• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walka z nielegalnym parkowaniem na Dąbrowie i Karwinach

Patryk Szczerba
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych. Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Obok szkół i przedszkoli, przy ulicach Chwaszczyńskiej, Wiczlińskiej i Korzennej w Gdyni do końca wakacji zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu, która ma uspokoić przejazd w tych miejscach. - Chcemy zredukować skalę niepożądanych manewrów kierowców - przyznają urzędnicy.



Gdzie najczęściej parkujesz, jeśli podwozisz dziecko do szkoły lub przedszkola?

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Strefa Tempo 30 przy szkołach i przedszkolach



Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Po analizach pojawiły się zapowiedzi, że strefa Tempo 30 jest pożądana przy większości placówek i takie postulaty do końca 2021 roku mają zostać zrealizowane.

Jednym z elementów są wyniesione przejścia. Jednym z elementów są wyniesione przejścia.
W trakcie wakacji prace toczą się w trzech miejscach na Dąbrowie i Karwinach.

- Wykorzystujemy przerwę wakacyjną, aby przeprowadzić wszystkie konieczne roboty drogowe i zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zmiany dotyczą sąsiedztwa trzech placówek: Przedszkola nr 44Mapka, Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1Mapka oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4Mapka.

Słupki i bariery najskuteczniejsze



Urzędnicy wprowadzają tam strefy Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych, ale także bariery łańcuchowe i słupki blokujące wjazd pojazdom na chodnik, które bywają cały czas najskuteczniejsze w walce z parkującymi nieprawidłowo kierowcami.

Przyznają, że chcą zniechęcić kierowców dojeżdżających do innych lokali usługowych zlokalizowanych przy szkołach, aby nie parkowali na chodnikach.

- Nowe elementy zredukują skalę niepożądanych manewrów kierowców, a nowe przejścia dla pieszych z pewnością ułatwią najmłodszym bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy - tłumaczy Anna Hellich z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Nielegalnego parkowania będzie tyle samo... (1)

    ...co najwyżej kawałek dalej. Piękna laurka dla policji i straży miejskiej.

    • 3 1

    • Tyle że naprzeciw SM Karwiny nie było zakazu parkowania po stronie bloków (nadal zresztą nie ma), więc nielegalnie parkowano tam tylko w obrębie 10 metrów od przejścia dla pieszych (to niestety jest prawda).

      • 0 0

  • Zainwestuj w środki antykoncepcyjne (4)

    Bo jak chcesz mieć dzieci, po drodze z pracy zrobić zakupy i mieć w ciągu doby godzinę czasu na własne sprawy to nie w Trómieście. Tutaj się nie da

    • 7 7

    • Zwolnij sie z pracy.Bedziesz mial 24 godziny dla siebie.

      Prawie uwierzylem,ze taki zapracowany jestes.

      • 2 1

    • Samochodem (1)

      Jak chcesz wszystko załatwiać przy użyciu samochodu, przeprowadź się na wieś.

      • 4 3

      • czasem mieszka się w mieście a do pracy jedzie za miasto, i co wtedy?

        • 0 0

    • Jak ktoś posyła dziecko do szkoły 20 km od domu, to tak się to kończy.

      • 3 2

  • (1)

    dlaczego słupki na chodniku są pół metra od krawędzi jezdni?
    skąd taka pogarda dla pieszych?

    • 7 0

    • Tu nie chodziło o to, żeby poprawić pieszym, tylko żeby doje**ć zmotoryzowanym.

      • 0 0

  • Słabe planowanie (7)

    Przy SP20 - niestety podobnie. Zamiast zwiększyć liczbę miejsc postojowych, wymyślili pseudopark tzn park kieszonkowy. A miejsc postojowych dla nauczycieli/rodziców brakuje. Zazwyczaj przed 8mą wszystkie miejsca są już pozajmowane i nie ma gdzie się zatrzymać aby pierwszoklasistę odprowadzić do szkoły.

    Kiedyś jeszcze była możliwość podjechania przez pętlę - to zostało zlikwidowane ze względów bezpieczeństwa i to jeszcze rozumiem, Ale połączenie tego z likwidacją połowy miejsc postojowych doprowadzi do potrąceń dzieci na tym malutkim skrawku parkingu.
    Działania nastawione są na wygodę tych co mają 2-3 minuty do szkoły, na piechotę. O tych -którzy mają 15-20 min - nikt nie myśli.

    • 10 4

    • Czy wy wszyscy musicie podwozić dzieci samochodami? Nie możecie podejśc? (5)

      • 2 3

      • (2)

        Mówimy tu o dzieciach małych 7-8 lat - według mnie to jeszcze za szybko aby same do szkoły szły. Szczególnie że kilka skrzyżowań po drodze jest. Plus tak jak wspomniałam - co innego, gdy mówimy o 5 minutowym spacerku a co innego gdy to jest ok. 20 minut ( w dwie strony daje nam 40 minut) . A wiadomo, rano, każda minuta jest cenna.

        I nie - nie po to kupiłam samochód aby go używać - chodzę zarówno pieszo jak i jeżdzę rowerem/komunikacją miejską dość często - ale akurat rano, spiesząc się do pracy i mając małe dzieci, chciałabym móc je bezpiecznie odwieźć.

        • 2 0

        • Nie musisz parkować przed szkołą, żeby wysadzić dziecko odwiezione do szkoły. Wystarczy się zatrzymać, wypuścić dziecko i odjechać. Tak tylko piszę na wszelki wypadek, gdybyś sama na to nie wpadła.

          • 0 1

        • Chodzisz pieszo? A da się inaczej chodzić?

          • 0 2

      • A po co kupiłam samochód? Żeby stał pod blokiem? (1)

        Jak nie stać ciebie na samochód to chodź sobie pieszo. Mojej dzieci będą wszędzie wożone samochodem.

        • 3 0

        • +100 za prowokację

          • 0 0

    • Po co odprowadzasz, jest niepełnosprawne? Nie trafi do drzwi bez Ciebie? Kiss and ride.

      • 3 3

  • Odbierać SUV'y kobietom (6)

    Dowodzącym dzieci do szkół, przedszkoli . Kobiecie nie jest potrzebny wilki SUV do miasta zajmujący masę miejsca. Większość ma problem z poprawnym parkowaniem na jednym miejscu. Ponadto jeżdżę motocyklem po Gdyni, Sopocie i Gdańsku i przeraża mnie fakt że prawie zawsze wlsdcicielka SUVa kierując ma w ręku telefon i z niego rozmawia w trakcie jazdy. Stąd na przykład późne ruszanie na światłach . Nie patrzą w lusterka. Już kilka razy musiałem uciekac na bok bo baba nie patrzyła w lusterka przy zmianie pasa i spychała mnie. Zabierać te SUV , w większości małe kobiety upodobały sobie wielkie SUV w leasing lub ich facetów , mężów i kompletnie nie widać takiej za kierownicy jak jedzie . Fiat 500 lub normalny kompakt to jest auto dla kobiety do miasta , a nie ona musi mieć SUVa żeby się dowartościować i pokazać innej babie czym jeździ. Kompleksy wychodzą .
    Gdzie jest policja pytam? Odbierać auta za jazdę Z telefonem przy uchu i w ręce , tylko bardzo wysokie mandaty min 4000 zł nauczą te damy prawa i jego przestrzegania . Winni są też faceci kupujący lub dający swoim żoną . Kobietom SUV'y. Zasada jest taka chce niech sama zarobi

    • 11 7

    • (4)

      Tym wpisem pokazałeś jakie masz kompleksy :) zazdrość zżera, że kobietę stać na SUV,a Ty popindalać musisz w smrodzie spalin motowypiardkiem z 90 lat :)

      • 4 5

      • Większość z tych "SUV-ów" ma silniki max. 1.5 i rozpędza się do 100 km/h więcej niż 10 sekund.

        • 1 0

      • Zazdrość ?? Większość tych SUVow (2)

        Jest kupiona przez faceta, męża .
        A mówiąc jeszcze precyzyjnie wzięta w leasing przez faceta. Kobiety w większości nie stać na takie auta.
        Więc nie mów mi ,że was stać bo nie stać . Jak kupisz za gotówkę tak jak na nowy motor z salonu za 80 tyś złotych to wtedy powiem że cię stać . Sam znam kilka księżniczek które mają SUVy bo zabrały mężowi po rozwodzie lub dla świętego spokoju im dał. Normalnie no mogłyby co najwyżej oglądać w katalogu takie auto. Na serwis już na przykład ich nie stać.
        Dopoki facet jeździł i płacił auta były serwisowane jak nalezy teraz już tak nie jest. Wy macie jakieś kompleksy. Albo SUV albo mini Moris . Nie może być normalny kompakt też nowy z salonu na przykład Ford Focus lub Toyota . Tylko BMw 1, A klasa, SUV lub Mini. Nie stać dziewczyno kupiłbym cię tak jak stoisz na targu. Więc nie mów mi czy mnie stać czy nie. Po prostu nie muszę się dowartościowywać SUV. To nie jest auto do miasta. A w szczególności dla kobiet bo nie potraficie parkowac i często zajmujecie 2 miejsca

        • 5 3

        • Faceci nie powinni brać się za kierowanie w mieście (1)

          Większość wypadków śmiertelnych powodują faceci. A to przez nieuwagę, przez brawure, przez nieznajomość przepisów. Jak ktoś mi wyjeżdża na czołówkę na jednokierunkowej to w 99% za sterami siedzi facet. Facetów trzeba by wysyłać na ponowne testy bo mordują ludzi na drogach

          • 2 1

          • Jako kobieta w ogóle nie powinnaś prowadzić auta

            Bo nie masz o tym pojęcia i umiejętności. Więc zamilcz porszę

            • 1 2

    • SUV do miasta to głupota.
      A jak ktoś nie umie parkować to już w ogóle.

      • 3 0

  • Czas wprowadzic podatek od samochodu (2)

    za słupki kierowcy niech płacą ze swoich

    • 4 10

    • Przecież te słupki zajmują chodnik. Niech piesi za nie płacą.

      • 0 0

    • Po co mamy płacić za słupki skoro ich nie potrzebujemy?

      • 1 0

  • Teraz jest trend na zwężanie (4)

    polska to taki kraj i**otów urzędniczych. Popadają ze skrajności w skrajność. Nigdy nic po środku. Choćby ul. Świętojańska. Od co najmniej 20 lat jest solą w oku urzędasów. Najpierw ją zwężyli do jednego pasa . Za komuny , gdzie aut było jak na lekarstwo , były po dwa pasy w każdą stronę. Im więcej samochodów tym więcej zwężeń i ograniczeń. Teraz zrobili jednokierunkową a za max. 2 lata będzie szlakiem dla pe..da..larzy i kilku spacerowiczów. W sumie co tam zwiedzać jak to ulica aptek i banków. I tak po kolei...małymi kroczkami zniewolą swoją trzódkę i za dwa pokolenia do centrum będą ludzie chodzić pieszo. Jak w XIX wieku.

    • 20 12

    • (1)

      Niedługo będzie przebudowa węzła Karwiny i Wielkopolska będzie zwęzona do jednego pasa aby wcisnąć buspas.

      • 1 0

      • Najwyższy czas!

        Buspas + 1 pas ogólny i brak zatok przystankowych. Tak powinna wyglądać Wielkopolska i Chwaszczyńska. Nie podoba się -> nie jeździj tędy.

        • 3 1

    • To po co chcesz tam jechać autem, skoro tam nic nie ma?

      • 3 2

    • Bzdury gadasz, nie jestem z Gdyni a pewnie częściej tam bywam niż ty.

      Banki się zwijają i jest tam sporo lokali gastronomicznych. Miejsce jak najbardziej ciekawe dla mieszkańców i turystów.

      • 4 6

  • demekracja i wolność (1)

    Parkujmy wszedzie, na chodnikach , na schodach, w sklepach -tak aby było wygodnie

    • 5 0

    • Chyba lepiej żeby tam parkowali ludzie niż słupki? Komu te słupki pomogą? Tak samo blokują ruch na chodniku jak auta.

      • 0 2

  • (1)

    Ale mają rozmach. Setki słupków, wygląda zaj.....cie. Kogoś nieźle powaliło.

    • 21 6

    • Ciekawe co na to miejski architekt albo plastyk. Jest ktoś taki w tym mieście? Jakiś specjalista od estetyki krajobrazu albo chociaż od zdrowego rozsądku?

      • 0 0

  • (3)

    Włodarze powinni iść w kierunku takim, żeby własne auto było conajmniej niepotrzebne, a nie uciążliwe.

    • 31 10

    • (1)

      Skoro auto ma być niepotrzebne to niech pozamykają ulice

      • 1 0

      • Ulice są nie tylko dla aut.

        • 0 0

    • Cały czas to robię dla was obywateli ,podwyzszylem opłaty za.bilety ZKM żeby was zachęcić

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane