnie popularne auta elektryczne pobiorą z sieci około 20 kWh energii elektrycznej na każde 100 km jazdy. 723 g CO2/kWh razy 20 kWh to 14 460 g dwutlenku węgla. Podzielone przez sto daje około 144 gramów CO2 na kilometr jazdy.
      Przyjrzyjcie sie naiwni Janusze , nowym pojazdom, które najchętniej kupują Polacy wg danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar za marzec 2018 roku
      Skoda Octavia 1.0 TSI 115 KM = 112 g CO2/kmSkoda Octavia 1.6 TDI 90 KM = 109 g CO2/kmSkoda Fabia 1.0 95 KM = 101 g CO2/kmOpel Astra 1.0 105 KM = 102 g CO2/kmOpel Astra 1.4 100 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 128 g CO2/kmVW Golf 1.4 125 KM = 120 g CO2/kmToyota Yaris 1.5 111 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 103 g CO2/kmToyota Yaris Hybrid 100 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 75 g CO2/kmRenault Clio 1.2 73 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 127 g CO2/kmRenault Clio 0.9 TCE 90 KM LPG = 98 g CO2/km na gazie, 106 g CO2 na benzynieNissan Qashqai 1.5 dCi 110 KM = 98 g CO2/kmFord Focus 1.6 105 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 136 g CO2/kmFord Focus 1.0 125 KM = 108 g CO2/kmDacia Duster 1.5 dCi 90 KM = 115 g CO2/kmToyota Auris 1.6 132 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 129 g CO2/kmToyota Auris Hybrid 136 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 79 g CO2/km
      Widzicie te liczby? Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to dane katalogowe,to
      wiele aut z tej listy nie musi przekroczyć globalnej emisji dwutlenku węgla dla aut elektrycznych, którą wypada brać pod uwagę przy polskiej sieci energetycznej, korzystającej z węgla.
      Otworzcie oczy, producenci samochodow sprzedadza wam to czego chcecie to co byc moze jest w modzie ale niekoniecznie lepsze i zdrowsze!!!

      • 6 3

      • To są 2 osobne problemy do rozwiązania.

        Poza tym, podajesz dane dla nowych samochodów Januszowe Passeratti 1.8 ma już 197 g/km, zakładając, że jest sprawny...

        • 2 1

      • Zdrowsze to jest, bo mniej szkodzących zdrowiu zanieczyszczeń powstaje

        Odpadają tlenki azotu, którymi trują niestety zwłaszcza diesle i niestety zwłaszcza latem.

        • 1 0

  • spotkają sie, zjedzą, pokawkują, pogadają, może tradycyjnie podpiszą jakiś bzdurny list intenecyjny? (2)

    urząd miasta reprezentuje tylko jeden vice prezydent? brakuje wybitnego doktora Stępy!!!

    • 32 1

    • o tak ! Nasz ukochany Vice,

      specjalista od 'wszystkiego' koniecznie powinien tam być i zabrać głos.
      Zapewne jego kilka zdań zapisałoby się złotymi zgłoskami na konferencji poświęconej elektromobilności.

      • 8 0

    • swietne spotkanie które nic nie wniesie a tylko koszty wygeneruje

      • 7 1

  • na to spotkanie przydałby się każdemu blender albo mikser

    bo będzie dużo piany do ubicia. Proszę na spotkaniu zadać w moim imieniu pytanie, ile pojazdów elektrycznych zarejestrowanych jest w województwie pomorskim, można zapytać w urzędzie miasta, czy może Pana Struka albo wiceministra, może się przygotowali do występu. Czy w spółkach z udziałem skarbu Państwa będzie wymiana floty spalinowej na elektryczną - zapowiedź aktualna? w drugiej części spotkania warto też postawić w panelu dyskusyjnym pytanie retoryczne - czy w Polsce da się żyć z ubijania piany?

    • 18 1

  • Własnie zamiast gadac trzeba działac a nie tylko pozory stwarzac!!W całej UE maja juz tylko autobusy elektryczne! (2)

    A Gdańsku kupuje stare trujecie diesle od mercedesa.A Gdynia kupuje jeszcze starsze trujace diesle autobusów od Gdańska!!
    Przede wszystkim samochody to juz przeszłość nawet te elektryczne!!
    Przyszłością jest komunikacja zbiorowa o wiele szybsza niz obecna jazda autem.Przyszłością są tory po których porusza sie tylko komunikacja jak obecnie skm ale w miejscu starego rodzaju tramwaju,tramwaj już przeżytek bo nie pozwalają na większe prędkości bezpiecznie jechać i są poprzecinane ulicami . Przyszłością sa tylko samochody autonomiczne oferujące transport na zamówienie bez ich posiadania.
    Nie wspominając tez o możliwości latania dronami która już jest faktem a za 5-10lat będzie powszechne bo nikt niewie jak szybko rozwinie sie technologia ich zasilania.
    Zastępowanie blachosmrodów trujących spalinami ,autami elektrycznymi popieram całkowicie,ale u nas gdzie mamy najwiecej starego złomu na drogach gdzie przecietna wartosc to 1000zł do 10,000zł nawet przy wielu stacji do ładowania taka wymiana potrwała by 20 lat ze wgledu ze wiekszosc jest biedakami najniższa kwota wolna od podatku i najnizsze zarobki w europie!!Dlatego by wyeliminowac ten trujacy nas złom z ulic trzeba wprowadzić ograniczenia i opłaty dla nich!Bo obecnie koszty tego złomu dla wlasciciela są za niskie.Człowiek wydaje wiecej na komunikacje miejską i trzeba usprawnic i przyspieszyc komunikacje miejską ona nie moze stać w korkach ! Bilety niem ogą byc droższe niz jazda tym starym trujacym złomem w 2 osoby!! Trzeba dotować ceny biletów!!

    • 7 9

    • Nie wiem kim jesteś ale powinni zabronić Tobie wypowiadania się publicznie. Typowy krzykacz, który wszystko wie najlepiej. Nikomu nie potrzebne są rzucane hasła tylko konkretne rozwiązania. O przyszłości wiesz niewiele jak większość z nas, a dzięki motoryzacji świat jest w ty miejscu gdzie jest a nie w średniowieczu.

      • 4 3

    • Tramwaje i trolejbusy to niby spalinowe są?

      Autobus hybrydowy lub elektryczny to w pierwszej kolejności szansa dla Piły, Jaworzna, w Pomorskiem - Słupska (tam słupów po sieci trakcyjnej raczej nie odbudują).

      • 0 0

  • Elektromobilność tak, ale bez dotowania. Jeśli jest to dobre to obroni się samo. (2)

    • 9 6

    • dziecko też trzeba dotować na początku

      • 1 1

    • tak każdy będzie miał swój trolejbus

      • 0 2

  • chcą rozmawiać o czymś czego nie ma i szybko nie będzie?

    wystarczy zerknąć do aplikacji PlugShare i otrzymamy pełny obraz. Gdynia w nim zdecydowanie bryluje (w negatywnym znaczeniu)!
    A Pomorski Park Naukowo-Technologiczny (sic!) przy którym nie ma żadnej ładowarki,
    a w którym mieści się firma szczycąca się największą siecią szybkiego ładowania pojazdów to już prawdziwa kpina...

    • 16 1

  • Przestancie gadać tylko do roboty (3)

    Ulgi dla elektryków
    1. Darmowe postoje bez parkometrów
    2. Dofinansowanie do autka na prąd
    3. Więcej stacji do ładowania nie tylko w miejscach publicznych

    wy gadacie dniami za nasze pieniądze a i tak nic nie zrobicie

    • 19 3

    • Haha. I jeszcze będą latać te autka bo chyba w tych gdyńskich korkach stać nie będą. Żenada. Infrastruktura beznadziejna ale naklejki poprzyklejają to choć będzie kolorowo. Czy spalinowym czy elektrycznym...szybciej w domu nie bedę

      • 8 1

    • nic to nie zmieni dopóki nie będziemy bogatsi - 90 % ludzi mieszka w budynkach wielorodzinnych, w których nawet jak maja garaż podziemny to trzeba instalacje kłaść, o pozostałych nie wspomnę, bo tam to już nic nie pomoże.

      • 5 1

    • ad 3 a kto ma te stacje stawiać w miejscach nie publicznych ?! NA swoim terenie każdy kalkuluje i widocznie nikomu się to nie opłaca !!! A w miejscach publicznych stawiamy stacje za pieniądze wszystkich wspomagając najbogatszych bo tylko takich stać na takie auto i tylko tacy maja gdzie je doładowywać w nocy. A LPG czy CNG jest bardzie ekologiczne niż elektryki w ogólnym rozrachunku.

      • 3 2

  • Towarzystwo wzajemnej adoracji. Pogadają, poklepią się po plecach, przeżrą środki. Za jakiś czas znowu się spotkają i tak w koło macieju.

    Samochód elektryczny będzie miał sens i będzie popyt jak będzie dofinansowany w 50%. Kierowcy patrzą przez pryzmat własnej kieszeni a nie ekologii. także, żeby ich zachęcić należy to zrobić jedynie partycypując w kosztach zakupu tak jak to się robi np. w Norwegii gdzie odsetek samochodów elektrycznych rośnie bardzo szybko.

    • 16 0

  • Na zdjęciu ewidętnie widać, że widok tej sympatycznej pani wywołuje u niektórych z panów erekcję i dlatego tak się zasłaniają r (2)

    • 8 1

    • szczególnie jak zaczyna mówić robi mi się gorąco:)

      • 6 0

    • Grucha sympatyczna? Bez żartów prosze...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane