• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad Armii Krajowej zostanie wzmocniony

bra
15 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Filary podtrzymujące wiadukt zostaną pogrubione. Ich średnica zwiększy się z 80 do 110 cm.
  • W czasie prac, tramwaje przejeżdżające pod wiaduktem będą musiały zwalniać.

Do końca kwietnia trwać będą prace związane ze wzmacnianiem podpór wiaduktu nad al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. W tym czasie zamykane będą czasowo fragmenty lewego pasa ruchu w każdym kierunku. Tramwaje mają kursować bez zakłóceń, ale mijając wiadukt będą musiały zwalniać.



Odcinek al. Armii Krajowej prowadzący na Chełm powstał w latach 80. ubiegłego wieku. Wówczas powstał też wiadukt i kładka nad tą trasą. Po ponad 30 latach ząb czasu naruszył podpory wiaduktu w ciągu ul. Stoczniowców, dlatego wymagają one wzmocnienia.

Obecnie słupy podtrzymujące wiadukt wspierane są przez metalowe podpory.

W przetargu na wykonanie prac swoje oferty złożyły trzy firmy.

  • Want z Tczewa - 270,6 tys. zł
  • FBSerwis z Warszawy - 310,4 tys. zł
  • Most z Sopotu - 574,9 tys. zł


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje wydać na ten cel maksymalnie 278 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.

Obecnie filary podtrzymujące wiadukt mają po 80 cm średnicy, w ramach prac zostaną pogrubione do 110 cm. Wymianie ulegnie też część zbrojenia, dodane zostaną także nowe pręty.

Wybrana firma będzie miała czas do 30 kwietnia na wykonanie zadania.

W trakcie robót mogą pojawić się niedogodności dla kierowców, bowiem w planach jest czasowe wyłączenie lewych pasów obu jezdni na wysokości wiaduktu.

Na szczęście prace nie będą wiązały się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów. Jeśli dojdzie do wyłączenia trakcji, to jedynie w godzinach między północą a godz. 3:30 w nocy. Zbliżające się do wiaduktu tramwaje będą musiały jedynie zwalniać.
bra

Opinie (76) 2 zablokowane

  • (1)

    Po ponad 30 latach ząb czasu naruszył podpory wiaduktu w

    myslałem ze podpory sa żelbetowe a nie ze zmurszałej topoli

    • 2 0

    • To byl bardzo ostry zab.

      • 0 0

  • w Gdansku jak zwykle Róbta co chceta i mamy skutki (1)

    Boze co za miasto...

    • 4 1

    • Boshe...

      • 0 0

  • A co z rowerzystami??? (1)

    Kiedy budowa cyklo-pasa?

    • 2 5

    • Won swiry !!!

      • 0 0

  • kiedy powstanie wiadukt na skrzyżowaniu Armii krajowej z Havla? (13)

    • 118 5

    • (1)

      Po co? Spowoduje to tylko większy korek kilometr dalej na dole AK. Czyli wydasz ok 80 mln zł bez sensu - nie da się wtloczyc więcej samochodów do centrum. Nawet jak przebudujesz kolejne skrzyżowanie to problem będzie z następnym... Zamiast leczyć objawy trzeba leczyć przyczynę - mamy 600 samochodów na 1000 mieszkańców, Berlin ma 290, Kopenhaga 320. Dobra komunikacja publiczna i nie rozlewanie się miasta to podstawa

      • 2 0

      • A jakby zlikwidowac skrzyzowania? Byloby prosciej, nie?

        • 0 1

    • Nie powstanie. (9)

      Z prostej przyczyny - korek w kierunku centrum przeniesie się do skrzyżowania z 3 Maja, a to spowoduje problem z wyjazdem z Chełmu.
      Gdyby powstał w kierunku obwodnicy, wtedy stanie zjazd w Bulońską (i masz jak w banku korek na prawym pasie na AK), a także korek będziesz miał na wiadukcie nad obwodnicą gdzieś do zjazdu na Jasień, a na pewno na Kiełpinek.

      • 19 26

      • (5)

        No tak jak piszesz tylko tłumaczyli to ze w stronę obwodnicy to by jeszcze miało sęs ale wiadukt w stronę Gdańska nie ma racji bytu bo miasto by się zakorkowało lepiej auta zatrzymać tam gdzie teraz stoją, były nasz prezydent jak się nie mylę tak tłumaczył. Dlatego w żadnej rozpisce nie ujęto tego wiaduktu nawet w perspektywie 20stu lat. Pożarnym miasto i tak się teraz zapycha autami a będzie gorzej jak zrobią wszystkie naziemne przejścia i światła planowane na podwalu, dołożą planowany lot i dworzec gdzie by mieli wpuścić ten korek z Armii Krajowej. Swoją drogą ciekawe jak to z Nową Bulońską będzie czy też wszystko stanie na tym skrzyżowaniu jak ją podłączą.

        • 5 11

        • Bezsęsowne pokolenie dyslektyków

          • 1 0

        • zgadza sie, nie było i nie ma woli żeby zrobić ten wiadukt, obecny stan rzeczy jest utrzymywany celowo (3)

          I nie chodzi o pieniądze, bo przez dekady rządów poprzedniego prezydenta gdyby była chęć to wiadukt ten jak i na dole Łostowickiej z Kartuską powstałyby już dawno.
          Nic to, jak mówił Wołodyjowski, możecie iść 3 marca i zagłosować dalej za kontynuacją "dziedzictwa" przez jego wychowanków. Zamiast potrzebnych wiaduktów bedziecie mieli np. ECS jako twierdzę dla obozu bolkowego oraz kolejne zrzutki na "ratowanie demokracji"

          • 19 28

          • (2)

            Myślisz, że głosując na opcję brunatną głosujesz na wiadukt? Oni nie mają pomysłu na rozwój miasta, a jedynie na "obronę wartości".

            • 23 9

            • Co to jest opcja brunatna? Pewnie masz na myśli Brauna, to też nie moja bajka. (1)

              Problem w tym, że dotychczasowa opcja budyniowa tego nie zrobiła i w przyszłości też nie zrobi.nie dlatego że nie można tylko dlatego że nie chce.

              • 9 8

              • to na kogo proponujesz głosować ?

                bo jest tylko troje kandydatów

                • 5 0

      • Ale ja che wyjechac z Gdańska i tez stoje.... !!!! (1)

        A tak stoją wszyscy i na Havla i na Łostowickioej i na AK do i z Gdańska ... Adamowicz nigdy jego nie chciał to może ktoś po nim.... na kogo mam głosować aby go zbudowali ?????????

        • 10 6

        • W Ameryce stoją w korkach na autostradach, które mają po 4 pasy w jedną stronę

          W Chinach i Rosji próbowali budować 5 pasmowe autostrady i też okazywały się zakorkowane.

          Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie obecnie przewymiarowanej infrastruktury drogowej. W wielu miastach europejskich, amerykańskich i w innych krajach likwiduje się estakady i inne potworki mające kiedyś jakoby "odkorkować miasto". W Paryżu pseudoautostradę wzdłuż Sekwany przekształcono w strefę pieszą przyjazną także dla rowerzystów i innych mieszkańców i przyjezdnych, którzy wiedzą nie od wczoraj, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

          • 5 4

      • bzdury! przecież nie weszyscy dymają tak daleko

        • 19 7

    • z Łostowicką!

      Łostowicka jest aż do skrzyżowania z Warszawską i Wilanowską i dopiero tam się zaczyna Havla

      • 4 4

  • Czy pan o tym wie ?

    Szanowny panie bra, gdyż nie widze podpisu pod tym artykułem.Więc bra to prawdopodobnie pan lub pani ? Ale do rzeczy ,mam propzycje ciekawego sledztwa dla pana/pani ,prosze zadać pytanie w ZDiZ dlaczego został wykonany ten przejazd nad Armi Krajoiwej ? To bardzo interesująca sprawa.Proszę paluszkiem przejechać od strony ulicy Lubuskiej do ulicy Bystrzyckiej.Może pani /pan zrozumie na czym polega grzech zaniechania ? Pozdrawiam

    • 1 0

  • W Szemudzie to umieją organizowac przetargi , uczcie się w Gdańsku (7)

    W budżecie uchwała się za mało kasy na poszczególne inwestycje. Wójt ogłasza przetarg. Wszystkie oferty są droższe i można przetargu nie rozstrzygnąć i ogłosić kolejny. A to czy tak się stanie zależy od wójta i tego kto z tych ofert droższych niż założona kasa dał najtańsza. W powtórce przetargu już nie wszyscy startują... I co przetarg jest? Jest? Najtańsza wybrana?. Wybrana. A czy w 1, 2 czy 3 podejściu no to przecież zgodne z prawem. I wygrywa kto miał wygrać.

    Tak to wygląda czasem (?)

    • 11 8

    • Z Gdanska czy z Gdyni sie tam przeprowadziles? (4)

      • 1 0

      • Z Krakowa 3 lata temu (3)

        Świeże powietrze spokój polecam. Tylko to co wyprawia wójt to myślałam, że takie rzeczy tylko w dużych miastach - lex developer itd. A tu szok.

        Sprawdźcie np. przetargi na kanalizację z milionami dotacji z UE. Wszystkie chyba wygrała spółka powołana przez gminę tuż przed przetargami niektóre za 3 czy 4 podejsciem. Można? Mozna.

        • 4 0

        • (2)

          W porównaniu z Krakowem wszędzie jest świeże powietrze

          • 2 1

          • Uuu nie zartuj! (1)

            Zawsze jak mijam obwodnica Szadolki to smierdzi tak okropnie ze wolalabym smog od czasu do czasu

            • 0 1

            • Mylisz smród ze smogiem

              • 0 0

    • w kosakowie to samo (1)

      najpierw powtarza sie przetargi koteych projekt jest pelny i drogi ale gmina daje z gory za malo kasy. Nikt nie startuje po 3rzech probach ustawa pozwala gmine z wolnej stopy okroic plan projektu i wybrac dowolnego wykonawce.
      Okraja sie tak mocno ze wybrany wykpnawca robi cos z 2krotna stawke rynkowa. Oczywiscie wybrankiem jesy ktos z rodziny... tzw.mafia po wlosku.

      Podatnicy placa i glsuja dalej. Bo sie nie intersuja sprawami publicznymi tylko tzw. polityka ...

      • 7 0

      • W Szemudzie powstała gminna spółka tuż przed realizacja przetargów na kanalizację z dofinansowaniem UE

        I wygrała chyba wszystkie 5 przetargów w zeszlym roku każdy w milionach zł licząc. Niektóre za 3 podejsciem. Można?

        • 0 0

  • Bede smigal (7)

    moim Passatem TDI z rozkosza ;-) Milego weekendu :-)

    • 17 20

    • (2)

      do miasta z górki to może i tak, ale do kartuz będziesz wracał na lawecie

      • 9 1

      • Chyba ty swoją alfą albo laguną

        • 0 0

      • Dzieło wybitnego fachowca

        • 0 0

    • Słabe (2)

      • 1 1

      • Ktoś sobie dom z reszty wybudował jak zwykle za PO? (1)

        • 0 1

        • Czekista

          Ale głupi ponad 30 lat temu PO???

          • 1 0

    • Mejd in PO!

      • 0 3

  • z 80cm do 115? (9)

    to ktoś się musiał mocno walnąć w obliczeniach

    cud że nie było katastrofy jak we włoszech.

    • 32 22

    • pole powierzchni kółka 80 i 115 cm to różnica dwukrotna! (8)

      O co tu chodzi? Przecież niemożliwe, że do tej pory filary były zbudowane z biszkoptu a nie z betonu wysokiej klasy. Może teraz chcą to po prostu obryzgać chudziakiem?

      A fundamenty też będą podwajać?

      • 7 12

      • (7)

        Cześć
        Miło, że jest i ekspert.

        • 13 0

        • A co źle mówię? (6)

          Gdyby teraz ktoś ci powiedział, że w twoim mieszkaniu trzeba zrobić 2x grubsze ściany to byś się nie zdziwił?

          • 6 7

          • (5)

            Beton jest w złym stanie.
            Przyjmuje się, że obecny przekrój nie przenosi obciążeń, dopiero ta "dolewka" będzie przenosić obciążenia.
            Czyli de facto mniej więcej pole przekroju nowego betonu = pole przekroju betonu skorodowanego

            • 13 2

            • Dobrze się trochę znać na budownictwie żeby się wypowiadać (1)

              30 lat temu były przyjmowane dużo mniejsze obciążenia klimatyczne i użytkowe do projektowania konstrukcji. Przy ingerencji w konstrukcję należy się dopasować do aktualnych norm stąd zmiana obciążeń i znaczny wzrost przekroju słupa. Gdyby przeliczyć to co było dobrze zaprojektowane zgodnie z normami obowiązującymi 30 lat temu na aktualnie obowiązujące normy to powinno się zawalić. A jednak stoi :)

              • 7 2

              • Dobrze się trochę znać na budownictwie żeby się wypowiadać

                normy budowlane są zaleceniem, a nie obowiązkowym nakazem. Skoro wiadukt projektowany na tych 30letnich normach spełniał wtedy wymogi SGN i SGU to nie wymaga żadnej przebudowy żeby dopasować się do nowych norm.

                • 0 1

            • no ale panie

              jakie "nie przenosi obciążeń" skoro nie było żadnego problemu z eksploatacją? Jakby bylo tak jak mówisz to to by był stan awaryjny i zamknęliby całość, a nie planowali remont z zamykaniem po 1 pasie...

              I druga sprawa - jeśli masz tak zniszczony beton, że w ogóle go nie bierzesz pod uwagę jako element konstrukcyjny to zbrodnią będzie go oblać nowym betonem - nowa warstwa zostanie rozsadzona od środka (korozja betonu = pęcznienie)

              • 0 0

            • (1)

              Przyjmując taką tezę powinno się wyburzyć obecne filary (zostawiając ewentualnie zbrojenie), skoro i tak całe obciążenie przenoszą teraz stalowe podpory i w to miejsce postawić nowe zamiast dozbrajać stare i robić dolewki.

              • 2 4

              • No właśnie, 100% racji

                Tak jakby mówić, że skoro ci drewniane ściany kornik zeżarł to je obłóż boazerią i będzie gites

                • 0 0

  • Most z Sopot? (2)

    Ale co most Sopot? Z Sopotu czy co? Moze pomost?

    • 4 10

    • Molo (1)

      • 1 0

      • Najwyższe koszty mają firmy z Sopot

        wiadomo, narzut ;-)

        • 1 0

  • zastanawiające te rozbieżności w ofertach min-max o ponad 100% (4)

    Zakładając, że obydwie firmy chciały na tym zarobić a nie zrobić ją "po kosztach" to ta najwyższa oferta jest nieźle odstająca.

    • 12 4

    • (3)

      Wystarczy, że firma X ma pracowników na najniższej krajowej (reszta pod stołem) + ukrainców na czarno. Robocizna to spory % oferty. Do tego częściowo użyje gorszych materiałów (wbrew zapisom przetargu).
      Tym sposobem firma krzak wygra przetarg.

      • 8 3

      • (2)

        Dzięki ekspercie.
        Miło, że komentujesz bo pewnie jak się ma taką wiedzę to żyjesz od konferencji do konferencji

        • 6 1

        • Dobrze powiedział (1)

          Więc co się czepiasz...za 3 miesiące przeczytasz że ta spółka padla bo dała za niską cenę...

          • 3 4

          • Trochę dziwne

            Trochę tak jakoś dziwne, że akurat najtańsza oferta była akurat taka jak budżet na inwestycję.
            jj

            • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane