- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Współczesna wersja VW T1, czyli elektryczne ID.Buzz w trójmiejskich salonach
Pod koniec roku w trójmiejskich salonach Volkswagena - CityMotors i Plichta - pojawił się długo oczekiwany model - to elektryczny ID.Buzz, czyli swego rodzaju współczesne wydanie kultowego VW T1.
Hołd dla legendy
VW T1, czyli popularny "Bulli", to bez dwóch zdań wóz legendarny. Charakterystyczne auto, które dość mocno kojarzyć się może z hipisami. Jego produkcja trwała 25 lat i zakończyła się w roku 1975 w Brazylii. Dziś VW wyciąga z rękawa swojego asa, wskrzesza legendę i serwuje współczesnemu klientowi dość futurystyczne wydanie "Bulliego".
Zresztą VW całkiem niedawno pokazał, że kultowe modele we współczesnej interpretacji to całkiem niezły pomysł. Nie trzeba szukać daleko, wystarczy spojrzeć na New Beetle'a, który jest nową wersją uwielbianego Garbusa.
Osoby kojarzące charakterystycznego VW T1 bez trudu odnajdą w ID.Buzz sporo podobieństw. To przede wszystkim oryginalny przód, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Wielkie logo VW, a pod nim przetłoczenia w kształcie litery "V" w dwukolorowym nadwoziu - tak zapamiętamy "Bulliego". To wszystko ma także ID.Buzz.
Volkswagen ID.5: nawet 500 km zasięgu
Silnik
Nowy model oferowany jest w dwóch wariantach - po prostu osobowym ID.Buzz i jako dostawczy ID.Buzz Cargo.
Obie wersje napędzane są silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm), który został umieszczony z tyłu pojazdu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ponad 10 sekund, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 145 km/h.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Zasięg i ładowanie
Według producenta 2,5-tonowy ID.Buzz na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać około 420 km. To zasługa dużego akumulatora o pojemności 77 kWh, który został zamontowany pod podłogą.
Ładowanie z dużą mocą 170 kW pozwoli na uzupełnienie baterii z 5 proc. do 80 proc w zaledwie 30 minut. Z kolei ładowanie przy użyciu stacji o bardziej realnej mocy, czyli 11 kW, napełni akumulator w 7,5 godz.
Mierzące 4,7 m długości auto zostało zbudowane na przeznaczonej dla "elektrykoów" platformie MEB. To, o czym warto wspomnieć, to zwinność tego pojazdu. Manewrowanie ID.Buzz musi być przyjemne i bezproblemowe, bo średnica zawracania wynosi zaledwie 11 m. A to świetna wiadomość dla osób, które będą tym autem jeździć także po ciasnych, miejskich uliczkach.
Cennik
Cennik 5-osobowego ID.Buzz startuje od kwoty 229 760 zł netto i od 227 920 zł netto za wersję Cargo. Więcej szczegółów i wrażeń z samej jazdy przekażemy po pierwszych testach. Auta można obejrzeć w salonach Volkswagen CityMotors i Volkswagen Plichta.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-12 12:19
Koszt ładowania DC >125kW (3)
to ponad 3zł za 1kWh - zatem cokolwiek poza ładowaniem z własnego gniazdka (najlepiej mając fotowoltaikę) się kompletnie nie opłaca - auto na węglowodory jest tańsze w zakupie, tańsze w eksploatacji i ekologiczne, bo jeździ dłużej niż typowy obecny elektryk
- 20 2
-
2023-01-13 17:28
Ile jeździ typowy obecny elektryk?
Dla kolegi pytam.
- 1 0
-
2023-01-12 19:12
ano tak właśnie jest (1)
ale są ludzie któym to auto się opłaci. Ktoś kto nie jeździ często w trasy ale robi duże dzienne przebiegi po mieście np.
- 0 4
-
2023-01-13 06:17
Van rodzinny służy oczywiście do jazdy cała rodziną do kościoła, a nie na wakacje...
Będzie jeździł po mieście 1x/tydzień
- 3 0
-
2023-01-12 13:40
Doswiadczenie (1)
Jeździłem wersja cargo. Autko jeździ jak marzenie. Przyspiesza pięknie od dołu i rzeczywiście świetnie skręca i zawraca. Pozycja za kierownicą jak to w VW transporterze, świetna. Ale żeby nie było za słodko. Zgadzam się, że auto jakie takie do niczego. Cargo nie wiadomo do czego bo przy dynamiczniejszej jeździe wystarczy na ok. 300 km. Jeśli
Jeździłem wersja cargo. Autko jeździ jak marzenie. Przyspiesza pięknie od dołu i rzeczywiście świetnie skręca i zawraca. Pozycja za kierownicą jak to w VW transporterze, świetna. Ale żeby nie było za słodko. Zgadzam się, że auto jakie takie do niczego. Cargo nie wiadomo do czego bo przy dynamiczniejszej jeździe wystarczy na ok. 300 km. Jeśli chciałoby się pojechać wersja osobowa na wakacje? Dokąd z zasięgiem ok. 300 km? Nawet na Mazury z Gdańska nie dojadę. Wygląda świetnie i tak jeździ tylko zasięg bardzo ogranicza jego przydatność.
- 6 4
-
2023-01-12 14:40
Żeby zrekompensować niedogodności powinien konkurować ceną
bo wszystkie pozostałe parametry (poza przyśpieszeniem) są gorsze albo wręcz tragiczne - a tu niestety: każdy elektryk jest kilkadziesiąt tysięcy zł droższy od spalinowego odpowiednika...
- 5 0
-
2023-01-12 12:40
A tymczasem w UK spada podaz elektrycznych aut, bo dla konsumentow sa za drogie. Ta era elektrykow skonczy sie szybciej, niz sie zaczela. Teraz to jedynie hybryda ma sens, a tak to czekac na auta na wodor.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.