• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawca Nowej Bulońskiej zainkasuje 191,7 mln zł

Michał Brancewicz
10 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Wzdłuż niej biec będzie także linia tramwajowa. 


Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Wzdłuż niej biec będzie także linia tramwajowa.

191,7 mln zł kosztować będzie jedna nitka jezdni oraz linia tramwajowa, które powstaną w ramach trasy Nowej Bulońskiej Północnej. Wykonawcą zostało konsorcjum z liderem firmą NDI z Sopotu. Realizacja potrwa do lata 2019 roku.



Która nowa droga powinna powstać w pierwszej kolejności po Nowej Bulońskiej?

Oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ul. Jabłoniową i Warszawską zobacz na mapie Gdańska oraz budowę linii tramwajowej złożyło siedem podmiotów, ale tylko jedna z propozycji mieściła się w budżecie, jaki na ten cel przeznaczyło miasto.

Należała ona do konsorcjum dwóch spółek NDI oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii i opiewała na 191,7 mln zł. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, jako inwestor w imieniu miasta, gotowa była wyłożyć 193 mln zł. Pozostałe oferty były przynajmniej o kilkadziesiąt milionów złotych wyższe.

Nic więc dziwnego, że wybór padł na NDI, mimo że cena nie była jedynym kryterium wyboru (60 proc.), pozostałe 40 proc. stanowiło przedłużenie minimalnego okresu gwarancji, jednak w tym przypadku wszyscy wykonawcy zadeklarowali ten sam czas - 24 miesiące.

- Teraz, w ciągu 10 dni, decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty musi się uprawomocnić. Następnie dokumenty przetargowe przekazane zostaną do kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych, po zakończeniu której podpisana zostanie umowa na realizację robót - wyjaśnia Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Czytaj też: Czy Nowa Bulońska pomoże mieszkańcom Myśliwskiej?

Taka kontrola może jednak trochę potrwać. Świadczyć o tym mogą losy innej gdańskiej inwestycji. Wykonawca wiaduktu Biskupia Górka został wybrany pod koniec października zeszłego roku. Umowa nie została dotąd podpisana, bowiem wciąż trwa kontrola w Urzędzie Zamówień Publicznych.

Zapewne prace na dobre ruszą wiosną. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do 31 lipca 2019 roku.

Nowa Bulońska jest jednym z zadań Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA, który został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Opinie (167) 1 zablokowana

  • konsorcjum sztuki niebanalnej przedstaaawia

    • 3 1

  • A ile z tego

    będzie mieszkań ????

    • 3 5

  • Nowa Warszawska

    Nowa Bulońska usprawni wielu ludziom dojazd w ważne dla nich miejsca :) Na Nową Warszawską także czeka spora rzesza mieszkańców południa miasta i takim inicjatywom kibicuję. Autobusy w godzinach porannego szczytu nie zawsze sobie radzą (co zrozumiałe ze względu na wysokie natężenie ruchu). Tramwaj zapowiada się jako strzał w dziesiątkę. Bezkolizyjny i względnie pewny czas dojazdu do centrum (i dalej) to miła alternatywa dla samochodów, a jak wiemy ceny za parkowanie "na mieście" mogą pójść w górę w kontekście nowej ustawy. Pozdrowienia dla dojeżdżających do pracy środkami komunikacji miejskiej :)

    • 8 1

  • Drogi w standardzie gdańskim:

    Standard gdański który obowiązuje w całym mieście to:
    - ruchliwe drogi bez chodnika i pobocza, czasem nawet w środku miasta (np. ul. Cygańska Góra, Starogardzka, Smoluchowskiego, Kampinoska itp.)
    - wysokie progi spowalniające położone nie rzadziej niż co 20m (np. ul. Wieżycka, Nowiny), zwiększające hałas w okolicy
    - skrzyżowania tak małe, że autobusy nie mogą na nich wykręcić (np. skrzyżowanie Traugutta i Do Studzienki, Świętokrzyska i Niepołomicka)
    - budowanie zbyt wąskich dróg, aby wymusić konieczność zjechania na chodnik przy mijaniu się dużych pojazdów, ostatecznie można te ulice zamienić na jednokierunkowe (np. ul. Jarowa)
    - brak lewo- i prawo-skrętów (np. skrzyżowanie Powstańców Warszawskich i Bema, Sobieskiego i Wileńska, nawet w przypadku nowych dróg świeżo po przebudowie np. skrzyżowanie Sobieskiego i Cygańska Góra). W zamian budowa wysepek, aby utrudnić ominięcie skręcającego pojazdu.
    - zwężanie istniejących dróg, aby zwiększyć ryzyko kolizji i aby karetki nie mogły przejechać pomiędzy pojazdami stojącymi w korku (np. Trakt Św. Wojciecha, planowane zwężenie Podwala Przedmiejskiego).
    - słupkowanie całego miasta, aby auta nie mogły się nawet na minutę zatrzymać i rozszerzanie stref płatnego parkowania
    - brak zatoczek na przystanki autobusowe np. ulice Sobieskiego-Schuberta, Świętokrzyska itp. Szczególnie mile widziane jest lokowanie przystanków w obrębie skrzyżowania, aby powstający za takim autobusem korek zablokował na nim ruch.
    - tymczasowe płyty betonowe zamiast asfaltu (a potem okazuje się ze rozwiązania tymczasowe staja się rozwiązaniami docelowymi)
    - budowanie rond "na siłę" np. ul. Częstochowska obok zbiornika retencyjnego.
    - biurowce skoncentrowane w wybranych dzielnicach (np. jest ich bardzo mało na południe od trasy WZ) – to wszystko po to aby trudniej było ludziom dojechać do pracy.
    - usilne inwestowanie w rozbudowę powolnej sieci tramwajowej, gdy ten sam efekt można osiągnąć 10 razy mniejszym kosztem puszczając autobus bez konieczności przesiadek. Tramwaj, mimo że pozwala ominąć korki, jest zwykle najwolniejszym środkiem komunikacji i kosztuje 8-10 razy więcej.
    - zaniechanie budowy dróg na Południu Gdańska – ostatnią nowo zrealizowaną inwestycją jest ul. Havla z 2011 roku. 7 lat i nic…
    - wydawanie pieniędzy na rzeczy mało potrzebne np. ECS, lub potrzebne, ale bardzo drogie (np. Tunel pod Martwa Wisłą), ignorując przy tym potrzeby zwykłych mieszkańców.

    • 6 5

  • Czy to oznacza, że jednak hałdy piachu nie znikną w lutym, jak deklarowało NDI?

    • 6 1

  • Nowe...

    Tyle już było o Nowej Jabłoniowej, o Nowej Warszawskiej, kiedy ruszy budowa? Napiszcie, czekamy!

    • 5 2

  • wpierwszej kolejnosci powinien zostac wybudowany -basen ! a droga moze poczekac i tak czekamy 100 lat !

    • 1 7

  • z jabloniowej do wrzeszcza tramwajem

    Przez morene i centrum. Więcej książek przeczytam

    • 6 2

  • Olo

    A ile z tego przytuli budyn

    • 5 1

  • Deweloperom opylił grunty to teraz kosztowne estakady trza budować....

    O take polityke walczylim...

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane