• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ o propozycji dla pasażerów w Gdyni: nietrafiona i nierealna

9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Czytelnik sugeruje zamianę kierunków ruchu na Wójta Radtkego i Jana z Kolna, by ułatwić przemieszczanie się pasażerom.
  • Dzięki zmianom mieliby się łatwiej orientować. Dodaje, że  dla kierowców zmiana nie byłaby odczuwalna.
  • Sugeruje, by wykorzystać przy okazji rondo przy Sądzie Rejonowym w Gdyni.

W czwartek opublikowaliśmy propozycję czytelnika, który sugeruje zamianę kierunków ruchu na ulicach Wójta Radtkego i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i przesunięcie przystanków. Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że gdyby wprowadzić to rozwiązanie teraz, pasażerowie straciliby, bo wydłużyłby się czas przejazdu autobusów i trolejbusów.



Jak oceniasz dostępność komunikacji miejskiej przy halach targowych?

- Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu. Proponuję odwrócenie tych kierunków i przesunięcie przystanków, które stałyby się łatwiej dostępne - proponuje pan Tomasz, twierdząc, że nie miałoby to wpływu na kierowców.
Czytaj: jak poprawić sytuację pasażerów w centrum Gdyni?

Urzędnicy przekonują, że sprawa nie jest tak prosta, jak może się wydawać.

Oto odpowiedź Jacka Oskarbskiego z Działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni:

Zmiana organizacji ruchu w zakresie proponowanym przez czytelnika wiązałaby się z koniecznością kosztownej przebudowy infrastruktury związanej ze zmianą lokalizacji przystanków transportu zbiorowego, korekt geometrycznych na skrzyżowaniach oraz przebudowy dwóch sygnalizacji świetlnych, przeniesieniem tablic informacji pasażerskiej wraz z towarzyszącą infrastrukturą (kanalizacja kablowa, światłowody).

W przypadku dokonania zmian istniejącej organizacji ruchu i infrastruktury, odwrócenie kierunków miałoby istotne konsekwencje skutkujące zmianą tras dojazdu z centrum na ul. Janka Wiśniewskiego i z ul. Janka Wiśniewskiego do Śródmieścia.

Obecna organizacja ruchu kieruje główny potok pojazdów podróżujących w kierunku Janka Wiśniewskiego ulicą Władysława IV, bezkonfliktowo w stosunku do strumienia pojazdów dojeżdżających do centrum Gdyni.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Dzięki temu nie przecinają się dwa duże potoki pojazdów, co nie generuje utrudnień w ruchu, skutkujących zwiększoną emisją spalin, hałasu oraz strat czasu w miejscu przecięcia potoków ruchu.

W przypadku zmiany kierunków ruchu na ul. Jana z Kolna oraz Wójta Radtkego pojawiłyby się dwa miejsca krytyczne związane z przecinaniem się głównych potoków ruchu: mianowicie skrzyżowanie przed placem Konstytucji oraz skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wójta Radtkego.

Utrudnienia w ruchu wynikające z proponowanych zmian mogą spowodować, że skrócenie czasu dojścia pasażera do przystanku, wynikające ze zmian, zostanie zniwelowane poprzez wydłużenie czasu jazdy pojazdu transportu zbiorowego, będące konsekwencją utrudnień w dwóch wskazanych miejscach krytycznych.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu. Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu.
Dodatkowo przeniesienie ruchu na ul. Jana z Kolna spowoduje zwiększenie atrakcyjności przejazdu przez ul. Dworcową oraz Starowiejską, gdzie ruch pieszy jest wzmożony i sygnalizacja świetlna jest zorientowana na tę grupę uczestników ruchu.

W ramach wykonywanych przez Zarząd Dróg i Zieleni analiz transportowych dla Śródmieścia, warianty ze zmienioną organizacją ruchu na wskazanych ulicach są wykonalne tylko w przypadku wybudowania ul. Nowej Węglowej oraz wykonania ul. Władysława IV jako ulicy dwukierunkowej na odcinku od ul. Nowej Węglowej do 10 Lutego.

Jacek Oskarbski, Dział Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Nie da się, nie można. Macie Opener'a przecież, to czego jeszcze chcecie? (6)

    • 109 73

    • Ale nikt z was nie ma nawet kontrargumentów?!

      to z czym wy do ludzi!

      • 4 0

    • Brawo za inteligentną wypowiedź. Wnosi wiele do dyskusji!!! Brawo.... a w sumie żenada

      • 1 1

    • Tylko kretynek może powoływać się na "nie da się"

      wystarczy przeczytać artykuł ze zrozumieniem, ale dla dyżurnych troli piszących 2 min po pojawieniu się artykuły to za trudne :)

      • 21 3

    • szczur to tylko imprezki i pomnki, (2)

      • 17 14

      • Lato z radiem bedzie fajna zabawa i wata cukrowa

        • 5 4

      • Troll to tylko komentarze po 2 minutach od wstawienia artykułu.

        • 14 13

  • Parafrazujac tytul: "Pasazerowie o ZDiZ w Gdyni: nietrafieni i nierealni."

    • 1 3

  • Faktycznie te zmiany nie mają sensu (3)

    Ale jedna rzecz mnie irytuje-brak przejścia dla pieszych na wysokosci hali na jana z kolna. Ilosc dziadkow przechodząca na dziko na przystanek autobusowy jest ogromna. A zagrozenia z tego tytulu jeszcze wieksze. W czym problem postawic dwa znaki i kupic puszke farby?

    • 21 4

    • Przejście nic nie da. Nie ma jednego miejsca, na którym ludzie przechodzą, i tego sie nie zmieni. Jak byłby tunel nikt by do niego nie schodził, chyba żeby ogrodzic halę. Ale wtedy nikt już by na nią nie przyszedł gdyby i tu parkingi zamknęli.

      Ja bym zrobił przystanki przy samej hali, tam gdzie teraz stoją taksówki. Na wysepce. Wtedy ludzie by przechodzili tylko na drodze autobusów. Taksówki i parking przenieść na pas przy obecnych przystankach. Pomysł może głupi, ale poprawiający nieco bezpieczeństwo

      • 1 0

    • ja to bym tam zrobił spowalniacze. dla samochodów i dla dziadków. bo jak widzą autobus (1)

      to lecą jak usain bolt

      • 13 0

      • A w którym miejscu to przejście dla piszych? Bo ja idąc z hali łukowej nie będę zapierniczał do przejścia przy rybnej.

        • 2 1

  • Najlepsze rozwiązanie (1)

    to wszystkie linie poprowadzić trasą na przystanek przy dworcu głównym

    • 7 5

    • Wtedy Ci, którzy jadą na halę będą narzekać.

      • 0 0

  • mało było tam wypadków?!? co za betony! (2)

    • 29 8

    • A jakie tam były wypadki? Autorowi pomysłu chodziło o to aby przystanek był bliżej dworca. Ale dobrze tak skomentować gdy sie nie wie o czym mowa.

      • 0 0

    • Nie obrażaj betonu :)

      • 4 1

  • pełna zgoda, pomysł bez sensu (5)

    • 133 17

    • No tak... (3)

      W końcu czym są krzyżujące się tysiące aut na skrzyżowaniu już ze światłami ul. 3 Maja z Wójta Radtkego, jak Pan z ZDiZ pisze, że by się linie autobusowe krzyżowały...
      No i po po co ZDiZ chce objeżdżać Plac Konstytucji?! Można jechać jak dawniej Janka Wiśniewskiego na wprost w Jana z Kolna!

      • 3 8

      • jak przebudujesz skrzyżowanie, to będziesz mógł jechać na wprost (2)

        • 5 0

        • (1)

          Pewnie, w Gdyni się nic nie da.

          • 3 3

          • Nie no, bo lepiej zablokować centrum miasta kolejną długą przebudową

            która w efekcie nie da i tak żadnej korzyści w stosunku do obecnego układu, bo i tak nie likwiduje wszystkich punktów kolizyjnych dróg

            • 2 0

    • mnie również przekonał

      • 14 3

  • Proponuje obejrzeć Kabaret Moralnego Niepokoju

    Tytuł- Urzędnik.

    • 3 0

  • Czekamy na następcę Szczurka

    tu już nic się nie da. Szkoda czasu na nerwy. Aby do jesieni. Teraz cieszmy się latem gdynianie

    • 7 1

  • szczur kończ już!

    • 5 1

  • Rondo przy sądzie

    Może wypadaloby się również zająć rondem przy sądzie. To w jakim stanie jest tam nawierzchnia woła o pomste do nieba. Centrum gdyni a jazda jak na rajdzie Paryż -Dakar

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane