• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Witomino: projekt obwodnicy i przebudowa ul. Hodowlanej

Patryk Szczerba
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską na Witominie. Obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską na Witominie.

Gdynia zaczęła poszukiwanie firmy, która przygotuje dokumentację projektową dla Obwodnicy Witomina, która połączy ul. KieleckąChwarznieńską. Projekt ma być gotowy w pierwszej połowie 2021 roku. Z kolei wkrótce powinna ruszyć warta 24,5 mln zł przebudowa ul. Hodowlanej, którą wykona Strabag. Inwestycja wraz z budową zbiornika retencyjnego i remontem części ul. II Morskiego Pułku Strzelców potrwa rok.



Jak często stoisz w korkach jeżdżąc po swoim mieście?

Przypomnijmy:

  • Zapowiedź budowy obwodnicy Witomina, która zostanie poprowadzona przez las padła w lipcu.
  • Droga połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
  • Obwodnica będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku.
  • Powstanie też kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiadukt nad ul. Witomińską i dwa przepusty.

Wydział inwestycji Urzędu Miasta Gdyni ogłosił przetarg na wybór projektanta inwestycji. Najważniejszym kryterium będzie cena - 60 proc, kolejnym czas wykonania zamówienia - 20 proc. oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Otwarcie kopert zaplanowano na 21 listopada. Czas przygotowania dokumentacji nie może być dłuższy niż 75 tygodni, czyli około 18 miesięcy.

- Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na jakość życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. Ogłoszenie dzisiaj przetargu jest kamieniem milowym całej inwestycji - zapowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Koncepcję pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych (obwodnica Witomina będzie prowadzić przez tereny leśne).

Obwodnica Witomina: powrót do pomysłu sprzed lat



Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej lub Małokackiej. Szacowane na 175 mln i 150 mln zł inwestycje okazały się jednak wówczas zbyt kosztowne.

Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w 2040 roku, więc pomysł zarzucono - jak się jeszcze niedawno wydawało na kilkanaście lat.

Postawiono na rozwiązanie wewnątrz dzielnicy promujące komunikację miejską. Za 1,2 mln zł sporządzono dokumentację projektową rozbudowy fragmentu ul. Chwarznieńskiej i w listopadzie 2018 roku ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy. Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 mln złotych, ale najniższa oferta była o 10 mln zł droższa, więc przetarg unieważniono.

Obwodnica Witomina - według szacunków prezentowanych przez władze miasta w lipcu - w uaktualnionym wariancie ma kosztować ok. 60-70 mln zł, a jej budowa potrwa ok. 1,5 roku.

Przebudowa Hodowlanej w Gdyni: nie tylko remont ulicy



W poprzednim tygodniu rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ul. Hodowalnej. Najkorzystniejszą ofertą złożyła firma Strabag. Inwestycja zostanie wykonana w rok od momentu podpisania umowy i będzie kosztowała 24,5 mln zł.

W ramach projektu przewidziana jest kompleksowa przebudowa ul. Hodowlanej na odcinku od ul. Chwarznieńskiej do skrzyżowania z ulicami Wielkokacką i Stawną. Zakres robót obejmuje również przebudowę odcinka ul. II Morskiego Pułku Strzelców oraz budowę zbiornika retencyjnego wraz z prowadzącą do niego drogą.

Na ten element zwracają uwagę szczególnie władze miasta.

- W ramach projektu zostanie zrealizowany zbiornik retencyjny na obszarze dawnych ogródków działkowych, do którego zostanie podłączona kanalizacja burzowa. To rozwiązanie przyczyni się do poprawy retencji w rejonie całej dzielnicy, jak również umożliwi stworzenie terenów rekreacyjnych dookoła wspomnianego miejsca - już teraz rada dzielnicy pracuje nad pomysłami - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (187) 4 zablokowane

  • Spokojnie, bez podniety.

    Oferty przekroczą planowany budżet (taki sam jak za jeden bus pas na Chwarznieńskiej) i zrezygnują.
    Z ty że dopiero po następnych wyborach samorządowych.

    • 41 4

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Obserwuje się, że wzrastająca przepustowość dróg nie zawsze prowadzi do wzrostu płynności ruchu, a może prowadzić do znacznego spowolnienia. Zjawisko występuje, gdy podróżujący rezygnują z transportu publicznego na rzecz prywatnego, co może skutkować pogorszeniem częstotliwości kursowania transportu publicznego. W efekcie stymuluje to dalsze decyzje o rezygnacji z transportu zbiorowego aż do osiągnięcia nowego stanu równowagi, w którym tempo podróży jest gorsze od wyjściowego

    • 60 30

    • Te wszystkie pojazdy jeszcze muszą mieć miejsce żeby zaparkować a w Gdyni raczej nie planuję się dużych miejsc przeznaczonych pod parkingi. Być może prywatni inwestorzy ale to z kolei nie należy do najtańszych rozwiązań dla właścicieli pojazdów parkujących w centrum.

      • 4 1

  • a tymczasem .......... (1)

    RUMIA domaga się metra do centrum Rumi!

    • 34 7

    • Do gdzie?

      Pocztówki z centrum zapewne z Castoramą?

      • 10 8

  • To Prezydent Szczurek w ciagu 1 roku zmienił zdanie.

    jeszcze nie tak dawno pan Stępa z nadania pana Szczurka komunikował, że się nie da i że do tematu wracamy za kilka dobrych lat. Powtarzany był przetarg na przebudowę ul. Chwarznieńskiej. Czy pan Szczurek wie co się dzieje, jakoś to koordynuje ?

    • 44 1

  • (1)

    Chyba kroczek. Swoją drogą co to za wizjoner przewidywał większe natężenie ruchu w 2040 r.

    • 34 11

    • Pewnie miał sen

      • 6 1

  • Lepiej późno niż wcale. Trzeba już teraz pomyśleć o poszerzeniu Małokackiej!

    • 30 11

  • Szkoda lasu.

    • 31 11

  • kolejna obwodnica obwodnicy

    Cały ten ciąg pomysłów o budowaniu kolejnych dróg jest bez sensu. Zdecydowanie lepiej promować transport publiczny wydzielając lub dobudowując buspasy. Przecież korki są rano od 7.15 do 9.tej a potem od 15.00 do 18.30 potem "betonoza" jest przejezdna w obu kierunkach. Aby ruch był płynny buspasy muszą być na całej długości a nie tyko "do skrzyżowania"i na to powinny iść środki, a nie na budowanie kolejnych betonowych pasków lakmusowych. Przykład właśnie skrzyżowanie Rolniczej z Małokacką. Udrożnienie tego skrzyżowania i zapewnienie przejazdu bezkolizyjnego dla komunikacji miejskiej aż do Wiczlina będzie lepszym rozwiązaniem niż budowanie kolejnej obwodnicy. Ale aby to zrobić trzeba mieć wizję rozwoju miasta i przekonać mieszkańców.

    • 38 10

  • A nie można zrobić krócej taniej i praktyczniej

    Na obecnym skrzyżowaniu Witominskiej, Kieleckiej,Rolniczi zrobić duże rondo i do tego ronda podłączyć obwodnicę. Tam ruch rozdzierałby się na kilka ulic a tak ruch cały zbiegnie się na Kieleckiej i giga korek na Rondzie Cegielskiej

    • 30 12

  • ot tak można wyciąć i poszatkować Trójmiejski Park Krajobrazowy?

    • 34 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane