• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt Biskupia Górka coraz droższy

Michał Brancewicz
29 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Pierwsza nitka wiaduktu Biskupia Górka jest od kilku miesięcy gotowa. Budowa drugiej potrwa jeszcze rok.
  • Część starego wiaduktu, który przebiegał nad torami kolejowymi została już zdemontowana.
  • W miejscu starego wiaduktu powstanie druga nitka nowej przeprawy nad torami kolejowymi.
  • Rozcięty stary wiadukt Biskupia Górka.
  • Pierwsza nitka nowego i ostatnie fragmenty starego wiaduktu.

O kolejnych 8 mln zł wzrosną koszty budowy wiaduktu Biskupia Górka. Powodem są odkryte w zeszłym roku na terenie budowy fortyfikacje, przez które konieczne stało się przesunięcie układu drogowego i parkingu kubaturowego. Budowa drugiej nitki wiaduktu ma się zakończyć za rok, natomiast parking i część dróg zostanie oddana do użytku dopiero w 2021 roku.



Jak miasta powinny reagować na rosnące koszty prac budowlanych?

Wartą 143 mln zł inwestycję realizuje firma Budimex. Dofinansowanie, jakie otrzymało miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wyniosło 113,9 mln zł.

Jednak odkrycia obiektów historycznych - m.in. kazamatów Bastionu WiebegoBaszty Nowej - którego dokonano wiosną zeszłego roku, spowodowało nie tylko wydłużenie o ponad rok terminu realizacji, ale też podniosło koszty budowy wiaduktu Biskupia Górka wraz z układem drogowym oraz poziomowym parkingiem naprzeciwko budynku urzędów wojewódzkiego i marszałkowskiego.

  • Odkrycia archeologiczne spowodowały, że parking kubaturowy musiał zostać nieco przesunięty w stosunku do pierwotnego położenia.
  • Budowa parkingu i dróg dojazdowych potrwa do 2021 roku.
  • Budowa piętrowego parkingu, który jest częścią całego przedsięwzięcia.

Konieczne było przesunięcie ulicy i parkingu



W marcu pisaliśmy o tym, że wartość kontraktu, z powodu wydłużenia terminu prac, wzrosła o 3,3 mln zł, a teraz konieczne było dołożenie kolejnych 8 mln zł z budżetu miasta.

- Wzrost kosztów wynika z konieczności przesunięcia układu drogowego oraz parkingu kubaturowego, co wymagało przeprojektowania. Poza tym pojawiły się dodatkowe kolizje z podziemnymi sieciami - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Warto wspomnieć, że w zeszłym tygodniu budowlańcy dokonali kolejnego historycznego odkrycia. Pod ul. Augustyńskiego natrafiono bowiem na fragmenty XV-wiecznych fortyfikacji.

Część prac potrwa do 2021 roku



Czy to odkrycie również może spowodować wzrost kosztów budowy?

- Jest za wcześnie, by to przesądzać. Nie wiemy, czy to odkrycie będzie niosło za sobą jakieś skutki, czy też nie - przyznaje Bartosiewicz.
Na ten moment budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka ma się zakończyć jesienią przyszłego roku. Z kolei prace związane z częścią układu drogowego wokół wiaduktu oraz przy budowie piętrowego parkingu zakończą się dopiero w 2021 roku.

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • Nieprzemyślana ingerencja

    Wg mnie niestety fatalnie to wygląda architektonicznie..bardzo przyslonil historyczne budynki..Urzedu Wojewódzkiego i zespolu szkół..
    Elewacje tych budynków nagle stały niższe.
    wyglądają jak parterowe Budynki... straciły ekspozycję...wypisz wymaluj sytuacja jak z mostem błednik który zasłania piękna elewacje budynku DOKP...przerost formy nad trescia..zbyt przytłacza..to nie pasuje do panoramy miejsca! Błędna decyzja Urzedów....

    • 20 3

  • (1)

    Po co budują tą autostradę. Rozcinają znowu tkankę miejską i do tego te wiadukty w centrum. Nigdzie tak się nie buduje. Tylko zagęszczanie, spowalnianie i strefa tempo 30.

    • 14 8

    • Tak się buduje

      W zacofanych krajach

      • 2 3

  • Jak wszystko w Gdańsku, mieście kierowanym przez ignorantów.

    Co tu wybudowano w przewidzianych kosztach? Nautilus też przekroczy miliard. Ale to będzie Miś na naszą miarę.

    • 12 4

  • Dobry wałek
    Tak się robi "interesy" w P.O.lskim Gdańsku.

    • 12 4

  • Inwestycje po Gdansku (7)

    Na drogi zawsze kasa się znajdzie, a na tramwaje czy ścieżki rowerowe nie ma

    • 16 25

    • I całe szczęście

      Dymaj na piechotę, będziesz zdrowszy

      • 1 3

    • Maruda (3)

      Kiedy Ty Antku na rowerze jeździłeś ? Może nie wiesz, ale Gdańsk ma największą sieć ścieżek rowerowych w Polsce. A jakich to tramwajów Tobie brakuje ? Może elektrycznych ?

      • 6 6

      • (2)

        może 20 lat temu. Obecnie mamy najgorszą infrastrukturę rowerową ze wszystkich dużych polskich miast.
        Sprawdź sam, a nie opowiadasz jakieś legendy z d*p* wzięte.

        • 7 2

        • Po wuj te DRy. Na palcach jednej ręki (1)

          można policzyć ile osób jeździ w tej chwili. Będzie tak do maja.

          • 2 6

          • taaa. a kazdy licznik ma po kilka tys przejazdow

            duzo masz tych palcow

            • 3 1

    • (1)

      Nie widziałem aby ped**arze coś dopłacali do budżetu z tytułu, że jeżdżą rowerami. Tylko domagają się...

      • 9 8

      • kierowcy tym bardziej.

        • 3 4

  • pamiętacie cytat z misia ?

    im droższy będzie ten miś tym większą przytulimy prowizję, no jak, stać nas, stać - polewaj

    • 12 3

  • Dytków nie ma, ale będą, ludzie zapłacą 100% za wywóz śmieci i dytki będą,trzeba sobie radzić.

    • 9 2

  • Tyle milionów wydać

    żeby stanąć kilkaset metrów dalej w korku.tylko ludzie mentalnie tkwiący w latach 70 mogą tak wydawać nasze cieżko zarabiane pieniądze.

    • 13 5

  • Niech pan Strzok albo Skarb Państwa zapłaci za te fanaberie!

    Jeżeli Konserwator Wojewódzki życzy sobie zachowania pod ziemią jakichś resztek - niech zapłaci za spowodowane tym koszty. Bo niby czemu nie?

    • 6 10

  • co da ten wiadukt?

    bardziej praktyczna by była ciągła dwupasmówka do pruszcza

    • 6 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane