• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warto już teraz sprawdzić stan klimatyzacji w aucie

mJ
30 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Warto regularnie serwisować układ klimatyzacji. Warto regularnie serwisować układ klimatyzacji.

Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim - miejmy nadzieję - upalne dni. To dobry czas, żeby z odpowiednim wyprzedzeniem, jeszcze bez kolejek w serwisach, zainteresować się stanem układu klimatyzacji w aucie.



Jak często korzystasz z klimatyzacji w aucie?

Niestety, ale w dzisiejszych czasach nabicie klimatyzacji nie należy do tanich usług. W ostatnich latach ceny wyraźnie poszybowały w górę i dziś za uzupełnienie czynnika chłodniczego trzeba słono zapłacić. Większość kierowców na samą myśl o prowadzeniu auta w ukropie woli zapłacić i mieć spokój w upalne dni. Niektórzy jednak się buntują i z klimatyzacją w aucie dają sobie spokój. Wybierają podróż przy otwartym oknie. Przyjrzeliśmy się, jak wygląda aktualna sytuacja w serwisach klimatyzacji.

- Największe oblężenie klientów w serwisie odnotowujemy wiosną, kiedy temperatury powietrza zaczynają dobijać do 20 stopni Celsjusza. Wówczas w aucie zaparkowanym na słońcu robi się naprawdę gorąco. Duża część klientów decyduje się odwiedzić nas wcześniej, żeby uniknąć odległych terminów obsługi klimatyzacji samochodów - mówi Wiesław DuchałaAuto Regemet.

Serwisy klimatyzacji w Trójmieście


Wielu kierowców bagatelizuje przeglądy klimatyzacji w swoich autach. To spory błąd. Układ - w szczególności po okresie zimowym - wymaga wizyty u specjalistów. Regularne serwisy klimatyzacji zmniejszają ryzyko awarii układu, ale również pozwalają eksmitować niechcianych lokatorów, czyli bakterie, grzyby i pleśnie, które mogą być groźne dla zdrowia pasażerów. O obecności drobnoustrojów w układzie świadczyć może nieprzyjemny zapach. Z kolei niewłaściwa eksploatacja układu klimatyzacji może doprowadzić do problemów mechanicznych.

- Niedomaganie klimatyzacji można rozpoznać w bardzo prosty sposób. Nieprzyjemny zapach po uruchomieniu klimatyzacji, wyższa temperatura powietrza płynącego z nawiewów czy odgłos syczenia wynikający z małej ilości czynnika chłodniczego - to główne objawy, które wskazują, że z układem dzieje się coś nie tak. Niestety, ale bardzo często do awarii doprowadzają... nieudolni serwisanci, którzy zbyt często dodają oleju i kontrastu do układu. Na liście najpopularniejszych usterek wyróżnić należy te związane z nieszczelnymi skraplaczami i niedrożnymi osuszaczami, które należy wymieniać systematycznie, co dwa lata. Serwis klimatyzacji powinien odbywać się regularnie, co 24 miesiące, natomiast dezynfekcja raz na rok - tłumaczy Rafał WnukowskiEDCservice.
Należy pamiętać, że nieregularny serwis klimatyzacji prędzej czy później wygeneruje dodatkowe koszty. Niedobór lud nadmierne rozwodnienie czynnika chłodniczego może doprowadzić do kiepskiego smarowania, a w efekcie zatarcia kompresora (sprężarki klimatyzacji). A to przecież najdroższy element całego układu klimatyzacji. W celu zachowania ciągłości smarowania sprężarki - zaleca się korzystać z klimy przez cały rok, a nie tylko w upalne dni. Zapominanie o istnieniu klimatyzacji w okresie zimowym to woda na młyn także do rozwoju wspomnianych wcześniej grzybów i bakterii chorobotwórczych.

Bezbarwna folia ochronna - droga, ale bardzo skuteczna


W dużej mierze cena serwisu klimatyzacji zależy od rodzaju i ilości czynnika. W ubiegłym roku informowaliśmy o absurdalnie zwyżkach cen nabicia układu nowym czynnikiem chłodniczym R1234YF. Oczywiście za podwyżkami nie stoją warsztaty, tylko producenci czynników chłodniczych.

- W naszym warsztacie cennik serwisu klimatyzacji z nowym czynnikiem rozpoczyna się od kwoty 300 zł. W przypadku starego czynnika R134a to koszt co najmniej 150 zł. Ostateczna kwota zależy od ilości czynnika, którą musimy uzupełnić - dodaje Duchała.
Podczas takiego serwisu fachowcy m.in. sprawdzają szczelność układu, kontrolują stan sprężarki, uzupełniają czynnik chłodniczy i stosują sanifikację.

- Klimatyzacja to komfort podróżowania, więc nie ma mowy o zmniejszeniu liczby klientów po wzroście cen. Nie odnotowaliśmy spadku zainteresowania serwisem klimatyzacji - zakończył Wnukowski.

Instalacja LPG - wciąż popularna i opłacalna

mJ

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • Można jeździć kilkanaście lat, jeśli działa normalne (2)

    Miałem kiedyś B5 od nowości z Climatronic przez kilkanaście lat. Nigdy nic nie robiłem przy klimie, a ta działała bez zarzutu przez cały okres użytkowania. Wniosek jest jeden.

    • 12 2

    • Potwierdzam (1)

      Miałem sporo aut i w żadnym oprócz wym.filtra kabiny raz w roku i odgrzybiania nic z klima nie robiłem i chłodziła elegancko.W którymś z aut po 10 latach brat postanowił wkoncu dać klimę do podłączenia do maszyny i okazało się że ubyło raptem 30g czynnika z 750!!!a w artykułach Moto dowiadujemy się że co rok niby 10-15proc ubywa???taa jasne...Po tej operacji klima mu przestała dzialac(fachowiec od siedmiu bolesci jak się potem okazało za dużo dobił czynnika czy cos-nie znam sie)i rozszczelnił uklad,.Od tego momentu nigdy więcej serwisowania jak dziala

      • 2 0

      • Jak byś miał francuza to bys wiedział że tam wszystko i szybko ubywa :)

        • 0 0

  • Duża ściema - ozonowanie (8)

    W kieszeni mniej o 100zł. W aucie cos parowało, efekt = żaden

    • 13 0

    • butelka ozonowanioa,odgrybiana na stacjach benzynowych (1)

      kosztuje 24-27 zł , ta sama w warsztacie 100 zł

      • 0 1

      • Żeby tylko.

        • 0 0

    • Co ma ozonowanie do parowania? (5)

      Ozonowania zwalcza syf mikrobiologiczny w kanałach wentylacyjnych.
      Żeby nie parowały szyby należy dbać o regularne wymiany filtra kabinowego.

      • 4 0

      • (1)

        jak jest dużo brudu ozonowanie nic nie da tylko zwykłe czyszczenie mechaniczne kanałów

        • 0 0

        • Prawda

          • 0 0

      • G. prawda

        • 0 0

      • To wymien sam ten filtr

        20 dychy i 3 minuty

        • 0 0

      • "Żeby nie parowały szyby należy dbać o regularne wymiany filtra kabinowego" - ale u mnie fabrycznie nie ma filtra kabinowego! (sic!). Azjatyckie "inżyniery" pominęły ten element. Jesienią i zimą przy dwóch dorosłych i dziecku szyby parują niemiłosiernie. Co jakiś czas muszę włączać klimatyzację i nawiew na szybę w celu odparowania. Do tego cały worek silikonowego kociego żwirku w kilku skarpetkach i rajstopie w bagażniku. :D

        • 0 0

  • O, zaczeło się naganianie klyent-uff

    Szanowny panie, wiekszosc klyentow sama powinna wiedziec kiedy ma z czym do kogo jechac ;)

    • 0 0

  • Wystarczy sprawdzić czy producent zaleca serwis klimatyzacji w oryginalnej instrukcji auta.

    A jak zaleca, to co ile. I wszystko jasne.

    • 0 0

  • Zasada jest prosta. (12)

    Jeśli z klimą się nic nie dzieje, to się jej nie rusza. Ot tyle.
    A jak się zauważa niepokojące sygnały, to się jedzie reperować.
    Z silnikami, alternatorami czy też z bakami paliwa też jedziecie raz w roku na przegląd??

    • 49 9

    • Klimatyzacja odgrzybienie (3)

      Nikt nie mówi o serwisie klimatyzacji co roku tylko o odgrzybianiu i wymianie filtra klimatyzacji. To ważne dla zdrowia. Serwis klimatyzacji w zakresie czynnika chłodzącego większość producentów zaleca co dwa lata. Nie poprawiajmy inżynierów projektujących auta...

      • 7 4

      • Z lodówką też co 2 lata jeździsz do serwisu czy wymieniasz na nową? (1)

        • 9 2

        • Yhm

          A czy lodowka pracuje w takich samych warunkach jak klimatyzacja w aucie?! Mam na mysli ze dzialaja na nia warunki atmosferyczne, zima-mroz, jesien wilgoc. A wszystkie zlocza sa z aluminium ktore sie utlenia i zaczyna byc nie szczelne. A czy wyminnic ciepla zwany chlodnica jest w lodowce narazony na takie warunki jak w aucie?! Tzn. Wilgoc, czeste zmiany cieplne, plus do tego chlodnica jest w przedniej czesci auta i jest narazona na czynniki zewnetrze typu kamienie piasek z kol aut jadacych przed nami. Przyklad. Czy w domu tez masz wypiaskowana szybe od okna?! A w aucie ktore duzo jezdzi w trasy tak jest

          • 2 1

      • Zaleca sreca

        Bo na tym zarabiaja.

        • 2 0

    • (3)

      ewentualnie ozonowanie

      • 0 7

      • (1)

        A po holerę? Stare przysłowie pszczół mówi: Lepsze jest wrogiem dobrego.

        • 3 2

        • Klime wlaczasz, ale okna zamykasz, po co wpuszczać gorące powietrze

          • 1 1

      • Złotówa

        Złotówa i i**otka.ot tyle

        • 2 4

    • Szyby

      trzeba sprawdzać w warsztacie co miesiąc.

      • 7 2

    • Oleju silnikowego też nie wymieniasz?

      • 4 5

    • Oj ciemnogrod (1)

      Widze ze musza sie jeszcze duzo nauczyc na temat ukladu klimatyzacji

      • 5 1

      • Niech się lepiej nie uczą. Przynajmniej mechanicy będą zarabiać oraz producencji sprężarek.

        • 6 0

  • Niemcy zbadali co bardziej się opłaca, włączyć klimę, czy jechać przy uchylonym oknie (4)

    samochód spala więcej przy włączonej klimatyzacji, brali pod uwagę użycie paliwa i prędkość.

    • 2 23

    • Wywalic dpf

      To sie oplaca i dla srodowiska i dla kieszeni

      • 1 0

    • w klimatyzacji chyba chodzi o komfort, a nie o oszczędność?

      Mi brak klimy się jeszcze bardziej opłaca, bo jak jest upał, to wolę wziąć rower.

      • 0 0

    • (1)

      Ty tak serio czy to sarkazm?

      • 9 0

      • Serio, tylko komfort z AC ON lepszy

        I nie wieje po szyi

        • 3 0

  • uwaga warsztaty wyczuły blusa !!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    jak to w moim kochanym kraju i uwaga cena uzupełnienia czynnika oczywiście wzrosła, ale o ile w jednym warsztacie zaspiewano mi za usługę 370 zł to parę kilometrów dalej zrobiłem to samo za zł 180. Jeżeli instalacja nie była pusta to nigdy nie będzie kosmicznie droga, bierzcie wydruk z maszyny
    tam wszystko jest napisane , ile odpompowano i ile wam napompowano

    • 4 0

    • (1)

      Różnica polega że za 370 pln nepełniają R-1234yf a za 180 pln butanem, niby to samo a jednak..

      • 0 1

      • R134a, takim freonem jakim napełniali od lat 90, a nie butanem. Mam starego (8 letniego) d*powoza i kompresor tylko na R134a

        • 0 0

  • (7)

    Artykuł sponsorowany.

    • 54 4

    • Ręce opadają. (4)

      Od roku naprawiam klimę.Byłem już trzy razy za każdym razem u innego fachowca i za każdym razem przepłacałem.Z klimy dalej ucieka czynnik chłodzący.Pękłem - dałem sobie spokój ...odpuściłem.Kiedyś miałem auta bez klimy i się żyło i jeździło.Nie ma dzisiaj już fachowców.Zostają tylko ludzie,którzy wyciągają szmal z kieszeni.

      • 6 0

      • To pewnie nieszczelna (1)

        chłodnica klimatyzacji. Polecam firmę na Tatrzańskiej w Gdyni - ma dobre, zasłużone opinie. Naprawiali mi auto w tym tygodniu i wszystko wreszcie hula jak szalone:-)

        • 2 3

        • Potwierdzam. Jedni z lepszych w całym Trójmieście.

          • 2 2

      • Teraz każdy zakład robi klimę

        ale mało kto się na tym faktycznie zna. Wielu pokupowało automatyczne stacje kilmatyzacji, wciskaja guzik i czekaja co maszyna pokaze.

        • 2 0

      • jedź na Hutniczą do Gdyni tam są fachowcy

        • 2 2

    • siema (1)

      szybko poszlo i juz ban za demokracje i wolnosc slowa:)

      • 2 0

      • demokracja jest dla naiwniaków

        aczkolwiek nienaiwniacy cierpią tak samo

        • 0 0

  • Dziękujemy UE za kosmiczne ceny nabicia klimy Dziękujemy! (4)

    Tak właśnie gonimy zachodnie kraje Europy, cenami brawo!

    • 48 9

    • Są w życiu ważniejsze rzeczy, niż to ile Janusz wyda na klimatyzację (1)

      Skoro UE zaleca wymianą czynnika chłodzącego na mniej szkodliwy, to znaczy że w UE wszystko w porządku.

      • 0 6

      • Że niby yf1234 jest mniej szkodliwy? Ale do kogo? Dziurę ozonową może i oszczędza, ale w razie pożaru samochodu to nie ma czego zbierać. Ze strażaków też.

        • 3 0

    • y1234 potaniał

      i to dość mocno w tym roku

      • 1 1

    • Naciąganie kasy, póki klima dobrze działa nic nie trzeba robić.

      • 11 0

  • W tamtym roku (1)

    W tamtym roku mówili że muszę napełnić bo pusto, stwierdziłem że nie. Cała zima na klimie do dzisiaj wszystko śmiga i chłodzi. I weź im tu uwierz.

    • 6 0

    • Ciekawe jak sprawdzili że pusto?
      Maszyna odciąga czynnik i napelnia nowym i wtedy pokazuje ile było czynnika.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane