• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową

Michał Brancewicz
10 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym roku przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową. W tym roku przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.

Drugie z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego zostanie w tym roku przebudowane. Chodzi o styk z ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie m.in. przejście naziemne i możliwość przejazdu w poprzek Podwala. Również w tym roku gotowy będzie projekt remontu brakującego odcinka ul. Łąkowej.



Jak jeździ się po otwarciu skrzyżowania Podwala z Chmielną?

Po latach zapowiedzi, w kwietniu zeszłego roku rozpoczęła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego. Prace w rejonie ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska realizowała firma MTM z Gdyni, za co zainkasowała 16 mln zł. Skrzyżowanie w nowej odsłonie zostało oddane do użytku w listopadzie 2018 roku.

W kolejce do przebudowy wciąż czekają skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z:
  1. ul. Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska,
  2. ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska,
  3. ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska,
  4. ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Jeszcze w marcu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna ogłosić przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego w rejonie ul. Łąkowej. Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł.

- Planowany termin zakończenia realizacji to grudzień 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Podobnie, jak w przypadku Chmielnej, na wysokości Łąkowej powstanie zupełnie nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną oraz naziemnymi przejściami dla pieszych. Jezdnia w kierunku Stogów zostanie zwężona do dwóch pasów, a jezdnia do centrum zyska buspas. W obu kierunkach powstaną też ścieżki rowerowe.

  • Skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną po przebudowie.
  • Dzięki przebudowie piesi mogą poruszać się w rejonie skrzyżowania po jezdni, a nie schodzić do tunelu.
W tym miejscu warto wspomnieć, że miasto szykuje się do remontu fragmentu samej ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska, który położony jest na Długich Ogrodach. Obecnie powstaje dokumentacja projektowa, którą finansuje deweloper - PB Kokoszki posiadający w tym rejonie swoją inwestycję mieszkaniową.

Opinie (204) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Najgorsze jest to że takie rozwiązania sprawiają że i tramwaje i autobusy jadą dłużej, bo muszą się zatrzymywać na dodatkowych światłach. Ciekaw jestem też co za cep wymyślił drogę rowerową w świetle bus pasa. Dzięki czemu autobus zamiast mieć spokojny przejazd musi "bawić się" z rowerzystami ?

    • 39 16

    • Dla ciebie rzeczywiście ma znaczenie jak tramwaj pojedzie 3 minuty dłużej?

      • 0 0

  • Właśnie tego nam trzeba - więcej świateł, korków i dłuższych dojazdów do domu.

    I oczywiście za jakiś czas jakiś głuptasek zwący się aktywistą miejskim obwieści triumfalnie, że to wszystko wina samochodów.

    • 1 1

  • Niby poprawa ale czego i po co? (1)

    To praca bez sensu , korki będą większe. Dlaczego rezygnuje sie z bezpiecznych przejść pod jezdnią ? Te przejścia z pochylniami istnieją przecież , czy chcecie je zasypać ? Czy Gdańsk chce być liderem takich działań z poprzedniej epoki ? Jeszcze czas żeby nie marnować pieniędzy na takie pomysły , czyje zresztą ?

    • 4 6

    • został grata za stodołą to będą korki mniejsze.

      liderem? ty byłeś gdziekolwiek poza trójmiastem?
      Przejścia naziemne to standard w ucywilizowanych miastach.

      • 2 0

  • przejścia nadziemne (1)

    Oczywiście podziemne są bezpieczniejsze, wystarczyło je wyremontować, zamontować schody ruchome i matki z wózkami i mniej sprawni byliby zadowoleni a teraz co kawałek światło i korki murowane a co ze smogiem ? w mieście więcej spalin.

    • 3 6

    • Typowy kierofczyk z ciebie. jak ci tak zależy na czystym powietrzu i braku korków to proponuje zacząć od siebie i przesiąść się na rower czy komunikacje publiczną. Może wtedy zrozumiesz że żadne "ruchome schody" nie są rozwiązaniem.

      • 2 0

  • Przebudowane skrzyżowanie z Chmielną się pięknie korkuje (7)

    Ja za takie przebudowy dziękuję bardzo... Za te pieniądze lepiej by było wyremontować ową Chmielną do Toruńskiej bo te pobojowisko to już ulicą się nie nazywa, a resztę pieniędzy przeznaczyć na straż miejską i lawety, bo ostatnio to już ludzkie pojęcie przechodzi parkowanie w tej okolicy... Takiej masakry już dawno nie było, że wszystko jest zajeżdżone do granic, chodniki zastawione, wjazdy na podwórka pozastawiane, a nikt nie potrafi wyciągnąć konsekwencji i po prostu wyciągnąć bloczek mandatowy! Każdy mandat wystawiony przez SM to jest przychód do kasy miejskiej, zobaczymy jak długo będzie stać kierowców na takie wybryki!

    • 116 46

    • Zakładając, że jakość życia w mieście określamy tylko przez pryzmat szybkości przejazdu przez miasto samochodem (5)

      to tak, powinni byli zrobić to, co Pan sugeruje.

      Problem polega na tym, że miasto to coś więcej niż jazda samochodem. Gdyby jazda samochodem miała być najważniejsze, to należy przywrócić ruch kołowy na Długiej.

      • 14 5

      • Tramwaj też zwolnił, czy to też było zamierzone? (4)

        Pierwsze dajcie alternatywę dla samochodu. Komunikacja w Gdańsku praktycznie nie istnieje! Za mało kursów to raz, dwa brak dogodnych połączeń, np. jadąc z Oruni do Kokoszek muszę nadrabiać drogę przez Gdańsk, przez Dworzec, a po trzecie jest cholernie droga! Jak mam zaoszczędzić na jeździe komunikacją całe 20zł to ja to mam głęboko w tyle, bo stracony czas jest cenniejszy...

        • 7 3

        • Nie ma problemu (3)

          Ma Pan prawo wybrać:
          1. gdzie mieszka
          2. gdzie pracuje
          3. jak dojeżdża do pracy

          Tyle tylko, że to oznacza, że Pan ponosi konsekwencje swoich wyborów. Pewnym jest, że samochodem z roku na rok jeździ się wolniej. Nie dlatego, że ktoś jest złośliwy, ale dlatego, że samochodów jest coraz więcej.

          Zgadzam się, że w komunikacji jest wiele do zrobienia. Jednak nie cena jest problemem.

          • 3 5

          • głupszego komentarza już dawno nie czytałem... (2)

            A mieszkam obok tego cud skrzyżowania i jako mieszkaniec, pieszy i spacerowicz jestem bardzo niezadowolony i uważam, że środki został zmarnowane! Z dojazdem czegokolwiek na Chmielną był najmniejszy problem bo się objeżdżało bezkolizyjnie ul. Jaglaną i Pszenną, ale nie zawsze ktoś wymodzi.
            Do pracy też jeżdżę samochodem bo najzwyczajniej w świecie nie stać mnie na 3 przesiadki, tylko że ja mam o tyle dobrze że zawsze jeżdżę pod korki, z rana są korki do Gdańska, a ja jadę odwrotnie, a później są odwrotnie, ale na tym skrzyżowaniu dzięki przebudowie korki są zawsze i to z każdej strony! Z Chmielnej też gorzej się wyjeżdża bo trzeba czekać na zielone, komu by zaszkodziły zielone strzałki w prawo? Chyba rowerzystom, którzy nie szanują na drodze nikogo i łamią przepisy...

            • 3 2

            • hahaha (1)

              zielone strzałki się odezwały

              ciekawe, kiedy ostatnio zatrzymałeś się przed zieloną strzałką, jak to przepisy nakazują

              w samochodzie masz grzecznie czekać na swoją kolej a to niechronieni uczestnicy ruchu mają mieć pierwszeństwo, podobnie jak komunikacja zbiorowa. Kierowców aut powinno się zniechęcać do korzystania z aut, jednocześnie ułatwiając poruszanie się pozostałym uczestnikom ruchu. To jest jedyny sposób na odblokowanie miast. Bo nawet, jak do centrum wprowadzisz 10 dróg bezkolizyjnych to gdzie te auta później chcesz zostawić? A im lepsze drogi i więcej parkingów, tym więcej chętnych na korzystanie z aut i to się nigdy nie wyczerpie.

              • 0 2

              • patrz kilka komentarzy powyżej, aby zniechęcić trzeba mieć alternatywę, ja jej nie mam

                a po drugie nie ty jesteś od tego kto się zatrzymuje, a kto nie. Napisz do policji, niech ustawią patrol na wybranym skrzyżowaniu i inkasują za niestosowanie się do przepisów. Proste. Zmuszanie do przestrzegania przepisów nie jest kablowaniem, a normalną rzeczą, dlatego właśnie na zachodzie Europy jest porządek na drogach czy ze śmieceniem, bo tam było to konsekwentnie "nagradzane"! U nas trzeba robić tak samo.

                PS. A ty grzecznie masz czekać przed tym cholernym przejściem...

                • 1 1

    • no jasne, że lepiej;)

      po co robić coś dla pieszych, żeby mieli wygodniej? Przecież można za tą kasę wyremontować jezdnie dla aut, no nie? Przecież "nikt" nie przechodzi!

      Akurat ja codziennie wracam tamtędy z pracy na rowerze i używam tunelu tylko w drodze powrotnej, jak się naprawdę wyjątkowo spieszę i z daleka widzę, że światła mi nie przypasują. Ale wtedy mam okazję zauważyć, że w tunelu już prawie nigdy nikogo nie ma. Za to przechodzi dużo ludzi górą. Bardzo miło to widzieć.

      • 24 22

  • Znów paraliż podawala... (15)

    Jakby codzienne korki od stadionu zuzlowego do węzła Unii to było mało...

    • 148 106

    • (8)

      Już tyle razy miał być sparaliżowany, że teraz to chyba się zawali wszystko?

      • 20 16

      • Jeździsz czasami tamtędy w szczycie? Czasami (7)

        korek w stronę centrum zaczyna się już na moście.

        • 40 13

        • (2)

          jak nie było buspasa, nie było skrzyżowań, nie było ruchu przy forum, korki sięgały zawsze za wiadukt. Także nie wiem jak mają się robić większe korki, skoro nic się nie zmieniło przy tylu, niby ingerujących w ruch, inwestycjach.

          • 28 9

          • (1)

            nie prawda.
            Odkąd wybudowali tunel i obwodice południową, to praktycznie nie było tam korków w południe. Za to dzięki nowemu skrzyżowaniu z Chmielną sa teraz codziennie. ci ciekawe korek nie kończy sie przy forum, tylko własnie na tym skrzyżowaniu.

            • 6 3

            • Bzdura

              Korki wróciły, bo aut przybyło.

              • 1 1

        • ale jak to korek? tunel za 1.3mld zł miał przecież odkorkować centrum :D (1)

          • 4 3

          • no i odkorkował! Jeden dzień przerwy technicznej i w centrum było piekło.

            Ale pewnie jesteś pisowcem i nie kleisz podstawowych ciągów przyczynowo-skutkowych

            • 3 1

        • naczynia połączone

          Choćby nie wiem ile było pasów, to i tak się zakorkuje dalej przed Okopową. Pasów nie potrzeba dużo, tylko mniej wożących d.pę samochodem.

          • 15 12

        • A wcześniej to nie było. Niczego nie było.

          • 23 5

    • (2)

      Lepiej nic nie robić? Włącz myślenie malkontencie.

      • 8 7

      • robić! ale przy tym myśleć!

        • 1 0

      • Dokładnie tak - jeśli mają psuć, to lepiej nic nie robić.

        • 2 1

    • Jeżdżę Podwalem przynajmniej 2 razy dziennie i jak nie trafię na zielone to rzeczywiscie stoję przy Chmielnej jedną no może w godzinach szczytu 2 zmiany świateł , stracę na tym 3 może 5 minut. To taka tragedia? Ci z prostopadłych ulic tez muszą przejechać , jutro ty będziesz chciał wyjechać z Chmielnej. Ludzie dokąd pędzicie ?!

      • 4 2

    • Tramwajem szybciej .

      • 4 0

    • dziwne... jak jadę tramwajem, to nie stoi w korku ;)

      • 20 3

  • Obowiązkowe kółko (2)

    Rozumiem, że koleś, który wymyślił te przejścia ze światłami mieszka pewnie w okolicach obwodnicy i dla niego korki to normalka. Proponuję żeby codziennie przed przyjazdem do roboty w urzędzie i po niej robił jeszcze obowiązkowe "kółko" od skrzyżowania z Okopową do skrzyżowania z Elbląską. Chłop zmądrzałby w trymiga....
    Zamiast tych przejść za miliony, załatajcie dziury na ulicach!!

    • 16 12

    • Oni sa na Ogarnej , tam maja swoje biuro

      • 0 0

    • To właśnie ci z okolic obwodnicy tworzą największe korki

      • 5 0

  • Tak nas atraszyli przed wyborami samorządowymi - a tu proszę Gdańsk pięknie się rozwija bez pomocy PiSuaru. (20)

    Gdańsk to już metropolia na Europejską skalę! Łąkowa,Chmielna to już nie jest miejsce wstydu!

    • 136 153

    • Ale pisuary tu ujadają. Wawa nam nie odpuści przegranej;(

      • 0 0

    • Technik Maliniak (6)

      byles tam kiedys ,czy tylko z "prospektow" deweloperow okolice znasz?

      • 9 11

      • Budujemy hostele dla LGBT (1)

        I pokoiki dla matek z 8 letnimi córkami do zabawy w lekarza

        • 5 9

        • Chronimy pedofili z kleru - kler zawsze nas popiera bo wie że nie damy im zrobić krzywdy!

          • 3 0

      • (2)

        Pajace jak nie wiedzą w kogo uderzyć to w deweloperów, albo w Tuska. Ten chory typ propisowski tak ma.

        • 15 17

        • Chyba w Tuska bo karakan z żoliborza to też deweloper (1)

          • 11 5

          • Michnik na slupa kupił trzy

            • 3 4

      • Ja znam z prospektu developera kaczyniaka!

        • 8 13

    • Durniu Maliniaku z jednej z glownych arteri miasta urzedasy stworzyly jeden wielki korek (2)

      Proponuje w calym miescie na ulicach przejscie naziemne co 200 metrow.

      • 11 14

      • ból d*py kierowczyków najlepszy

        • 5 0

      • Ta droga nie służy mieszkańcom miasta, a tranzytowi

        Po to powstał Tunel pod M. Wisła, Sucharskiego i POG, aby W-Z mogła przestać służyć do tranzytu.

        • 12 6

    • Łąkowa od Długich Ogrodów do Podwala... (1)

      to miejsce wielkiego wstydu

      • 26 7

      • dlatego rewitalizują ten obszar

        • 2 0

    • ile trolu dostajesz z Moskwy rubli za 24godzinny dyzur na portalu. (3)

      • 18 26

      • Nowogrodzka płaci 5 groszy za POst.Kaczyniak powiedział że więcej nie da bo musi wybudować 2 wieże. (2)

        • 24 18

        • leming dla putina niebedzie pracował za 5 groszy :)Ale niema sie co dziwic ze pis tak mało płaci (1)

          Nie maja potrzeby płacić więcej ,tyle kasy rozdają dzieciorobom i innym ze nie potrzebują trolli.Z PO nikt nie bedzie pracował za mniej niż 6 tys zł Bieńkowska już nie raz to mówiła.

          • 2 8

          • Leming z PiSuaru nie będzie pracował za mniej niż 70 tysi u glapińskiego?

            Durny elektorat PiSuaru łyka wszystko bo to potomkowie niepiśmiennych chłopów pańszczyźnianych którzy nic nie kumają poza 500+ oraz tym co powiedzą pedofile z Kleru.

            • 8 5

    • Odrazu widać, że nie byłeś dalej niż w Kartuzach lub Gdyni, nie mówiąc o metropolii. (1)

      • 5 4

      • Nie byłem w żadnej metropolii europejskiej bo nie znam żadnego obcego języka i Świat mnie przeraża!

        A i w języku polskim ledwo dukam! Konta w banku również nie mam.Szofer przywozi mi pensję w kopercie.

        • 7 3

    • Ale troll. wszyscy od schetyny są tacy?

      • 11 12

  • Żal że takich mamy wlodarzy co wszystkim kupczą !

    Gdańsk się rozwija pod deweloperów i turystów ! Apartamentowce na sprzedanych gruntach . Gdańsk ubożeje z gruntów a dorabiają się obcy to nie zysk dla mieszkańców tylko dla wybranej kasty ! Niema się z czego cieszyć bo to nie majątek mieszkańców wręcz odwrotnie ,pozbawia się nas obywateli naszego dobra !

    • 0 5

  • Pojedzcie do Wrocławia (5)

    Pojedzcie do Wrocławia. Zobaczcie jakie tam są korki prawie co 200-300 m przejscie dla pieszych chore.
    Zamiast wyremontować tunele wstawić kamery lepszej jakości, lepsze oświetlenie to buduje sie przejścia.

    • 21 19

    • pojedź do Brzeszcza.

      tam nic nie ma, korków też.

      • 0 0

    • Tak się walczy z suburbanizacją (3)

      Kupujesz mieszkanie na zapupiu to stoisz w korkach. Mieszkańcy mają komunikację miejską

      • 7 9

      • Nie wszyscy mieszkańcy żyją z 500+ (2)

        niektórzy pracują na was i muszą mieć własny transport , aby pracować

        • 9 9

        • 90% mieszkańców może spokojnie jeździć do pracy komunikacją miejską (1)

          • 7 8

          • Pamietam lata 1980/90 jak było mało aut.

            Autobusy i taramwaje były tak nabite, ze czasami trzeba było czekać na następny. Chcesz tego?

            • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Abartha?

 

Najczęściej czytane