• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac

Patryk Szczerba
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia

- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone



Czy przebudowa węzła Karwiny jest dla ciebie uciążliwa?

To, że prace przy budowie węzła Karwiny nie idą zgodnie z planem, nie jest już dla nikogo tajemnicą. 11 maja minął termin umowny zakończenia inwestycji. Tymczasem udało się do tego momentu wykonać jedynie ok. 2/3 prac.

Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej



Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.

W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.



Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców



Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.

W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.



- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.

Władze miasta: mamy czas do końca roku



- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.



Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.

- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.

Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?



W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.

- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.


Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (227) 9 zablokowanych

  • Katastrofa

    Remont i przebudowa to porażka
    Wszystkie prace jak zwykle w Gdyni wykonuje MTM
    To chyba firma zaprzyjazniona z władzami Gdyni . Mało pracowników na budowie i są skutki . Utrudnienia i korki to teraz norma w Gdyni . Bałagan i rozproszenie prac na całym odcinku tak ważnej drogi dojazdowej dla wielu mieszkańców. Mnóstwo aneksów opóźnień masakra . Do pracy wyjeżdżam 45 min wcześniej niż normalnie . Dziękuję Panie Łucyk i p. Szczurek nie radzicie sobie z zarządzaniem. Może p. Horała wielki budownictwo,y CPK doradzi wam jak się buduje . Panowie pakujcie się i żegnamy

    • 11 0

  • Pytanie ze szczerej ciekawości: czy kiedykolwiek terminy budowy drogi w Trójmieście były zachowane?

    Przy okazji: firma budująca Węzeł Karwiny mogła by zacząć po sobie sprzątać. Na drodze leży mnóstwo kamieni i żwiru, wygląda to bardziej jak pobojowisko niż budowa w środku miasta.

    • 9 0

  • "O ile nie wystąpią "

    Rozbroił mnie tekst "o ile nie wystąpią..." czyli jednak koniec w październiku ale tak nieśmiało zapytam... którego roku ?

    • 5 0

  • mieszkańcy karwin i dąbrowy !

    Powinni złożyć pozew zbiorowy i zaniechać płacenia wszelkich podatków do UM Gdynia za 3 lata piekła które im zgotował pan kucyk i pan szczurecki . Teraz to już nawet rowerem się nie da przez karwiny przejechać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 12 0

  • Październik którego roku? Bo tego nie napisali

    • 3 0

  • Co z tym durnym buspasem

    Buspas na Wielkopolskiej jest oznaczony jako tymczasowy. Powinien zostać natychmiast zlikwidowany, gdyż generuje to tylko ogromne korki. Osoba odpowiedzialna za ten buspas powinna jeździć w kółko na tym odcinku w godzinach jego obowiązywania.

    • 10 1

  • Ha ha ha

    Zakończenia prac .... ha, ha, ha
    dawno się tak nie ubawiłam

    • 4 0

  • Tłumaczenia urzędników to bzdura!

    Nawołuję do sprawdzenia ile faktycznie zmian w infrastrukturze technicznej (bardzo ogólnikowe wytłumaczenie) wstrzymuje prace i czy wymaga to interwencji na całej długości robót. Czy można było prowadzić prace w tym samym czasie w innym miejscu? Dlaczego do tej pory na budowie pracowało tylko kilka osób? Kto prowadził nadzór z UM nad przebiegiem budowy i czy wykonywał swoją pracę w należyty sposób?

    Budowa trwa już od dwóch lat i zmiany w infrastrukturze technicznej nie powinny mieć wpływu na tak znaczące opóźnienie. Skoro tyle czasu zajęło wykonanie 2/3 inwestycji to na jakiej podstawie Pan Marek Łucyk uważa, że pozostała 1/3 projektu zakończy się do końca roku?

    Na koniec powinna najść nas refleksja na temat wygrywanych przetargów przez MTM. Firma wygrywa przetargi oferując najniższą cenę i notorycznie notuje opóźnienia w ich realizacji. Na budowach panuje zastój bo nie ma ludzi i sprzętu. Potem słyszymy o pretekstach do podpisania aneksów przedłużających okres budowy. Nie ma mowy o jakichkolwiek karach umownych. Gdy GDDKiA nadzorowała budowę Trasy Kaszubskiej nałożyła kary na Polaqua za opóźnienia w budowie. Dlaczego w przypadku MTM nie może być podobnie?

    • 7 0

  • Czyli jak skoncza ten chaos to znow rozwala wszystko od nowa,bo zaczna II etap, czyli rozwalanie wiaduktu? Gratulacje z pomysłu!

    • 4 0

  • Dlaczego Łucyk nadal pracuje?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane