Wiadomości

stat

Więcej gazu w Hyundaiu

Hyundai i20 z firmową instalacją LPG. Jest oszczędny.


Udowodniliśmy, że potrafimy "zagazować" każdy samochód, nie bacząc na pozorne oszczędności związane z taką instalacją. Po gaz często sięgają też często same koncerny motoryzacyjne, proponując do poszczególnych modeli firmowe instalacje. Tak jest także w przypadku małego Hyundaia i20. Jak sprawdza się to rozwiązanie w codziennej eksploatacji?



Model i20 z instalacją LPG objętą gwarancją producenta, od kilkunastu dni jest w oficjalnej sprzedaży Hyundaia. Samochód z napędem na gaz dostępny jest w wersji z silnikiem 1.2 o mocy 86 KM, w czterech opcjach wyposażeniowych. Cena podstawowej wersji z nieco oszczędnościowym wyposażeniem wynosi 44 600 zł. Jak podaje sam producent, decyzja o rozbudowaniu swojej oferty podyktowana jest popularnością napędu LPG na polskim rynku. Po naszych drogach jeździ około 2,5 mln zarejestrowanych samochodów napędzanych gazem.

W Hyundaiu i20 montowana jest instalacja firmy BRC Sequent 24.11 z dotryskiem benzyny.

Pierwszym, nie da się ukryć, że mocnym punktem małego Hyundaia jest utrzymanie programu 5-letniej potrójnej gwarancji, w której skład wchodzi 5-letnia, pełna gwarancja bez limitu kilometrów, 5 lat assistance oraz 5 lat kontroli technicznej.

Zbiornik gazu polskiej firmy Stako o pojemności aż 47 litrów (użytkowo około 39 litrów LPG) montowany jest w bagażniku, we wnęce koła zapasowego.

Jak jeździ zasilany gazem i20? W mieście właściwości jezdne i osiągi małego Hyundaia są całkowicie satysfakcjonujące. Na trasie, by osiągnąć odpowiednią dynamikę, należy dość intensywnie pracować manualną, pięciobiegową skrzynią o dość długiej drodze prowadzenia. Co ważne, jednak nawet na wysokich obrotach do podróżujących nie docierają odgłosy kulturalnie pracującego silniczka.



W małym Hyundaiu udało się też dobrze dostroić zawieszenie, tak, aby kierowca i pasażerowie nie mieli wrażenia, że podróżują podskakującą puszką. Samochodzik jest dość komfortowy. Nieco głośne odgłosy z zawieszenia dobiegają jednak podczas pokonywania poprzecznych nierówności. Wtedy warto zwolnić, jeśli nie chcemy być narażeni na nieprzyjemne odgłosy.

Komfort przemieszczania się i20 umila dobra widoczność z miejsca kierowcy i wygodne fotele. Wykończenie i jakość materiałów użytych we wnętrzu jest przyzwoita, wprawne oko wypatrzy parę materiałów oszczędnościowych, całość sprawia jednak przyzwoite wrażenie.

Atutem i20 na gaz jest z pewnością spory zasięg - ponad 400 kilometrów na samym gazie i oszczędności na stacji benzynowej. To sprawia, że mały Hyundai i20 może się stać atrakcyjną propozycją w stosunku do innych małych miejskich samochodów np. z silnikami diesla.

Sprawdź, gdzie kupisz Hyundaia w Trójmieście.

Samochód do testów użyczony przez Margo, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (16)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia