- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (82 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
- 6 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
Węzeł Karwiny: umowa z wykonawcą podpisana. Co z dofinansowaniem z UE?
Gdynia podpisała umowę na budowę węzła Karwiny z wybraną w przetargu firmą MTM. Zakres prac nie obejmuje oczekiwanej przez PKP przebudowy wiaduktów, potrzebnej do budowy trzeciego toru. - Gdynia rozpoczęła swoją inwestycję na własną odpowiedzialność - informują przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, podtrzymując decyzję o wstrzymaniu dofinansowania inwestycji.
Władze spółki podkreślały, że jest to niezbędne, by utworzyć trzeci ok. 15-kilometrowy tor od stacji Gdynia Stadion do Osowej, potrzebny aby:
- modernizować linię kolejową nr 201 pomiędzy Gdynią i Kościerzyną,
- zachować przepustowość przejazdu PKM,
- przewozić bezproblemowo ładunki z i do gdyńskiego portu.
Władze Gdyni odpowiadały, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej. Warto wiedzieć, że aneksowany przed laty projekt trafił do szuflady, a węzeł Karwiny będzie budowany po przetargu w formule "Zaprojektuj i wybuduj", gdzie konieczne było stworzenie zupełnie nowej dokumentacji projektowej.
Więcej:
Węzeł Karwiny: bez przebudowy wiaduktów nie będzie trzeciego toru
Węzeł Karwiny: Marszałek mediuje, aneksu nie ma
W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł mają wspomóc budowę węzła Karwiny. Zapowiedziano, że podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie budowy węzła Karwiny ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego zostaje wstrzymane do czasu porozumienia PKP z Gdynią w zakresie realizacji przebudowy wiaduktu i budowy trzeciego toru.
Gdynia ogłosiła podpisanie umowy z wykonawcą prac - firmą MTM i rozpoczęcie budowy węzła, która ma potrwać dwa lata. W ramach węzła powstaną:
- parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- buspasy na ul. Wielkopolskiej,
- nowa pętla autobusowa,
- przebudowa ul. Sopockiej,
- przebudowa ul. Strzelców.
Sęk w tym, że wiele wskazuje na to, iż nie otrzyma unijnego wsparcia.
Urząd marszałkowski: Gdynia realizuje inwestycję na własną odpowiedzialność
- Gdynia ma umowę o dofinansowanie projektu "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny". Aneks do tej umowy wciąż pozostaje niepodpisany. A zatem Gdynia rozpoczęła swoją inwestycję na własną odpowiedzialność, bo umowa (bez aneksu) dotyczy innego zakresu prac, niż umowa wykonawcza z MTM - tłumaczy Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.
Dodaje, że urząd marszałkowski jest zobowiązany do pilnowania, by unijne dofinansowanie zostało wykorzystane w sposób prawidłowy, a projekty miały trwały charakter.
- Stąd wcześniejszy apel do władz Gdyni i PKP PLK, by zawarły porozumienie dotyczące realizacji budowy węzła Karwiny i linii 201. Obecnie instytucja zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 analizuje, czy realizacja jakiegokolwiek elementu wykonanej za publiczne środki inwestycji przez Gdynię nie grozi tym, że za jakiś czas będzie on musiał ulec rozbiórce.
Gdynia podpisuje umowę i czeka na działanie PKP
Stanowisko Gdyni w sprawie przebudowy wiaduktów okazuje się być niezmienne.
- Umowa w sprawie unijnego dofinansowania tej inwestycji nadal obowiązuje i podstaw ku temu, aby środki nie zostały Gdyni przekazane, nie ma. Umowa ta nigdy nie dotyczyła budowy trzeciego toru. To kwestia, która od zawsze była po stronie spółki PKP PLK i rozwiązana miała być w ramach inwestycji przez nią realizowanych. Z informacji, które nam przekazał marszałek, prowadzi on rozmowy z kolejową spółką w sprawie ewentualnej rozbudowy linii pomiędzy Gdynią a Kościerzyną - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
PKP PLK: Gdynia nie respektuje ustaleń
Kolejne oświadczenie w sprawie wydały władze spółki PKP PLK, które podkreślają, że w 2017 roku ustalono plan działań oraz podział zakresów i finansowania.
- Gdynia zobowiązała się do przebudowania wiaduktu drogowego, a PLK do wybudowania muru oporowego wzdłuż ulicy Strzelców, pierwotnie wskazanego w warunkach technicznych PLK do wybudowania przez miasto - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Dodaje, że PLK wywiązały się z zobowiązania i ujęły mur oporowy w swoim projekcie. Koszt budowa tego obiektu sięga kilkudziesięciu milionów złotych jest porównywalny z budową nowego wiaduktu drogowego.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poważnie potraktowały ustalenia z miastem Gdynia, sprzyjające rozwojowi komunikacji oraz transportu kolejowego w Gdyni. Niestety ze strony władz miasta brak jest zrozumienia i respektowania ustaleń ważnych dla mieszkańców i rozwoju sprawnego i ekologicznego transportu kolejowego - podkreśla Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Miejsca
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-10 07:03
(6)
Spór trwa a czas leci.
- 65 0
-
2021-05-10 07:39
Jakie to typowe po polsku czyli najpierw wybudować, a potem przebudować
- 13 0
-
2021-05-10 08:03
I wyplaty dla kucyka
- 14 0
-
2021-05-10 08:52
No właśnie zapewne mtm tupnął nóżką i Gdynia po trupach szybko podpisała umowę. (2)
Kosztem utraty dofinansowania, zmniejszenia taktu pkm (jak tylko pkp wyremontuje tory i wpuści tam priorytetowy ruch towarowy), zmniejszenia parkingu itp
- 10 0
-
2021-05-10 10:53
Pkp zrobi na zlosc i nie wyrazi zgody na pkm do gdyni (1)
Towarowe i regio będzie tylko jeździć A pkm kończy bieg w osowej. Brawo panie marszałku, piesek zerwał się że smyczy
- 0 2
-
2021-05-10 13:37
Ta linia ma priorytet towarowy....
Jak po remoncie rzucą na nią cały ruch do i z portu to miejsca na PKM zabraknie.
- 5 0
-
2021-05-10 10:54
Opozycja chce krajem rzadzic
A inwestycji prostej nie potrafią zrobić
- 5 0
-
2021-05-10 07:03
Bez przebidowy wiaduktow (4)
Ten remont w ogole jest zbedny.
Wiadukty byly kluczowe w tej inwestycji- 126 6
-
2021-05-10 09:41
Otóż to.
Krótkowzroczne spojrzenie Prezydenta miasta i jego współpracowników jest porażające
- 19 0
-
2021-05-10 10:10
A blokowanie kolei i portu to antypaństwowa dywersja
I strzał w kolano, bo port jest sensem samodzielnego istnienia tego miasta.
- 25 0
-
2021-05-10 15:12
I teraz zachodzi pytanie ... (1)
Czy ta umowa to forma nacisku negocjacyjnego na PLK i marszałka, czy też jest to kolejne lotnisko, z którego będą kary i długi ...
Jak sądzicie?
Ja mam bardzo złe przeczucia, że będzie to wspaniały pokaz niegospodarności.
Bez przebudowy wiaduktów szkoda w ogóle ruszać ten temat ...- 10 0
-
2021-05-10 15:23
po wpadkach z estakadą, gdzie miasto na własną prośbe zostało z jej utrzymaniem,
oraz klęsce współpracy z portem, obrano strategię przerzucania kosztów rozwoju miasta na innych interesariuszy.
Drobne przykłady to te zarwane jezdnie, gdzie miasto impasuje koszty i aktywność od innych podmiotów, które mniej lub bardziej przypadkowo znalazły się w pobliżu.
Powód? Prozaiczny. Brak kasy.
Metoda?
Prawnicze mataczenie i przerzucanie się papierami.
Będzie jak z masowo przegrywanymi sprawami reprywatyzacyjnymi...- 9 0
-
2021-05-10 07:04
(4)
Gdynia niechay lepiej robi wszystko jak należy bo wyjdzie jak z lotniskiem...wiadomo idą wybory to trzeba coś pokazać....ale myślę że przez te ostatnie lata marazmu i zacofania gdynianie w końcu coś zmienią i wybiorą rozwój a nie stagnację i rozwój ale deweloperki.
- 79 9
-
2021-05-10 07:23
Ty dzbanie (3)
- 2 12
-
2021-05-10 08:26
(2)
Waćpan zapewne z PoKonanych że taka mowa miłości))
- 5 1
-
2021-05-10 08:33
Wiadomo, w PiS tylko miłość i uprzejmość...
"Zamknijcie mordy tak, jak prezes powiedział. Zdradzieckie mordy. Nawet teraz nie potraficie się grzecznie zachować"
- 4 9
-
2021-05-10 11:04
Ten Portal tez nie pozwoli nic zlego
Na wlodarzy trójmiasta powiedzieć
- 6 0
-
2021-05-10 07:04
Władze Gdyni wiedzą najlepiej? (8)
A jak było z lotniskiem? Czy pozostałe strony się mylą?
- 111 5
-
2021-05-10 07:43
(1)
Gdynia skrzyżowanie ulic Kwiatkowskiego i Dąbka przebudowywała prawie rok, aby po roku eksploatacji znowu je przebudować.
- 27 0
-
2021-05-10 10:41
Nauka i doświadczenie kosztuje, szkoda tylko, że za nasze podatki
- 6 0
-
2021-05-10 08:00
Za lotnisko już na Szczura kręcą bata
- 16 1
-
2021-05-10 08:31
nie tylko z lotniskiem (2)
...podobnie spaprano estakadę, świadomie pakując się w przedsięwzięcie, o którym było wiadomo, ze nie będzie drogą krajową (parametry) i zostanie w budżecie miasta.
No i mamy puszkę bez dna, na której zarabiają miejskie firmy.
Tylko wożenie piachu w Sopocie jest lepszym interesem...- 22 1
-
2021-05-10 13:36
(1)
Parametry czego? I na którym odcinku? Estakada jest drogą prowadzącą do portu i granicy państwa, więc to oczywiste, że powinna być na utrzymaniu GDDKiA.
- 0 11
-
2021-05-11 14:25
droga na Śnieżkę też?
Bo do granicy ona... A nawet, transgranicza...
Estakada jest, przede wszystkim, drogą (jedyną) komunikującą dwie części miasta.
Ukończoną w obecnym kształcie poza ustaleniami z zarządcą dróg, bo ten chciał przedłużać obwodnicę. I do dzisiaj mu się to nie udało...
Między innymi z tego powodu:
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."- 2 0
-
2021-05-10 10:46
Mi sie podoba jak wladze gdyni (1)
Robia w balona mieszkańców A oni dalej na niego głosują, hahaha
- 16 1
-
2021-05-11 05:07
Niestety, to prawda.
To się nazywa syndrom Sztokholmski. W tym przypadku grupowy
- 5 0
-
2021-05-10 07:05
(7)
W Gdyni mają dziwne podejście. Dlatego może miasto ulega takiej degradacji. Stan dróg w mieście najgorszy w Polsce. Zapyziałe miejsca tzw. prestiżowe ze Skwerem Kościuszki, al. JP II i molem południowym na czele. Miasto od lat marnuje pieniądze a "efekty" gdynianie widzą na co dzień!
- 168 15
-
2021-05-10 07:07
Władze Gdyni od lat stoją plecami w rozwój kolei!!! Zresztą w rozwój miasta też.
- 44 3
-
2021-05-10 07:10
Żenujące podejście miasta. Gdynia kompletnie nie umie wykorzystywać środków z UE. Zawsze liczy, że jakaś firma zrobi to za miasto.Przulladow mnóstwo, choćby zapadnięta J. Wiśniewskiego.
- 32 4
-
2021-05-10 07:16
Widze, ale że miasto nie marnieje
- 2 18
-
2021-05-10 07:43
Ale wysyp trolli :D (3)
Czyżby ktoś u Horały zobaczył sondaże przed zbliżającymi się wyborami?
- 2 31
-
2021-05-10 08:59
Dokładnie.
Ci od dróg to chyba w ...... byli i ......... widzieli.
- 3 3
-
2021-05-10 09:22
Nie mam nic wspólnego z tym dziwnym panem
ale gdyński id!otyzm widać tutaj jak na dłoni.
- 13 0
-
2021-05-11 05:09
Niestety nie trolli
Największy troll to ekipa Szczurka. Po cichu, stabilnie niszczą Gdynię.
- 6 0
-
2021-05-10 07:06
Tłumaczę: Szczurek potrzebuje kasy na drogę z Wiczlina do centrum (6)
Tu przytnie 100 mln nawet bez dofinansowania a miasto zadłużone więc inaczej nie zrobi obwodnicy witomina
- 117 24
-
2021-05-10 07:40
Obwodnica Witomina? Prędzej świnia niebo zobaczy.
- 48 0
-
2021-05-10 08:04
szczurek nie wybuduje ani ww drogi ani węzła
- 41 0
-
2021-05-10 09:26
Szczurek nie planuje tam żadnej drogi
To mit. Kasa idzie na kumpli, deweloperów i długi a nie na drogi czy inny transport.
- 29 1
-
2021-05-10 09:57
Zapomniałeś że (1)
Szczurek kilka baniek musi jeszcze dać na swój klub pilkarski w 1 lidze.
- 20 3
-
2021-05-11 00:02
to nie jego klub to kupowanie głosów coś jak 500+
na finale pucharu go nie było
- 2 0
-
2021-05-10 10:42
A teraz jeszcze wytłumacz o co tak naprawdę ci chodziło bo sensu w tym co klepiesz żadnego. Gimbaza w natarciu kurka .
- 0 8
-
2021-05-10 07:12
(17)
Coś mi się wydaje że skończy się jak z lotniskiem. Utopią miliony mieszkańców w coś co i tak nie ma prawa bytu i co trzeba będzie zaraz zmieniać, nie dostaną ze środków unijnych nic więc będą się zadłużać choć i tak już toną w długach. Od jakiegoś czasu wszystkie decyzje podejmowane przez władze miasta są lekko mówiąc niezbyt trafione. Mam nadzieję że obudzą się za nim będzie za późno.
- 329 15
-
2021-05-10 07:43
(7)
To jakaś tragedia ma być, utopić miliony mieszkańców. Gdynia nie ma tylu mieszkańców.
- 22 20
-
2021-05-10 08:03
(6)
Inteligentny człowiek zrozumiałby że chodzi o miliony złotych które co roku miasto otrzymuje z podatków i innych form od mieszkańców i które powinni rozsądnie inwestować i nimi gospodarować dla wspólnego dobra, przede wszystkim mieszkańców.
- 28 6
-
2021-05-10 08:26
inwestowane, chyli wydawane z myslą o dochodzie inwestora
tu będzie dochód afiliowanej przy magistracie spółki, która wykona "coś", co trzeba będzie zburzyć, aby zrealizować plany kolei.
Zdolność koalicyjna i negocjacyjna gdyńskiego magistratu w całej okazałości. Tak samo działa wokół portu...- 20 1
-
2021-05-10 08:31
Inteligentny człowiek nie napisałby "Utopią miliony mieszkańców w coś" (4)
Czyżby już nie było pieniędzy na trolli z Polski?
- 3 18
-
2021-05-10 09:41
I tak dobrze, że nie napisał "miliony monet"
- 1 3
-
2021-05-10 10:24
Niespełniony polonista -korektor?
- 11 1
-
2021-05-10 10:58
odróżniasz dopełniacz od biernika? (1)
czy oczekujesz "utopiono miliony będące własnością mieszkańców"...
- 2 1
-
2021-05-10 12:07
Niespełniony korektor...
- 4 1
-
2021-05-10 08:10
(7)
ale co nie ma prawa bytu - parking, przebudowa Strzelców, przebudowa Sopockiej czy buspas na Wielkopolskiej? Rozumiem że zbudują a mieszkańcy będą omijać wielkim łukiem przez Witomino
- 6 14
-
2021-05-10 08:15
(3)
Nie ma prawa bytu remont, który albo będzie trzeba za rok czy dwa przerabiać, albo zapomnij o kolei na południe z Gdyni. I raczej to drugie.
- 27 1
-
2021-05-10 08:21
(2)
Spójrz na projekty - to nie są żadne remonty tylko przebudowy skrzyżowań, które dzisiaj są wąskim gardłem na tym węźle. Parking i pętla to tez nie remont tylko nowe konstrukcje. Kolej z portu na południe powstanie tak czy siak, magistralę do Warszawy przebudowywali pod normalnym ruchem i dali radę (fakt, było wolniej ale się dało)
- 3 13
-
2021-05-10 08:29
Taaa, tylko, ze wg projektów w wariancie z torami wiadukty wypadają inaczej więc nie będzie to zwykła przebudowa tylko kucie do gruntu.
- 20 0
-
2021-05-10 11:12
No tak, bo skoro wiadukty są metr za skrzyżowaniem to będzie to inny remont, wcale nie zamykający wielkopolskiej/sopockiej/strzelcow.
A kolej twierdzi, że bez trzeciego toru nie da się pogodzić ruchu towarowego z regularnym ruchem pasażerskim. Więc nigdy nie będzie tak, że jadąc z Karwin do centrum idziesz na skm/pkm i nawet się nie zastanawiasz kiedy będzie, bo będzie za 5 albo max 15 minut.- 11 0
-
2021-05-10 10:07
Nie ma prawa bytu bez przebudowy wiaduktów. (2)
Główny problem na tym węźle to brak prawo i lewoskrętów w Strzelców i Sopocką - przez co blokuje się Wielkopolska - po południu korek czasem sięga Orłowa. Z drugiej strony w porannym szczycie korek sięga zjazdów z Obwodnicy - a po minięciu tego węzła nagle znika..
Bez poszerzenia wiaduktów nie da się tego problemu rozwiązać. Nie wspominając o porządnej drodze dla rowerów po obu stronach i odpowiednio szerokich chodnikach - tak by na wiadukcie zmieściły się przystanki komunikacji miejskiej i aby przesiadanie sie na/z PKM było wygodne i szybkie. Obecnie do przystanku trzeba przejść 150 metrów i pokonać przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną - i taki stan rzeczy zapewne pozostanie.
Buduje się parking dla samochodów a jednocześnie planuje ograniczanie przepustowości przez wyznaczenie buspasa.
Zostanie wydana góra pieniędzy na bieda-remont nie rozwiązujący problemów.
Kwestia blokady rozwoju kolei o portu to już antypaństwowa dywersja i strzał w kolano.- 19 0
-
2021-05-10 14:22
(1)
Rozumiem że za wiaduktem nagle pojawi się 6 pasów aż do obwodnicy?
Skręt w Strzelców nie powoduje korka na Wielkopolskiej, podobnie wąska Sopocka. Problem jest za skrzyżowaniem gdzie najzwyczajniej w świecie w godzinach szczytu brakuje pojemności dla potoków aut z Wielkopolskiej i Sopockiej- 1 8
-
2021-05-10 15:22
Za skrzyżowaniem Strzelców/Sopocka w stronę obwodnicy problemem jest skrzyżowanie z Nowowiczlińską i sam wjazd na obwodnicę
A nawet rondo w Chwaszczynie, które spowalnia ruch co odbija się płynności ruchu na całej Wielkopolskiej.
Na szczęście w ramach Trasy Kaszubskiej te problemy zostaną w znacznym stopniu zlikwidowane.
Skręt w Strzelców od strony obwodnicy powoduje korek, skręt w Sopocką od centrum także powoduje korek, bo auta muszą objechać całe skrzyżowanie, zawrócić i przebić się przez 2 pasy ruchu w dół. W obu przypadkach nie mieszczą się wszystkie auta w przestrzeni rozdzielającej pasy i zajmują jeden pas na wiadukcie. Jeszcze jak z drugiego pasa ruchu zostanie utworzony buspas to całkowicie zakorkuje to miejsce.
6 pasów za skrzyżowaniem nie jest potrzebne - wystarczą 2 niezablokowane do zjazdu na Obwodową/Trasę Kaszubską- 7 0
-
2021-05-10 09:15
ale wprowadzą te k..wy płatne parkowanie w kolejnych dzielnicach bo rotacja pod blokiem na osiedlu 5 km od centrum ma być ku orgazmowi jakiegos tam kajetana czy piesiewicza tomiasto od dekady przynajmniej jest totalnie wrogie wobec mieszkańców ale że mieszkają głupcy i nadal popieraja dy...nie w d... to szczurowi w to graj
- 16 0
-
2021-05-10 07:14
Będzie jak z lotniskiem- idee fix Szczurka (3)
A mieszkańcy znów zadłużeni na pokolenia, trzeba wreszcie pogonić tez katastrofalny zarząd miasta jaki mamy od ostatnich wyborów
- 103 4
-
2021-05-10 07:46
Rozszerzy się strefy płatnego parkowania i podniesie się opłaty
- 8 0
-
2021-05-11 08:53
....prawnicy... (1)
.... ,,obsługujący,, ten temat nie podzielają twojej opinii ;)
- 2 0
-
2021-05-11 11:54
Dobrani prwnicy-kolesie
Suto opłacani z Urzędu Miasta. I kolesie od wizualizacji
- 2 0
-
2021-05-10 07:16
Będzie szum na calą Polskę (8)
Zastopują modernizację linii, podpisali dokumenty, że przebudują wiadukt, a na koniec powiedzą, że to nie ich wina.
- 88 4
-
2021-05-10 07:33
Szum jak szum (7)
problem będzie z częstszym puszczaniem pociągów PKM/regionalnych do Gdyni. Jak pkpplk zmodernizuje linię Bydgoszcz-G. Osowa i przerzuci na nią pociągi towarowe to nie będzie miejsca na osobowe, i jak zwykle Gdynia podniesie lament, ze ją szykanują i mało jest pociągów. Ja bym sprawdził, może ktoś "wysoko ustosunkowany" mieszka w pobliżu i powiedział kolegom zróbcie coś, żeby więcej pociągów nie jeździło?
- 30 1
-
2021-05-10 08:51
Może ten człowiek z okolic źródła Marii?
- 9 0
-
2021-05-10 09:01
Czy przypadkiem nie mieszka tam pani Vice ? (3)
- 12 0
-
2021-05-10 09:30
Tak (1)
Pani z warzywem w nazwisku
- 12 0
-
2021-05-10 18:05
a nie...
...owocem?
- 2 0
-
2021-05-11 05:12
Za cienka aby decydować.
Bez decyzji Słońca Gdyni nie wyjdzie nawet do toalety.
- 4 0
-
2021-05-10 17:19
jako to nie będzie miejsca na pociągi osobowe? Bez przesady na cztery pociągi towarowe dziennie znajdzie się z pewnością.
- 1 4
-
2021-05-11 11:14
Pkm bedzie konczyc bieg w osowej
Od plk nie dostana zgody na jeżdżenie
- 1 0
-
2021-05-10 07:20
A miało być tak pieknie.. (3)
Nic się Szczurek przy okazji "inwestycji" w lotnisko nie nauczył
- 92 3
-
2021-05-10 07:47
Sprawdza się w inwestycjach drogowych
- 0 11
-
2021-05-10 08:54
Nauczył - przetargi były, a potem protokół zniszczenia.
- 11 0
-
2021-05-10 13:37
Nauczył się - że mu nikt nic nie zrobi jak wtopi z miejską kasą :) - lud Gdyni go kocha i już!!!
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.