• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W weekend utrudnienia przed Zieleniakiem

Maciej Naskręt
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Przejazd tramwajowy przed Zieleniakiem. To ten odcinek na czas prac zamkną torowcy. Przejazd tramwajowy przed Zieleniakiem. To ten odcinek na czas prac zamkną torowcy.

Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność poruszając się przez skrzyżowanie przed Zieleniakiem. Podczas dwóch najbliższych weekendów, przejazd przez tory w kierunku Dworca Głównego PKP będzie zamknięty.



Nierówny przejazd tramwajowy na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem zmuszał kierowców do hamowania. Sytuacja potęguje korki na ul. Wały Piastowskie.

Trwa przebudowa torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Podwale Grodzkie i ul. Wały Piastowskie zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Torowisko było w złym stanie technicznym, tory znacznie się obniżyły, co powodowało dyskomfort dla pasażerów tramwajów i przejeżdżających przez torowisko samochodów.

- Dotychczas udało się już wymienić około 60 m szyn wraz z podkładami i tłuczniową podsypką. Do końca tego tygodnia wymienione zostaną jeszcze dwa fragmenty torowiska - łącznie ok. 24 metrów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Jak oceniasz stan przejazdów tramwajowych i kolejowych w Gdańsku?

Natomiast podczas dwóch najbliższych weekendów, czyli 12-14 i 19-21 października, prowadzona będzie wymiana fragmentów torowiska usytuowanych na skrzyżowaniu ulic: Wały Piastowskie, Wały Jagiellońskie, wiadukt Błędnik.

Z powodu prac, zamknięta dla ruchu zostanie jedna jezdnia tego skrzyżowania - prowadząca od strony Zieleniaka w kierunku dworca PKP. W tym czasie wymienione zostaną i wyregulowane tory oraz położona nawierzchnia bitumiczna.

W obydwu przypadkach jezdnia zamykana będzie w piątek ok. godz. 23:30, czyli po przejeździe ostatniego wieczornego tramwaju, a otwierana w poniedziałek ok 4:30 - tuż przed przejazdem pierwszego porannego tramwaju.

- W trakcie prac wymieniona zostanie też gumowa nawierzchnia torowiska i zastąpi ją masa bitumiczna. Wymiana konieczna jest, gdyż dotychczasowa nawierzchnia nie zdała egzaminu - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jak wyjaśniają władze ZDiZ, podczas użytkowania przejazdu okazało się bowiem, że gumowe pokrycie skrzyżowania o dużym natężeniu ruchu ulokowane na łukach przesuwa się i wypacza, powodując znaczny spadek komfortu jazdy.

Koszt prac to 392 tys. zł. Wykonawcą jest firma WPRD Gravel.

Utrudnienia w komunikacji zbiorowej wywołane pracami przy Zieleniaku.

Autobusy linii 108, 111, 112, 118, 123, 130, 151, 154, 167, 168, 175, 178, 184, 186, 189, 367, 384 z krańców "Jana z Kolna" i "Wałowa" (oraz linia N6) w kierunku Dworca Głównego od ul. Wały Piastowskie zostaną skierowane na trasę objazdową przez Błędnik - zawracanie na Węźle Brama Oliwska - Błędnik - Dworzec Główny i dalej po stałych trasach. Dla tych linii obowiązują czterominutowe przyspieszenia (w stosunku do stałych sobotnio-świątecznych rozkładów jazdy) z pętli "Jana z Kolna", "Wałowa" oraz z przystanków "Aksamitna" [1001], "Wały Piastowskie" [1009].

Tramwaje linii 2 i 3 w obu kierunkach między przystankami "Wyspiańskiego" i "Dworzec Główny" zostaną skierowane na trasę objazdową przez Kliniczną - Jana z Kolna - Wały Piastowskie (zamiast przez al. Zwycięstwa) wg obowiązujących stałych sobotnio-świątecznych rozkładów jazdy.

Tramwaje linii 6 i 12 w obu kierunkach między przystankami "Politechnika" i "Dworzec Główny" zostaną skierowane na trasę objazdową przez Hallera - Kliniczna - Jana z Kolna - Wały Piastowskie (zamiast przez al. Zwycięstwa). Dla tych linii będą obowiązywać czterominutowe przyspieszenia (w stosunku do stałych sobotnio-świątecznych rozkładów jazdy) na wszystkich przystankach z pętli "Jelitkowo" do przystanku "Politechnika". Od przystanku "Dworzec Główny" w kierunku Siedlec/Łostowic linie te będą funkcjonować już wg stałego sobotnio-świątecznego rozkładu jazdy. W kierunkach powrotnych mogą występować chwilowe opóźnienia od przystanku "Politechnika" w kierunku Oliwy/Jelitkowa.

Tramwaje linii 11 w obu kierunkach i wg stałego sobotnio-świątecznego rozkładu jazdy zostaną skierowane na trasę objazdową:

W kierunku Chełmu od przystanku "Brama Oliwska" do przystanku "Pohulanka" przez ul. 3 Maja - Dworzec PKS (zamiast przez Błędnik - Dworzec Główny - Brama Wyżynna);

W kierunku Zaspy od przystanku "Brama Wyżynna" do przystanku "Brama Oliwska" przez Hucisko - 3 Maja - Dworzec PKS (zamiast przez Dworzec Główny - Błędnik).

Warto wiedzieć, że linia 11 będzie jedyną linią tramwajową funkcjonującą w obu kierunkach przez al. Zwycięstwa między Operą Bałtycką a Śródmieściem.

Na trasach objazdowych wszystkich w/w linii tramwajowych będą obowiązywały wszystkie istniejące przystanki.

Miejsca

Opinie (51) 3 zablokowane

  • A to pech! (1)

    • 7 12

    • tyle tirów tamtędy przejeżdża,że się nie dziwie,że torowisko do wymiany

      • 9 0

  • No dobra, kto poniesie odpowiedzialność za to, że dotychczasowa nawierzchnia "nie zdała egaminu" (10)

    położenie asfaltu i połączenie tego z torami to nie jest chyba kosmiczna technologia prawda?

    Nazwiska odpowiedzialnych TFU urzędasów proszę

    • 93 15

    • (2)

      Odezwał się ten, który wszystko robi perfekt. Taka nasza gdańska perfekcyjna pani domu. Żadnych błędów nie popełnia.

      • 10 35

      • nie, nie robię ale gdy coś zrobię źle ponoszę konsekwencje

        • 32 4

      • znaczy się,że tolerujesz u siebie niedbalstwo ?

        ciekawe,czy byłbyś spokojny,gdyby ci fachowiec krzywo podłogę położył,oj ciekawe...

        • 7 3

    • cóż, tiry przeładowane są -mało kontroli w związku i nikt tego nie przewidział

      • 11 2

    • dobrze ułożony strail by wytrzymał (2)

      tylko czy u nas coś się robi prawidłowo?

      • 15 3

      • S(T)RAIL... (1)

        to samo jest na okopowej... przypatrz się jak ugina się ten strail nawet podczas przejazdu cięższego 3,5tonowca :) Nie wspomnę już o skrzyżowaniu 3maja - Armii Krajowej, tam to dopier kosmiczna technologia... zupełnie jak by tramwaje na tym rondku rozwijały prędkość 50km/h podczas przejazdu z AK na 3maja. Kuriozalne jest to że jeździ tamtędy tylko linia 11 i to na wybranych kursach, a w dodatku przepisy ograniczają przejazd przez krzyżownice i zwrotnice do 10km/h. Więc skąd pomysł takiego profilowania torowiska? A jedyne co potrafi zrobić miasto to postawić znak ograniczenia do 30km/h dla samochodów! zamiast wyciągnąć odpowiednie konsekwencje.
        Tak, wiem... fundusze UE... eh. Ale ten kto zaakceptował taki projekt, jak dla mnie stryczek albo przymusowe kopanie rowów do samej emerytury.

        • 12 2

        • ...

          Ja tam widuję i 11 i 2

          • 2 0

    • a gdzie się podziało GPRD?

      • 4 1

    • Akurat tu nie masz racji. (1)

      Guma w tym miejscu pojawiła się kilkanaście lat temu, było to pierwsze tego typu skrzyżowanie w Trójmieście.

      Po prostu najwyższyc zas na remont.

      Inna sytuacja była na skrzyżowaniu 3 maja / Armii Krajowej, gdzie były kilkukrotnie poprawiane przejazdy przez tory, wtedy to była wina wykonawcy, i co więcej nadal przejazd przez tory w tamtym miejscu jest do d*py - ale urzędasy przymknęły na to oko - ciekawe czemu, czyżby wykonawca posmarował?

      • 19 0

      • Ty też nie masz racji

        pierwsze gumowe skrzyżowanie było na skrzyżowaniu Hallera z Kościuszki

        • 5 0

  • dopiero co zrobili, a już wymiana (1)

    do d... z takimi fachowcami.

    • 72 6

    • ale tam przecież nie bylo zle!!!!

      sa znacznie gorsze miejsca ktore proszą sie o remont!!!

      • 1 0

  • LEPSZA GUMA NIŻ ASFALT (4)

    Lepiej zeby sie wypaczało, jak zrobia asfalt to 20 lat nikt nic juz przy nim nie zrobi, a tu mala wymiana raz na pare lat za pare groszy i komfort

    • 46 2

    • (1)

      rozumiem, że to ironia? prawie 400k za poprawienie jednego skrzyżowania drogi z torami to grosze?

      • 3 3

      • czytaj dokladnie:)

        A gdzie jest napisane, ze wymiana kawalka gumy to 400k? To wycena zmiany nawierzchni i remont torow. Czytaj dokladnie...

        • 2 0

    • są tacy co gum nie lubią i co poczniesz?

      • 3 1

    • założenie asfaltu na ten sprzęt na dole...powodzenia

      • 2 1

  • (2)

    raz guma, raz asfalt
    interes się kręci , zaufani ludzie mają pracę

    • 52 10

    • raz guma a raz z wełny na drutach i jechana

      • 4 2

    • ale czego nie lubicie gum czy wełny?

      • 1 0

  • Przy Manhattanie(jak przecinasz Grunwaldzką) są zrobione przejazdy a kierowcy i tak hamują. (1)

    nie wiem dlaczego, widocznie nie moga uwierzyć, że w niektórych miejscach przejazdy moga być prostę.

    • 50 2

    • hamowanie przed tym przejazdem

      to pewnego rodzaju odruch bezwarunkowy, sam sie na tym lapie nie raz, bo jakos odkad siegam pamieciom, brak hamulca = brak miski olejowej ;)

      • 15 1

  • Gdańsk to taki poligon doświadczalny

    dla koleżków urzędasów.

    • 35 7

  • Zrobiliby lepiej przejazd na węźle Groddecka przed Armii Krajowej (3)

    Tam to dopiero można zgubic zawieszenie. Jakiś patałach to zrobił i faleje Dunaju się zrobiły . Dramat

    • 47 3

    • prawde mówi!!!!!

      • 7 0

    • (1)

      Problem w tym, że jakiś kretyn, projektując torowisko, nie przewidział istnienia w tym miejscu jezdni, w związku z czym tory są wyprofilowane, a więc tworzą górki na jezdni. I nic się z tym nie da zrobić bez rozrycia całego skrzyżowania, na co UE nie pozwoli... Dramat. :/

      • 11 0

      • wolę miesiąc lub dwa jeździć przez zaroślak ale żeby to zrobili może uda się UE obejść i zryć to do zera;) szkoda auta ;)

        • 0 0

  • DYSKOMFORT?? (2)

    Na moście Siennickim - to dopiero jest dyskomfort - a do tego połączony ze strachem w oczach...
    Polecam przejazd przez most tramwajem nr 3 , 8 lub 9 - dla podwyższenia poziomu adrenaliny
    JS

    • 60 4

    • (1)

      Jak się stoi i czegoś nie złapie to zbiórka na przedniej szybie gwarantowana :D

      • 14 1

      • zbiórka to małe piwo gorzej w lato jak szyby są otwarte wtedy masz od razu kąpiel w Wiśle bez wychodzenia gdyż odrazu wylatujesz :P

        • 0 0

  • Ankieta: niestety nie ma odpowiedzi najbardziej adekwatnych do sytuacji w Gdańsku!

    Nie jestem specjalistą od budowy dróg ani torowisk, ale byłem tu i tam w świecie i nie pojmuję tego co dzieje się w Gdańsku. Buduje się nowe lub remontuje istniejące miejsca przecięcia dróg kołowych z szynowymi i niemal wszystkie one są wykonane koszmarnie! "Szczytowe" osiągnięcia to Podwale Przedmiejskie przechodzące w Armii Krajowej i tamtejsze przejazdy po torach tramwajowych! Tam na piechotę można by się przewrócić... Zatem w ankiecie brakuje choćby: "fatalnie: są w dobrym stanie technicznym, ale robili je fachowcy bez poziomicy".

    • 38 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane