- 1 Siedmiu kierowców na "podwójnym gazie" (85 opinii)
- 2 450 zł kary za najechanie kołem na linię (400 opinii)
- 3 Tak powstaje nowa obwodnica (228 opinii)
- 4 Ford przeszkolił ponad 300 młodych kierowców w Gdańsku (19 opinii)
- 5 Obywatelskie ujęcie pijanego kierowcy (146 opinii)
- 6 Szkolenie z "elektryków" dla policjantów (181 opinii)
Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac
Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia
- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
- Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej
- Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców
- Władze miasta: mamy czas do końca roku
- Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?
Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej
Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.
Protest na budowie węzła Karwiny (215 opinii)
Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców
Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.
W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.
- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.
Władze miasta: mamy czas do końca roku
- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.
Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.
- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.
Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?
W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.
- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".
- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-23 15:48
Pociągi PKM (5)
A kiedy zaczną jeździć pociągi PKM w odpowiednią częstotliwością, aby ta inwestycja miała sens ?
- 111 3
-
2023-05-23 17:26
Nie zaczną - przepustowość nie pozwala (3)
Szczurek wolał Boczkowi budować parking, zamiast przebudować wiadukty nad torami.
- 28 3
-
2023-05-23 18:29
(1)
Dwutorowa linia nie jest w stanie przepuszczać więc pociągów niż jedną para na godzinę ?
- 17 1
-
2023-05-23 19:00
Ta dwutorowa linia jest linią towarową
Priorytet mają towarowe, a PKM I osobowe tylko kiedy jest wolny "takt".
To był jeden z argumentów za przebudową wiaduktów i dołożeniem torów przy przystanku PKM Karwiny.
Kwestia elektryfikacji tego odcinka pod PKM to insza inszość....- 15 3
-
2023-06-03 07:25
wiadukt należy do PKP i to PKP powinno budować wiadukt
- 0 0
-
2023-05-24 09:19
Co z odcinkiem ( zwężeniem przy "Polifarbie" Wielki Kack
- 2 0
-
2023-05-23 14:32
poroażka organizacyjna (7)
Nie dosyć że przebudowa trwa makabrycznie długo i jej czas realizacji jest zbliżony do czasu jaki jest potrzebny w Chinach do wybudowania jednej linii metra - to jeszcze połączone z przebudową na Witominie.
Kompletny paraliż dróg wyjazdowych z centrum Gdyni.
Czy ktoś nad tym jeszcze panuje?- 348 7
-
2023-05-23 14:44
Doskonale to (3)
Rozumiemy. Mieliśmy to samo z estakadą która męczyli tyle czasu. Teraz walczą z Pucka a tunelu nie widać i nie zrobia bo nie. Masz na rowerku popitalac tylko że estakada nie można a Pucka stoi na przejeździe. Do widzenia gryzon
- 43 2
-
2023-05-23 15:11
Tunel ma robić plk. Ale kasa poszła na remont słynnych peronów Adriana. (2)
Np w Gdańsku Kolonii.
- 10 3
-
2023-05-23 16:18
Nie (1)
Mój drogi. Rumia zrobiła ale kasę znalazła a gryzoń chce się wyręczyć koleją tak samo jak portem. Jak sądzisz kto budował ul polską?
- 19 3
-
2023-05-24 11:53
I jeszcze
port Gdynia dołożył się również do budowy ul. Janka Wiśniewskiego, a Szczur dołożył do tego swój marketing.
- 5 0
-
2023-05-23 15:39
szczur na kucyku ?
- 14 1
-
2023-05-23 18:02
MamyTrzyMaszyny
Jasne, że panują. Udziałowcy MTM. Trzy osoby opierają się o łopaty na Karwinach a cała reszta w Zblewie i innych wygranych przetargach. Tam muszą zrobić w terminie bo jak się spóźnią to ich za....bią. Karwiny na końcu listy do zrobienia. Najwyżej się aneksuje umowę. Przecież sobie samym kar nie wlepią...
- 37 0
-
2023-05-23 21:20
paraliż Gdyni
To jest właśnieświetny przykładpracy dwóch paów Szczurka i Łucyka.Brak sło!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 16 0
-
2023-05-23 14:11
Nie widać pracowników budowlanych na budowie (24)
Problemem jest brak ekip budowlanych. W ciągu dnia widocznych jest tylko kilka osób pracujących na całym odcinku budowy. Sytuacja z brakiem budowlańców nieco polepszyła się po licznych artykułach opisujących stan robót. Prawdopodobnie przerzucono pracowników z innych robót.
- 314 8
-
2023-05-23 14:13
(4)
To tak nie działa.
- 8 22
-
2023-05-23 15:36
A jak ? (3)
- 12 1
-
2023-05-23 15:51
Robotnicy mają swoje specjalizacje (2)
jedni, na jednym odcinku robią prace ziemne, a drudzi - inni, prace drogowe. Koleś jeżdżący walcem nie będzie robił przyłącza gazowego, czy kolektora burzówki.
- 5 19
-
2023-05-23 17:51
W tym przypadku nie używaj liczby mnogiej, napisz:
Jeden robi pracę zimne
Jeden prace drogowe
Koleś jeżdżący walcem.- 15 1
-
2023-05-24 11:59
Prace
o których piszesz robią podwykonawcy co widać czasami na budowie. MTM robi tylko roboty drogowe, a raczej markuje te prace. Nabrali robót w całym Trójmieście i teraz robią bokami.
- 8 0
-
2023-05-23 14:13
Się dziwisz,fachowiec za minimalną nie kiwnie palcem.Dlatego biorą z nagonki ludzi co łopaty w ręku nie mieli.
- 8 16
-
2023-05-23 14:36
Nie chodzi o to żeby było widać pracowników. Chodzi o to żeby robota szła do przodu. (1)
- 20 2
-
2023-05-23 14:44
To fajnie bo nie widac ani jednego ani drugiego.
- 47 0
-
2023-05-23 14:46
ja nie wierzę że wykonawcy takie wydłużanie się opłaca (11)
płace coraz wyższe i materiały coraz droższe więc im szybciej skończy tym więcej zarobi, tym razem chociaż częściowo wierzę jednak oficjalnym tłumaczeniom że po prostu pod ziemią był taki bałagan że bez odcięcia dzielnicy od wody i prądu nie dało się prowadzić prac bez przestojów, to niestety jest w Polsce standard że bez rozkopania drogi nie wiadomo co się pod ziemią napotka, cały prl budowano bez planu...
- 7 20
-
2023-05-23 15:03
(4)
Jeśli firma nie ma ludzi do zabezpieczenia jednej budowy to po jakiego ... bierze pięć na raz. Sopot-3 Maja (ukończona), wiadukt na Brzeńźnie (w wielkich bólach chyba skończony),rozkopane od dwóch lat Karwiny, Witomino i Budowlanych w Gdańsku.
Taki front robót przerasta tę firmę. UM Gdynia daje przyzwolenie na takie działania. W Sopocie kudłaty chyba tak się z nimi nie pieści bo tam kończą w terminie- 44 1
-
2023-05-23 15:37
(2)
O racja Panie, racja.
- 13 0
-
2023-05-23 15:53
(1)
Jak każdy generalny wykonawca działają podwykonawcami. Jeśli małych podwykonawców jest w każdym mieście odpowiednia ilość, to mogę robić jedną inwestycje albo sto.
- 1 10
-
2023-05-23 16:01
Najwyraźniej nie ma odpowiedniej liczby podwykonawców i nie mogą robić 100 inwestycji na raz
- 13 0
-
2023-05-23 17:52
Tą firmę przerasta skopanie ogródka.
- 22 0
-
2023-05-23 15:37
(1)
Plany instalacji były i są, ale czasem np. pan Józek obecnie emeryt puścił coś na skróty i wyszło 50 metrów bliżej. Pamiętajcie też, że jeszcze w latach 80/90 Wielkopolska od placu Górnośląskiego to była jedna brukowana jezdnia dwukierunkowa aż do granicy Gdyni. Widziałem jak budowano drugą nitkę, a trolejbus 23 miał wtedy pętlę na wysokości stacji benzynowej Orlen i dalej do domu to już z buta albo czekać na 121, 171 lub 172. A nie tak, jak teraz autkiem pod klatkę schodową.
- 6 6
-
2023-05-23 15:57
Trzeba było odwiedzić pana Józka przed budową i przycisnąć, gdzie on puścił te instalacje. A założe się, że nikt nawet nie próbował go odwiedzić. W latach 90tych nie byliśmy aż tak do tyłu, żeby nie potrafić nanieść na papier projektu powykonawczego. Wstyd dla miasta, że tego nie odpilnował, teraz to i tak jest Gdyni wina.
- 12 3
-
2023-05-23 15:42
(3)
Przez wiele miesięcy to tam można było znaleźć punktowo dwie maszyny (nawet nie trzy) i 5 ludzi, z tego co najmniej jeden patrzący na pozostałych.
- 25 1
-
2023-05-23 17:18
Z tego jedna maszyna była zepsuta. (2)
- 16 1
-
2023-05-23 21:36
(1)
To kupcie sobie okulary i wyciągnijcie nos z komórek. Zobaczycie więcej
- 0 12
-
2023-05-23 22:39
Uświadomię Cię: łopata to nie maszyna.
- 12 0
-
2023-05-23 15:17
pracownicy pracują zdalnie.
- 31 0
-
2023-05-23 16:31
Brak ekip (1)
W rejonie Karwin prowadzona jest duża inwestycja w centum tuż obok UM na Al Marszałka jakiś ćwok wymyślił spowalniacz na wysokości UG Oceanografia rozgrzebany temat grubo 3 tygodnie nikt nie może ogarnąć coA za bajzel tu ja się wkurzam oby tylko Wam którzy mieszkacie w rejonie operacji Karwiny bajzel skończył się do Października trzymam kciuki
- 14 0
-
2023-05-24 18:04
Aleja spowalniacz
Ten spowalniacz rozgrzebali chwilę przed Wielkanocą i do dziś nie jest ukończony
- 3 0
-
2023-05-23 18:00
Ludzie tam nie chcą pracować,
bo żeby zacząć o 7, w pracy muszą być o 5.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.