Wiadomości

Wyrośnięty Hyundai i20 Active

Hyundai i20 Active.


Rynkowa moda na crossovery ku uciesze klientów trwa w najlepsze. Gdy do głosu w koncernach motoryzacyjnych dochodzą księgowi, wtedy zamiast kompletnie nowego modelu powstaje np. miejski crossover na konwencjonalnym aucie z linii modelowej. Taki jak Hyundai i20 Active.



Innym przykładem takiego rozwiązania jest też Dacia Sandero Stepway, która wciąż świetnie się sprzedaje, a na drugim biegunie mamy np. Volkswagena Cross Polo, który swój rynkowy żywot wiedzie raczej bez spektakularnych sukcesów. Wróćmy jednak do naszego bohatera - i20.

Hyundai i20 Active to, rzeczowo ujmując, lekko podwyższony hatchback segmentu B. Sam i20 Active od standardowego i20 różni się nie tylko wyglądem, ale też podniesionym o 20 mm prześwitem oraz dłuższym o 10 mm i szerszym o 26 mm nadwoziem. Wszystko przez powiększone nadkola oraz przestylizowane zderzaki z przodu i z tyłu - trzeba podkreślić, że samochód znalazł swój własny styl i ciężko go pomylić z innym samochodem, naprawdę może się podobać. Dodatkowe nakładki, osłony nie popsuły ładnej, nowoczesnej linii zwykłego i20.

Hyundai i20 Active.
Hyundai i20 Active. Bawo/Trojmiasto.pl
Co ciekawe, Hyundai i20 Active najpierw zadebiutował na rynku indyjskim, gdzie stan dróg jest dość dyskusyjny, a teraz przyszedł czas na jego walkę o klienta w Europie. Obok nowej Elantry to nowość w ofercie Hyundaia.

Hyundai - gdzie go kupisz w Trójmieście

Stylistycznej całości zgrabnego autka dopełniają seryjne 16-calowe felgi ze stopów lekkich oraz relingi dachowe. Wnętrze jest przyjemne, przewidywalne stylistycznie i dobrze zmontowane. Co prawda niektóre elementy przypominają te znane z innych modeli, niektórzy dopatrzyli się nawet wpływów takiego weterana szos jak Daewoo Lanos, ale to detal. Plastiki są twarde, ale wyglądają dobrze. Fotele są wygodne o odpowiedniej twardości i zapewniają dobre podparcie na zakrętach. Miejsca wewnątrz jest więcej niż np. w 5-drzwiowej Corsie. Szczególnie nad głowami podróżnych jest sporo przestrzeni.

Na pokładzie wiele przydatnych gadżetów: w konsoli centralnej dwa wejścia do prądu 12 V oraz gniazdo USB, spory podłokietnik. Dobre audio mp3 z CD zintegrowane z telefonem oraz intuicyjna w obsłudze klimatyzacja. Jest jeszcze system start-stop, kontrola trakcji czy bagażnik z podwójnym dnem.

Cały charakter samochodu jest pozbawiony terenowej agresji, a cechuje go nieskrępowany styl miejskiego crossovera.

Pod maską znajdziemy doładowany, trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra. Dostępne moce nowego w ofercie silnika to 100 lub 120 koni mechanicznych. Minus takiej jednostki to dobiegający do uszu podróżnych dźwięk, dość głośny i mało kulturalny, chociaż musimy zaznaczyć, że testowy 100-konny egzemplarz, który miał zaledwie 60 km przebiegu, był w procesie "docierania się". Niezaprzeczalną zaletą silnika jest za to oszczędność. W czasie testu i20 spalił tylko 5,5 l/100 km.

Hyundai i20 Active może dostać pochwały za zrywność, ochotę do pracy jednostki napędowej oraz dobre osiągi - wynik 11-12 sek. "do setki" może napawać optymizmem. Układ jezdny ma idealnie zgrany - kompromisowo. Nie za twardo, nie za miękko. Na zakrętach auto się nie wychyla. Samochód słucha kierowcy, układ kierowniczy to wielkie zaskoczenie, to już poziom "Niemców".

Czytaj także: Samochód jak telefon... na abonament

Hyundaia i20 stworzono po to, by w miejskiej dżungli walczył z licznymi przeszkodami, wybrzuszeniami i dziurami w jezdniach czy leżącymi policjantami. I z tego zadania mały Hyundai wywiązuje się wzorowo - niestraszny mu nawet "policjant" o ponadnormatywnych gabarytach, a tacy także zdarzają się na naszych osiedlach. Wszelkie przeszkody tego typu i20 pokonuje gładko, a z zawieszenia do uszu kierowców nie dobiegają żadne podejrzane odgłosy, samochód nie ma też tendencji "do dobijania".

Ceny i20 Active startują poniżej 62 tys. zł za model z benzynowym 1.4 o mocy 100 KM. W ofercie jest też m.in. 90-konny silnik diesla CRDi. Samo auto to ciekawa propozycja na rynku - dość solidnie zmontowany, przyjemny w prowadzeniu. Czy to recepta na nudę w segmencie B? Jak zwykle, zdecydują klienci.

Samochód do testów udostępniony przez Margo, przedstawiciela Hyundaia w Trójmieście

Opinie (12) 4 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?