- 1 Po co kolejny remont na autostradzie? (13 opinii)
- 2 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (90 opinii)
- 3 Odmalowano żółte linie na rondach (16 opinii)
- 4 Alkoholowa mapa Polski (73 opinie)
- 5 Mała uliczka, duży problem (324 opinie)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (333 opinie)
W Maździe też kupisz auto elektryczne
Mamy bardzo dobre wiadomości dla fanów Mazdy oraz aut na prąd. Japończycy zaprezentowali właśnie swój pierwszy elektryczny model. Nazywa się MX-30 i - co ważne - już teraz można składać na niego zamówienia. Na dostawę będzie trzeba trochę poczekać, bo crossover w salonach BMG Goworowski pojawi się w drugiej połowie przyszłego roku.
Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Auto trafi do polskich salonów w 2020 roku.
Co wiadomo o pierwszym "elektryku" producenta z Hiroszimy? Chociażby to, że cennik jego premierowej odsłony, czyli First Edition, startuje od kwoty 149 990 zł.
MX-30 zostało wyposażone w baterię o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Elektryczny silnik generuje moc 143 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
- MX-30 jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem Mazdy, rozpoczynającym przełomową erę elektromobilności w naszej marce. Pomimo wykorzystania alternatywnego źródła napędu ambicją producenta było zaprojektowanie samochodu tak, aby dawał kierowcy przyjemność z jazdy i dobrze się prowadził. Tak jak w pozostałych modelach naszej marki wyposażenie samochodu będzie bardzo bogate. Nowością będzie ograniczenie do minimum przycisków i analogowych wyświetlaczy - wyjaśnia Marcin Kaszubowski z salonu BMG Goworowski.
W stylistyce najnowszych modeli Mazdy zachwycamy się pięknymi obłościami przełamanymi zgrabnie poprowadzonymi liniami. MX-30 nieco wybiega poza ten schemat, choć nie sposób nie rozpoznać, że to samochód Mazdy. Dynamiki sylwetce nadaje wyraźnie opadająca linia dachu.
Można powiedzieć, że MX-30 to tak naprawdę dwudrzwiowy crossover, który otrzymał dodatkową parę tylnych drzwi ułatwiających zasiadanie w drugim rzędzie. Malutkie drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku, a to oczywiście ukłon w kierunku Mazdy RX-8. Podobne rozwiązanie wykorzystano w elektrycznym BMW i3.
- Nowa Mazda MX-30 została zaprojektowana w filozofii well to wheel, co oznacza pełną dbałość producenta o środowisko nie tylko w aspekcie zeroemisyjnej jednostki, ale także materiałów użytych do wykończenia wnętrza pochodzących z recyklingu, jak również potencjalnego recyklingu akumulatora w przyszłości. Samochód trafi do salonów w drugiej połowie przyszłego roku, natomiast biorąc pod uwagę spore zainteresowanie pierwszym elektrycznym modelem Mazdy, klienci mają możliwość wcześniejszej rezerwacji auta - dodaje Kaszubowski.
Więcej o autach elektrycznych
Miejsca
Opinie (57)
-
2019-10-23 19:38
Po co mi auto którym nigdzie nie pojade bo ma za mały zasięg i nie ma gdzie tego ladowac? I prąd w Polsce robimy w wegla
- 8 0
-
2019-10-23 21:21
Dopóki nie mamy ani jednej elektrowni atomowej
To nawet nie ma o czym gadać. Już pomijając fakt że teraz zamiast ton złomu (który przynajmniej jest ekologiczny bo sam spowrotem zamienia się w rudę) na wysypiskach będą chałdy plastików. Kto zaglądal pod maskę elektrów będzie wiedział o co chodzi. Już pomijając fakt że części są tak zrobione żeby nie nadawały się do ponownego użycia, lub zostały "zaprogramowane" na określoną ilość kilometrów żeby klient sobie nie pomyślał że kupi samochód i to koniec wydatków. Czasy są coraz straszniejsze- już dawno przestali rządzić inżynierowie i postęp, teraz mamy czasy księgowych i tabelek.
- 8 0
-
2019-10-23 21:36
Błędne info.
Nic nie kupię w Maździe.
Latam Rynnajrem- 1 0
-
2019-10-23 22:53
o czym wy tu marzycie?
Aby wyprodukować podobną ilość energii elektrycznej do zasilenia naszych samochodów potrzebujemy drugie tyle elektrowni. I widzę już las przedłużaczy, z każdego balkonu kabelek na parking. Nasze sieci tego nie przeniosą. To jest proces na kilka dekad.
- 7 0
-
2019-10-24 07:44
Słaba moc na duże auto i tylko 200km zasięgu
To jest słabe. W rzeczywistości przejedzie pewnie 150 a ładowanie będzie trwało zbyt długo. Auto elektryczne by było konkurencją dla hybryd musi mieć minimum 1000km zasięgu. Wtedy też ludzie będą skłonni stracić kilka godzin na ładowanie.
- 8 0
-
2019-10-24 13:07
Czy kabina jest wykonana
z tektury i papieru toaletowego? Ekologiczne jest dopiero wtedy :)
- 1 0
-
2019-10-24 18:42
Mazds 6
Fajnie jezdzi ale po 20 latach korozja....
- 1 1
-
2019-10-25 16:36
Za tyle i z taką moc? To ja wolę mojego korando z 178 KM za połowę tego. Ekologia ekologią ale nie mam zamiaru tyle wydawać na środek transportu
- 3 0
-
2019-10-27 19:33
(1)
Zasięg mały jak do miasta, ale po co tam suv? Jak dla mnie auto które nie sprawdzi się w żadnych warunkach. O wiele lepiej postawić na hybrydowego rav4 z 222KM, który mało spali w mieście i na trasie. I nie trzeba się przy nim o dostępnośći ładowarek martwić
- 2 0
-
2019-10-28 13:27
jasne ze w miescie hybryda ma sens
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.