- 1 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 2 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (258 opinii)
- 3 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (40 opinii)
- 4 Motocykliści oficjalnie rozpoczęli sezon 2024 (24 opinie)
- 5 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
- 6 Kolejni pijani kierowcy zatrzymani (36 opinii)
Węzeł Karwiny: roboty na Wielkopolskiej. Koniec za rok
Przelot nad budowanym węzłem Karwiny
Trwa przebudowa układu drogowego węzła Karwiny w Gdyni. W tej chwili robotnicy pracują na odcinku Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej od ulicy Górniczej do ulicy Racławickiej - Parkowej. Roboty w dużej części zakończyły się już na ul. Strzelców.
Węzeł Karwiny: co powstaje?
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
- Prace mają zakończyć się w maju.
Jakie prace są wykonywane obecnie na węźle Karwiny?
- W tej chwili przebudowujemy infrastrukturę podziemną kolidującą z projektowanym układem drogowym na odcinku Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, od ulicy Górniczej do ulicy Racławickiej i Parkowej. Wykonujemy nawierzchnię jezdni, chodników, dróg rowerowych, buspasów wraz z zagospodarowaniem terenu - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Precyzuje, że obecnie są kontynuowane prace przebudowy sieci podziemnych, w tym wodnych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, gazowej, trakcji trolejbusowej, oświetlenia ulicznego.
Kierowcy jadą tam po zwężonej jezdni, co w połączeniu z trwającą budową Trasy Kaszubskiej nastręcza im sporo problemów.
Na ul. Strzelców prace już w dużej części zakończone
Prowadzone od października prace zostały już zakończone w przeważającej części na ul. Strzelców
- W ulicy Strzelców przebudowano infrastrukturę podziemną (wodociąg, kanalizację deszczową, teletechnikę) oraz roboty nawierzchniowe jezdni. Zostało jeszcze około 100 m odcinka na styku z ul. Wielkopolską - dodaje Grzegorczyk.
Prace wykonywane przez MTM mają w całości zakończyć się wiosną 2023 r.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-28 07:49
Remonty w Gdyni (10)
Z Dąbrowy do centrum to ani samochodem, ani autobusem/trolejbusem, nie da się też pieszo i rowerem. Korki straszne, buspasa tymczasowego brak. Chodniki i drogi rowerowe porozorane tak, że można się pozabijać. Dostępność żadna, a Gdynia zatrudnia sztab ludzi w tym temacie.
- 172 11
-
2022-06-29 06:52
Plus niebezpieczne przejście pod budowanymi wiaduktami.
- 1 0
-
2022-06-28 23:42
W 2095
- 0 0
-
2022-06-28 11:20
głosujmy na szczura ;) i jego ekipe a będzie żyło nam się lepiej ;)
- 9 0
-
2022-06-28 09:26
Z Dąbrowy do centrum to akurat rowerem jest świetny dojazd (2)
Trzeba przez las jechać od Wiczlińskiej, pod obwodnicą przy Kaczej potem między Chwarznem i Witominem w kierunku Działek Leśnych na Wolności. Do dworca dojazd spokojnym tempem w pół godziny, z powrotem pod górę jakieś 40 minut, i tak szybciej niż cokolwiek innego w godzinach szczytu.
- 12 12
-
2023-02-01 16:19
Na wózku inwalidzkim sobie smignę przez ten las
- 0 0
-
2022-06-28 12:54
Jeżeli 40 min pod górę to świetny dojazd to nie mam więcej pytań...
- 16 1
-
2022-06-28 08:14
Trudno postoimy w korkach (2)
Najważniejsze , że w trójmieście nie rządzi PIS . Wtedy by się działo
- 5 19
-
2022-06-28 11:22
typowy elektorat po, pluniesz mu w twarz to powie że deszcz pada :)
- 2 6
-
2022-06-28 10:45
PIS wypisałby Gdynię z Unii Europejskiej
Poza tym w Szkiełku mówili, że PIS łamie Konstytucję. Dlatego nigdy nie pozwolimy im rządzić w Trójmieście.
- 3 3
-
2022-06-28 07:58
Bezpieczeństwo
Porzucony wiadukt na Dąbrowie ,kable ,druty ,marsz między pachołkami ,brak oznakowania , nikt tam już nie pracuje od miesiąca . Kontrola Policji i mandacik dla kierownika byłej budowy wskazany .
- 14 4
-
2022-06-27 18:44
(18)
Robią to źle. Nie Robią. Jeszcze gorzej. Nie dogodzisz.
- 61 107
-
2023-02-11 08:54
Remont Karwiny
Robić to trzeba umieć. A nie na odcinku 3km rozgrzebać wszystko i ruchem konika szachowego wykonywać odcinki po 30m. Nawierzchnia remontowanych odcinków przypomina koc patchworkowy. A całe Karwiny stoją.
- 0 0
-
2022-06-27 23:01
jak maja tak robić jak robią, to lepiej aby nie robili...
Robić trzeba z głową.
- 17 2
-
2022-06-27 18:46
Po co zaczynaja jak nie potrafią (15)
- 33 13
-
2022-06-27 19:12
(14)
Czego nie potrafią? Wyjaśnij mi internetowy ekspercie.
- 17 32
-
2022-06-28 13:39
dotrzymać terminu chociażby,
- 1 0
-
2022-06-28 12:22
dotrzymać terminu chociażby :P prostszego przykładu już chyba nie ma
- 1 0
-
2022-06-28 10:04
(2)
Poslizg ponad roczny. Jak wywalili po kontroli glownego dyrektora w okolicach marca br to dopiero prace ruszyly. W Polaqua jest taki bordel, ze robotnicy zaczynaja coraz czesciej opisywac "na zewnatrz" co ciekawsze rzeczy - a kwiatki sa tam takie, ze ksiazke z tego mozna stworzyc. Umowy sa tak podpisane, ze nie mozna nikogo podciagnac do
Poslizg ponad roczny. Jak wywalili po kontroli glownego dyrektora w okolicach marca br to dopiero prace ruszyly. W Polaqua jest taki bordel, ze robotnicy zaczynaja coraz czesciej opisywac "na zewnatrz" co ciekawsze rzeczy - a kwiatki sa tam takie, ze ksiazke z tego mozna stworzyc. Umowy sa tak podpisane, ze nie mozna nikogo podciagnac do odpowiedzialnosci. Dodatkowo komplatny brak synchronizacji pomiedzy przebudowa miasta Gdynia (MTM), a przebudowa Trasy Kaszubskiej. Malo? To sie nadaje do prokuratury.
PS
Zapraszam na forum skyscrapercity to sie dowiecie co sie naprawde odstawia na tych budowac z pierwszej reki. Szczegolnie dziennikarzy. Ale jestem realista: nikt tego g* nie ruszy, bo jeszcze kasa z reklam i sponsoringu przestanie sie zgadzac.- 11 1
-
2022-06-28 13:14
(1)
O, forum skyscrapercity, wiarygodne źródło! xD Stado domorosłych urbanistów-amatorów, którzy wiedzę czerpią z Sim City, a dopuszczenie ich do władzy skończyło by się totalitarnym reżimem... Ale jak ich developer zaprosił na wycieczkę po Sea Towers, to potem byli gotowi rozszarpać każdego, komu się ta wieża Saurona nie podobała.
- 0 3
-
2022-06-28 13:36
Zlosc pieknosci szkodzi.
PS
"dopuszczenie ich do władzy skończyło by się totalitarnym reżimem" - jakiej wladzy swirze, to ogolnotematyczne forum o budowlance, a ty piszesz o jakiejs wladzy? Wedz swoje tabletki i odlacz internet to ci sie moze polepszy.- 3 0
-
2022-06-27 20:00
Łatwiej będzie chyba co potrafią?
Nie potrafią:
1. Zaprojektować tak, aby zmiany były realne i rozwiązujące jakieś faktyczne problemy, z choćby kilkunastoletnią perspektywą czasową. Potocznie nazywa się to planowanie strategiczne.
2. Zaplanować tak aby minimalizować uciążliwość - czyli odpowiedni front robót, terminarz, czas pracy, organizacja zastępcza ruchu drogowegoNie potrafią:
1. Zaprojektować tak, aby zmiany były realne i rozwiązujące jakieś faktyczne problemy, z choćby kilkunastoletnią perspektywą czasową. Potocznie nazywa się to planowanie strategiczne.
2. Zaplanować tak aby minimalizować uciążliwość - czyli odpowiedni front robót, terminarz, czas pracy, organizacja zastępcza ruchu drogowego itd.
3. Wykonać w wysokiej jakości i zastosować nowoczesne technologie.
Potrafią:
Rozkopać co się da, zdezorganizować ruch i zakorkować kompletnie obszar objęty remontami.
Jak ktoś ma ochotę coś dodać do jednej lub drugiej opcji to proszę bardzo. Zobaczymy co przeważy.- 37 2
-
2022-06-27 19:59
(7)
Otóż nie potrafią zrobić w takim tempie, by zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców. Rozkopują, zostawiają rozwałkę na kilka miesięcy. Wracają, zasypują, albo i nie. Nawet sobie nie wyobrażasz jak zmasakrowana jest od jesieni ścieżka rowerowa wzdłuż Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. NIC (zero, null) na niej się nie dzieje od stycznia! Dla
Otóż nie potrafią zrobić w takim tempie, by zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców. Rozkopują, zostawiają rozwałkę na kilka miesięcy. Wracają, zasypują, albo i nie. Nawet sobie nie wyobrażasz jak zmasakrowana jest od jesieni ścieżka rowerowa wzdłuż Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. NIC (zero, null) na niej się nie dzieje od stycznia! Dla kierowców: Strzelców miała ruch wahadłowy przez chyba pół roku! Miały byc max dwa miesące. Czy tak robi firma, którą "umie" prowadzić prace drogowe?? Kpina! Podstawą takiej inwestycji MUSI być zminimalizowanie utrudnień. Nie zaczynać jak się nie ma kadry do pracy na dwie zmiany.
- 55 7
-
2022-06-27 20:05
(6)
No to jak nie ma kadry robotników to możesz iść pomóc, możesz kopać od 18 do 6 rano, szybciej będzie zrobione.
- 12 45
-
2022-06-28 13:11
Skoro firma nie ma pracowników, to po co się pcha do przetargu!?
- 7 1
-
2022-06-28 12:24
chińczycy już dawno by zbudowali oddali do użytku i zapomnieli o tym
- 5 1
-
2022-06-27 20:24
Nie po to się uczyłem (3)
żeby machać łopatą.
- 16 7
-
2022-06-28 06:47
(1)
Nie wiem czego się uczyłeś ale zbyt dużo się nie nauczyłeś,rozumiem że skończyłeś studia o kierunku budowa dróg i mostów.
- 4 13
-
2022-06-28 12:52
Ty za to skończyłeś. Jak widac, prawda taka że rozgrzebane, bałagan , paru potem macha miotła, za co na forach święte oburzenia, Gdynia to wielka lipa i ściema. Mieszkam i widzę ten bajzel co dzień, mozna rozgrzebać ale z sensem , żeby szybko skonczyć. Pomijam, że tu akurat praca powinna isc również w soboty i na druga zmianę , Nie masz pracowników to się nie pchaj.
- 5 1
-
2022-06-27 20:44
Masz
Rację a. Teraz frytki do tego?
- 6 6
-
2022-06-27 18:26
Przezorny zawsze ubezpieczony (11)
Wyciągając naukę z poślizgu z oddaniem Trasy Kaszubskiej i Węzła Wielki Kack, który skutkuje trudnościami dla dziesiątek tysięcy kierowców dziennie (praktycznie całego Trójmiasta), należy tak zawrzeć umowę, aby przy budowie Węzła Karwiny wykonawca bał się realnych kar za przekroczenie terminu realizacji inwestycji i nie tłumaczył się potem wojną, kowidem, małpią ospą, odkryciem tajemniczej komory w ziemi itp.
- 234 18
-
2022-06-28 12:25
156 termin niedotrzymany
- 2 0
-
2022-06-28 07:51
Żaden wykonawca przy zdrowych zmysłach nie weźmie takiego ryzyka na siebie
- 4 3
-
2022-06-28 07:18
Niby prawda ale kij ma dwa końce (1)
Niby masz racje natomiast trzeba pamiętać o takich inwestycjach jak trasa slowackiego czy tunel pod martwą Wisłą. Tam wykonawcy zeszli z budowy(z czego jeden zbankrutował) . Efektem było droższe wykonanie projektu i znaczne przeciagniecie go w czasie . Czasem lepiej zejść trochę z tonu w imię większych korzysci ogolem
- 9 3
-
2022-06-28 13:08
Czy budowa tunelu pod martwą Wisłą powodowała paraliż komunikacyjny okolicznych dzielnic? Ale jasne, "zejdźmy z tonu", przecież to tylko jacyś tam zwykli Kowalscy tracą codziennie czas i pieniądze!
- 3 1
-
2022-06-27 22:07
Oj tam Miśiaczku nie wiesz jak to jest i na czym zarabia się prawdziwe pieniądze?
- 4 1
-
2022-06-27 20:20
To się żaden wykonawca nie znajdzie i sam sobie przebuduj. (2)
W naszym kraju ciężko prowadzić działalność, jeszcze trudniej wszystko przewidzieć.
- 13 11
-
2022-06-28 13:52
Tu nie chodzi o przewidywanie sytuacji losowych tylko o wykręty maskujące własną nieudolność. Przy węźle Wielki Kack wykonawcy nadal nie zależy na przyspieszeniu pracy mimo poślizgu. O 7 rano i po 16 prawie nikt tam nie pracuje. Kierowcy marnują kupę czasu i pieniędzy (choćby na paliwo w korkach).
- 7 0
-
2022-06-28 12:27
taaa żaden, raczej żaden "swój" lokalny, chińczycy już dawno by zbudowali ale jak była zmowa podwykonawców to nas olali
- 4 0
-
2022-06-27 18:54
Czyli bał się ryzyka. To po.... jest wykonawcą? Niech układa chodniki w Pcimiu (1)
- 26 3
-
2022-06-28 07:52
wykonawca nie jest od podejmowania ryzyka od rzeczy na które nie ma wpływu
to tak jakbyś nie wiedział...
- 11 3
-
2022-06-27 18:44
Tylko wtedy nikt umowy nie podpisze
- 18 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.