• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Boże, co za dyletanci (2)

    Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch - mówi Stępa. liniach??? naprawdę mamy wiceprezydenta który nie odróżnia linii kolejowej od toru? to wiele tłumaczy

    • 46 1

    • bo on sie zna...

      na gondolach!

      • 3 0

    • Szczurek, kiedy tunel z Wiczlina na Oksywie?

      • 3 1

  • Hej

    taki tunel czy wiadukt powinien być już dawno mamy kiepskich rządzących i nic na to nie poradzimy Wiadukty w Warszawie przez centrum wybudowali w tempie jak bułki w piekarni a w Gdyni wybudowali estakadę i co rok jest w remoncie i korki masakra i teraz zastanawiają się nad tunelem czy wiaduktem szok

    • 15 0

  • Po raz kolejny widzimy bezradność władz miasta Gdyni. W prawdzie gdyby nie fundusze unijne, to w tym mieście nie byłoby żadnych nowych inwestycji. Widać to również na przykładzie Gdańska. Kiedy tam coś się psuje (mam na myśli awarię) no, nie podejmuje się większych działań aby problem zneutralizować. W Warszawie z kolei podnosi się wszelkie możliwe opłaty. Nie jest to dobre zarządzanie miastem, co więcej stolicą. Czemu np. w Krakowie nie dochodzi do takich sytuacji?

    • 9 3

  • Stępa i Łucyk

    Tunel na ul. Puckiej pod torami SKM i dalekobieżnymi jest między Leszczynkami a Chylonia a nie Chylonia i Słupskiem, gdzie ma być dofinansowanie.... Rozróżniacie te dwa miejsca?

    • 13 3

  • przejazdy bezkolizyjne budować wszędzie

    • 6 4

  • Tunel (1)

    Władze tego dziwnego m Gdynia mogą spać spokojnie. Mieszkańcy przy następnych wyborach i tak ich wybiorą bo są głupim elektoratem. W poprzednich wyborach było trzech kandydatów, i co postawili na tych co tylko gadają i nic nie robią. Przepraszam robią imprezki na których miasto więcej traci niż zysków , Ale jest wielki dym

    • 82 4

    • Nie sa glupim elektoratem, tylko nie ma sensownych kontrkandydatów, to raz!

      A dwa, Gdynię zamieszkują ludzie na emeryturze ( to ich jest cała moc) i oni nie mają pojęcia, co dzieje się w mieście, nie siedzą na Trojmiescie.pl, ledwie im starcza na życie, pragną świętego spokoju, i siedzą w domu. Ci starzy mieszkańcy po osiemdziesiątce czy po dziewięćdziesiątce nie docierają nawet do urn wyborczych. A trzy -dziwnym trafem wiele osób nie głosowało na obecną wladzę, ale ta i tak zwyciężyła.

      • 3 3

  • Tym panom już dziękujemy (3)

    Prawda jest taka, że gdyby PKP nie dała pieniędzy to nie powstałby ani wiadukt ani tunel. Ci z urzędu miasta sami z siebie nic nie zrobią.

    • 173 7

    • PKP, czyli właściciel terenu, na inwestycje na tym terenie wykłada 30

      Miasto na inwestycje poza terenem PKP wykłada 40. Też remontujesz sąsiadowi mieszkanie za pieniądze swojej rodziny?

      • 5 6

    • Przecież samorząd to twoje pieniądze

      • 3 0

    • Tak? PKP całość inwestycji wiaduktu finansuje?

      • 3 10

  • nowe wybory są potrzebne

    • 19 0

  • Kiedy w Gdyni wreszcie poważnie rozważy się pomysł budowy zwodzonej kładki pieszo rowerowej (2)

    łączącej Oksywie z placem Gombrowicza i dalej trasy rowerowej do Placu Kaszubskiego? Bez tego projektu żadne próby "rozwiązania problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni" nie okażą się skuteczne. Oczywiście ważne jest także doprowadzenie zelektryfikowanej linii PKM do Oksywia/Obłuża.

    • 10 7

    • Nigdy, wojsko nie udostępni tamtych terenów.

      • 2 1

    • My mówimy o komunikacji dzielnice północne - Chylonia, Cisowa...

      A ty wyskujesz z kładka do centrum...

      • 2 0

  • Przecież ten wiadukt miał być w całości finansowany przez kolej, a teraz wychodzi na to że Gdynia dołoży więcej niż PKP. Czy naprawdę te 22 lata prezydentury Szczurka sprawiło że stał się on nieomylny? Najgorsze że Łucyk będzie jego następcą :-(

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane