• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ o propozycji dla pasażerów w Gdyni: nietrafiona i nierealna

9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Czytelnik sugeruje zamianę kierunków ruchu na Wójta Radtkego i Jana z Kolna, by ułatwić przemieszczanie się pasażerom.
  • Dzięki zmianom mieliby się łatwiej orientować. Dodaje, że  dla kierowców zmiana nie byłaby odczuwalna.
  • Sugeruje, by wykorzystać przy okazji rondo przy Sądzie Rejonowym w Gdyni.

W czwartek opublikowaliśmy propozycję czytelnika, który sugeruje zamianę kierunków ruchu na ulicach Wójta Radtkego i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i przesunięcie przystanków. Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że gdyby wprowadzić to rozwiązanie teraz, pasażerowie straciliby, bo wydłużyłby się czas przejazdu autobusów i trolejbusów.



Jak oceniasz dostępność komunikacji miejskiej przy halach targowych?

- Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu. Proponuję odwrócenie tych kierunków i przesunięcie przystanków, które stałyby się łatwiej dostępne - proponuje pan Tomasz, twierdząc, że nie miałoby to wpływu na kierowców.
Czytaj: jak poprawić sytuację pasażerów w centrum Gdyni?

Urzędnicy przekonują, że sprawa nie jest tak prosta, jak może się wydawać.

Oto odpowiedź Jacka Oskarbskiego z Działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni:

Zmiana organizacji ruchu w zakresie proponowanym przez czytelnika wiązałaby się z koniecznością kosztownej przebudowy infrastruktury związanej ze zmianą lokalizacji przystanków transportu zbiorowego, korekt geometrycznych na skrzyżowaniach oraz przebudowy dwóch sygnalizacji świetlnych, przeniesieniem tablic informacji pasażerskiej wraz z towarzyszącą infrastrukturą (kanalizacja kablowa, światłowody).

W przypadku dokonania zmian istniejącej organizacji ruchu i infrastruktury, odwrócenie kierunków miałoby istotne konsekwencje skutkujące zmianą tras dojazdu z centrum na ul. Janka Wiśniewskiego i z ul. Janka Wiśniewskiego do Śródmieścia.

Obecna organizacja ruchu kieruje główny potok pojazdów podróżujących w kierunku Janka Wiśniewskiego ulicą Władysława IV, bezkonfliktowo w stosunku do strumienia pojazdów dojeżdżających do centrum Gdyni.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Dzięki temu nie przecinają się dwa duże potoki pojazdów, co nie generuje utrudnień w ruchu, skutkujących zwiększoną emisją spalin, hałasu oraz strat czasu w miejscu przecięcia potoków ruchu.

W przypadku zmiany kierunków ruchu na ul. Jana z Kolna oraz Wójta Radtkego pojawiłyby się dwa miejsca krytyczne związane z przecinaniem się głównych potoków ruchu: mianowicie skrzyżowanie przed placem Konstytucji oraz skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wójta Radtkego.

Utrudnienia w ruchu wynikające z proponowanych zmian mogą spowodować, że skrócenie czasu dojścia pasażera do przystanku, wynikające ze zmian, zostanie zniwelowane poprzez wydłużenie czasu jazdy pojazdu transportu zbiorowego, będące konsekwencją utrudnień w dwóch wskazanych miejscach krytycznych.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu. Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu.
Dodatkowo przeniesienie ruchu na ul. Jana z Kolna spowoduje zwiększenie atrakcyjności przejazdu przez ul. Dworcową oraz Starowiejską, gdzie ruch pieszy jest wzmożony i sygnalizacja świetlna jest zorientowana na tę grupę uczestników ruchu.

W ramach wykonywanych przez Zarząd Dróg i Zieleni analiz transportowych dla Śródmieścia, warianty ze zmienioną organizacją ruchu na wskazanych ulicach są wykonalne tylko w przypadku wybudowania ul. Nowej Węglowej oraz wykonania ul. Władysława IV jako ulicy dwukierunkowej na odcinku od ul. Nowej Węglowej do 10 Lutego.

Jacek Oskarbski, Dział Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Odpowiedź w stylu "jak to zrobić żeby tego nie zrobić" ...

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane