• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Maździe też kupisz auto elektryczne

Michał Jelionek
23 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik Mazdy MX-30 First Edition startuje od kwoty 149 990 zł. Cennik Mazdy MX-30 First Edition startuje od kwoty 149 990 zł.

Mamy bardzo dobre wiadomości dla fanów Mazdy oraz aut na prąd. Japończycy zaprezentowali właśnie swój pierwszy elektryczny model. Nazywa się MX-30 i - co ważne - już teraz można składać na niego zamówienia. Na dostawę będzie trzeba trochę poczekać, bo crossover w salonach BMG Goworowski pojawi się w drugiej połowie przyszłego roku.



Czy podoba ci się Mazda MX-30?

Współczesna Mazda to motoryzacyjny buntownik, kochający chodzić pod prąd. Wygląda jednak na to, że tym razem nawet Japończycy poszli... z prądem, i to dosłownie. Z racji na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji CO2 byli poniekąd zmuszeni do stworzenia własnego "elektryka". Jesteśmy jednak przekonani, że Mazda zaskoczy pozytywnie, a MX-30 będzie wyróżniła się na tle konkurencji.

Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Auto trafi do polskich salonów w 2020 roku.

  • Auto dostępne będzie w salonach w drugiej połowie 2020 r.
Co wiadomo o pierwszym "elektryku" producenta z Hiroszimy? Chociażby to, że cennik jego premierowej odsłony, czyli First Edition, startuje od kwoty 149 990 zł.

MX-30 zostało wyposażone w baterię o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Elektryczny silnik generuje moc 143 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

- MX-30 jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem Mazdy, rozpoczynającym przełomową erę elektromobilności w naszej marce. Pomimo wykorzystania alternatywnego źródła napędu ambicją producenta było zaprojektowanie samochodu tak, aby dawał kierowcy przyjemność z jazdy i dobrze się prowadził. Tak jak w pozostałych modelach naszej marki wyposażenie samochodu będzie bardzo bogate. Nowością będzie ograniczenie do minimum przycisków i analogowych wyświetlaczy - wyjaśnia Marcin Kaszubowski z salonu BMG Goworowski.

Charakterystyczne tylne drzwi otwierane w przeciwną stronę. To nawiązanie do Mazdy RX-8. Charakterystyczne tylne drzwi otwierane w przeciwną stronę. To nawiązanie do Mazdy RX-8.
W stylistyce najnowszych modeli Mazdy zachwycamy się pięknymi obłościami przełamanymi zgrabnie poprowadzonymi liniami. MX-30 nieco wybiega poza ten schemat, choć nie sposób nie rozpoznać, że to samochód Mazdy. Dynamiki sylwetce nadaje wyraźnie opadająca linia dachu.

Można powiedzieć, że MX-30 to tak naprawdę dwudrzwiowy crossover, który otrzymał dodatkową parę tylnych drzwi ułatwiających zasiadanie w drugim rzędzie. Malutkie drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku, a to oczywiście ukłon w kierunku Mazdy RX-8. Podobne rozwiązanie wykorzystano w elektrycznym BMW i3.

- Nowa Mazda MX-30 została zaprojektowana w filozofii well to wheel, co oznacza pełną dbałość producenta o środowisko nie tylko w aspekcie zeroemisyjnej jednostki, ale także materiałów użytych do wykończenia wnętrza pochodzących z recyklingu, jak również potencjalnego recyklingu akumulatora w przyszłości. Samochód trafi do salonów w drugiej połowie przyszłego roku, natomiast biorąc pod uwagę spore zainteresowanie pierwszym elektrycznym modelem Mazdy, klienci mają możliwość wcześniejszej rezerwacji auta - dodaje Kaszubowski.

Więcej o autach elektrycznych


  • Wnętrze pierwszej elektrycznej Mazdy

Miejsca

Opinie (57)

  • Po co mi auto którym nigdzie nie pojade bo ma za mały zasięg i nie ma gdzie tego ladowac? I prąd w Polsce robimy w wegla

    • 8 0

  • Dopóki nie mamy ani jednej elektrowni atomowej

    To nawet nie ma o czym gadać. Już pomijając fakt że teraz zamiast ton złomu (który przynajmniej jest ekologiczny bo sam spowrotem zamienia się w rudę) na wysypiskach będą chałdy plastików. Kto zaglądal pod maskę elektrów będzie wiedział o co chodzi. Już pomijając fakt że części są tak zrobione żeby nie nadawały się do ponownego użycia, lub zostały "zaprogramowane" na określoną ilość kilometrów żeby klient sobie nie pomyślał że kupi samochód i to koniec wydatków. Czasy są coraz straszniejsze- już dawno przestali rządzić inżynierowie i postęp, teraz mamy czasy księgowych i tabelek.

    • 8 0

  • Błędne info.
    Nic nie kupię w Maździe.
    Latam Rynnajrem

    • 1 0

  • o czym wy tu marzycie?

    Aby wyprodukować podobną ilość energii elektrycznej do zasilenia naszych samochodów potrzebujemy drugie tyle elektrowni. I widzę już las przedłużaczy, z każdego balkonu kabelek na parking. Nasze sieci tego nie przeniosą. To jest proces na kilka dekad.

    • 7 0

  • Słaba moc na duże auto i tylko 200km zasięgu

    To jest słabe. W rzeczywistości przejedzie pewnie 150 a ładowanie będzie trwało zbyt długo. Auto elektryczne by było konkurencją dla hybryd musi mieć minimum 1000km zasięgu. Wtedy też ludzie będą skłonni stracić kilka godzin na ładowanie.

    • 8 0

  • Czy kabina jest wykonana

    z tektury i papieru toaletowego? Ekologiczne jest dopiero wtedy :)

    • 1 0

  • Mazds 6

    Fajnie jezdzi ale po 20 latach korozja....

    • 1 1

  • Za tyle i z taką moc? To ja wolę mojego korando z 178 KM za połowę tego. Ekologia ekologią ale nie mam zamiaru tyle wydawać na środek transportu

    • 3 0

  • (1)

    Zasięg mały jak do miasta, ale po co tam suv? Jak dla mnie auto które nie sprawdzi się w żadnych warunkach. O wiele lepiej postawić na hybrydowego rav4 z 222KM, który mało spali w mieście i na trasie. I nie trzeba się przy nim o dostępnośći ładowarek martwić

    • 2 0

    • jasne ze w miescie hybryda ma sens

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane