• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt czy kładka na Karwinach? Będzie wysłuchanie argumentów

Patryk Szczerba
3 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku. Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku.

Konsultacje społeczne mają pomóc prezydentowi Gdyni w podjęciu decyzji dotyczącej wariantu połączenia ulic Strzelców i Buraczanej nad torami kolejowymi. Co wybrać: kładkę dla pieszych czy wiadukt drogowy? Urzędnicy chcą poznać opinie i argumenty obu stron.



Co powinno połączyć Karwiny z Małym Kackiem?

Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja najwcześniej miała zostać ukończona w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo jak mówili urzędnicy: budowy wiaduktu oczekują mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że nie chcą drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładkę dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu. Spór zaostrzał się z dnia na dzień.
  5. Postawione pod ścianą władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.


Wiadukt na Karwinach: pierwsza faza konsultacji



Ruszyła pierwsza faza konsultacji. 11 grudnia, o godz. 17.30, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 przy ul. Staffa odbędzie się spotkanie mieszkańców z władzami miasta. Nie będzie jednak na nim dyskusji ani możliwości zadawania pytań. Całość ma mieć formułę wysłuchania publicznego.

- To typ spotkania, w trakcie którego mieszkańcy oraz inne zainteresowane osoby mają możliwość przedstawienia stanowisk w konsultowanej sprawie. Prezentacji argumentów przysłuchują się przedstawiciele władz miasta - informują miejscy urzędnicy z Laboratorium Innowacji Społecznych.
W praktyce podczas spotkania będzie mogło zabrać głos 20 osób. Mieszkańcy Karwin i Małego Kacka mają mieć zagwarantowane po pięć miejsc. Na jedno wystąpienie przewidziano 5 minut. Nie będzie możliwości zadawania pytań, polemiki ani komentarzy.

Urzędnicy czekają na zgłoszenia chętnych. Szczegóły można znaleźć na stronie www.badanialis.pl. Przy większej liczbie osób zdecyduje losowanie.

Prezydent podejmie decyzję



Dopiero po spotkaniu z urzędnikami, 7 stycznia, zostanie udostępniony formularz konsultacyjny, pozwalający wyrazić swoją opinię. Konsultacje zakończą się 20 stycznia.

Raport ma zostać opublikowany w ciągu 40 dni od zakończenia konsultacji. O wyborze wariantu do realizacji zdecyduje ostatecznie prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (193) 4 zablokowane

  • (1)

    po co organizować jakieś kretyńskie konsultacje, z których nic nie wyniknie, bo nie może??

    • 11 2

    • Chwyt marketingowy - pic na wodę fotomontaż

      • 1 0

  • kładka rowerowo-piesza!!!

    • 14 13

  • A most nad Kaczą w ciagu ulicy Nałkowskiej czeka już kilka lat na naprawę !!!

    No ale co UM i prezydenta obchodzą mieszkańcy jakiegoś tam PRL-owskiego osiedla. Zamiast tego wodotryski - ekstra wiadukt dla deweloperowskich osiedli naćpanych jedno obok drugiego bez logicznych rozwiązań komunikacyjnych. Do spokojnego osiedla wpycha się drogę dla właścicieli apartamentów z drugiej strony linii kolejowej. Swoją drogą ciekawe jak ma się ten wiadukt do mającego wkrótce powstać węzła Karwiny. Może się okazać tak samo bezsensowny jak "estakada" rowerowa na Obłuże. Skoro są konsultacje to wiadomo, że decyzje już zapadły - tak jak z poronionym "parkiem centralnym" na miejscu parku. Gdynia - miasto z marzeń ... deweloperów.

    • 22 3

  • Za 2 mln to może społecznicy sami wybuduja kładkę.

    Szkoda kasy na sama kładkę - jeżeli nie ma być wiaduktu to wystarczą schody/zjazd i przejście przez tory ze światłami i tyle.

    • 9 10

  • Szczurek (1)

    Wybuduj sobie wiadukt w wiczlinie.Karwiny nie chca zeby przez srodek osiedla przebiegal glowny ruch uliczny.Tylko kladka pieszo rowerowa!!!wiadukt wybuduj lepiej na puckiej na chylonii.

    • 22 8

    • Właśnie, na Puckiej by się przydał wiadukt, a przez środek dzielnicy puścić tranzytem główny ruch.

      • 1 0

  • Wiadukt bedzie mial sens kiedy wytnie sie te drzewa i zrobi droge na witomino

    • 7 4

  • przecież obok jest droga i planowany wężeł bezkolizyjny Wielkopolska - Sopocka (2)

    Ktoś chyba porządnie upadł na głowę. To samochód nie może podjechac 600 m do planowanego bezkolizyjnego (!) skrzyżowania, ma jechać nową drogą nad torami by potem pędzić obok szkoły i przedszkola (ul. Staffa) w sferze 30 km/h. Proponuję stanąć tam i sprawdzić co dzieje się, gdy rodzice przywożą swoje pociechy, zabierają je i czekają na nie. Nawet teraz droga jest zakorkowana, samochody są dosłownie wszędzie i panuje całkowity haos. Kładka dla piszych ma sens, ale kolejna droga dla samochodów w tym miejscu zakorkuje ulice Nałkowskiej i Staffa. Proponuję od razu zaplanować tam kamery i progi zwalniające oraz barieru energochłonne wzdłuż chodnika - jest tylko po jednej stronie. Na Nałkowskiej jezdnia jest uszkodzona od ponad 2 lat - dla ruchu samochodów osobowych w obie strony pozostał łącznie tylko jeden pas ruchu. Czy ktoś pofatygował się by obejrzeć to miejsce w naturze, a nie na wydumanych wizualizacjach?

    • 23 5

    • Węzeł w Karaibach

      Nowy węzeł na Wielkopolskiej będzie tak jak jest w tej chwili jednopoziomowy. Korki jak były tak i będą. Nasze władze są krótkowzroczne. Podobnie nową Chwarznieńska na Witominie dalej będzie 1/1. Ale miliony będą wydane. W błoto.

      • 3 0

    • Ciekawe ile jescze wytrzyma,Tylko czekać jak most spadnie do zbiornika , oby nie z samochodami

      • 2 0

  • szkoda czasu na bicie piany (1)

    O wyborze wariantu do realizacji zdecyduje ostatecznie prezydent Gdyni czyli w sumie wasz wodz juz wie jak bedzie wygladal wiadukt. Wybraliscie wiec macie.

    • 10 0

    • Mojego głosu nie dostał już drugi raz. Był czas na zmiany. Szkoda, że kolejna szansa dopiero za 5 lat.

      • 0 0

  • Wyciac te drzewa przy lesnym zakatku i zrobic dwupasmowa droge na Vitave!!!

    • 6 3

  • to Szczurek stworzył problem

    wcześniej go nie było

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane