- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (207 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (39 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (137 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (84 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (118 opinii)
Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy od wtorku idzie do remontu
Wizualizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego po przeprowadzeniu liftingu.
W nocy z wtorku na środę ruszają prace przy zmianie organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego . Za ok. dwa tygodnie kierowcy powinni zjechać drogą z portu do obwodnicy dwoma zamiast jednym pasem ruchu. Jest szansa, że z Trasy Kwiatkowskiego znikną korki. Gdański oddział GDDKiA zmiany na węźle wprowadza na prośbę przewoźników.
Dobra wiadomość dla kierowców, którzy korzystają na co dzień z Węzła Kwiatkowskiego jadąc w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zlecili prace mające na celu włączenie dwóch zamiast dotychczasowego jednego pasa Trasy Kwiatkowskiego w drogę ekspresową. To ma zapobiec tworzącym się tam korkom.
Prace przy korekcie układu drogowego rozpoczną się w nocy z wtorku na środę.
Jak zmieni się Węzeł Kwiatkowskiego?
Tuż przed wspomnianym splotem dróg obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Drogowcy zyskają teren, na którym wydłużą lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy.
Kierowcy jadący obwodnicą od strony Chyloni powinni uważać, bowiem drogowcy na Węźle Kwiatkowskiego zmienią ograniczenie prędkości z obwiązujących 120 do 100 km/h. Nie zmieni się ograniczenie prędkości dla zjeżdżających pojazdów z Trasy Kwiatkowskiego. Tam nadal będzie można jechać nie szybciej niż 50 km/h.
Jak będą wyglądały prace na Węźle Kwiatkowskiego?
Kierowcy nie odczują utrudnień związanych z pracami. - W pierwszym tygodniu prac będzie wykonywane nocą nowe oznakowanie pionowe i poziome Węzła Kwiatkowskiego - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy
W kolejnym tygodniu planowane są prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na końcu lewego pasa Trasy Kwiatkowskiego. Należy go przedłużyć, by umożliwić kierowcom wjazd z niego na obwodnicę.
Prace drogowe na Węźle Kwiatkowskiego potrwają do 26 czerwca o ile pozwoli na to pogoda.
Zmiany w ruchu to pomysł przewoźników
O zmianę organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wnioskowali przewoźnicy i kierowcy. - Pomysł wymagał od nas przeprowadzenia szczegółowych analiz i symulacji, których wynik przekonał nas do niezwłocznego jego realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Wniosek o zmianę organizacji ruchu pojawił się na przełomie lutego i marca.
- Uzasadniliśmy go tym, że znacznie większe potoki samochodów zjeżdżają na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego niż poruszają się właśnie obwodnicą od strony Chyloni. Zaproponowana przez nas zmiana powinna poprawić też bezpieczeństwo w ruchu pojazdów - mówi Tomasz Rejek, prezes zarządu Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z Gdyni.
Miejsca
Opinie (122) 1 zablokowana
-
2014-06-16 08:16
. (2)
A nie można było od razu nad tym pomyśleć i wykonać?? Teraz remont i kolejna wydana kasa.
- 4 0
-
2014-06-16 19:45
haha (1)
po co zarobić raz jak można zarobić dwa razy za to samo
- 2 0
-
2014-06-16 23:16
Też prawda:)
- 0 0
-
2014-06-16 09:08
0:58 piękna kraksa :) (1)
Czerwona ciężarówka rozjeżdża białą osobówkę . Mam nadzieję, że w rzeczywistości to się nie powtórzy ..
- 3 0
-
2014-06-16 22:46
no wlasnie to sie bedzie dzialo
- 0 0
-
2014-06-16 21:59
szczurek
szczurek co lato się zblza znowu trzeba MIESZKANCOM GDYNI I WCZASOWICZOM ZYCIE UMILIC i rozj----- znowu ulice. FACET czy ty jesteś NORMALNY. zawsze na wakacje zaczynasz cos robic w gdyni. Czy MOZESZ JESZCZE POMYSLEC O MIESZKANCACH GDYNI . weź odejdź ze STOLKA a i tak CIE ROZLICZA za Wiczlino
- 3 1
-
2014-06-16 21:39
"Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian"
Ostrożności nigdy za wiele ale robiąc takie wąskie gardło na drodze ekspresowej trzeba mieć chyba jakiś defekt w mózgu.
- nikt osobówką nawet nie będzie się próbował rozpędzać na "kosmicznie długim" rozbiegu tylko będzie się wbijał od razu na obwodnice (chyba że ustąpi pojazdom ciężarowym i będzie jechał grzecznie za nimi) albo będzie cisnął na maksa i będzie wymuszał pierwszeństwo bo za moment koniec rozbiegu
- ciekawe jak rozwiązanie sprawdzi się przy dużym nasileniu ruchu kiedy nie będzie możliwości zjechania na lewy pas celem wpuszczenia kierowców z estakady- będzie wyglądało jak teraz- korki
Chciałbym się mylić ale wydaje mi się jak już ktoś napisał wcześniej- dodamy sobie kolejny czarny punkt na mapie- 3 0
-
2014-06-16 20:46
Misie do lasu
Gdzie podne się biedne Misiaczki codziennie tam stojące?
- 1 1
-
2014-06-16 20:14
W końcu
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy !
- 0 0
-
2014-06-16 14:19
Wjazd z estakady jest "skopany" bo najpierw jest zjad w dół aby zaraz gramolic sie (1)
pod górkę
Kto to projektował ???
Świadectwo szkoły podstawowej na rynku kupione ???
Powinni :
1. Zjazd z estakady w stronę Gdańska poprowadzić jak najdłużej aż do wzniesienia tj bez zjazdu w dół i niepotrzebnego wspinania się pod górkę
2. Wjazd na estakadę (od strony Gdańska) podobnie - najpierw ostry zjazd obwodnicą w dół a potem wspinaczka- tutaj wjazd powinien zaczynać się 300 m wcześniej niż jest obecnie
Płynność ruchu jest najważniejsza - jak najdłużej zachowywać moment pędu pojazdów
Często widzę jak się ciężarówki gramolą pod te NIEPOTRZEBNE wzniesienia.
Dyletanci to projektowali i dyletanci zatwierdzali - takie moje zdanie.
(posiadanie iluś tam dyplomów i stopni naukowych nie powinno automatycznie wyłączać myślenia)- 10 0
-
2014-06-16 19:40
haha
kolego to gdynia tu wszystko robi się byle zrobić
gdynianin- 0 0
-
2014-06-16 19:37
haha
przecież trzy pasy są tylko kilkaset metrów i kończą się przed wzniesieniem
czyli teraz o dwa pasy obwodnicy będą walczyć dwa pasy z chyloni kontra dwa pasy z kwiatkowskiego - i to ma być bezpieczniejsze????
wystarczyło pociągnąć ciagłą linię do zjazdu na witomino- 1 0
-
2014-06-16 17:19
tylko swiadomosc ludzi cos da (1)
Nauczcie ludzi jak poruszac sie na obwodnicy i jak sie prawidlowo wlaczac do ruchu. Przebudowa nic nie da bo dalej ulomki beda zajezdzac droge z mizerna predkoscia tym co jada od strony chyloni. Potrzbna jest informacja jak jezdzic.
- 2 0
-
2014-06-16 19:19
Zmień pas
na lewy i po kłopocie...
- 0 0
-
2014-06-16 19:01
wystarczy jak nie ma tam policji
Już teraz znikają tam korki zawsze jak tylko policja tam nie stoi i nie lupie mandatami za rozpędzenie się
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.