- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (393 opinie)
- 2 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (82 opinie)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac
Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia
- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
- Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej
- Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców
- Władze miasta: mamy czas do końca roku
- Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?
Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej
Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.
Protest na budowie węzła Karwiny (215 opinii)
Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców
Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.
W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.
- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.
Władze miasta: mamy czas do końca roku
- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.
Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.
- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.
Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?
W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.
- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.
Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu
To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".
- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (227) 9 zablokowanych
-
2023-05-24 07:55
Vice prezydent....
....do spraw jakości życia he he he może laboratorium inowacji pomoże? R
- 8 0
-
2023-05-24 07:24
olaboga
A Kacper kolega Witek kukuły i Meizy jeszcze się nie wypowiedział ?
- 5 0
-
2023-05-24 07:22
140 miejsc parkingowych? Wy się dobrze czujecie? Wiecie w tym UM ilu ludzi mieszka na Kacku, Karwinach i Dabrowie? Nie mówiąc o ludziach z Chwaszczyna i dalej? Brak mi słów na to wszystko
- 14 0
-
2023-05-23 14:25
Szczurek i jego ekipa nie panują nad sytuają. (6)
Kiedyś Gdynia była perełką, teraz zapyziałym miasteczkiem. Gdańsk i Sopot pięknieją w oczach, Gdynia odwrotnie. Nie ma gdzie pójść na spacer, gdzi siąść. Bulwar od lat nie doinwestowany, Skwer Kościuszki - porażka Świętojańska tak samo, aż się prosi o deptak.
Do tego Szczurek okropnie zadłużył Gdynię przez nikomu niepotrzebne lotnisko.
Mieszkańcy od tej ekipy nie zaznali niczego dobrego.- 112 3
-
2023-05-23 14:43
(1)
lotnisko sprytnie sprzedał wójtowi Kosakowa, zrobili deala a teraz kość niezgody mostek na pułkownika Dąbka, bo Łucyk tupnął noga dla jednego pasa i bus pasa w każdą sronę ;)
- 13 2
-
2023-05-24 06:46
oddał ! za 0 zł
- 2 0
-
2023-05-23 17:46
Obawiam się, że panują....
Tyle że to nie mieszkańcy są priorytetem tej ekipy.
No może poza wybranymi, którym buduje się parkingi przy biurowcu, zamienia bezprzetargowo działki, próbuje zamykać szkoły żeby mogli apartamenty budować....- 12 0
-
2023-05-23 16:35
+1
- 1 0
-
2023-05-23 14:33
OK, trollu, to wyprowadź się do apartamentu na Szadułkach! (1)
- 2 31
-
2023-05-23 15:37
Tak jak Szczurek - poza Gdynię.
- 15 0
-
2023-05-24 06:44
tak to jest jak za prace odpowiada dyletant M.Łucyk
"mierny ale wierny" towarzysko poukładany został wiceprezydentem. Bez przygotowania zawodowego i kwalifikacji się teraz uczy a 240 tyś mieszkańców przeklina. Koszmar z Gdyni cd.
- 17 0
-
2023-05-24 06:44
Uwierzę jak zobaczę
Październik tego roku?! Ciekawostka Ewidentnie Pan wiceprezydent mieszka w innej części miasta i dawno tu nie był. W ramach wycieczki edukacyjnej proponuję przejazd Wielkopolską ok.17.
- 12 0
-
2023-05-23 22:01
Nie oddam więcej swojego głosu na obecną władzę w Gdyni. (1)
Zawiedli mnie (mieszkaniec, ul. Strzelców - rozbabranej i niedokończonej od roku)
- 16 0
-
2023-05-24 06:02
Ja tez nie.
Mieszkaniec Dąbrowy
- 4 0
-
2023-05-24 01:36
Popis MTM (1)
Ulica Strzelcow wykonana przez ta firme jest pozbawiona instalacji burzowo-odplywowej; przy malych opadach tworza sie wielkie kaluze na garbie zwalniajacym. Kolejna poraszka jest stan masy bitumicznej; po wykonaniu jej wystarczal tylko rok aby powstaly cztery miejsca z peknieciami ktore w pospiechu latali. Brak instalacji burzowo-odplywowej i te pekniecia lacza sie w zjawisko przyczynowo-skutkowe.
- 12 0
-
2023-05-24 05:28
Przepraszam, ale jesteś w błędzie.
Instalacja burzowa jest, ale studzienki zostały na razie zaślepione. Przypatrz się dobrze, to te miejsca gdzie kruszy się asfalt, właśnie w kształcie okrągłej studzienki.
- 0 1
-
2023-05-23 23:41
szkoda ze nie mozna wstawic fotek jak rozkopali i nic nie robia
po przegranych wyborach rozgonic te firme z gdyni
- 11 0
-
2023-05-23 23:21
Najgorsza w tym wszystkim jest pogarda wobec mieszkańców Karwin. Zero informacji, komunikacji, wsparcia ze strony Urzędu Miasta, ale tez Rady Dzielnicy Karwiny. Nie wiadomo dlaczego przystanki sa poprzenoszone, czy te pierwotne wrócą na swoje miejsce, czy te tymczasowe doczekaja sie choćby wiat z blachy? Nic, każdy umywa ręce. Dramat!
- 19 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.