• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogólnopolski test salonów: wysokie oceny trójmiejskich obiektów

Michał Jelionek
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy obiekt Mazdy BMG w Gdańsku
Największy wpływ na końcową ocenę salonu miała obsługa klienta. Największy wpływ na końcową ocenę salonu miała obsługa klienta.

Po raz 16. portal motoryzacyjny "Auto Świat" przeprowadził Wielki Test Salonów. Audytorzy odwiedzili w sumie 359 autoryzowanych salonów należących do 22 dealerów w całej Polsce. Zawitali również do trójmiejskich stacji, które otrzymały bardzo wysokie oceny.



Salony samochodowe w Trójmieście - oceny czytelników



Jak oceniasz obsługę klienta w trójmiejskich salonach?

Wielki Test Salonów to badanie cieszące się dużą popularnością wśród klientów, dealerów i importerów. Jego celem jest sprawdzenie i ocenienie obsługi klienta w autoryzowanych salonach samochodowych. W tym roku, w maju i czerwcu, kilkudziesięciu tajemniczych klientów odwiedziło łącznie 359 obiektów w całej Polsce.

Testerzy sprawdzali, na jaką obsługę mogą liczyć osoby planujące kupić nowy samochód. Po zakończeniu wizyty w salonie wypełniali obszerny, pięciostronicowy protokół, który zawierał aż 70 pytań. To pozwoliło na wystawienie obiektywnych ocen.

Największy wpływ na końcowy rezultat miała oczywiście obsługa klienta. Ważne były także punkty przyznane za przeprowadzoną jazdę testową i ogólną organizację obiektu.

Audytorzy nie ominęli oczywiście Trójmiasta. Zawitali do kilkunastu salonów zlokalizowanych w Gdańsku i w Gdyni. Co ważne, aż 10 trójmiejskich obiektów otrzymało ocenę wzorową bądź bardzo dobrą.

Mercedes-Benz i Dacia z oceną wzorową



Renault i Dacia Zdunek otrzymały świetne oceny. Na szczególną uwagę zasługuje wynik drugiego z salonów, który otrzymał ocenę 100 proc. Renault i Dacia Zdunek otrzymały świetne oceny. Na szczególną uwagę zasługuje wynik drugiego z salonów, który otrzymał ocenę 100 proc.
W tym roku portal motoryzacyjny "Auto Świat" przyznał maksymalną liczbę punktów - a zarazem ocenę wzorową - 63 salonom w całej Polsce, w tym dwóm z Trójmiasta: Mercedes-Benz BMG Goworowski z Gdańska oraz Dacii Zdunek z Gdyni.

Audytorzy ocenili obsługę klienta i funkcjonowanie obu tych salonów na 100 proc.

Osiem salonów na "piątkę"



  • Salon Lexus Trójmiasto w Gdyni
  • Salon Lexus Trójmiasto w Gdyni
Wśród salonów ocenionych bardzo dobrze (wynik w przedziale 95-99,5 proc.) znalazło się w sumie 81 stacji dealerskich. Na "piątkę" zapracowało osiem obiektów z Trójmiasta.

W tej grupie salonów najwyższą notę otrzymał Lexus Trójmiasto. Jedyny trójmiejski przedstawiciel tej japońskiej marki otrzymał ocenę 99 proc. i zajął trzecie miejsce w zestawieniu. To najlepszy rezultat Lexusa wśród wszystkich salonów tej marki w Polsce. Co ciekawe, był to debiut marki w Wielkim Teście Salonów.

Nieznacznie gorszą ocenę (98 proc.) przyznano gdyńskiemu przedstawicielowi Peugeota - firmie JD Kulej. Dealer zajął piąte miejsce.

Salon Mazda BMG Goworowski w Gdyni Salon Mazda BMG Goworowski w Gdyni
Na ósmej pozycji z dorobkiem 96,5 proc. uplasował się drugi z salonów należących do BMG Goworowski - Mazda.

Miejsce niżej znalazły się aż cztery trójmiejskie salony: Opel Konocar, Peugeot Intervapo (oba z Gdańska) oraz Renault ZdunekVolkswagen Plichta (oba z Gdyni). Wszystkim tym obiektom przyznano ocenę 96 proc.

Czołową dziesiątkę zamknął przedstawiciel Citroena - ASO 11 (95,5 proc.).


Gdański salon Opla należący do firmy Konocar Gdański salon Opla należący do firmy Konocar

Miejsca

Opinie (72) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    Szkoda ze nie ma oceny innych salonow trojmiejskich.

    • 6 2

    • tak

      też bym z chęcią je zobaczył bo jestem przedsiębiorcą i dość często zdarza mi się kupować auta. to co widzę na rynku to jest dramat. tylko jeden na pięciu handlowców zapytanych o cokolwiek oddzwania z odpowiedzią. albo są zarobieni i gdzieś mają mnie, bo jak chcę to będę dalej prosił, albo nie znają podstaw swojego fachu. najgorsze jest to, że im droższa marka tym gorsza obsługa. najgorszy w tym jest jlr. z serwisem jest podobnie.

      • 2 1

  • Obiektywnie?!

    • 6 4

  • (2)

    BMG Mercedes dno, nie interesuja sie klientem, w Witmanie inne podejscie, amg kupiony. Pozdrawiam

    • 24 16

    • (1)

      Nie zgadzam się. Mieszkam na Przymorzu gdzie do Witmana mam 5 min spacerem. W kwietniu tego roku byłem dwa razy w salonie Witman, ponieważ chciałem kupić nową A klasę lub C. Podczas wizyty w salonie poprosiłem o ofertę na maila. Zależało mi na aucie gotowym i chciałem poznać formę finansowania. Niestety ale oferty nie otrzymałem nawet gdy po tygodniu zadzwoniłem do salonu aby przypomnieć się. Totalne zlekceważenie klienta. Gdy pojechałem do BMG Goworowski na ul. Elbląską poczułem się Klientem, poświęcono mi czas i zgodnie z ustaleniami otrzymałem kilka ofert na maila. Wybrałem klasę C. Obsługa podczas zakupu bardzo dobra, chociaż dzisiejsza jakość Mercedesa pozostawia wiele do życzenia.

      • 5 3

      • Hm, niescislosc w moim poscie, chodzilo mi o BMG Gdynia, w Gdansku obsluga byla dobra, chociaz nie wydala mi sie do konca profesjonalna, ale to subiektywne odczucie. Sam salon w Gdansku wyglada slabo, bardzo. Niemniej, życzę udanej jazdy

        • 2 1

  • ja auta kupuję w salonie gdzie parzą najlepszą kawę...

    a Pan Sprzedawca ocieka wazeliną

    • 14 11

  • Proponuję zostawić auto do likwidacji szkody, takiej trochę bardziej skomplikowanej niż malowanie zderzaka. (1)

    Wtedy będzie co wpisywać w ankiecie - to będą dzikie historie :)

    • 41 5

    • Dokładnie miałem taka historie 2x u Plichty kończyło się reklamacjami, skradziono mi części, które potem salon musiał mi odkupić. Więcej już bym tam nigdy nie oddał na blacharnie niczego.

      • 10 0

  • Volvo Drywa Gdansk polecam, robią wiele, żebym tylko po nowe auto nie poszedł do konkurencji.

    • 11 9

  • Bzdury. W żadnym "salonie" nikt oczu nie podnosi znad komputera i nie interesuje się oglądającym auta klientem. Sprawdzone w wielu obiektach, także tych opisanych.
    Ponadto, w Europie auta kupuje się też w sklepach, w małych miejscowościach (np. Austria), a nie tylko u monopolistów w wielkich miastach, co sprawia, że nie ma konkurencji.
    Ciekawostka: u nas wszystko musi być nowe, modne, według aktualnego "języka stylistycznego", a w wielu krajach wciąż są "salony", ze starymi oznaczeniami (np. Węgry). Nikomu to nie przeszkadza i nie wpływa na "jakość sprzedaży", ale na cenę już jak najbardziej...

    • 13 14

  • ile to faktycznie jest warte? (3)

    Zastanówcie się ile kosztują dzisiaj samochody, a ile są faktycznie warte. Porównajcie sobie aktualne ceny z tymi sprzed kilku lat. Niektóre auta podrożały ponad 100% (np. znana czeska marka).
    Pozdrawiam myślących.

    • 14 9

    • nie sprzed kilku, tylko kilkunastu lat, ale zgoda:)

      w skrócie najważniejsze czynniki wpływające na cenę to:
      1) kurs euro do złotego- te samochody naprawdę tyle kosztują, tylko my zarabiamy mało:)
      2) podatki na państwo to spora część ceny+ inflacja, która się rozkręci, bo mamy jako społeczeństwo więcej pieniędzy.
      3) ceny są wyższe od docelowych o 10-15%, bo dealerzy zakładają, ze trzeba będzie udzielić rabatu, bez tego sie nie sprzeda:)

      • 6 0

    • Opinia wyróżniona

      Auto (jak każdy przedmiot/usługa) jest warta tyle ile klient jest w stanie zapłacić za nią. Gdyby salon nie sprzedawał aut to by go tam nie było.
      Co porównania cen proponuję policzyć inflację - wtedy już nie wygląda tak tragicznie.

      • 2 1

    • tak wiemy. Ty byś ze szwagrem produkował takie Skody za 5tys zł.

      • 1 2

  • Szkoda, że nie oceniaja serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego

    Starają się ażeby sprzedać natomiast później jest już tylko źle serwis gwarancyjny i pogwarancyjny to masakra

    • 34 1

  • jaka (1)

    jaka firma realizowala badania?

    • 6 2

    • kantar

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane