• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad Armii Krajowej zostanie wzmocniony

bra
15 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Filary podtrzymujące wiadukt zostaną pogrubione. Ich średnica zwiększy się z 80 do 110 cm.
  • W czasie prac, tramwaje przejeżdżające pod wiaduktem będą musiały zwalniać.

Do końca kwietnia trwać będą prace związane ze wzmacnianiem podpór wiaduktu nad al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. W tym czasie zamykane będą czasowo fragmenty lewego pasa ruchu w każdym kierunku. Tramwaje mają kursować bez zakłóceń, ale mijając wiadukt będą musiały zwalniać.



Odcinek al. Armii Krajowej prowadzący na Chełm powstał w latach 80. ubiegłego wieku. Wówczas powstał też wiadukt i kładka nad tą trasą. Po ponad 30 latach ząb czasu naruszył podpory wiaduktu w ciągu ul. Stoczniowców, dlatego wymagają one wzmocnienia.

Obecnie słupy podtrzymujące wiadukt wspierane są przez metalowe podpory.

W przetargu na wykonanie prac swoje oferty złożyły trzy firmy.

  • Want z Tczewa - 270,6 tys. zł
  • FBSerwis z Warszawy - 310,4 tys. zł
  • Most z Sopotu - 574,9 tys. zł


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje wydać na ten cel maksymalnie 278 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.

Obecnie filary podtrzymujące wiadukt mają po 80 cm średnicy, w ramach prac zostaną pogrubione do 110 cm. Wymianie ulegnie też część zbrojenia, dodane zostaną także nowe pręty.

Wybrana firma będzie miała czas do 30 kwietnia na wykonanie zadania.

W trakcie robót mogą pojawić się niedogodności dla kierowców, bowiem w planach jest czasowe wyłączenie lewych pasów obu jezdni na wysokości wiaduktu.

Na szczęście prace nie będą wiązały się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów. Jeśli dojdzie do wyłączenia trakcji, to jedynie w godzinach między północą a godz. 3:30 w nocy. Zbliżające się do wiaduktu tramwaje będą musiały jedynie zwalniać.
bra

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Bede smigal (7)

    moim Passatem TDI z rozkosza ;-) Milego weekendu :-)

    • 17 20

    • (2)

      do miasta z górki to może i tak, ale do kartuz będziesz wracał na lawecie

      • 9 1

      • Dzieło wybitnego fachowca

        • 0 0

      • Chyba ty swoją alfą albo laguną

        • 0 0

    • Słabe (2)

      • 1 1

      • Ktoś sobie dom z reszty wybudował jak zwykle za PO? (1)

        • 0 1

        • Czekista

          Ale głupi ponad 30 lat temu PO???

          • 1 0

    • Mejd in PO!

      • 0 3

  • kiedy powstanie wiadukt na skrzyżowaniu Armii krajowej z Havla? (13)

    • 118 5

    • Nie powstanie. (9)

      Z prostej przyczyny - korek w kierunku centrum przeniesie się do skrzyżowania z 3 Maja, a to spowoduje problem z wyjazdem z Chełmu.
      Gdyby powstał w kierunku obwodnicy, wtedy stanie zjazd w Bulońską (i masz jak w banku korek na prawym pasie na AK), a także korek będziesz miał na wiadukcie nad obwodnicą gdzieś do zjazdu na Jasień, a na pewno na Kiełpinek.

      • 19 26

      • bzdury! przecież nie weszyscy dymają tak daleko

        • 19 7

      • (5)

        No tak jak piszesz tylko tłumaczyli to ze w stronę obwodnicy to by jeszcze miało sęs ale wiadukt w stronę Gdańska nie ma racji bytu bo miasto by się zakorkowało lepiej auta zatrzymać tam gdzie teraz stoją, były nasz prezydent jak się nie mylę tak tłumaczył. Dlatego w żadnej rozpisce nie ujęto tego wiaduktu nawet w perspektywie 20stu lat. Pożarnym miasto i tak się teraz zapycha autami a będzie gorzej jak zrobią wszystkie naziemne przejścia i światła planowane na podwalu, dołożą planowany lot i dworzec gdzie by mieli wpuścić ten korek z Armii Krajowej. Swoją drogą ciekawe jak to z Nową Bulońską będzie czy też wszystko stanie na tym skrzyżowaniu jak ją podłączą.

        • 5 11

        • zgadza sie, nie było i nie ma woli żeby zrobić ten wiadukt, obecny stan rzeczy jest utrzymywany celowo (3)

          I nie chodzi o pieniądze, bo przez dekady rządów poprzedniego prezydenta gdyby była chęć to wiadukt ten jak i na dole Łostowickiej z Kartuską powstałyby już dawno.
          Nic to, jak mówił Wołodyjowski, możecie iść 3 marca i zagłosować dalej za kontynuacją "dziedzictwa" przez jego wychowanków. Zamiast potrzebnych wiaduktów bedziecie mieli np. ECS jako twierdzę dla obozu bolkowego oraz kolejne zrzutki na "ratowanie demokracji"

          • 19 28

          • (2)

            Myślisz, że głosując na opcję brunatną głosujesz na wiadukt? Oni nie mają pomysłu na rozwój miasta, a jedynie na "obronę wartości".

            • 23 9

            • Co to jest opcja brunatna? Pewnie masz na myśli Brauna, to też nie moja bajka. (1)

              Problem w tym, że dotychczasowa opcja budyniowa tego nie zrobiła i w przyszłości też nie zrobi.nie dlatego że nie można tylko dlatego że nie chce.

              • 9 8

              • to na kogo proponujesz głosować ?

                bo jest tylko troje kandydatów

                • 5 0

        • Bezsęsowne pokolenie dyslektyków

          • 1 0

      • Ale ja che wyjechac z Gdańska i tez stoje.... !!!! (1)

        A tak stoją wszyscy i na Havla i na Łostowickioej i na AK do i z Gdańska ... Adamowicz nigdy jego nie chciał to może ktoś po nim.... na kogo mam głosować aby go zbudowali ?????????

        • 10 6

        • W Ameryce stoją w korkach na autostradach, które mają po 4 pasy w jedną stronę

          W Chinach i Rosji próbowali budować 5 pasmowe autostrady i też okazywały się zakorkowane.

          Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie obecnie przewymiarowanej infrastruktury drogowej. W wielu miastach europejskich, amerykańskich i w innych krajach likwiduje się estakady i inne potworki mające kiedyś jakoby "odkorkować miasto". W Paryżu pseudoautostradę wzdłuż Sekwany przekształcono w strefę pieszą przyjazną także dla rowerzystów i innych mieszkańców i przyjezdnych, którzy wiedzą nie od wczoraj, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

          • 5 4

    • z Łostowicką!

      Łostowicka jest aż do skrzyżowania z Warszawską i Wilanowską i dopiero tam się zaczyna Havla

      • 4 4

    • (1)

      Po co? Spowoduje to tylko większy korek kilometr dalej na dole AK. Czyli wydasz ok 80 mln zł bez sensu - nie da się wtloczyc więcej samochodów do centrum. Nawet jak przebudujesz kolejne skrzyżowanie to problem będzie z następnym... Zamiast leczyć objawy trzeba leczyć przyczynę - mamy 600 samochodów na 1000 mieszkańców, Berlin ma 290, Kopenhaga 320. Dobra komunikacja publiczna i nie rozlewanie się miasta to podstawa

      • 2 0

      • A jakby zlikwidowac skrzyzowania? Byloby prosciej, nie?

        • 0 1

  • z 80cm do 115? (9)

    to ktoś się musiał mocno walnąć w obliczeniach

    cud że nie było katastrofy jak we włoszech.

    • 32 22

    • pole powierzchni kółka 80 i 115 cm to różnica dwukrotna! (8)

      O co tu chodzi? Przecież niemożliwe, że do tej pory filary były zbudowane z biszkoptu a nie z betonu wysokiej klasy. Może teraz chcą to po prostu obryzgać chudziakiem?

      A fundamenty też będą podwajać?

      • 7 12

      • (7)

        Cześć
        Miło, że jest i ekspert.

        • 13 0

        • A co źle mówię? (6)

          Gdyby teraz ktoś ci powiedział, że w twoim mieszkaniu trzeba zrobić 2x grubsze ściany to byś się nie zdziwił?

          • 6 7

          • (5)

            Beton jest w złym stanie.
            Przyjmuje się, że obecny przekrój nie przenosi obciążeń, dopiero ta "dolewka" będzie przenosić obciążenia.
            Czyli de facto mniej więcej pole przekroju nowego betonu = pole przekroju betonu skorodowanego

            • 13 2

            • Dobrze się trochę znać na budownictwie żeby się wypowiadać (1)

              30 lat temu były przyjmowane dużo mniejsze obciążenia klimatyczne i użytkowe do projektowania konstrukcji. Przy ingerencji w konstrukcję należy się dopasować do aktualnych norm stąd zmiana obciążeń i znaczny wzrost przekroju słupa. Gdyby przeliczyć to co było dobrze zaprojektowane zgodnie z normami obowiązującymi 30 lat temu na aktualnie obowiązujące normy to powinno się zawalić. A jednak stoi :)

              • 7 2

              • Dobrze się trochę znać na budownictwie żeby się wypowiadać

                normy budowlane są zaleceniem, a nie obowiązkowym nakazem. Skoro wiadukt projektowany na tych 30letnich normach spełniał wtedy wymogi SGN i SGU to nie wymaga żadnej przebudowy żeby dopasować się do nowych norm.

                • 0 1

            • (1)

              Przyjmując taką tezę powinno się wyburzyć obecne filary (zostawiając ewentualnie zbrojenie), skoro i tak całe obciążenie przenoszą teraz stalowe podpory i w to miejsce postawić nowe zamiast dozbrajać stare i robić dolewki.

              • 2 4

              • No właśnie, 100% racji

                Tak jakby mówić, że skoro ci drewniane ściany kornik zeżarł to je obłóż boazerią i będzie gites

                • 0 0

            • no ale panie

              jakie "nie przenosi obciążeń" skoro nie było żadnego problemu z eksploatacją? Jakby bylo tak jak mówisz to to by był stan awaryjny i zamknęliby całość, a nie planowali remont z zamykaniem po 1 pasie...

              I druga sprawa - jeśli masz tak zniszczony beton, że w ogóle go nie bierzesz pod uwagę jako element konstrukcyjny to zbrodnią będzie go oblać nowym betonem - nowa warstwa zostanie rozsadzona od środka (korozja betonu = pęcznienie)

              • 0 0

  • firma z kurortu za tą samą pracę chciała dwa razy więcej? (7)

    Nieźle :))

    • 31 3

    • (1)

      Praca może i ta sama. Pytanie jakie materiały i technologia ;)

      • 5 10

      • znając cwaniaków z Sopotu, to odpowiedź łatwa.

        • 10 1

    • A to nie spółka byłego ministra z rządu Suchockiej (tego po obaleniu Olszewskiego przez bandę czworga) (1)

      • 5 2

      • Nie. Wiem. A co?

        • 0 0

    • gdyby wygrała firma z Sopotu to wziełaby na podywkonawców tych z Sopotu:) (2)

      • 5 0

      • z Tczewa (1)

        • 5 1

        • Czytaj ze zrozumieniem!

          • 0 1

  • niedawno był remont tej estakady (3)

    zdaje się koniec 2015 r.

    • 13 13

    • Ale to wiadukt...

      • 7 1

    • nie siiej plotek, mowa jest o innym obiekcie, na trasie W-Z oprócz estakady mamy jeszcze inne wiadukty i kładki..

      • 7 2

    • Słoju, nie wiesz, gdzie jest ulica Stoczniowców?

      • 9 0

  • W Szemudzie to umieją organizowac przetargi , uczcie się w Gdańsku (7)

    W budżecie uchwała się za mało kasy na poszczególne inwestycje. Wójt ogłasza przetarg. Wszystkie oferty są droższe i można przetargu nie rozstrzygnąć i ogłosić kolejny. A to czy tak się stanie zależy od wójta i tego kto z tych ofert droższych niż założona kasa dał najtańsza. W powtórce przetargu już nie wszyscy startują... I co przetarg jest? Jest? Najtańsza wybrana?. Wybrana. A czy w 1, 2 czy 3 podejściu no to przecież zgodne z prawem. I wygrywa kto miał wygrać.

    Tak to wygląda czasem (?)

    • 11 8

    • Z Gdanska czy z Gdyni sie tam przeprowadziles? (4)

      • 1 0

      • Z Krakowa 3 lata temu (3)

        Świeże powietrze spokój polecam. Tylko to co wyprawia wójt to myślałam, że takie rzeczy tylko w dużych miastach - lex developer itd. A tu szok.

        Sprawdźcie np. przetargi na kanalizację z milionami dotacji z UE. Wszystkie chyba wygrała spółka powołana przez gminę tuż przed przetargami niektóre za 3 czy 4 podejsciem. Można? Mozna.

        • 4 0

        • (2)

          W porównaniu z Krakowem wszędzie jest świeże powietrze

          • 2 1

          • Uuu nie zartuj! (1)

            Zawsze jak mijam obwodnica Szadolki to smierdzi tak okropnie ze wolalabym smog od czasu do czasu

            • 0 1

            • Mylisz smród ze smogiem

              • 0 0

    • w kosakowie to samo (1)

      najpierw powtarza sie przetargi koteych projekt jest pelny i drogi ale gmina daje z gory za malo kasy. Nikt nie startuje po 3rzech probach ustawa pozwala gmine z wolnej stopy okroic plan projektu i wybrac dowolnego wykonawce.
      Okraja sie tak mocno ze wybrany wykpnawca robi cos z 2krotna stawke rynkowa. Oczywiscie wybrankiem jesy ktos z rodziny... tzw.mafia po wlosku.

      Podatnicy placa i glsuja dalej. Bo sie nie intersuja sprawami publicznymi tylko tzw. polityka ...

      • 7 0

      • W Szemudzie powstała gminna spółka tuż przed realizacja przetargów na kanalizację z dofinansowaniem UE

        I wygrała chyba wszystkie 5 przetargów w zeszlym roku każdy w milionach zł licząc. Niektóre za 3 podejsciem. Można?

        • 0 0

  • Most z Sopot? (2)

    Ale co most Sopot? Z Sopotu czy co? Moze pomost?

    • 4 10

    • Molo (1)

      • 1 0

      • Najwyższe koszty mają firmy z Sopot

        wiadomo, narzut ;-)

        • 1 0

  • zastanawiające te rozbieżności w ofertach min-max o ponad 100% (4)

    Zakładając, że obydwie firmy chciały na tym zarobić a nie zrobić ją "po kosztach" to ta najwyższa oferta jest nieźle odstająca.

    • 12 4

    • (3)

      Wystarczy, że firma X ma pracowników na najniższej krajowej (reszta pod stołem) + ukrainców na czarno. Robocizna to spory % oferty. Do tego częściowo użyje gorszych materiałów (wbrew zapisom przetargu).
      Tym sposobem firma krzak wygra przetarg.

      • 8 3

      • (2)

        Dzięki ekspercie.
        Miło, że komentujesz bo pewnie jak się ma taką wiedzę to żyjesz od konferencji do konferencji

        • 6 1

        • Dobrze powiedział (1)

          Więc co się czepiasz...za 3 miesiące przeczytasz że ta spółka padla bo dała za niską cenę...

          • 3 4

          • Trochę dziwne

            Trochę tak jakoś dziwne, że akurat najtańsza oferta była akurat taka jak budżet na inwestycję.
            jj

            • 3 0

  • Kiedy przetarg na budowe Koziorozca?

    • 5 4

  • Kiedy windy zostaną uruchomione (3)

    Czekamy już 2 lata

    • 7 7

    • (1)

      Tam nie ma wind trollu

      • 6 2

      • Ale gdzie indziej są.Dziwne,że tutaj przetarg i od razu wykonanie ,a przy windach dwa lata trwa przepychanka.

        • 0 1

    • Motorniczy

      Za dwa lata, tylko nie wleź pod tramwaj!

      • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane