Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany
Prace na węźle Karwiny zostały zakończone.
Oficjalnie prace na węźle Karwiny zostały zakończone, ale przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu twierdzą, że po podpisaniu aneksu do umowy zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Sprawą chcą zainteresować Najwyższą Izbę Kontroli. Władze Gdyni odpowiadają, że odbyły się już kontrole. Nieprawidłowości nie było, a potwierdzeniem, że inwestycja została odpowiednio wykonana, jest decyzja marszałka województwa, który kilka dni temu zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny.
- Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych
- Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?
- Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł
- Dopłata za utrzymanie placu budowy
- "Gdzie jest parking park&ride?"
- Drogi buspas i drogi rowerowe
- Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji
Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych
- Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za ok. 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 r. - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycja miała być gotowa w pierwszej połowie 2023 r. Opóźnienia tłumaczono koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę.
- Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna liczba kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram. Na przeszkodzie stało także to, że Energa nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane - dodawał podwładny wiceprezydenta Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.

Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?
W komunikacie na stronie miasta informowano, że przebudowa objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W najbliższych dniach powstanie parking typu park&ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Miejsca postojowe będą także dla rowerzystów. Powstanie parking dla 50 rowerów oraz 600 m dróg dla rowerowych.
Do tego zakończono budowę 3 km buspasów oraz zainwestowano w nowe oświetlenie i zieleń. Ostateczny zaprezentowany koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.
Inwestycji postanowili przyjrzeć się działacze Gdyńskiego Dialogu, którzy przestudiowali harmonogram prac ustalony z wykonawcą. Ich zdaniem wiele elementów węzła nie powstało. Kluczowym był podpisany w maju aneks, przedłużający prace do listopada. Wiosną poziom zaawansowania prac budowlanych wynosił jednak zaledwie ok. 65 proc.
Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł
- Prezydent Marek Łucyk zdecydował więc o podpisaniu z wykonawcą aneksu nr 4 w dniu 31 maja 2023 r., czyli 3 tygodnie po pierwotnym terminie zakończenia pracy. Aneks ten wprowadził nowy termin zakończenia prac na 3 listopada 2023 r. oraz... dość drastycznie zmienił zakresu prac w ramach inwestycji - mówią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu.
Dodają, że w toku kontroli Gdyńskiego Dialogu okazało się, że zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Z zakresu zniknęły m.in.:
- przebudowa ulicy Sopockiej,
- budowa parkingu park&ride przy PKM Karwiny,
- budowa pętli autobusowej przy PKM Karwiny.
Dopłata za utrzymanie placu budowy
- Z pierwotnie planowanych 101,7 mln zł zapisanych w umowie z wykonawcą pozostało 90,2 mln zł. Żeby te pieniądze nie przepadły, a właściwie można też przypuszczać, że po to, by zwykli mieszkańcy się nie zorientowali, administrujący Gdynią zdecydowali się zlecić wykonawcy dodatkowe prace o wartości 7,8 mln zł. Na papierze zatem finalna różnica w kwocie nie jest więc duża: było 101,7 mln złotych, a jest 99,1 ml zł - twierdzi Bartłomiej Austen z Gdyńskiego Dialogu.
Działacze federacji dodają, że po tym, gdy wykonawca nie dotrzymał majowego terminu prac, miasto - zamiast rozpocząć naliczanie kar umownych - zdecydowało się... dopłacić firmie MTM 1 148 176 zł. Powodem uzasadniającym dopłatę jest to, że przez dodatkowe 6 miesięcy, między majem a listopadem, wykonawca musi utrzymać plac budowy.
"Gdzie jest parking park&ride?"
Z inwestycji zaczęły "wypadać" też kolejne elementy.
- W maju zdecydowano się zastąpić "jednopoziomowy parking park&ride na 140 miejsc" czymś, co nazwano w harmonogramie "parking Korzenna 1". Co ciekawe, z pierwotnego projektu parkingu park&ride zniknęły systemy zliczania miejsc postojowych, płatnego parkowania oraz monitoringu. Nie będzie też tablic informacyjnych. Łącznie zrezygnowano w ten sposób z prac o wartości 1,6 mln zł. W ich miejsce wprowadzono nowy parking Korzenna 1, którego budowa zakłada wyłącznie prace drogowe oraz wykonanie oświetlenia. Powyższych systemów zliczania miejsc, płatnego parkowania czy monitoringu nie ujęto. Jednak jego koszt ma wynieść 1,8 mln zł, czyli o 200 tys. zł drożej - relacjonują działacze federacji, dodając, że mają poważne wątpliwości, czy prace zostaną zakończone do grudnia.
W aneksie pojawiły się też trasy rowerowe wzdłuż ulic Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Zdaniem Gdyńskiego Dialogu pierwotnie miało ich nie być i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wyraźnie jest napisane, że przetarg ich nie obejmuje.
Drogi buspas i drogi rowerowe
- Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł. Tak, to my mieszkańcy dołożyliśmy się do węzła przesiadkowego, który, jak się okazuje, wcale węzłem przesiadkowym nie jest - komentuje Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta Gdyni.
Kolejnym elementem jest 150-metrowy buspas na odcinku ul. Zapolskiej i Małe Karwiny.
- Na mocy aneksu został zbudowany za kwotę 639 tys. zł. To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 tys. zł - komentuje Austen.
Nie będzie też przebudowy skrzyżowania z Sopocką i budowy pętli autobusowej.
- Zrezygnowano z tych inwestycji, podpisując z wykonawcą aneks w maju - twierdzą przedstawiciele federacji, która składa w sprawie węzła wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli.
Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji
Postępowanie przetargowe przewidywało formułę: zaprojektuj i wybuduj. Oznaczało to, że wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) obszary, elementy układu drogowego czy zagospodarowania terenu ujęte w dokumentacji podstawowej biura projektowego Transprojekt Gdańsk podlegały przeprojektowaniu i uzyskaniu przez wykonawcę robót nowych uzgodnień z gestorami sieci i zamiennej decyzji ZRID.
W wyniku braku uzgodnień z PKP dotyczących nowych rozwiązań projektowych gmina była zmuszona do odstąpienia między innymi od: przebudowy fragmentu ulicy Strzelców (ok. 100-metrowy odcinek od ul. Wielkopolskiej), skrzyżowania ulic Sopocka, Wielkopolska, Strzelców oraz budowy pętli odstawczej dla pojazdów komunikacji zbiorowej.
Ponadto w zakresie umowy z MTM na tę inwestycję odbyły się już kontrole, które nie wykazały nieprawidłowości. Środki z Unii Europejskiej nie są zagrożone, Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu 9 listopada 2023 r. zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny, co pozwala na rozliczenie dofinansowania inwestycji.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-17 11:43
Kwestionuje się najprościej (53)
Kontrola NIK niczego nie wykaże. Taka przebudowa to projekt. W projektach zdarzają sie różne sytuacje- to nie jest produkcja seryjna. Często zależne od samego zamawiającego, ale pośrednio, skutkujace niemożliwoscią dotrzymania harmonogramu przez wykonawce. Np. brak porozumienia z PLK czy przedłużające się ustalenia z operatorami mediów. Takie
Kontrola NIK niczego nie wykaże. Taka przebudowa to projekt. W projektach zdarzają sie różne sytuacje- to nie jest produkcja seryjna. Często zależne od samego zamawiającego, ale pośrednio, skutkujace niemożliwoscią dotrzymania harmonogramu przez wykonawce. Np. brak porozumienia z PLK czy przedłużające się ustalenia z operatorami mediów. Takie rzeczy się poprostu zdażają, nie wynika to z zaniedbań lub złych intencji. Z zewnątrz bardzo łatwo się ocenia, ale najczęściej ocena ta jest wydawana na bazie wiedzy ogólnej, a nie szczegółowej. Wiadomo, że przedłużające się utrudnienia są męczące dla wszystkich, ale na podstawie podejścia wszystkich oceniających, specjalistów, można dojść do wniosku, ze lepiej w naszym mieście nic nie robić bo i tak bedzie żle.
Abstrachuhjąc od układu drogowego zostało zrobione coś czego nie widać, pochłoneło znaczną część budżetu, a dla funkcjonowania danej dzielnicy jest kluczowe- uzbrojenie podzemne- a to jest zakres, który sam z siebie nie zostałby objęty dofinansowaniem.
Dla jasności, nie jestem nikogo obrońcą, tylko sugeruję zmienić minimalnie punkt podejscia. Na codzień pracując projektowo, nie w tej branży, ani powiązanej z nia, widzę to zupełnie inaczej niż grono specjalistów z różnych portali. Fundusze również sa ograniczone- gdyby nie istniały bariery mielibyśmy idealny świat.- 69 149
-
2023-11-17 11:51
Daj spokój (4)
nie dyskutuj z trolami z zerową wiedzą. Oni przyszli tu tylko szczuć na podstawie miernego artykułu
- 17 43
-
2023-11-17 12:59
napisał szczurowo-kucykowy trol (2)
- 32 14
-
2023-11-17 14:56
ale prawdę napisał
- 16 21
-
2023-11-18 13:05
W sumie kierowcy w Trójmieście na wszelkie sygnały o tym, że nie wszyscy podzielają ich punkt widzenia
Mają jedną odpowiedź: milcz pracowniku urzędu. Ciekawe, kiedy zauważą, że takie podejście do współmieszkańców już obróciło się przeciwko nim - w mojej okolicy przy konsultacjach w sprawie wprowadzenia strefy płatnego parkowania ludzie gremialnie byli za. Buspasy też by nie miały priorytetu, gdyby nikt ich nie chciał. I to się tylko nakręci, bo samochód jest raptem jednym z czterech głownych sposobów komunikacji w mieście, a niektórzy traktują go jakby był jedyny
- 2 10
-
2023-11-18 12:21
Nie na podstawie artykułu
Tylko na podstawie testów z tej przebudowy.To jakaś porażka i totalna amatorka .Jest gorzej niż przed remontem
- 8 2
-
2023-11-17 13:04
po co ruszali z remontem skoro nie mieli uzgodnien? (6)
- 29 14
-
2023-11-17 13:34
(5)
Bo jęczałbyś że nie remontują bo kasa z UE by przepadła.
- 18 28
-
2023-11-17 18:37
czyli byle co, byle jak... (4)
byle z dotacja nie bylo problemu...
Ale o dotacji wiadomo od poczatku, wiele lat temu. I co? Nadal nie ma ustalen i uzgodnien?
Rumia wybudowala wezel z tunelem, ktory zdaniem Gdyni nie mial prawa powstac.
Bo sie nie da...- 17 10
-
2023-11-17 19:37
Ordynarne kłamstwo (3)
I tyle w temacie.
- 7 12
-
2023-11-17 22:26
nie powstał?! (1)
mam omamy?
- 9 7
-
2023-11-18 17:44
Masz
- 0 3
-
2023-11-20 10:10
Ordynarne kłamstwo to słychać za każdym razem jak szczur otworzy pysk
- 0 0
-
2023-11-17 14:01
Parking (1)
Nie ma parkingu ale rośnie obok osiedle, przypadek? Tu nie ma teorii spiskowej, betonoza gorsza jest od samochodozy
- 18 8
-
2023-11-17 14:55
No, ale parking osiedle obok będzie miało swój.
- 11 4
-
2023-11-17 14:58
Problem z tą inwestycją jest taki, że powinna być uwalona już na etapie założeń.
- 16 11
-
2023-11-17 15:02
Kto nam odda za benzynę? (15)
Dwa lata stania w korkach a potem okazuje się, że jednak nie zrobiono wszystkiego. To jakaś kpina. Szczurek do dymisji.
- 24 11
-
2023-11-17 16:34
skoro wolałeś dwa lata stać w korku zamiast przesiąść się do autobusu (13)
to najwidoczniej taki stan rzeczy ci odpowiadał
- 14 23
-
2023-11-17 17:55
Tego co też stał w korku? (7)
- 22 9
-
2023-11-17 19:31
tego co by nie stał, gdyby choć co 5-ty się do niego przesiadł (6)
- 10 8
-
2023-11-18 09:35
gdyby się co 500ny przesiadł (5)
to ten autobus by się zapchał, skoro właściwie już zapchany był
- 7 5
-
2023-11-18 10:12
Ostro przeceniasz liczbę kierowców w mieście w stosunku do liczby jeżdżących KM (4)
Płakałeś o zwrot za benzynę - siedząc w autobusie byś dodatkowej nie spalił.
- 3 6
-
2023-11-18 10:25
(2)
Najpierw mówicie że w Trójmieście jest więcej aut niż gdzie indziej na świecie, aby zaraz napisać że.... przecenia się liczbę kierowców. Ratuszowa logika w akcji.
- 4 3
-
2023-11-18 13:12
Bo jest. Więcej osób jeździ samochodem osobowym, niż komunikacją miejską (1)
W dojrzałych metropoliach unijnych jest odwrotnie. Ale to nie jest nawet 2x więcej, nie mówiąc już o kilkadziesiąt (vide "co 500-ny"). W Gdańsku udział ruchu samochodowego to 42% - bardzo dużo, w Gdyni jeszcze więcej. Ale jakby nie patrzeć, to, że się ma najwyższy słupek nie daje większości i z tworzenia rządu nici.
- 1 5
-
2023-11-19 14:49
W Gdyni 48% to było przed pandemią
A ZKM absolutnie nie pali się do zrobienia nowych badań mobilności. Może dlatego, że musiałoby się skończyć skamlenie o mniejszości kierowców terroryzujących wszystkich dookoła.
- 0 0
-
2023-11-18 17:46
W punkt
Wg badań tylko 25% ludzi przemieszcza się na tej trasie ZKM .I ten procent się ciągle zmniejsza.Powinno się myśleć też o tych 75%
- 1 0
-
2023-11-18 06:19
Autobusy też stały w koru (1)
- 6 7
-
2023-11-18 08:50
bo nie przesiadłeś się do nich
- 7 4
-
2023-11-18 11:42
Korki dla wszystkich
Autobusy też stały w korkach. Ludzie wysiadali na trasie z autobusów i szli na piechotę.
- 3 1
-
2023-11-18 12:24
Nigdy nie będe jezdził autobusem (1)
Nie po to pracowałem tyle lat na samochód dobry żeby teraz czekać chodzić na piechotę na przystanki kawał drogi i kwitnąć na nich .
- 3 2
-
2023-11-18 13:14
Syndrom biednego społeczeństwa
wydawać więcej niż 3 pensje na narzędzie (bo tym jest samochód) to głupota.
- 1 5
-
2023-11-18 02:26
zgadzamy sie- Szczurek do dymiski natychmiast....miasto jest zniszczone....gdzie są pieniądze za remonty itd...kontrola
- 6 4
-
2023-11-17 17:54
No pewnie. Masz w projekcie blok mieszkalny.
Trochę go zmieniasz i wychodzi wiata przystankowa. No przecież co za różnica, mogła się zdarzyć... XD
- 11 2
-
2023-11-17 18:34
to jak robia to inni? (8)
Erystyczne pytanie, przyznaje.
Ale cos jest na rzeczy, skoro w Gdyni nie udaja sie przedsiewziecia, ktore gdzie indziej sa "produkcja seryjna".
Tak jak tunel w Rumi, ktorego zdaniem Gdyni, nie da sie zrobic.- 10 7
-
2023-11-17 22:07
(7)
Wymyślasz sobie jakieś teorie i powtarzasz. Po co?
- 5 8
-
2023-11-17 22:29
to nie są teorie (6)
to praktyka...
Teoretyzuje Gdynia, pod swoje interesy...
Bo nie w kompetencjach, bo PKP, bo PLK, bo wszyscy święci...- 10 5
-
2023-11-18 08:38
Okaż elementarną uczciwość i przytocz również konteksty, w których wskazywana jest PLK jako wiodąca. (3)
Bo tak jak teraz to tylko lejesz pomyje.
- 4 4
-
2023-11-18 08:50
W tej Rumi coś mają poza tym tunelem, że zawsze takie brandzlowanie? (2)
Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przecięć infrastruktury drogowej i kolejowej. Jakieś miesięcznice otwarcia każdego z nich może robić? A na budowie przecięcia nr 15 to może niech cały czas telewizja stoi
- 2 4
-
2023-11-18 15:58
Gdynia jest jakieś 5-6 razy większa niz Gdynia
I jest kolejowym węzłem komunikacyjnym.
Nic więc dziwnego, że ma skrzyżowania bezkolizyjne... Zbudowane w przeważającej większości w bardzo odległych czasach.
Jednak te, które pozostały kolizyjne, są mocno kłopotliwe i wskazują na brak zainteresowania miasta tym problemem.- 2 0
-
2023-11-19 14:51
Spokojnie
To ten pacjent co liczy Spółdzielczą i Bernadowską jako bezkolizyjne przecięcia.
- 0 0
-
2023-11-18 08:40
Rumia a Gdynia (1)
Nie można porównywać tych dwóch przypadków, usytuowanie jest zupełnie inne. W Gdyni mamy totalnie płasko. Dostosowanie układu, żeby stało się to możliwe to niewyobrażalne kwoty. Nie mówie, że w Rumi było tanio, ale ukształtowanie terenu było bardziej sprzyjające.
- 0 4
-
2023-11-18 16:38
W Rumi sprzyjające?
Droga grubo powyżej torów...
- 1 0
-
2023-11-18 02:22
hahaha ograniczone fundusze...na przebudowe ulic w Gdyni- Maly Kacj itd...poszlo przeszło kilka milionow zł. (1)
- 3 4
-
2023-11-18 08:37
Ceny
Chyba nie znacie cen i nie wiecie ile można zrobić za dana kwotę. To nie jest malowanie pokoju śnieżką za 100pln czy remont łazienki robiony przez jednego majstra za 20kpln. To nie działa tak, że jak cegła kosztuje 5pln to wybudowanie domu przez ekipę z 5k takich cegieł to 25kpln + zaprawa murarska.
Do tego dochodzi aspekt planowania, wielu zChyba nie znacie cen i nie wiecie ile można zrobić za dana kwotę. To nie jest malowanie pokoju śnieżką za 100pln czy remont łazienki robiony przez jednego majstra za 20kpln. To nie działa tak, że jak cegła kosztuje 5pln to wybudowanie domu przez ekipę z 5k takich cegieł to 25kpln + zaprawa murarska.
Do tego dochodzi aspekt planowania, wielu z Was szanownych komentujacych, wykłada sie przy planowaniu remontu własnegonmieszkania i zalicza proporcjonalnie dużo dłuższe opóźnienia i zmienia zakres bardziej niż w przypadku tak dużej inwestycji. Oczywiście, ze Wy jesteście amatorami, a oni specjalistami, ale zwracam uwage tylko na to, że pomimo licznych komentarzy nie dalibyście rady zrobić tego lepiej, bo po prostu w ogóle, z całym szacunkiem, nie macie wiedzy w tym temacie.- 6 4
-
2023-11-18 09:36
dajmy szansę kontroli NIK (3)
a nuż coś wykaże, i więcej się taki dramat i żenada nie powtórzy
- 4 0
-
2023-11-18 10:05
NIK (2)
Nic nie wykże. Taka kontrola opiera sie na dowodach, a nie subiektywnych odczuciach i opiniach mieszkańców. To są poprostu opóźnienia i zmiany projektowe. Ale oczywiście, niech skontrolują. Potem nierozumiejący tematu bedą nażekać na NIK, ważne żeby było na co. Taki nasz sport narodowy.
Żeby nie było- nie uważam, że jest idalnie. Zanikanie buspasu na Wielkopolskiej to nieporozumienie, ale myślę, że z czasem to poprawią. Jaka idea przyświecała rozumiem, ale jest to mega nieergonomiczne.- 4 4
-
2023-11-18 12:29
Nie ma kar umownych dla Mtm (1)
Termin to był maj 2023. Zakres prac okazał się mniejszy o jakieś 30/35 procent.Sztandarowa przebudowa nie rozpoczęta.Więc termin oddania powinien zostać przesunięty na połowę 2022.Nie ma kar dla wykonawcy.Jest to przestępstwo i straty pieniędzy mieszkańców
- 4 0
-
2023-11-18 15:01
Uzgodnienia?
Ale czy Ty nie rozumiesz, że te kary są nieegzekwowalne ze względu na niedotrzymanie warunków również przez zamawiajacego albo inne podmioty niezależne od wykonawcy- ustalenia z operatorami wszelkich sieci. Z reszta czasami kar się nie egzekwuje celowo- jak kary bedą stosowane oferty przy następnych przetargach będą znacznie wyższe ponieważ
Ale czy Ty nie rozumiesz, że te kary są nieegzekwowalne ze względu na niedotrzymanie warunków również przez zamawiajacego albo inne podmioty niezależne od wykonawcy- ustalenia z operatorami wszelkich sieci. Z reszta czasami kar się nie egzekwuje celowo- jak kary bedą stosowane oferty przy następnych przetargach będą znacznie wyższe ponieważ zostanie w kontrakt wkalkulowane wyższe ryzyko- trzeba patrzeć na wszystko trochę dalej niz na miesiąc do przodu. A, i to nie znaczy, ze tylko MTM wkalkuluje to większe ryzyko tylko wszyscy- czyli będzie drożej i to znacznie.
- 1 2
-
2023-11-18 09:40
Bzdury
Wydać tyle milonów i utrudnić tylko życie mieszkańcom.To się nazywa niegospodarność,amatorstwo i niekompetencja.Widać że piszesz z Urzędu Miasta i Szczurek Ci kase daje
- 7 4
-
2023-11-18 11:39
Zmiany (1)
A jechał Pan chociaż raz przez " węzeł Karwiny".
- 0 2
-
2023-11-18 17:48
Przez węzeł nikt nie jechał jeszcze
Jak można jezdzić po czymś czego nie ma
- 4 0
-
2023-11-18 12:20
Wstyd Urzedniku za takie tłumaczenia (1)
Miała być budowa nowego węzła ,nie było jej. Takie podstawowe zmiany to normalna rzecz w planie budowy? To tak samo jak: Miałem budować dom,wszystko było już podpisane ,dogadane ale ostatecznie zbudowałem tylko altane ogrodową.
- 5 1
-
2023-11-19 21:57
Urzędnik?
Na całe szczęście pracuję w przemyśle, w prywatnej spółce. Więc niestety tylko płacę podatki, a nie z nich zarabiam;)
- 0 0
-
2023-11-20 10:07
Dlaczego z naszych podatków są sponsorowane takie płatne ***** jak ty, zatrudnione przez UM Gdynia, żeby tutaj
wychwalać słońce Gdyni, wielkiego wodza, Mao Tze Szczur?
- 0 0
-
2023-11-17 08:02
węzeł przy PKM? (31)
Wszystko fajnie i pięknie ale gdzie jest ten węzeł integracyjny przy przystanku kolejowym?
Oby tylko te buspasy dały radę, bo jest szansa na kilka minut przyspieszenia ZKM- 232 16
-
2023-11-17 09:11
odpadl z projektu (1)
- 15 2
-
2023-11-17 09:24
Może jeszcze wpadnie, jakieś pieniądze z Unii będą.
- 9 9
-
2023-11-17 10:44
podobno z PKP się niedogadali, albo forsy zabrakło (23)
albo jedno i drugie. Ale przynajmniej zrobili przystanek zaraz obok stacji PKM, więc można dalej jechać na Dąbrowę
- 8 7
-
2023-11-17 11:27
(13)
taki super ten przystanek na prawoskręcie. Teraz auta i autobusy się blokują tam nawzajem
- 20 11
-
2023-11-17 11:36
przystanek jest tam gdzie być powinien - przy buspasie (1)
a prawoskręt można zlikwidować, jeśli komuś przeszkadza
- 14 21
-
2023-11-18 02:38
nie można zlikwidowac prawoskrętu bo tam mieszkaja ludzie i jest duze osiedle...ty możesz jechac też do swojego...
miejsca zamieszkania przez New York...tę..paku.
- 7 6
-
2023-11-17 11:54
magiczne słowo - pRiOrYtEtY (7)
buspas i przystanek obok stacji PKM sią ważniejsze od prawoskrętu
- 14 8
-
2023-11-17 22:31
g... prawda (4)
był w dobrym miejscu, te parę metrów nie problem przejść...
A synchronizacji i tak nie będzie, to przekracza wszelką wyobraźnię...
No i co synchronizować?- 8 9
-
2023-11-18 02:41
przystanek musi być przeniesiony za zakrętem zeby nie tamowal ruchu samochodowego a tak jest teraz czyli źle !
- 5 7
-
2023-11-18 02:41
chodzi o przystanek na Karwinach !
- 0 4
-
2023-11-18 08:53
tę parę sekund nie problem zaczekać (1)
jadący samochodem jesteś na końcu łańcucha priorytetów - przyzwyczajaj się
- 5 5
-
2023-11-19 15:09
Rowerowi pacjenci bardzo agresywni są
- 0 0
-
2023-11-18 02:40
chore przedsięwzięcie z tym zrobionym przystrankiem przed zakrętem... (1)
- 8 8
-
2023-11-18 09:16
nie kwicz, nie kwicz
to są właściwe priorytety - komunikacja miejska
- 5 5
-
2023-11-18 02:36
zrobić przystanek koło kolejki PKM przed zakrętem, to i**otyzm...tamuje ruch samochodowy, kto to wymyślił- id..iota??? (2)
- 9 8
-
2023-11-18 08:52
Idioci jeździli po buspasie i wskakiwali prawoskrętem, teraz kwiczą ;
- 6 7
-
2023-11-18 11:46
Hamuje też autobusy
Jeżeli uda się wjechać przed autobusem na pas do skrętu w prawo, a na przejściu są piesi to autobus też stanie.
- 3 1
-
2023-11-17 12:50
(6)
Przecież już wcześniej był tam przystanek - Myśliwska. Jedynie przesunęli go może z 50 metrów bliżej, co może jest ułatwieniem dla tych co korzystają z niego pod kątem PKM (chociaż niekoniecznie dla idących w drugim kierunku), ale chyba nie jakąś rewolucją wartą dziesiątki milionów zł.
- 9 5
-
2023-11-17 13:11
przystanek - Buraczana a nie Myśliwska
- 15 0
-
2023-11-17 16:38
twierdzisz, że przesunięcie przystanka to jedyne co zrobili w ramach tej inwestycji? (4)
- 4 3
-
2023-11-17 19:46
Przystanku
- 4 0
-
2023-11-18 02:43
tak...drogowcy i ich zarządcy wszystko spaprali, gorzej sie jeździ i są większe korki samochodowe, szok tyle wydanych (2)
- 5 6
-
2023-11-18 09:35
I w końcu kierowca odkrył, ile w praktyce kosztuje utrzymanie jego infrastruktury (1)
- 3 4
-
2023-11-19 15:52
co znaczy "jego"? wszystko jest jednym organizmem korzystającym z tej samej, jednej infrastruktury
- 0 0
-
2023-11-18 02:35
przystanek autobusowy powinien byc przestawiony za zakrętem ,-Karwiny 1, tak jak bylo bo teraz hamuje ruch samochodowy przez (1)
- 3 6
-
2023-11-18 08:55
to przenieść ruch samochodowy
i będzie po problemie :)
- 4 3
-
2023-11-17 11:40
Czy brak pętli oznacza, że linia 147 nie zostanie wydłużona do przystanku PKM?
Czyli komunikacja zbiorowa po gdyńsku - projekt węzła przebudował wszytsko tylko nie węzeł. Uzysku dla pasażera zero.
- 26 1
-
2023-11-17 12:37
Ta Inwestycja nie powinna mieć inną nazwę (2)
to powinien być "częściowy remont układu drogowego"
- 25 6
-
2023-11-17 14:36
(1)
"częściowy, nieudany remont układu drogowego, oparty na całkowicie błędnych założeniach projektowych"
- 18 6
-
2023-11-18 02:45
za co wzięli miliony...za utrudnianie jazdy samoch.???? musi byc kontrola ! gdzie są wydane pieniądze??
- 4 4
-
2023-11-18 02:32
gdzie jest kładka na ul.Strzelców , ktora miała byc wykonana kilka lat temu????
- 4 1
-
2023-11-17 07:53
mieszkaniec (50)
Fajnie że remont się skończył ale czy faktycznie zastosowane rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom?
nie mówię o ścieżkach rowerowych bo to sprawa jasna ale po za tym oprócz nowej nawierzchni to nie widzę zbyt duzych korzyści ... tym bardziej że jak za chwilę odpalą Kaufland do dojazd do Dąbrowy będzie koszmarem - w sumie już jest nieFajnie że remont się skończył ale czy faktycznie zastosowane rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom?
nie mówię o ścieżkach rowerowych bo to sprawa jasna ale po za tym oprócz nowej nawierzchni to nie widzę zbyt duzych korzyści ... tym bardziej że jak za chwilę odpalą Kaufland do dojazd do Dąbrowy będzie koszmarem - w sumie już jest nie ciekawie... Jakby nie można było zrobić trzeciego pasa na dojeździe do obwodnicy - miejsca tam jest sporo. Mam wrażenie że może i urzędnicy chcą dobrze ale nikt nie ruszy się w miasto i sprawdzi czy faktycznie to będzie miało sens... robić po to aby robić...??? brak chyba pomysłu i spójności...- 392 10
-
2023-11-17 08:42
To nie tem remont (1)
- 7 10
-
2023-11-17 08:54
Żaden remont. To budowy/przebudowy
- 16 1
-
2023-11-17 08:50
Nie chcą dobrze (25)
wprost oficjalnie szczycą się ideą zniechęcania ludzi do przemieszczania się
- 48 5
-
2023-11-17 08:54
(11)
przemieszczania się samochodem. Zapomniałeś kluczowego słowa
- 16 28
-
2023-11-17 13:00
Mnie zniechęcają do przemieszczenia się autobusami. (7)
Jadąc z Dąbrowy do Centrum już wcześniej było za dużo przystanków po drodze i brak realnych linii "pospiesznych" (R i Z to żart, raptem kilka przystanków omijają).
Tymczasem, na Karwinach powstały 2 dodatkowe przystanki. To co autobus zyska na buspasie, traci na tych dodatkowych postojach.
Czemu nie ma wciąż żadnej sensownej liniiJadąc z Dąbrowy do Centrum już wcześniej było za dużo przystanków po drodze i brak realnych linii "pospiesznych" (R i Z to żart, raptem kilka przystanków omijają).
Tymczasem, na Karwinach powstały 2 dodatkowe przystanki. To co autobus zyska na buspasie, traci na tych dodatkowych postojach.
Czemu nie ma wciąż żadnej sensownej linii pospiesznej która stawałaby na max 1 przystanku na dzielnicę? Czemu żadna linia, chociaż 1, z tych około 10, które jedzie Wielkopolską nie jedzie Drogą Różową? Droga Różowa nawet ma przystanek postawiony przy SKM Redłowo, więc nadałaby się idealnie zamiast jechać na około al. Zwycięstwa i stojąc zwłaszcza w korku przy skrzyżowaniu Wielkopolska-Zwycięstwa.- 36 3
-
2023-11-17 16:32
dokładnie (4)
Dla kogoś dodatkowy przystanek w przeciwnym kierunku ale 50m bliżej naprawdę ma być decydującym argumentem do korzystania/niekorzystania z autobusu? Serio żyjemy w czasach, że ludzie nie mogą już nawet przejść 50-100 metrów więcej na przystanek? Przy epidemii chorób układu krążenia jako główna przyczyna współczesnych zgonów kilka kroków więcej może
Dla kogoś dodatkowy przystanek w przeciwnym kierunku ale 50m bliżej naprawdę ma być decydującym argumentem do korzystania/niekorzystania z autobusu? Serio żyjemy w czasach, że ludzie nie mogą już nawet przejść 50-100 metrów więcej na przystanek? Przy epidemii chorób układu krążenia jako główna przyczyna współczesnych zgonów kilka kroków więcej może wyjść tylko na zdrowie.
Ale może się mylę. W końcu żyjemy w społeczeństwie, gdzie niektórzy muszą samochodem podjechać wręcz pod same drzwi/bramę sklepu czy innej instytucji, więc być może niektórzy mają potrzebę pójść na autobus w kapciach...
Ja jadę autobusem w konkretnym celu na konkretną godzinę - praca, spotkanie, inna umówiona aktywność, a nie w celach wycieczkowo-rekreacyjnych, więc z reguły im szybciej dojadę tym lepiej. I nie miałbym problemu gdyby mi ktoś zabrał przystanek i bym musiał iść dodatkowe 500m z buta. Przynajmniej czas ten poświęcę pro zdrowotnie a nie w śmierdzącym autobusie.- 6 10
-
2023-11-17 19:35
przekaż ten wywód ludziom przyspawanym do samochodów :) (1)
- 5 8
-
2023-11-20 10:17
Ale ja mam prawo jeździć samochodem i nie będę się pytał o zdaniem menela którego nie stać na samochód, takiego jak ty
- 0 0
-
2023-11-18 08:56
Tak
- 1 2
-
2023-11-20 10:16
Tak. Naprawdę! Szczurek jest wrogiem gdynian, który służy niemieckim "organizacjom pozarządowym"... finansowanym przez
niemiecki rząd
- 0 0
-
2023-11-17 16:52
Nie ma tego złego (1)
Przynajmniej plus tego taki, że droga różowa technicznie wciąż jeszcze jako tako daje radę (chociaż już trochę większych kolein i drobnych dziurek jest). Gdyby puścili tam ruch autobusowy to zaraz by była kompletnie zniszczona jak pozostałe ulice w Gdyni, a miasto i tak nie nadążą z remontami/naprawami istniejących dróg.
Przystanki przyPrzynajmniej plus tego taki, że droga różowa technicznie wciąż jeszcze jako tako daje radę (chociaż już trochę większych kolein i drobnych dziurek jest). Gdyby puścili tam ruch autobusowy to zaraz by była kompletnie zniszczona jak pozostałe ulice w Gdyni, a miasto i tak nie nadążą z remontami/naprawami istniejących dróg.
Przystanki przy różowej są a la "koci łeb", więc też zero komfortu dla podróżujących + degradacja autobusu. Ale większa ilość prawdziwie pospiesznych autobusów na liniach łączących centrum z odległymi dzielnicami to dobry pomysł.- 2 4
-
2023-11-18 09:38
czyli ten ruch autobusowy
jednak nie taki fajny, powinniśmy inwestować w więcej samochodów, one dróg nie niszczą chociaż
- 2 3
-
2023-11-17 22:35
jeśli trasa autobusu 181 Sopot-Karwiny, z Brodwina wracająca do Sopotu (1)
a następnie prowadzona do Redłowa i Wielkopolską w ten sam korek ma do czegoś zachęcać, to kogoś zdrowo pogięło...
- 2 1
-
2023-11-19 10:22
Na wielkopolskiej jest buspas, tam autobusy nie będą stały. Warto to zrobić
- 0 1
-
2023-11-20 10:13
Ale ja się chcę przemieszczać samochodem! Jestem obywatelem! Jestem płatnikiem podatków w Polsce i w Gdyni!
Nie pytałem się Wojciecha Szczurka, którego uważam za odrażającą, antypolską kanalię, o zdanie na temat tego czym powinienem się przemieszczać! Samochodem mi jest najwygodniej i nie zamierzam tego nigdy zmieniać!
- 0 0
-
2023-11-17 09:01
Nic tak nie zniechęca ludzi do przemieszczania się, jak kierowcy. (4)
A ci co bardziej roszczeniowi, jeszcze chcą zrobić z samochodu jedyny sposób na opuszczenie własnego osiedla.
Zaraz będziemy mieć rowerowe karetki, bo na zatkanych ulicach nie mogą nawet przejechać...- 14 33
-
2023-11-17 22:37
jak kierowcy... (2)
autobusów...
źli, sfrustrowani, niedocenienie i niedopłaceni...- 4 4
-
2023-11-19 10:23
(1)
Jakbyś się przesiadł na autobus to by było więcej wpływów z biletów i była by kasa na kierowców
- 0 1
-
2023-11-20 10:22
Nigdy się nie przesiądę, będę dalej przemieszczał wyłącznie samochodem i żaden terror lewaków takich jak Wojciech Szczurek
mnie nie zmusi do przesiadki na autobusy. Wręcz przeciwnie - ponieważ władze Gdyni prowadzą wojnę przeciwko kierowcom samochodów, ja ich autobusy wręcz bojkotuję! Kiedyś czasami - owszem rzadko, ale jednak - korzystałem z autobusów, teraz NIGDY!
- 0 0
-
2023-11-20 10:20
Wszyscy nienawidzą takich czubków jak ty, twoje zdanie podziela 1% gdynian, w tym niestety Wojciech Szczurek
ale on i tak nie służy Polakom i Polsce, a komuś zupełnie innemu
- 0 0
-
2023-11-17 10:08
Zniechęcają do przemieszczania się budując ścieżki rowerowe. No oczywiście. (7)
Pośle Suski, to pan? :D
- 10 18
-
2023-11-17 12:19
Suski to do karocy Carycy Katarzyny się tylko zmieści
- 7 8
-
2023-11-18 09:41
ścieżki rowerowe (5)
w klimacie gdzie przez pół roku możesz się spodziewać deszczu i jest mniej niż 10 stopni?
- 4 4
-
2023-11-18 10:49
Większości rowerzystów zła pogoda nie przeszkadza. (4)
Ja odczuwam przyjemność z jazdy rowerem, niezależnie od pogody. Bardzo mi przykro, że ty w tym czasie męczysz się jadąc autem.
- 4 3
-
2023-11-18 17:50
Tak dziś jeden na 3 godziny przejeżdza (2)
Rowerami jezdzi 0,3% podróżnych
- 2 1
-
2023-11-19 10:24
I to trzeba zmienić (1)
I dlatego nie ma i nie będzie ułatwień dla kierowców. Zrozumiesz to w końcu?
- 0 1
-
2023-11-20 10:27
To można zmienić perswazją, natomiast Wojciech Szczurek robi to terrorem, szantażem i przymusem
a takie metody na Polaków nigdy nie zadziałają
- 0 0
-
2023-11-20 10:26
*Większości i**otów
- 0 0
-
2023-11-17 08:54
ścieżka rowerowa w zasadzie była wcześniej tylko na krótkim odcinku powstała
- 12 5
-
2023-11-17 08:55
(1)
Mam nadzieję, że Kaufland dołoży się i razem z miastem rozbudują dojazd .
- 4 10
-
2023-11-17 10:20
Jakieś nowatorskie pomysły na tę rozbudowę dojazdu?
- 7 1
-
2023-11-17 09:03
a dziurawy wiadukt na torami przy Karwiny PKM?
tak ma miało być. Przebudowa skrzyżowania po partacku, z najwazniejszymi punktami niedoprowadzonymi do końca.
Brawo Gdynia.- 27 5
-
2023-11-17 10:45
tak, zastosowano buspas oraz DDR-y (4)
które bardzo ułatwią i usprawnią przemieszczanie się w tym rejonie
- 6 15
-
2023-11-17 12:20
(1)
Potwierdzam, jest znacznie lepiej
- 6 14
-
2023-11-20 10:28
Szczurek? To ty?
- 0 0
-
2023-11-18 17:51
Nie ma to jak bronić czegoś co się nigdy samo nie obroni
- 1 0
-
2023-11-20 10:28
Po co tutaj jesteś płatna ***** UM Gdynia?
- 0 0
-
2023-11-17 13:06
(2)
GDDKiA mogła zaprojektować dodatkowy zjazd na węźle Wielki Kack w kierunku Gdyni Chyloni (chodzi o zjazd z Karwin w kierunku Gdańska, gdzie można było wykonać dodatkowo zjazd w kierunku Gdyni Chyloni), na pewno nie byłoby takich korków na drodze dojazdowej na Dąbrowe
- 6 4
-
2023-11-18 09:26
GDDKiA tak obchodzą lokalne potoki ruchu (1)
jak Dudę praworządność
- 3 3
-
2023-11-20 10:29
*tuska
- 0 0
-
2023-11-17 13:08
Wyjazd na Obwodnicę w stronę Chylonii jest gorszy niż przed budową Trasy Kaszubskiej, (4)
"budową" Węzła Karwiny i remontem Nowowiczlińskiej. Kiedyś wystarczyło przebić się do skrzyżowania Chwaszczyńska-Nowowiczlińska i zaraz był wyjazd na Obwodnicę. I cały czas był droga dwupasmowa.
Teraz trzeba odstać w korku na Dąbrowę kilka zmian świateł na jednym pasie. Po drodze mijając pętle autobusową i dwa markety.- 20 4
-
2023-11-18 09:26
Bo odsetek skręcających w prawo na tym węźle... jest poniżej 1% całego wolumenu ruchu (3)
Po oddaniu Kaszubskiej priorytetem jest ruch na zachód i południe
- 2 4
-
2023-11-18 09:57
ty jesteś poniżej (2)
1%...
- 4 2
-
2023-11-18 12:49
Przerosło cię znalezienie analiz przedinwestycyjnych na stronach GDDKiA? (1)
- 0 3
-
2023-11-22 18:30
Nierzetelne analizy i kiepskie z nich wnioski nie powinny być usprawiedliwieniem zwykłego partactwa. Ustaw się przy zjeździe, gwarantuję że będzie zjeżdżało więcej niż jedno auto na 100. No i czy nawet jeśli jest to znacznie mniejsza liczba, niż tych jadących na wprost jaki jest sens, żeby stali w nie swoim korku? To co się dzieje w Gdyni to szczyty niekompetencji w każdej nowej inwestycji drogowej jaka ma miejsce.
- 1 0
-
2023-11-18 06:23
Dojazd do Dąbrowy w Gdyni (2)
Niestety, po przebudowie dojazd na Dąbrowę jest koszmarem. Winę za to ewidentnie ponosi ten, kto zjazd na Obwodnicę przerzucił z szerokiej dwupasmówki chwszczyńskiej na jedno!!! pasemko ulicy prowadzącej na Dąbrowę. Na jedno pasmo, które przed przebudową było już ciasne. A za chwilę otworzą Kaufland. Myślę, że autobusy powinny wówczas pokonywać tę
Niestety, po przebudowie dojazd na Dąbrowę jest koszmarem. Winę za to ewidentnie ponosi ten, kto zjazd na Obwodnicę przerzucił z szerokiej dwupasmówki chwszczyńskiej na jedno!!! pasemko ulicy prowadzącej na Dąbrowę. Na jedno pasmo, które przed przebudową było już ciasne. A za chwilę otworzą Kaufland. Myślę, że autobusy powinny wówczas pokonywać tę drogę na piechotę, bo przejście po chodniku na pewno przyspieszy ich przemieszczanie się na tym odcinku. Dlatego proponuję, by dorobić tam jednak jeszcze jeden pas, kosztem chodnika i ścieżki rowerowej. Dąbrowianie wytrzymają te korki, gdy zobaczą, że te dodatkowe prace, poszerzą tę ulicę.
- 6 3
-
2023-11-18 09:29
No tak, Ela jeździ samochodem, to chodnik i DDR już w ogóle niepotrzebny
To może w drugą stronę - zróbmy szeroki i wygodny buspas dwukierunkowy kosztem całkowitej likwidacji pasa ruchu dla osobówek? Będzie Ela zadowolona?
- 4 4
-
2023-11-18 17:52
Przerzucił to Szczurek
Bo on musiał zaproponować wjazd .To teren miasts
- 0 0
-
2023-11-18 09:48
Jakie korzyści-nie rozmieszaj mnie!!
Spójrz na sygnalizację świetlną i zawężone Nałkowskiej , Brzechwy itd i do tego na polikwidoeabe odrębne pasy do skrętów. A skręt w Buraczaną teraz po przeniesieniu przystanku to istny majstersztyk (albo wpychasz się przed Trajtka lub Autobus albo stoisz jak frajer i czekasz jak odjedzie bo skrętJakie korzyści-nie rozmieszaj mnie!!
Spójrz na sygnalizację świetlną i zawężone Nałkowskiej , Brzechwy itd i do tego na polikwidoeabe odrębne pasy do skrętów. A skręt w Buraczaną teraz po przeniesieniu przystanku to istny majstersztyk (albo wpychasz się przed Trajtka lub Autobus albo stoisz jak frajer i czekasz jak odjedzie bo skręt blokuje!!!-ciekawe któremu dębi..przeszkadzał przystanek 25m dalej?!)
Generalnie masakra-kasa wydana, pięknie odpicowane a korki jeszcze większe gdzie były i co gorsza teraz też tam gdzie ich prawie nie było!!)
Kiedy ktoś z tymi ..zrobi porządek?!- 3 1
-
2023-11-20 10:11
Nie! To wyrzucone pieniądze przez bandę Wojciecha Szczurka!!!
To bydle trzeba odwołać! Trzeba ratować Gdynię, przed totalnym upadkiem!
- 0 0