• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejska premiera Mercedesa na prąd

Michał Jelionek
23 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mercedes-Benz EQC to pierwszy model z elektrycznej gamy EQ. Mercedes-Benz EQC to pierwszy model z elektrycznej gamy EQ.

W piątkowe przedpołudnie w sopockiej restauracji Secretariat odbył się przedpremierowy, pierwszy w Trójmieście, pokaz elektrycznego Mercedesa-Benz EQC.



Przedpremierowa prezentacja elektrycznego Mercedesa odbyła się przy okazji śniadania de luxe, które zorganizował magazyn Prestiż, a którego partnerem był trójmiejski przedstawiciel marki Mercedes-Benz, firma BMG Goworowski. Podczas spotkania w restauracji Secretariat poruszone zostały tematy ekologicznego stylu życia, eko produktów stosowanych w codziennym życiu oraz ekologicznych technologii stosowanych w różnych dziedzinach. Imprezę poprowadził dziennikarz Marcin Żebrowski.

W ostatnich latach motoryzacja coraz odważniej podąża w kierunku elektromobilności. Nie dziwi więc ruch włodarzy Mercedesa, którzy w końcu zdecydowali się stworzyć swojego elektrycznego gracza. Mercedes EQC otwiera nowy, niezwykle ważny rozdział w dziejach niemieckiej marki. To model, który jest pierwszym przedstawicielem, a zarazem swoistą zapowiedzią elektrycznej rodziny EQ.

  • Cennik elektrycznego Mercedesa otwiera kwota 328 300 zł.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
W Sopocie zaprezentowano Mercedesa-Benz EQC 400, który napędzany jest dwoma silnikami umieszczonymi przy obu osiach. Dzięki temu EQC posiada napęd na wszystkie koła. Dodajmy, że motor przy przedniej osi odpowiada za ekonomiczną jazdę, natomiast silnik przy tylnej osi załącza się przy dynamicznej jeździe.

Po połączeniu sił obu jednostek napędowych, auto dysponuje mocą 408 KM oraz 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h.

Według danych producenta auto na pełnym ładowaniu jest w stanie przejechać nawet 417 km. Realny wynik jest zapewne o około 100 km mniejszy, wszystko zależy od stylu jazdy. Ważący 652 kg akumulator litowo-jonowy o pojemności 80 kWh został zamontowany w podłodze, między osiami.

Naładowanie baterii od 10 proc. do 80 proc. przy użyciu stacji szybkiego ładowania (DC) trwa zaledwie 40 minut. Przy użyciu wolniejszych stacji ładujących ten czas jest zdecydowanie dłuższy. W przypadku wallboxa pełne ładowanie trwa ponad 11 godzin, a korzystając z domowego gniazdka nawet 40 godzin.

  • Nowy Mercedes EQC oficjalnie zaprezentowany.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
Niemiecki "elektryk" mierzy 4761 mm długości i 1884 mm szerokości, jego rozstaw osi to 2873 mm. Bagażnik jest w stanie pomieścić 500 litrów.

Elektrycznego Mercedesa w podstawowej wersji wyceniono na kwotę 328 300 zł. Limitowana edycja 1886 kosztuje 367 600 zł. To wersja specjalna, która nawiązuje do pionierskiego ducha marki. Rok 1886 ma przypominać o powstaniu pierwszego opatentowanego samochodu na świecie, czyli Benz Patent-Motorwagen Nummer 1, skonstruowanego przez Carla Benza.

Głównymi konkurentami EQC w walce o klienta są Audi e-tron (cena od 347 700 zł), Jaguar I-Pace (356 600 zł) i Tesla Model X (około 420 tys. zł).

Warto wspomnieć, że producent nakłada 6-letnią gwarancję na baterię. Jeśli w tym czasie jej maksymalne naładowanie spadnie do 80 proc. - bateria zostanie wymieniona na nową.

Mercedesa EQC będzie można na żywo zobaczyć w najbliższy weekend podczas Verva Street Racing. Auto zaparkuje w strefie BMG Goworowski zlokalizowanej w Parku Rady Europy . To nie koniec nowości, które dealer pokaże podczas imprezy. Na stoisku Mazdy (skwer Kościuszki na wysokości Róży Wiatrów) po raz pierwszy w Trójmieście zaprezentowany zostanie model CX-30.

  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC odbyła się w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie podczas śniadania de luxe.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.
  • Premiera nowego Mercedesa-Benz EQC w restauracji Secretariat na terenie Hipodromu w Sopocie.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (109) 6 zablokowanych

  • Samochody elektryczne nie maja nic wspólnego z ekologią (5)

    To że samochód nie wyrzuca z siebie spalin sprawia strasznie złudne wrazenie dla bezmyślnego buractwa że jest "zdrowy". Biorąc pod uwagę sprawności turbin produkujących prąd, linii przesyłowych, stacji trafo, ładowarki auta oraz samych akumulatorów, wychodzi na to że z komina elektrowni musi wyjść dwa razy więcej zanieczyszczeń niż z takiego starego podcziwego diesla pokonującego tą samą drogę. Dodając do tego problemy z produkcją i utylizacją silnie toksycznych baterii litowych wychodzi na to że samochody elektryczne to najgorsze co człowiek moze zrobić przyrodzie. Tylko koncerny sie cieszą- elektryki ważą mniej więc więcej sie zmieści na statek i lawetę. Do tego serwisy i nowe baterie to jak abonament. Mam nadzieje że ludzie dojdą do wniosku że to tylko chwilowa i głupia moda.

    • 6 1

    • A to dobre - elektryki ważą mniej :-) (4)

      Po tym jednym zdaniu można nabrać wątpliwości do wszystkich pozostałych zdań tego "eksperta" :-)

      • 0 2

      • Nie trzeba być ekspertem (3)

        Sprawdź ile wynoszą sprawności wszystkich urządzeń przez które przejdzie prąd zanim trafi do silnika elektrycznego. Wychodzi sprawnosć na poziomie 15%, reszta energii ulatnia się jako ciepło na przewodach, transformatorach i bateriach w trakcie ładowania.

        • 0 1

        • OK. A teraz policz sprawnosc urzadzen w procesie wydobycia, transportu i rafinacji ropy naftowej - zanim trafi do dystrybutora.

          • 0 0

        • Loł (1)

          Widzę tu noblistę. Zapraszamy do katedy na wydz ele. Wiekszych bzdur dawno nikt tu nie napisał.

          • 0 1

          • To całkiem zabawne

            Bo właśnie ukończyłem politechnikę na wydziale elektrycznym. Moim promotorem był prof. Zbigniew Krzemiński, a Twoim?

            • 1 0

  • (5)

    No niestety do Tesli dużo mu brakuje.

    • 31 4

    • (3)

      Niby czego?

      • 4 5

      • jest niepalny.

        • 0 0

      • (1)

        Progresywności w kwestii wizji rozwoju motoryzacji, osiągów, zasięgu, obsługi samochodu.

        • 3 7

        • Tesla to taki iphone, 10 lat temu to było coś, obecnie wygląda topornie i poza ceną niczym się nie wyróżnia. Tesla nie ma szans z takimi gigantami jak mercedes czy vw.

          • 0 1

    • No taa. Szczegolnie w jakosci materialow i wykonania hah

      • 10 5

  • "prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h." (1)

    Hahahahahahahaha xD Kupujesz superdrogie auto, 400kucy pod maską, już micha Ci się cieszy, wyjeżdzasz na autostradę, a tu zonk - wyprzedza Cię 10 letnia kia sportage która co prawda rozpędza się niczym głaz jadący z górki, ale nikt jej niczym nie ograniczał xD

    • 0 2

    • I co z tego?

      Boli cie jak ktoś cię wyprzedza?

      • 1 1

  • Samochody elektryczne powinny mieć awaryjny otwór w podłodze

    żeby móc odpychać się nogami gdy wyczerpie się bateria.

    • 2 2

  • Utrata wartości po upływie gwarancji czyli 5 latach to jakieś 50-70% (9)

    Powodzenia z elektrykami. Mieszkam w Norwegii i widzę jakie są ceny używek. Po 3-4 latach spadek wartości o 50%
    Możecie sami sprawdzić na najważniejszym portalu handlowym Norwegii www.finn.no

    • 10 3

    • raz ześ biedak to jeszcze głupi i zazdrosny (3)

      • 2 7

      • Współczuję Ci człowieku.

        Musisz się strasznie męczyć z tym swoim wewnętrznym jadem do bliźnich.

        • 2 0

      • Poza inwektywami (1)

        Nie przedstawwiles zadnych arg

        • 4 1

        • to nie inwektywy, powinieneś podziękować za darmową diagnozę i lekcję

          • 0 3

    • a nowy diesel po kilku latach to ile (2)

      traci na wartości?

      • 0 0

      • Na pewno nie tyle co elektryk. (1)

        Naprawy pogwarancyjne elektrykow w serwisie opiewają na ogromne kwoty. Spalinówkę naprawi Ci każdy Janusz.

        • 0 0

        • Naprawy pogwarancyjne spaliniaków w serwisie również opiewają na ogromne kwoty

          Tyle że większość elektryków takich napraw nie potrzebuje, a jeśli jednak się zdarzy to masz już coraz więcej warsztatów niezależnych obeznanych z tematem, nawet baterię wymieniają jesli trafi się wada po latach, lub tylko pojedyncze ogniwa gdy część z nich okaże się zuzywać szybciej niż pozostałe.

          • 0 0

    • Ile kosztuje kpl nowych aku? (1)

      • 1 1

      • w autoryzowanym serwisie

        dwa nowe mercedesy

        • 6 1

  • cudowne auto!

    zasieg 300km a jak jesienia wlacze nawiew na szyby zeby cos widziec to 200 a gdybym jeszcze zima nie chcial zeby mi marzlo wiadomo co i wlaczyl ogrzewanie to ile? 30 km?
    400 koni i predkosc 180 SUPER a wszystko to za ile? jedyne 200 tys zl ? co za wspaniala okazja !

    • 1 1

  • Super a kto krytykuje? Jaka zawsze buractwo w trujacych najbardziej spalinami czyli diesla i tych w 20letnich szrotach! (14)

    W Skandynawi jak podał reportaż TVN wczoraj za 5 lat będzie zakaz rejestracji aut spalinowych.
    Chcesz jechać do Krakowa wybierasz pendolino lub samolot!!
    Oby takich wiecej choć mercedes zostaje w tyle aut które opanują kolejną deka te i są przyszłością już realizowaną!

    • 16 61

    • sd (1)

      roznica bedzie taka ze skandyanawie zapija sie w czystym srodowisku i oddadza
      arabom czysty kraj
      buahahha

      • 0 2

      • witamy ruskiego trola ze stałym bełkotem

        • 1 0

    • (1)

      A samolot jest elektryczny? Pendolino z czego ma w Polsce prąd?

      • 11 2

      • samoloty elektryczne od dawna są testowane

        • 0 0

    • (2)

      Tefałen to wiesz... no.

      • 14 6

      • komu szef piebiaka daje teraz zlecenia na hejt?

        • 2 0

      • Tvpis

        Emilia, medale, ten tego

        • 7 7

    • Noooooo, jak podawali w TVN to na pewno jest to informacja którą trzeba cytować z nabożną czcią.

      A jak jeszcze o Skandynawii, to "wypisz - wymaluj" pasuje do nas nas ulał.

      • 4 4

    • Lemingi wiecie ze waszą głupotą sie nikt nie przejmuje?Dlatego własnie powstał ten mercedes i inne elektryczne auta. (1)

      I w przyszłości 90% aut to auta elektryczne .

      • 3 6

      • a dzisaj

        tylko AMG i mega Fun

        • 3 1

    • Tam masz doplaty

      Bo maja nadwyzke dlatego udaja ze to eko. A energia skad? Z wegla

      • 5 0

    • super? zobaczysz jakie będą wojny o metale ciężkie potrzebne do produkcji baterii pomiędzy Rosją Chinami a USA, obecne wojny o ropę to pikuś przy tym, albo jak zaczną testy na szeroką skalę w sprawie syntezy jądrowej takich pierwiastków, jak to pitolnie to ho!

      • 7 1

    • o borze

      wari.t ...a czym ty sie pochwalisz??? zyjemy w zajefajnych czasach 100lat motoryzacji...bredzisz o elektrychach a moze wodór to przyszlosc a moze drony...a moze...? masz jedno zycie ...dzisiaj tylko V6 V8 V12 ty żyj a nie spij

      • 13 1

    • taka sama bzdura jak zakaz poruszania sie dieslami po skandynawii

      • 20 4

  • 40h z wallbox (4)

    2 dni ładowania 1 dzień jezdzenia. Super

    • 31 7

    • zrozumienie (1)

      Najpierw pomyśl, a potem wypowiadaj. Zastanów się czy:
      1) codziennie jeździsz tyle, żeby rozładować całą baterię?
      2) naładowanie mniejszej ilości zajmie mniej czasu?
      3) masz dziś zły dzień.
      Weź kalkulator i policz, to nie boli. Dzienny przebieg naładujesz w wallboxa w garażu wieczorem, nawet nie w nocy
      pozdr

      • 1 0

      • on dojeżdża 200km w jedną stronę do pracy

        i jeszcze babka i lodówka

        • 0 0

    • ja mam w pracy ładowanie

      w biznes parku, czy to odpowiada na twoje pytanie? w tygodniu do pracy plus gdzieś podskoczyć 30km dziennie, 200 km tygodniowo, teoretycznie jedno ładowanie na dwa tygodnie

      • 0 0

    • nie, młotku. Problem z czytaniem, czy zrozumieniem?

      • 2 3

  • Taki samochód nie musi mieć dużego zasięgu (7)

    Wystarczy taki, żeby się w nim pokazać komu trzeba.

    • 31 8

    • Motoryzacja zmierza na manowce (5)

      652 kg baterii, żeby przejechać 400 km. Do tego pod symbolem eko.

      • 36 5

      • Wożenie baterii to błędne koło (1)

        I cięższa bateria to mniejsze osiągi więc trzeba cięższej baterii która znów pogarsza osiągi - bez sensu. Czy naprawdę nie da się wynaleźć paliwa, które może być obojętne dla środowiska lub takie, które po prostu po "zużyciu" wymieni się na CPNie? Wodór wygląda ok - może w tą stronę? Wg mnie możliwości są, ale brak dobrej woli i pragmatyzmu, zamiast tego jest polityka i pseudo-ekologia.

        • 9 5

        • wróć do szkoły durniu

          bo żal słuchać tego bełkotu

          • 0 3

      • Bo wożenie silnika i sprzęgła jest za to super ;D (2)

        Olejów, płynów i innego badziewia. W elektrykach większości tych rzeczy nie ma a postęp w wadze baterii to kwestia niezbyt odległej przyszłości..

        Wodór jest teoretycznie ok, ale bardzo trudny w przechowywaniu. Do tego praktycznie cała jego światowa produkcja pochodzi z gazu ziemnego, nie elektrolizy wody jak mogłoby się wydawać.

        • 7 4

        • Ten postęp w dziedzinie baterii jakoś nie chce nastąpić. Od lat (1)

          Śmiem twierdzić, że jeśli udałoby się opracować efektywne przechowywanie energii, byłaby to rewolucja dla ludzkości na miarę wynalezienia koła.

          A póki co to 50 kg paliwa pozwala przejechać przez całą Polskę.

          • 7 3

          • Co nie zmienia faktu, ze do tego potrzeba silnika wraz ze sprzęgłem i skrzynia biegów, które sporo waza i wymagają okresowej obsługi. Silniki elektryczne są bardzo trwałe i relatywnie niewielkie.
            Postęp w bateriach jest całkiem spory. Popatrz sobie chociażby na przenośny sprzęt elektroniczny, jego wielkość i czas działania na przestrzeni lat. To oczywiście ciagle za mało, ale obecnie badania są prowadzone w wielu ośrodkach. Jeszcze dość niedawno przemysł niespecjalnie dbał o nowe technologie w ogniwach, teraz samochody elektryczne maja szanse to zmienić.

            • 3 4

    • komu? burakom w białych kołnierzykach? tobie wystarcza takie coś do życia?....biedny jestes jednak i ograniczony

      • 0 1

  • Z tymi zasięgami to - póki co - elektryki są fajne na taksówki albo jako trzeci samochód na zakupy. (6)

    • 38 5

    • (1)

      Prędzej uber będzie jeździł elektrykiem, niż złotówa.

      • 4 1

      • już jeżdżą, jest cała sieć uber elektryków

        • 0 0

    • Fajny (3)

      Sam jesteś fajny na taksówkę. Używasz czasami mózgu czy myślisz że taksówka robi 50 km dziennie?

      • 4 6

      • W polskich miastach? Spokojnie wystarczy. (2)

        Może w Warszawie byłby problem, ale zakładając, że taksówkarz jeździ a na postoju ładuje to spokojnie da radę.
        Niestety, gorzej z trasą. Przy braku specjalistycznej infrastruktury, można się zbliżyć do prędkości jeźdźca konnego: 3h jazdy/40h postoju.

        • 2 2

        • Jakie 40h? (1)

          Po Polsce możesz już swobodnie się poruszać takim - szybkich ładowarek masz po trasach do woli, i 1 godzina wystarcza na kolejne 200-300km w zależności od ciężkości buta.

          • 0 2

          • "Ładowarek do woli"? - chyba nie bardzo wiesz co ten zwrot oznacza.

            Nawet gdyby tak było, to po każdej 1.5h jazdy, kolejna godzina przymusowego postoju. O ile nie będzie kolejek do ładowarki, bo inaczej wyjazd w góry kończy się pod Toruniem. No rewelaaaacja, zawsze o czyś takim marzyłem.

            • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane