• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wystawa "polskich" aut w Gdańsku

mJ
22 sierpnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (39)
Dziś ze świecą szukać na polskich drogach dużych i małych fiatów. Sobotnia wystawa będzie małym powrotem do przeszłości i świetną okazją do ponownego zobaczenia kultowych aut z bliska. Dziś ze świecą szukać na polskich drogach dużych i małych fiatów. Sobotnia wystawa będzie małym powrotem do przeszłości i świetną okazją do ponownego zobaczenia kultowych aut z bliska.

Przed nami kolejny wakacyjny zlot motoryzacyjny. Tym razem głównymi bohaterami wydarzenia będą samochody rodzimej produkcji. Wystawa kultowych modeli odbędzie się w sobotę, 26 sierpnia, w Gdańsku. Wstęp jest bezpłatny.



Czy lubisz wystawy motoryzacyjne?

Zlot organizowany przez Stowarzyszenie FSO Pomorze i firmę Metalzbyt rozpocznie się o godz. 10, a zakończy ok. godz. 15. Samochody polskiej produkcji zaparkują w Gdańsku przy ul. Wiesława 1Mapka (teren firmy Metalzbyt).

Jeśli tęsknisz za widokiem dużych i małych fiatów, polonezów czy warszaw - koniecznie odwiedź sobotnią Wystawę Pojazdów Produkcji Polskiej. Zaserwuj sobie powrót do przeszłości. Dziś tych aut na naszych drogach można szukać ze świecą, a przecież jeszcze całkiem niedawno ulice Trójmiasta wypełnione były tymi kolorowymi modelami.

Organizatorzy spodziewają się 30-40 samochodów. Spośród nich publiczność wybierze samochód imprezy.

Poza tym na gości czekać będą food truck i bezalkoholowe piwo ze stowarzyszeniowego Piwobusa.



Wystawa aut rodzimej produkcji odbędzie się na terenie firmy Metalzbyt. Wystawa aut rodzimej produkcji odbędzie się na terenie firmy Metalzbyt.
Właściciele pojazdów polskiej produkcji, którzy chcieliby wystawić w wydarzeniu swoje auto, wciąż mają na to szansę. Wystarczy wypełnić krótki formularz.

FORMULARZ DLA UCZESTNIKÓW


Co istotne, wypełnienie formularza nie gwarantuje możliwości wystawienia pojazdu na terenie imprezy. O tym, które pojazdy zostaną zakwalifikowane, zdecyduje zespół organizatorów na podstawie spełnienia kilku kryteriów: pojazd musi być produkcji polskiej (produkowany lub w większości montowany terenie Polski), poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy, jeden kierowca może zgłosić wyłącznie jeden pojazd.

Wstęp dla odwiedzających jest bezpłatny (nie wymaga żadnych opłat i rejestracji).
mJ

Wydarzenia

Wystawa Pojazdów Produkcji Polskiej

zlot, pokaz

Miejsca

Zobacz także

Opinie (39) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Polska motoryzacja lat prlu to istne koromysla... Taka Nyska np. Niemcy robili już piękne dostawczaki. Taka syrena...a Opel ascona... Jedynie duży fiat z początków produkcji jako tako jest ładny.

    • 12 15

    • (3)

      Wiele krajów w ogóle nie produkowało samochodów. Od nich byliśmy znacznie lepsi. Ja jeździłem maluchem , 125p ,polonezem i wszędzie dojechałem.

      • 3 5

      • (2)

        To nie jest kwestia "i tak tym dojadę". Zobacz takie wnętrze Fiata 125 z 1980 roku a np Peugeota czy Citroena...

        • 5 2

        • (1)

          Szczególnie porównując 2CV z polonezem. Samochód ma dojeżdżać i nie muszę płacić za ogrzewane lusterka czy automatyczne wycieraczki. To dla chętnych i ceniących bajer.

          • 3 0

          • Jak chciało się mieć samochód, który na pewno dojedzie, szczególnie po polnej drodze to Wartburg był zdecydowanie lepszy niż 125p, nie wspominając o Polonezie.

            • 0 0

    • (4)

      Nysa i Żuk były stosunkowo nowoczesne i reprezentowały wysoki poziom do końca lat siedemdziesiątych. Niemcy nie robili w tym czasie nic lepszego. Volkswageny z silnikami z tyły były porażką pod względem funkcjonalności, a Mercedes nie oferował niczego o analogicznej ładowności. Bardziej nowoczesne zachodnie dostawczaki pojawiły się w zachodniej Europie dopiero w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych

      • 6 6

      • (1)

        Jakie były? Nowoczesne??

        • 4 3

        • Z podłogą z nieheblowanych desek....

          • 3 2

      • Pana chyba jeszcze na świecie wtedy nie było i uwierzył w legendy ;)

        • 4 4

      • Koniec lat 70-tych to był raczej ostatni moment, żeby Żuka i Nysę zastąpić konstrukcjami nowocześniejszymi. Konstrukcje te miały już wtedy po 20 lat, a bazowały przecież na Pobiedzie wprowadzonej do produkcji w latach 40-tych.

        • 0 0

    • Sensowne były tylko niektóre cięższe sprzęty. Wojskowe ciężarówki, Star 660 i szczególnie 266, to serio udane i niezawodne konstrukcje.

      • 0 0

  • Mnie nie interesują wystawy aut (2)

    Ale mojego faceta już tak

    • 2 13

    • Tak czasami bywa Roman...

      • 4 0

    • a kogo to obchodzi?

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Gdybym był bogaty, to Tarpan, Honker, Polonezik stałyby obowiązkowo w moim garażu...

    • 8 9

    • Gdybym był bogaczem...

      Dejdel didel dejdel. Digu digu didel, dejdel dum...

      • 4 7

  • Opinia wyróżniona

    To właśnie pokazuje że polskiej motoryzacji nie ma (1)

    Ostatni polski samochód to była Syrena w tych wersjach gdzie napędzana była polskimi silnikami.
    Potem to już wszystko były licencje.

    Bo na takiej zasadzie to mój Opel Astra też jest tak polski jak Fiat 125p czy Polonez, bo został tu zmontowany i większość podzespołów została tu wyprodukowana.

    • 16 1

    • Różnica jest taka, że Poloneza czy Fiaciora wyprodukowano w polskiej fabryce, a Astrę w niemieckiej/francuskiej.

      • 1 0

  • wiecie może czy będzie też wystawa polskich aut elektrycznych? jeden taki obiecał ale czekam i czekam i nic (1)

    pytanie gdzie sie pomieści te 100,000 aut
    może na polu cpk, pewnie jeszcze długo będzie puste więc to idealne miejsce

    • 32 6

    • oni też jadą na wystaw(k)ę, ale kieruje Jarek, a on bez prawka, to idzie jak idzie ;-P

      • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Piękne ale niestety smutne (7)

    Mieliśmy ogromne możliwości. Niestety ciągle ograniczani. Najpierw przez Rosję. Zamiast swoich aut zawsze coś na obcej licencji musieliśmy produkować. Syrena i Warszawa. Licencja Pobiedy. Później wspaniałe pomysły FSM Beskid albo samochodzik Wars. Polonez na tamte czasy był w miare. Ale nikt go nie modernizował. Wszyscy szli do przodu a jego konstrukcja pozostała z lat 50-tych. Zostaliśmy w tyle i się skończyła era polskiej motoryzacji. Pozostał żal..

    • 34 2

    • e tam inne kraje postsowieckie też nic nie mają a jak już to jak Czesi zyski idą do Niemiec (1)

      czy Rumuni do Francji, jak coś to jest produkcja Fiata nadal w Polsce.

      A swoje jedyne auto to mieliśmy Syrenkę, ale czy to był szczyt techniki na tamte czasy bo o prototypach nie ma co wspominać

      • 4 2

      • "jak Czesi zyski idą do Niemiec"

        Zyski to nie wszystko. Czesi mają z tego całą masę wykształconych inżynierów, projektantów oraz robotników. Ci mogą być motorem napędowym gospodarki. Do tego masa firm czeskich będących poddostawcami. Masz bardzo bliski horyzont.

        • 5 0

    • "Później wspaniałe pomysły FSM Beskid"

      Skąd informacja, że to był wspaniały samochód? Jakieś testy osiągów, użyteczności oraz niezawodności opublikowano?

      • 1 3

    • Syrena nie była na żadnej licencji

      • 4 0

    • Ile lat można płakać i zwalać na sąsiada. (1)

      Komuna upadła 30 lat temu. Otworzyły się wielkie możliwości bo huty, kopalnie , fabryki mieliśmy wybudowane i działające. Nie tak jak po wojnie. Już ZSRR nie blokował i mogliśmy produkować nawet samochody hybrydowe. Były wykształcone kadry i doświadczeni robotnicy i co? I jajco ! Postawiono na rozkradanie, likwidacje i wyprzedaż jako złom. Byle się nachapać i to szybko. Od razu założono, że mamy być kolonią wykorzystywaną do maksimum i konsumentami zagranicznego perkalu i szklanych koralików jak Murzyni.

      • 7 0

      • I co ?

        I kopytko!
        Polscy biznesmeni byli za chudzi w uszach by produkować auta!
        Daliśmy się wydymać koreańczykom i tule !

        • 0 1

    • Do Alberta

      Syrena to była rodzima produkcja

      • 0 0

  • Szkoda, że w Gdańsku.

    • 0 9

  • Słabo bo...

    jeśli tylko polskiej produkcji to nie będzie co oglądać niestety.

    • 1 5

  • Do źródeł trzeba sięgnąć. (2)

    Trzeba było nie przegrywać haniebnie w 1939. Wszystko co po tym to tylko skutki. Nie było by komuny i powodów do narzekania.

    • 1 11

    • chichot historiii

      gdyby nie komuna to byśmy nie mieli tyle wspaniałych kościołów odbudowanych, za mariackim na czele!!!

      • 1 4

    • Przed wojną też produkowaliśmy Polskie Fiaty (Fiat 508).

      • 0 0

  • Nie trzeba jeździć na zloty, wystarczy pojechać na polską wieś - kwiat motoryzacji lat 90-tych wystaje z każdej zagrody. (1)

    • 1 5

    • Zarzuć namiary na taką wieś to chętnie się wybiorę.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane