- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (41 opinii)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (106 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (32 opinie)
W Kuźni Wodnej pokazano prototyp Warszawy
Warszawa 210 przywieziona ze stołecznego Muzeum Techniki była gwiazdą niedzielnego pokazu klasycznych i zabytkowych aut w oliwskiej Kuźni Wodnej. Warszawie towarzyszyło kilkadziesiąt bardzo ciekawych oldtimerów z Trójmiasta i okolic.
Geneza prototypowej, sześcioosobowej Warszawy 210 sięga 1961 roku, kiedy to w FSO powstał specjalny zespół, mający zająć się przygotowaniem produkowanej od wczesnych lat 50. Warszawy M20, konstrukcyjnie bazującej na sowieckiej Pobiedzie.
Warszawa 210 miała eleganckie, kubiczne nadwozie, nawiązujące do ówczesnych konstrukcji amerykańskich. Podstawowym wzorem dla niej był Ford Falcon. Pojemna kabina z dwoma eleganckimi kanapami, zapewniała rewelacyjną widoczność a ascetyczna deska rozdzielcza do dziś stanowi przykład wzornictwa przemysłowego najwyższej klasy.
Nowoczesne, samonośne nadwozie zawieszono z przodu na kolumnach McPherson, wahaczach poprzecznych i sprężynach śrubowych. Z tyłu zastosowano resory piórowe. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra napędzał koła tylne poprzez sterowane hydraulicznie sprzęgło i czterostopniową skrzynię biegów. Powstała także jednostka czterocylindrowa 1,7 litra. Samochód nie trafił do produkcji ze względu na podpisanie umowy z Fiatem. Z prototypów, zbudowanych w 1964 roku, przetrwał zaś do dziś jeden.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (9)
-
2014-10-06 11:16
Ale szrot. (4)
- 4 15
-
2014-10-06 15:29
gimmbazo ty moja... (3)
...musisz zdać sobie sprawę że nie zawsze samochody wyglądały tak jak Kia Ceed rodziców...
- 4 0
-
2014-10-06 16:15
W czasach tego g. zbudowano challengera czy chargera (2)
Więc tak, nie zawsze wyglądały jak twoja skodzinka czy ten klocek ze zdjęcia.
- 2 2
-
2014-10-06 19:19
(1)
I tamte robili seryjnie w dodatku.
A wnętrze to wyżyny sztuki projektowej.- 0 0
-
2014-10-06 20:41
to nie tak....
Trzeba patrzec na to co mozna bylo w prl...dostac...
Nasi konstruktorzy byli nieźli zobacz sobie polskie twingo ...francuzi skopiowali pomysl po wygasnieciu patentu. Nie bylo tak ze mozna bylo zdobyc wszystkie czesci a na niektore pomysly nie pozwalal nam wielki czerwony brat;-)
Nie jest zle ....widac ze chcieli a ze wladza nie pozwalala ...to inna sprawa...- 2 0
-
2014-10-06 19:17
taka to Warszawa jak z koziej du.. trąba ....
nadwozie ,napęd, silnik to ewidentny Ford Falcon lub Mustang znaczek został tylko Efesio .......
- 2 1
-
2014-10-06 14:34
Ale toporna ta warszawa.
Takie coś to tylko możliwe w bloku wschodnim.
Ale dobrze, że ktoś o nią dba - świadectwo naszej "potęgi" motoryzacyjnej.- 3 8
-
2014-10-06 10:19
(1)
Świetna wiadomość tylko po raz kolejny po czasie.
- 15 11
-
2014-10-06 10:26
Umiesz czytać?
"O prezentacji zabytkowej Warszawy informowaliśmy wcześniej w Trojmiasto.pl"
http://www.trojmiasto.pl/VII-Pokaz-Aut-2014-Kuznia-Wodna-imp396030.html- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.