• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Volvo nikt nie zginie?

Mart
9 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Zobacz testy zderzeniowe nowego Volvo XC90

Za pięć lat samochody Volvo mają osiągnąć taki poziom bezpieczeństwa, aby przestali w nich ginąć ludzie. Już w tej chwili systemy bezpieczeństwa modelu XC90 są tak zaawansowane, że nie ma obecnie odpowiednich procedur testów Euro NCAP, aby je zbadać.



Szwedzka marka zawsze słynęła z wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Ambitni inżynierowie Volvo realizują program Volvo Vision 2020. Do roku 2020 Volvo ma się stać tak bezpieczne, że niezależnie od rodzaju fatalnego zdarzenia na drodze, kierowca i pasażerowie powinni je przeżyć.

Czy ten plan się powiedzie, zobaczymy. W drodze do tego celu Volvo zdobyło jednak kolejny przyczółek. Najnowszy model, suv XC90 otrzymał właśnie pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą ocenę łączną w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Luksusowy "szwed" to pierwszy samochód, któremu przyznano 100 proc. punktów w kategorii systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (Safety Assist) oraz w kategorii "samoczynne hamowanie w sytuacjach awaryjnych w mieście i poza nim".

Te wyniki niespecjalnie dziwią. Ciekawsze jest to, że zastosowany w pojeździe nowy system zapobiegający potrąceniu pieszych jest tak zaawansowany, że obecne procedury testów Euro NCAP nie pozwalają w pełni sprawdzić jego możliwości.

- Jesteśmy pierwszym producentem samochodów, który wykroczył poza obowiązujące kryteria badawcze Euro NCAP. City Safety to najbardziej zaawansowany seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa na rynku. Volvo XC90 wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów i jest w stanie zareagować w wielu sytuacjach drogowych. Działa równie dobrze w dzień, jak i w nocy - mówi Peter Mertens, wiceprezes i szef działu badawczo-rozwojowego Volvo Car Group.
Volvo XC90 naszpikowane jest elektroniką mającą maksymalnie podnosić poziom bezpieczeństwa pojazdu. Oprócz wspomnianego już systemu ochrony pieszych, w Volvo XC90 znajdziemy takich aniołów stróżów jak np. Driver Alert, który wykrywa zmęczenie i dekoncentrację kierowcy, Lane Dept Warning, który ostrzega przed opuszczeniem pasa ruchu i może samodzielnie skorygować tor jazdy czy Road Sign Information, który czyta znaki drogowe. Wypadnięciu auta z drogi ma zapobiegać Auto Steering Road Edge, a WHIPS ma chronić odcinek szyjny kręgosłupa w przypadku uderzenia z tyłu.

Elektronika to jednak nie wszystko. W obecnej generacji XC 90 w porównaniu do poprzedniego zastosowano aż pięciokrotnie więcej wysokowytrzymałościowej stali z domieszką boru. Dzięki temu konstrukcja samochodu ma być o wiele bardziej odporna np. na dachowanie. Niezależnie jednak jak bardzo producent zadba o bezpieczeństwo podróżujących, zdrowego rozsądku kierowcy nie zastąpi jeszcze żaden system.

Volvo XC90. Warto było czekać?

Mart

Miejsca

Opinie (31) 1 zablokowana

  • Nikt nie zginie mowisz...

    Jesli to "nikt nie zginie" bedzie wygladalo mniej wiecej tak: https://www.youtube.com/watch?v=jClxcSBNwcw to ja dziekuje bardzo

    • 4 4

  • Volvo wydaje miliony na badania, a potrzebujące badań głowy

    gwiazdy w Rajbanach ze smartfonem i niezapiętych pasach, wiedzą lepiej od inżynierów jak się zachowywać na drodze.

    • 27 3

  • Uprzejmie dziękuję za wspólną miłą podróż.

    Jeszcze taki komunikat powinien być na koniec wypadku w tym samochodzie.

    • 13 2

  • nasi rodacy i tak dadza rade :)

    mogę sie założyć :)

    • 26 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane