- 1 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (208 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (66 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (420 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (105 opinii)
Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt
W najbliższych dniach gdyńscy urzędnicy mają odebrać program funkcjonalno-użytkowy pozwalający na budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i Unruga. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa.
Przypomnijmy:
- Umowa między PKP PLK a Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana jesienią 2019 roku.
- Według założeń wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.
- Zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa.
- Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Puckiej zbudujemy na podstawie porozumienia z PKP PLK S.A. Inwestycja jest częścią programu PKP PLK S.A. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" tworzonego we współpracy z samorządami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja z podziałem zakresu
W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.
Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. W styczniu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska.
Potrzebne opracowanie i decyzja środowiskowa
Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.
- Obecnie trwają odbiory dokumentacji, w tym tzw. programu funkcjonalno-użytkowego - dopowiada Łucyk.
Wśród zbieranej dokumentacji jest m.in. decyzja środowiskowa.
Ostatnia pojawiła się informacja o uzyskaniu dla inwestycji opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni i dyrektora zarządu Zlewni Wód Polskich w Gdańsku.
Stosowny dokument powinien pojawić się w najbliższych tygodniach. Gdy się pojawi, droga do rozpoczęcia inwestycji stanie otworem. Nowy wiadukt ma być gotowy w 2022 roku.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu, w planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
Miejsca
Opinie (154) 1 zablokowana
-
2020-05-21 07:48
Stał ktoś?
Stał ktoś kiedyś na tym przejeździe gdzie ma być wiadukt? Mi nigdy nie zdarzyło się. Za to przy Netto przejazd to absurd, ale nic nie wiadomo. Za to wiadukt raczej mało potrzebny mieszkańcom budujemy.
- 36 6
-
2020-05-21 07:48
< 3
Kawałek lotosowej Stonki na zdjęciu
- 4 1
-
2020-05-21 07:24
No tak na 2035 zbudują. (1)
...
- 68 2
-
2020-05-21 07:33
Ale z Ciebie optymistka
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.