• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt czy kładka na Karwinach? Będzie wysłuchanie argumentów

Patryk Szczerba
3 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku. Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku.

Konsultacje społeczne mają pomóc prezydentowi Gdyni w podjęciu decyzji dotyczącej wariantu połączenia ulic Strzelców i Buraczanej nad torami kolejowymi. Co wybrać: kładkę dla pieszych czy wiadukt drogowy? Urzędnicy chcą poznać opinie i argumenty obu stron.



Co powinno połączyć Karwiny z Małym Kackiem?

Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja najwcześniej miała zostać ukończona w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo jak mówili urzędnicy: budowy wiaduktu oczekują mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że nie chcą drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładkę dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu. Spór zaostrzał się z dnia na dzień.
  5. Postawione pod ścianą władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.


Wiadukt na Karwinach: pierwsza faza konsultacji



Ruszyła pierwsza faza konsultacji. 11 grudnia, o godz. 17.30, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 przy ul. Staffa odbędzie się spotkanie mieszkańców z władzami miasta. Nie będzie jednak na nim dyskusji ani możliwości zadawania pytań. Całość ma mieć formułę wysłuchania publicznego.

- To typ spotkania, w trakcie którego mieszkańcy oraz inne zainteresowane osoby mają możliwość przedstawienia stanowisk w konsultowanej sprawie. Prezentacji argumentów przysłuchują się przedstawiciele władz miasta - informują miejscy urzędnicy z Laboratorium Innowacji Społecznych.
W praktyce podczas spotkania będzie mogło zabrać głos 20 osób. Mieszkańcy Karwin i Małego Kacka mają mieć zagwarantowane po pięć miejsc. Na jedno wystąpienie przewidziano 5 minut. Nie będzie możliwości zadawania pytań, polemiki ani komentarzy.

Urzędnicy czekają na zgłoszenia chętnych. Szczegóły można znaleźć na stronie www.badanialis.pl. Przy większej liczbie osób zdecyduje losowanie.

Prezydent podejmie decyzję



Dopiero po spotkaniu z urzędnikami, 7 stycznia, zostanie udostępniony formularz konsultacyjny, pozwalający wyrazić swoją opinię. Konsultacje zakończą się 20 stycznia.

Raport ma zostać opublikowany w ciągu 40 dni od zakończenia konsultacji. O wyborze wariantu do realizacji zdecyduje ostatecznie prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (193) 4 zablokowane

  • Skoro wiadukt jest oczekiwany przez mieszkańców to skąd strach przed konsultacjami? (3)

    Gdynia Drogowa mocno się trzyma.

    • 30 25

    • (1)

      Pytanie skąd teza ze wiadukt jeat oczekiwany przez mieszkancow..? Rada dzielnicy wnioskowała o kładkę.

      • 12 2

      • Wiadukt nie jest oczekiwany. Już teraz czasami strach przechodzić przez ulice, bo kierowcy pędzą po osiedlowych ulicach, a piesi się w ogóle nie liczą dla nich.

        • 0 0

    • Przez których mieszkańców? Nie Karwin. A kto mieszka z urzędu po drugiej stronie? To wiemy.

      • 8 2

  • Wiadukt dla samochodów

    Wiadukt dla samochodów. Trzeba rozładować Strzelców. Za chwilę kompletnie się zakorkuje.

    • 0 0

  • Myśl

    A kiedy odbudowa mostku nad Źródłem Marii na ul. Nałkowskiej?

    • 0 0

  • Ludzie, pomyślcie! (6)

    1. Rozbudowa ulic nie rozwiąże problemów korków (popatrzcie na wielkie metropolie z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, wielopasmowymi jezdniami, itp.). Tam się ulice zwęża, uspokaja ruch, rozwija transport publiczny. Zobaczcie ile miejsca zajmuje jeden samochód i ile osób przewozi. Przestrzeń nie jest z gumy, nie przybędzie jej nam. Gazy cieplarniane same się nie zredukują.
    2. Budowa tego wiaduktu to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Niebawem ruszy rozbudowa węzła przy Sopockiej.
    3. Dzieci mają nogi i nie trzeba ich wszędzie wozić, nie róbmy z nich najmłodszych emerytów na świecie
    4. Ruch samochodowy w środku osiedla to proszenie się o kłopoty, będą wypadki, ktoś zginie
    5. Moim zdaniem nie trzeba odbudowywać mostu na Nałkowskiej. Ta sytuacja wyraźnie poprawiła bezpieczeństwo, nikt nie może rozwijać tam niebezpiecznej prędkości.
    6. Jaki problem rozwiąże budowa wiaduktu samochodowego?

    • 25 6

    • cisza...

      tak jak się spodziewałem, argumentów brak (poza tymi z serii moje cztery litery są najważniejsze)

      • 1 0

    • Wielkie metropolie tak ale my rozmawiamy o mieście 246 tysięcy a nie 2,5 miliona (1)

      • 0 4

      • no i???

        oświeć mnie, bo nie rozumiem argumentacji. Przypomnę, że samochód to najmniej efektywny środek transportu. Zajmuje stosunkowo dużo miejsca, średnio w Polsce wozi niecałych dwóch pasażerów emitując do atmosfery mnóstwo szkodliwych związków i gazów cieplarnianych. Nie obraź się, ale Twój tok myślenia był powszechny w pierwszej połowie XX wieku. Żeby dalej egzystować musimy tworzyć miasta przyjazne człowiekowi, nie samochodom.

        • 4 0

    • Prawie się zgadzam z małym ale....

      Ruch się nie uspokoił na uszkodzonym moście. Miałem tam kolizję po tym jak rozpedzony wariat nie zauważył że droga się zwężyła po jego stronie i bach w środku mostu. Zresztą tam często są wyścigi kto pierwszy

      • 0 0

    • No pomyśl, ale tak naprawdę... (1)

      No właśnie, lokalne ulice, czyli taki właśnie wiadukt, a nie ładowanie całego ruchu w przelotówkę rozcinającą tkankę miejską, sztucznie defragmentującą miasto,oddzielającą Wilki Kackod Karwin itd. Sam sobie odpowiedziałeś, że trzeba zbudować wiadukt, bo im więcej lokalnych połączeń tym lepiej. Wtedy mamy do czynienia z prawdziwym miastem, póki co mamy przerośniętą ulicówkę - śmieszne - kilkadziesiąt tysięcy ludzi "wisi" na jednej drodze, jak na wsi.

      • 1 4

      • o nie, nie

        nie manipuluj, nie napisałem, że trzeba zbudować wiadukt. Jeżeli budować, to pieszo - rowerowy; oto co piszę. Miasta nie rozwija się dla posiadaczy samochodów.

        • 4 1

  • To deweloper

    Powinien budowac drogi dojazdowe i partycypowac w kosztach kladki albo most.

    • 3 2

  • Inwestycja za takie pieniądze służąca jedynie mieszkańcom nowego osiedla

    Brawo. Chyba deweloper posmarował w urzędzie.

    • 1 1

  • d**ile z urzędu z gryzoniem na czele

    A kiedy tak odciazycie estakadę i zrobicie tunel na Chyloni? A zapomniałem tam już wam żaden deweloper nie liże tyłka.

    • 1 0

  • Wiadukt z kładką.

    A czy robiąc wiadukt, jest problem, żeby obok odgrodzona barierką była kładka dla ruchu pieszego, nawet wąska? Tak, żeby piesi mogli nią się przemieszczać. Wiadukt nad obwodnicą na wysokości Matarni posiada kładkę, dwa w jednym są idealnym rozwiązaniem i koszt nie będzie dużo większy.

    • 2 3

  • Precz z wiaduktem ! (18)

    Tylko kładka rowerowo piesza. W przeciwnym wypadku zaleje nas na Karwinach fala smrodoblachów.

    • 81 116

    • to na wieś się wyprowadź !!!!!!

      • 0 1

    • Nic nikogo nie zaleje (11)

      Przy odpowiednim ustawieniu znaków drogowych ruch do Wielkopolskiej będzie odbywał się tylko przez ulicę Nałkowskiej bez możliwości skrętu w prawo na Staffa i Kruczkowskiego chyba proste i zrozumiałe

      • 12 16

      • (3)

        Przecież skręt w prawo to najkrótsza droga do szkoły (jeden z argumentów). jaki sens wyjeżdżać na Wielkopolską i zaraz skręcać w osiedle? Do tego można boczkiem przez osiedle prawie aż do obwodnicy. I właśnie dlatego, że będzie rozjeżdżane osiedle nie chcemy takiego ruch samochodowego. Wystarczy popatrzeć co dzieje śię rano w okolicach szkoły. Dziękuję, ze moje dziecko jeszcze żyje. BTW jeśli piszesz o Nałkowskiej to może najpierw remont zawalonego częściowo na niej wiaduktu.

        • 9 5

        • Nie ma żadnego wiaduktu (2)

          Na Nałkowskiej nie ma żadnego wiaduktu tylko przepust pod jezdnią i dobrze by było gdyby takie zwężenie drogi pozostało na zawsze bo to uspokaja ruch w tym miejscu a w przypadku zakazu wjazdu od od buraczanej w prawo w Nałkowskiej żaden ruch osiedlowym ul.com nie grozi A co za problem do szkoły przejść już istniejącą okładką przy Konopnickiej do której jest swobodny dojazd

          • 2 1

          • (1)

            Siedź na tych strzelców i nie odzywaj się. Wyprowadziłeś się tam to teraz stój sobie w codziennych korkach pajacu

            • 1 1

            • kultura z targowiska

              jak jej nie masz to nawet na targowisku nie kupisz

              • 1 0

      • (3)

        przez ul Nałkowskiej i tak przewala sie zbyt wiele samochodów (bieronka , stokrotka i inne sklepy), mieszkancy Karwin mowią NIE !

        • 16 11

        • Mieszkasz na Karwinach? (2)

          Nie.
          To siedź cicho.

          • 2 5

          • (1)

            mieszkańcu Karwin, wypie...j na wieś , jak Ci ruch samochodowy przeszkadza.
            Karwiny są częścią dużego miasta, i tam wiadukt jest potrzebny.

            • 7 6

            • A może słoju to ty wrócisz do siebie na mazury. Tam w zagrodzie brakuje ciebie

              • 1 0

      • (1)

        Lepiej by tam wiadukt nad kaczą i zbiornikiem najpierw tam naprawili, kto wie czy się.kiedyś nie zawali do końca

        • 4 1

        • Jak dla mnie to mogą w ogóle nie naprawiać tego zawalonego mostu bo przynajmniej kierowcy jeżdżą wolniej i ostrożniej.

          • 1 0

      • Ja mieszkam przy Nałkowskiej i nie zgadzam sie by jeszcze bardziej zagęscił sie ruch na niej.

        • 2 2

    • precz z preczem!

      • 0 1

    • (3)

      Nikt normalny nie będzie tym wiaduktem omijal korka przecież to kawał drogi, a przyda się on jako droga lokalna

      • 10 4

      • Żadne omijanie korka (2)

        To nie chodzi o to że kierowcy z miasta będą omijali korek na Wielkopolskiej przez strzelców i nowy wiadukt istotą budowy wiaduktu jest przerzucenie części ruchu samochodowego w ze skrzyżowania Sopocka na skrzyżowanie Nałkowska Wielkopolska

        • 1 1

        • A powiedz mi janku gdzie mieszkasz

          Bo podejrzewam ze nie na nalkowskiej albo strzelcow

          • 1 0

        • Jeśli chodzi o przerzucanie ruchu ze skrzyżowania Wielkopolska/Strzelców to najlepiej do autobusów.

          • 1 0

  • Tylko Wiadukt

    Aby usprawnić i upłynnić ruch na skrzyżowaniu z Wielkopolską to rozwiązaniem jest tylko wiadukt. Zresztą musi on powstać zanim rozpocznie się modernizacja Węzła Karwiny. Bes dodatkowe wiaduktu nad torami ruch zostanie kompletnie sparaliżowany. Pytania w tej kwestii czy wiadukt czy kładka po prostu świadczy o braku ciągu myślowego włodarzy Gdyni. W obecnej chwili cały ruch z powstających dużych osiedli jest wyprowadzony przy stacji PKM Karwiny na i tak zakorkowaną maksymalnie w tym miejscu Wielkopolską. Podejmując decyzje inwestycyjne trzeba patrzeć pragmatycznie na rozwój i zredukowanie korków na drogach, bo chodzi też o czystsze powietrze. Wydać ale z głową aby było już na przyszłość a nie na wczoraj. Tu nie powinno być najmniejszej dyskusji.

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane