• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ o propozycji dla pasażerów w Gdyni: nietrafiona i nierealna

9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Czytelnik sugeruje zamianę kierunków ruchu na Wójta Radtkego i Jana z Kolna, by ułatwić przemieszczanie się pasażerom.
  • Dzięki zmianom mieliby się łatwiej orientować. Dodaje, że  dla kierowców zmiana nie byłaby odczuwalna.
  • Sugeruje, by wykorzystać przy okazji rondo przy Sądzie Rejonowym w Gdyni.

W czwartek opublikowaliśmy propozycję czytelnika, który sugeruje zamianę kierunków ruchu na ulicach Wójta Radtkego i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i przesunięcie przystanków. Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że gdyby wprowadzić to rozwiązanie teraz, pasażerowie straciliby, bo wydłużyłby się czas przejazdu autobusów i trolejbusów.



Jak oceniasz dostępność komunikacji miejskiej przy halach targowych?

- Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu. Proponuję odwrócenie tych kierunków i przesunięcie przystanków, które stałyby się łatwiej dostępne - proponuje pan Tomasz, twierdząc, że nie miałoby to wpływu na kierowców.
Czytaj: jak poprawić sytuację pasażerów w centrum Gdyni?

Urzędnicy przekonują, że sprawa nie jest tak prosta, jak może się wydawać.

Oto odpowiedź Jacka Oskarbskiego z Działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni:

Zmiana organizacji ruchu w zakresie proponowanym przez czytelnika wiązałaby się z koniecznością kosztownej przebudowy infrastruktury związanej ze zmianą lokalizacji przystanków transportu zbiorowego, korekt geometrycznych na skrzyżowaniach oraz przebudowy dwóch sygnalizacji świetlnych, przeniesieniem tablic informacji pasażerskiej wraz z towarzyszącą infrastrukturą (kanalizacja kablowa, światłowody).

W przypadku dokonania zmian istniejącej organizacji ruchu i infrastruktury, odwrócenie kierunków miałoby istotne konsekwencje skutkujące zmianą tras dojazdu z centrum na ul. Janka Wiśniewskiego i z ul. Janka Wiśniewskiego do Śródmieścia.

Obecna organizacja ruchu kieruje główny potok pojazdów podróżujących w kierunku Janka Wiśniewskiego ulicą Władysława IV, bezkonfliktowo w stosunku do strumienia pojazdów dojeżdżających do centrum Gdyni.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Dzięki temu nie przecinają się dwa duże potoki pojazdów, co nie generuje utrudnień w ruchu, skutkujących zwiększoną emisją spalin, hałasu oraz strat czasu w miejscu przecięcia potoków ruchu.

W przypadku zmiany kierunków ruchu na ul. Jana z Kolna oraz Wójta Radtkego pojawiłyby się dwa miejsca krytyczne związane z przecinaniem się głównych potoków ruchu: mianowicie skrzyżowanie przed placem Konstytucji oraz skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wójta Radtkego.

Utrudnienia w ruchu wynikające z proponowanych zmian mogą spowodować, że skrócenie czasu dojścia pasażera do przystanku, wynikające ze zmian, zostanie zniwelowane poprzez wydłużenie czasu jazdy pojazdu transportu zbiorowego, będące konsekwencją utrudnień w dwóch wskazanych miejscach krytycznych.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu. Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu.
Dodatkowo przeniesienie ruchu na ul. Jana z Kolna spowoduje zwiększenie atrakcyjności przejazdu przez ul. Dworcową oraz Starowiejską, gdzie ruch pieszy jest wzmożony i sygnalizacja świetlna jest zorientowana na tę grupę uczestników ruchu.

W ramach wykonywanych przez Zarząd Dróg i Zieleni analiz transportowych dla Śródmieścia, warianty ze zmienioną organizacją ruchu na wskazanych ulicach są wykonalne tylko w przypadku wybudowania ul. Nowej Węglowej oraz wykonania ul. Władysława IV jako ulicy dwukierunkowej na odcinku od ul. Nowej Węglowej do 10 Lutego.

Jacek Oskarbski, Dział Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Zamiast wysilac się nad takimi rozwiązaniami lepiej puścić pkm do obluza

    • 13 0

  • Rondo przy sądzie

    Może wypadaloby się również zająć rondem przy sądzie. To w jakim stanie jest tam nawierzchnia woła o pomste do nieba. Centrum gdyni a jazda jak na rajdzie Paryż -Dakar

    • 6 0

  • szczur kończ już!

    • 5 1

  • Czekamy na następcę Szczurka

    tu już nic się nie da. Szkoda czasu na nerwy. Aby do jesieni. Teraz cieszmy się latem gdynianie

    • 7 1

  • Proponuje obejrzeć Kabaret Moralnego Niepokoju

    Tytuł- Urzędnik.

    • 3 0

  • Parafrazujac tytul: "Pasazerowie o ZDiZ w Gdyni: nietrafieni i nierealni."

    • 1 3

  • Niech za to zapłaci, ten co wymyśla. Widzę że niema co robić i szuka głupot.

    • 2 2

  • Lokalizacja jest dobra

    Natomiast konieczne jest rozwiązanie przejść dla pieszych przy Hali w Gdyni, bo to wolna amerykanka od lat.

    • 5 1

  • Znalazł się racjonalizator (1)

    • 1 0

    • #WojtekJużDziękujemy

      Bardzo Pan zmęczony. Czas odpoczać.

      • 0 0

  • inaczej

    Zamiast tych szopek zrobić dwa przystanki w kierunku Obłuża na Jana z Kolna tj. na początku hali i na wysokości sądu. Efekt ten sam bez zawracania kijem Wisły. Przystanki będą też bliżej skrzyżowań i przejść dla pieszych, a co za tym idzie mniej ludzi przebiegających przez jezdnię.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane