• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy władze spełnią swoje obietnice? (19)

    Co z lodowiskiem, basenem olimpijskim, obwodnicą Witominia, węzłem Karwiny, tunelem na Puckiej, rozbudową Kwiatkowskiego, PKM na północ Gdyni itd. Obiecywali również rzeczy abstrakcyjne jak kolej gondolowa, hotel podwodny, wyścigi F1, orła z morza.
    Gdynia ma rekordowe zadłużenie ponad miliard złotych, największym pracodawcą jest urząd miasta, wciąż traci mieszkańców. Dokąd to zmierza??

    • 201 6

    • w kontekście tego artykułu sam sobie zaprzeczasz (10)

      piszesz o rekordowym zadłużeniu miasta i chciałbyś aby inwestycje robiło w 100% miasto - za co, pytam się?

      • 6 12

      • W większości hejterzy to id**ci (5)

        szkoda ich postów nawet czytać, bo to zwykłe nic nie wnoszące śmieci

        • 3 14

        • (4)

          pis chce zniszczyc samorzadnosc, wciaz ogranicza budzety samorzadow nowymi ustawami, chce zeby tym sposobem roslo niezadowolenie mieszkancow

          • 2 7

          • a kto teraz rządzi PIS czy PO?

            • 0 0

          • akurat d**ili z gdyni przydałoby się utemperować. korki ak w Nowym Yorku.

            • 0 0

          • Białe myszki też widzisz? (1)

            • 3 0

            • no, widze cie myszko, widze, ale nie biala a jakby brunatna

              • 0 2

      • dlaczego nie ograniczy biurokracji? dlaczego bbudował bezsensowne lotnisko?? (1)

        • 8 2

        • nie budował

          ono tam było. Te 100 mln to nic w porównaniu z kosztem budowy lotniska. Gdyby nie towarzysze z PO, którzy zablokowali tą inwestycję to byłoby ok. Jak nie lubię Szczurka to tutaj miał rację.

          • 0 2

      • finansowanie jedynie przez zadłużenie i wyprzedaż? (1)

        o dochodach to sie nie pamięta?

        • 9 3

        • nikt w gdyni

          się tym nie zajmuje. Zawsze pieniądze same przychodziły. Dowali się mieszkańcom najwyższy wymiar podatku od nieruchomości i dla władzy wystarczy.

          • 1 0

    • No jakto nie robią. Jak czytalem ratusz przrd wyborami lodowisko bylo juz w budowie (1)

      Wycieli nawet drzewa. Więc spokojnie jest dobrze... oco chodzi. Mamy przecież super lotnisko...

      • 9 2

      • drzewa wycięli, ale krzaki dalej rosną

        i trzeba je dwa razy do roku ciąć. Ktoś na tym zarabia, ponieważ urzędnicy tego nie koszą i nie tną.

        • 4 0

    • Zmierza do marginalizacji (2)

      Gdynia będzie sypialnią i blokowiskiem dla Gdańska . I to jest ta optymistyczna wizja. Mniej optymistyczna to funkcja przelotówki miedzy Gdańskiem a Rumia, Redą. Postrzeganie takie ze w mieście jest jedna droga i trzeba stać w korkach. Miej więcej tak jak teraz jest z Sopotem.

      • 14 5

      • bo plan magistratu Gdyni

        to wlasnie turystyka i konkurencja z Sopotem.
        Port i dzielnice zostana oddzielone rogatkami.
        A dla magistratu i tak wystarczy, bo podatki mieszkancow maja jak pies miche.

        • 7 0

      • Reda, Wejherowo już jadą przez Kosakowo

        Google pokazuje mieszkańcom Małego Trójmiasta, że szybciej jedzie się przez Kosakowo. Tu oczywiście też są korki, bo jest jedna droga, a druga prowadzi przez przejazdy na Puckiej.

        • 7 1

    • o przepraszam, PKM na północ wcale nie obiecywalismy

      Nawet mówilismy, że się nie da, i żeby mieszkańcy nie mówili nic o juz gotowych torach i nie zawracali głowy innymi niedorzecznosciami. Nie da się i już. Podobnie nie da się jechać rowerem wzdłuż barierek na estakadzie. A, i żeby nie było, estakada rowerowa może i ma pewne wady konstrukcyjne i nie była zupełnie konieczna, bo można jechać co prawda koło portu, ale za to dzięki naszym działaniom dalej nie macie jak jechać na dwóch kółkach do Gdyni Grabówka. Hehehe. I tak mnie znowu wybierzecie :-)

      • 9 2

    • Dlatego ja się wyniosłem podatkowo z Gdyni (1)

      • 9 3

      • ale chciałbyś, aby tunel i wiadukt Ci Szczurek wybudował ?

        Chciejstwo opanowało cwaniaczków. Wcześniej śpiewali peany n.t. Krauzego, gdy ten zaczął mieć kłopoty i nie ma z czego sponsorować wszyscy się od niego odwrócili, a nawet sobaczą na jego temat.
        Wstyd "fałszywi Gdynianie" i uciekinierzy niczym szczury....

        • 4 12

  • Obiecanki, cacanki, a .............

    Czego to już nie obiecały władze naszego "miasta z marzeń" przed kampanią wyborczą. Ale uwaga. Zbliża się nowa kampania. Na pewno będziemy świadkami nowego festiwalu obietnic tej samej władzy.

    • 0 0

  • Tunel vs wiadukt (5)

    Nie wiem dlaczego władze uparły się na budowie wiaduktu.Czesto jeżdże w stronę Chyloni i przyznaję rację mieszkańcom.I po co sięganie opinii mieszkańców skoro , jak zwykle , władze postąpią tak jak chcą

    • 128 6

    • zapamiętaj jedno. szczurek i łucyk maja ciebie w d. tam jesteś mieszkańcu. w d.

      • 0 0

    • Tylko nie tunel

      W Gdańsku same problemy z tą budowlą.

      • 0 2

    • dlatego, że kiedyś się uparli

      Wybudować estakadę rowerowa nad portem a nie nad torami SKM /PKP i chcą pozostać spójni w niedorzecznych decyzjach

      • 2 0

    • To nie miasto pytalo mieszkańców.

      • 1 0

    • Wiadukt powstaje na innym przejeździe

      • 5 0

  • gdynia powina ooddać władanie ogarnietym ludziom z Rumii bądź Wejherowa

    wtedy gdynianie zrozumieliby co znaczy zarządzać mądrze miastem.

    • 1 1

  • łucyk i wszystko jasne. d**ilna inwestycja i kontynuacja szczurka. typek na którego zagłosują tępi gdynianie

    • 2 0

  • Likfidacja przejazdow

    Super. Na pierwszym foto widac ze bedzie zlikfidowany przejazd na ul. Hutniczej? Jest w czarnym kółku. Super pomysł. Jeszcze zamknijcie gdzies Morska. Wtedy nikt na północ nie bedzie jezdzil. W koncu nie bedzie korkow w Rumuni. Hura.

    • 2 0

  • Kolejna

    Nieudolność samorządowców.Ten twór samorządowy powinien być zlikwidowany.Takie osobistości jak Łucyk Guć czy Szczurek tylko to potwierdzają.Pytanie do panów megalomanów-co się dzieje z lotniskiem w Kosakowie za 800mln pln?

    • 2 0

  • (1)

    Urodziłem się w gdyni ale NIGDY jadąc ul.chylońską nie przejeżdżałem przez tory kolejowe!!!!!!!!

    • 3 0

    • Pewnie dlatego, że trajtki nie jeżdżą przez przejazd.

      • 0 0

  • Jak zacznie się na poważnie budowa wiaduktu to będzie potrzebna alternatywna droga. "Popiołówka" już powinna być poszerzana, inaczej Kwiatkowskiego runie jak domek z kart...

    • 2 0

  • Samorządność

    musi odejść!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane